iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Mobile Vikings (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f113/mobile-vikings/)
-   -   Mobilevikings.com (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f113/mobile-vikings/30229-mobilevikings-com.html)

Iphone_belgium 14-02-09 16:36

Mobilevikings.com
 
Hey,

Wou eens weten wie er zich al ingeschreven heeft op mobilevikings.com
Iemand een code nodig , vraag het dan aan mij.

Einde deze maand surf ik aan deze voorwaarden :
  • € 0,24 / MIN
  • € 0,10 / SMS
  • 1000 GRATIS SMS
  • GRATIS mobiel internet
    (normaal gebruik: 1GB/maand)
» voorwaarden

Iphone_belgium 16-02-09 17:38

amia niemand ...

NeoCracer 16-02-09 21:37

Ik heb mij ingeschreven, en ik verwacht mijn simkaart op 5 maart. :)

Ben overgestapt van Base Mania naar Mobile Vikings, dus ik ben EDGE al gewend en ik vind het snel genoeg voor wat ik nodig heb. (3G is natuurlijk altijd welkom)

En inderdaad, Mobile Vikings zorgt voor een (kleine) doorbraak in België op vlak van mobiel internet.

Semmm 17-02-09 00:14

Werkt dit ook in Nederland?

dan he bik wel interesse :)

Iphone_belgium 17-02-09 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Semmm (Bericht 257603)
Werkt dit ook in Nederland?

dan he bik wel interesse :)

Ja werkt In Nederland maar wel aan andere tarieven zie Site :D

Semmm 17-02-09 00:52

ja ik heb die sitge gezien maar vond t heel onduidelijk
kan jij me misschien de tarrieven voor NL zeggen?

bedankt

Iphone_belgium 17-02-09 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Semmm (Bericht 257615)
ja ik heb die sitge gezien maar vond t heel onduidelijk
kan jij me misschien de tarrieven voor NL zeggen?

bedankt

Kijk eens onder voorwaarden :D

apotheosis 28-02-09 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone_belgium (Bericht 257787)
Kijk eens onder voorwaarden :D

Ik ben dus ook en viking geworden en binnen 2tal weken heb ik kaartje ;).

Puck84 02-03-09 11:28

Mobile Viking en iPhone gebruiker tegelijk zijn is gewoon weg zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig :)

Ik hoop alleen dat ze hun mobile platform Myhub snel zullen lanceren en het ook ineense via een app ofzo exporteren naar iPhone...

apotheosis 02-03-09 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 (Bericht 262093)
Mobile Viking en iPhone gebruiker tegelijk zijn is gewoon weg zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig :)

Ik hoop alleen dat ze hun mobile platform Myhub snel zullen lanceren en het ook ineense via een app ofzo exporteren naar iPhone...

Leg eens uit?

Puck84 02-03-09 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 262137)
Leg eens uit?

Wel de MV's gaan een eigen portaal site maken specifiek voor mobiel internet via gsm toestellen en pda's. Daar gaan ze ook hun mobile advertising op doen meen ik... Ook dingen zoals een wekelijkse optie tot inschrijven op groepsaankoop enzo...

Enja... ik zit dus ne maat van mij die daar werkt maar te pokken "zie dat het snel ook iphone bolt he"

Maar dat is nog iets lange termijn denk ik, nu zijn ze nog de kinderziektes uit hun systeem aant halen. En dat lukt ze al aardig dusja... geduld is een gave...

apotheosis 02-03-09 14:59

Het enige wat ik ooit hoop is dat ze bij base eens aan 3g gaan beginnen ook en goedkopere tarieven kunnen aanbieden dan de andere providers.(mobilevikings moet er dan wel aan meedoen natuurlijk zodat ik niet opnieuw moet gaan overstappen).Ooit gaan ze bij base toch eens moeten overstappen naar 3g want ze gaan als ze daar nog heel lang mee wachten denk ik toch wel veel klanten door verliezen.
Het begint meer en meer op te komen wat internetten betreft via bv netbook en iphone en dat zal nog meer en meer gaan toenemen.

KriVa 08-04-09 12:17

Ik heb nu ook een MV SIM kaartje gekregen,nu oet ik nog zien dat ik op één of andere manier van mijn proximus MTV generation abo af geraak... En dat gaat vrees ik minder simpel worden dan ik dacht...

Puck84 08-04-09 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KriVa (Bericht 275699)
Ik heb nu ook een MV SIM kaartje gekregen,nu oet ik nog zien dat ik op één of andere manier van mijn proximus MTV generation abo af geraak... En dat gaat vrees ik minder simpel worden dan ik dacht...

Het helpt als ge tijdens de gesprekken met proximus laat vallen dat ge een trotse lidkaarthouder van Testaankoop zijt :cool:

KriVa 08-04-09 16:21

Dat is inderdaad geen slechte tip. Nu nog eens de tijd zien te vinden om met Proximus stevig in debat te gaan.

apotheosis 08-04-09 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KriVa (Bericht 275699)
Ik heb nu ook een MV SIM kaartje gekregen,nu oet ik nog zien dat ik op één of andere manier van mijn proximus MTV generation abo af geraak... En dat gaat vrees ik minder simpel worden dan ik dacht...

Ik had ook een abbo van proximus van 10 euro per maand smile together meende ik dat het was;ik heb gewoon naar bv mobistar winkel gestapt en dan daar een herlaadkaart aangevraagd en met nummer behoud en klaar is kees,ik heb thuis ondertussen m'n rekening nog gekregen die ik nog moest betalen;5 maanden aan 10 euro = 50 euro.

Dus als jij abbo hebt van 10 euro per maand bij proximus en je hebt nog 10 maanden te gaan dan ga je 100 euro betalen.
Het maximumbedrag is 150 euro,dus als je bedrag boven de 150 euro ligt dan ga je dus maar max 150 euro betalen.

Van je abbo afgeraken is o zo makkelijk.;-).
Alleen,ik had geen zin om beginnen nen brief te schrijven en daarmee dan naar mobistar geweest voor herlaadkaart,tis e bedoeling ik dat toch niet meer gebruik dat nummer nadien.Probleem meteen opgelost.

KriVa 08-04-09 16:40

Ik weet niet zeker hoe lang mijn abbonement nog duurt. Ik twijfel eraan of ik nu voor 15 of voor 18 maanden ingetekend heb bij Proximus. Weten jullie of je de vervaldatum kan opvragen via dat 6000 nummer? Dat zou me al heel wat vooruit helpen, als het nu nog maar 3 of 4 maanden meer zouden zijn wil ik gerust het abbonement nog uitzitten, daar heb ik geen probleem mee. Nummerbehoud heb ik sowieso wel nodig,dus zal ik nog een tweede SIM moeten aanvragen bij Mobile Vikings zeker? Of valt zoiets achteraf nog te regelen?

apotheosis 08-04-09 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KriVa (Bericht 275816)
Ik weet niet zeker hoe lang mijn abbonement nog duurt. Ik twijfel eraan of ik nu voor 15 of voor 18 maanden ingetekend heb bij Proximus. Weten jullie of je de vervaldatum kan opvragen via dat 6000 nummer? Dat zou me al heel wat vooruit helpen, als het nu nog maar 3 of 4 maanden meer zouden zijn wil ik gerust het abbonement nog uitzitten, daar heb ik geen probleem mee. Nummerbehoud heb ik sowieso wel nodig,dus zal ik nog een tweede SIM moeten aanvragen bij Mobile Vikings zeker? Of valt zoiets achteraf nog te regelen?

Nummerbehoud is al geen probleem en je kan bij mobilevikings een 2de kaartje aanvragen maar dat heb ik zelf nog niet gedaan.
De vervaldatum kan je wel op je papieren zien staan + anders meteen bellen naar de klantendienst van proximus.

Als je proximus zo wil afzeggen dan moet je zo'n ***** brief gaan sturen en wat kan er dan gebeuren denk je ;),doen alsof ze het niet ontvangen hebben ken je dat ;).

Je kan anders tot de laatste maand wachten en dan gewoon overschakelen zoals ik heb gedaan dan moet je geen brief versturen ;).

Ik moet geen abbo niet meer hebben,altijd dat vast hangen,is mij beu,als ik eens iets anders wil gaat het niet en moet je je tijd uitdoen of veel geld betalen voor noppes.

KriVa 08-04-09 16:49

Eén ding heb ik in mijn (beperkte) ervaring toch opgestoken. Stuur je een brief die toch iets of wat betekins heeft: AANGETEKEND! Maar een tweede SIM-kaart aanvragen bij MV is dus geen probleem? Ik zal nu eens een belletje doen naar Procimus,je weet nooit dat ze daar nu nog oppakken (yeah right.... :D )

apotheosis 08-04-09 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KriVa (Bericht 275820)
Eén ding heb ik in mijn (beperkte) ervaring toch opgestoken. Stuur je een brief die toch iets of wat betekins heeft: AANGETEKEND! Maar een tweede SIM-kaart aanvragen bij MV is dus geen probleem? Ik zal nu eens een belletje doen naar Procimus,je weet nooit dat ze daar nu nog oppakken (yeah right.... :D )

Je kan idd een 2de simkaart aanvragen bij MV zeer zeker alleen ga je effe moeten kijken dan hoe dat juist in z'n werk gaat want dat weet ik niet.

Ik kan u wel aanraden als je meer info wil je je op facebook terecht kan,ik zit er ook ;).Daar kan je lid worden van mobile vikings en kan je vragen stellen en er zijn genoeg mensen die kunnen helpen ;).
Soms moet je beetje wachten maar je krijgt altijd wel antwoord.

Je kan ook naar MV zelf sturen en meestal de dag nadien of soms de dag zelf nog krijg je al antwoord terug,hun service is de beste die ik al heb gehad.
Bij base moet ik altijd 4-5dagen wachten eer ik eindelijk op mijn berichtje een antwoord krijg,echt trieste boel.

En gratis internet op je iphone,prachtig toch?Tis wel nu niet het snelste dat er is om te surfen maar doenbaar vind ik en als ik daardoor iedere maand mij 10 euro kan uitsparen,tis crisis e :-).

KriVa 08-04-09 17:16

Op facebook zit ik al bij die groep hoor,geen zorgen ;-) ik heb alleen nog niet echt de tijd gehad om er eens deftig rond te neuzen. Meteen eens doen (lang leve vakantie :D ). Ik zal dan ook eens een mailtje sturen naar MV zelf,zij zullen tenslotte ook wel precies kunnen uitleggen hoe de vork in de steel zit,en wat er van de gebruiker uit verwacht wordt ;-)

apotheosis 08-04-09 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KriVa (Bericht 275834)
Op facebook zit ik al bij die groep hoor,geen zorgen ;-) ik heb alleen nog niet echt de tijd gehad om er eens deftig rond te neuzen. Meteen eens doen (lang leve vakantie :D ). Ik zal dan ook eens een mailtje sturen naar MV zelf,zij zullen tenslotte ook wel precies kunnen uitleggen hoe de vork in de steel zit,en wat er van de gebruiker uit verwacht wordt ;-)

Jij moet alles goed invullen en dan regelen zij alles maar jij zal wel nadien nog de factuur ontvangen :-).

KriVa 08-04-09 17:57

Goed,als er niet emer dan dat moet gebeuren is dat waarschijnlijk een klusje voor vanavond of morgen :)

iktjilp 15-04-09 21:38

Zit er momenteel ook aan te denken om volgend jaar in juni als mijn getrouwheidsperiode is afgelopen om naar MV over te stappen. Is op basis van wat ik nu al weet van tarieven een paar euro goedkoper dan het gene ik nu heb.

Maar maak van de tussentijd wel gebruik om eens te horen wat de reacties zijn van de mensen die al zijn overgeschakeld. Bij deze dus een oproep aan alle reeds MV gebruikers om hun reacties uit te tikken.

Puck84 16-04-09 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door co0lman (Bericht 278201)
Zit er momenteel ook aan te denken om volgend jaar in juni als mijn getrouwheidsperiode is afgelopen om naar MV over te stappen. Is op basis van wat ik nu al weet van tarieven een paar euro goedkoper dan het gene ik nu heb.

Maar maak van de tussentijd wel gebruik om eens te horen wat de reacties zijn van de mensen die al zijn overgeschakeld. Bij deze dus een oproep aan alle reeds MV gebruikers om hun reacties uit te tikken.

Ik ben er redelijk uitgesproken tevreden... Goede support en verbinding.

Alleen hun herlaadmethodes zijn (nog) wat beperkt... Je moet via het internet betalen.

Je kunt misschien ook eens op hun facebook groep gaan kijken, maar hou er dan wel rekening mee dat het vooral de klagers zijn die daar posten....

Als je vragen hebt geef je maar een seintje...

Goudvis12 16-04-09 09:21

Ik heb me net aangemeld, maar ik heb nog geen code gehad.
Wanneer kan ik deze verwachten in mijn mail dan?

Puck84 16-04-09 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rowin (Bericht 278305)
Ik heb me net aangemeld, maar ik heb nog geen code gehad.
Wanneer kan ik deze verwachten in mijn mail dan?

Je hebt nog geen uitnodigingscode? Ik ben niet zeker of ze er momenteel nog nieuwe random uitgeven, zal eens navragen welke wachttijden je moet verwachten.... (als die te lang zijn bezorg ik je wel een invite, heb er nog een paar over denk ik )

Update: nieuwe invites worden slechts "af en toe" nog verspreid. Ik heb nog 2 invites op overschot, wie mij het eerste PM'ed heeft er één (wie 2de is ook nog ;))

Goudvis12 17-04-09 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 (Bericht 278311)
Je hebt nog geen uitnodigingscode? Ik ben niet zeker of ze er momenteel nog nieuwe random uitgeven, zal eens navragen welke wachttijden je moet verwachten.... (als die te lang zijn bezorg ik je wel een invite, heb er nog een paar over denk ik )

Update: nieuwe invites worden slechts "af en toe" nog verspreid. Ik heb nog 2 invites op overschot, wie mij het eerste PM'ed heeft er één (wie 2de is ook nog ;))

Heb je zojuist een PM verstuurd ;)

Puck84 17-04-09 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rowin (Bericht 278616)
Heb je zojuist een PM verstuurd ;)

En toen was er nog één invite :cool:

iktjilp 17-04-09 18:57

Heb mijn invite ondertussen al binnen. Had me indertijd aangemeld via de website. Enig probleem is dat ik nog in mijn getrouwheidsperiode zit en dus niet zo eenvoudig kan overschakelen.

Of zijn hier anderen die hier ervaring mee hebben.

apotheosis 21-04-09 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door co0lman (Bericht 278784)
Heb mijn invite ondertussen al binnen. Had me indertijd aangemeld via de website. Enig probleem is dat ik nog in mijn getrouwheidsperiode zit en dus niet zo eenvoudig kan overschakelen.

Of zijn hier anderen die hier ervaring mee hebben.

Ik heb dat zo'n beetje uitgelegd op pagina 1.Hangt er wel vanaf bij welke provider je zit.

Bij base kan je na 15 maanden gratis overstappen of weggaan bij proximus betaal je max 150 euro en normaal gezien bij mobistar tenzij er mss ondertussen al wat veranderd is maar dat weet ik niet.

Ik heb proximus afgezegd en moest nog 5 maanden gaan en heb dus 50 euro betaald,had 10 euro abbo dus maal 5 maanden = 50 euro.Ondertussen ben ik er wel vanaf.

conspiracy 22-04-09 14:20

Ik ben al vanaf het begin lid van Mobile Vikings en heb nooit problemen gehad ermee met mijn iPhone 2G.

Maar heb pas een iPhone 3g gekocht en een Rebel Simcard. En ik krijg edge maar niet werkend erop.
Eerst had ik een fake rebel simcard en hierop werkte edge wel. Maar deze kaart heeft het ondertussen al begeven..

Puck84 22-04-09 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracy (Bericht 280194)
Ik ben al vanaf het begin lid van Mobile Vikings en heb nooit problemen gehad ermee met mijn iPhone 2G.

Maar heb pas een iPhone 3g gekocht en een Rebel Simcard. En ik krijg edge maar niet werkend erop.
Eerst had ik een fake rebel simcard en hierop werkte edge wel. Maar deze kaart heeft het ondertussen al begeven..

Tjah... Daar kan Mobile Vikings natuurlijk niets aan doen he, dat ligt aan jou en je sim :)

conspiracy 22-04-09 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 (Bericht 280224)
Tjah... Daar kan Mobile Vikings natuurlijk niets aan doen he, dat ligt aan jou en je sim :)

Ja tuurlijk! Kon ik er zelf ook van afleiden :p
Maar misschien dat iemand hier een oplossing voor weet?

jokfoe 22-04-09 18:06

Vanaf vandaag ben ik ook Viking geworden :)
Op 2 dagen Sim ontvangen, geactiveerd en oud GSM nummer van Proximus overgedragen zonder 100 keer de helpdesk te moeten bellen, daar kunnen ze bij de meeste providers alleen maar van dromen :D
Het instellen van de iphone is ook een fluitje van een cent maar één ding is wel raar : bovenaan mijn Contact lijst blijft het BASE gsm nummer staan dat origineel aan de Simcard verbonden was ipv mijn echt nummer. Kan dit gewijzigd worden ?
Op een ander forum vond ik dit als oplossing maar ik heb geen SonyEricsson om uit te testen, iemand een ander idee ?
Citaat:

The phone number that the iPhone displays is coming from the simcard, so the simcard itself must be configured. This is not possible with the iPhone. You have to put your simcard in another phone. On a SonyEricsson phone this setting can be found in your contacts/address book: “Contacts” (-> “Options” ->) “Special Numbers” -> “My Numbers”.

conspiracy 22-04-09 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jokfoe (Bericht 280262)
Vanaf vandaag ben ik ook Viking geworden :)
Op 2 dagen Sim ontvangen, geactiveerd en oud GSM nummer van Proximus overgedragen zonder 100 keer de helpdesk te moeten bellen, daar kunnen ze bij de meeste providers alleen maar van dromen :D
Het instellen van de iphone is ook een fluitje van een cent maar één ding is wel raar : bovenaan mijn Contact lijst blijft het BASE gsm nummer staan dat origineel aan de Simcard verbonden was ipv mijn echt nummer. Kan dit gewijzigd worden ?
Op een ander forum vond ik dit als oplossing maar ik heb geen SonyEricsson om uit te testen, iemand een ander idee ?

Via een SonyEricsson is de enige mogelijkheid dacht ik hoor.
Zo heb ik het toch ook gedaan. Je zal toch wel iemand in je vriendenkring hebben die er eentje heeft?

apotheosis 22-04-09 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jokfoe (Bericht 280262)
Vanaf vandaag ben ik ook Viking geworden :)
Op 2 dagen Sim ontvangen, geactiveerd en oud GSM nummer van Proximus overgedragen zonder 100 keer de helpdesk te moeten bellen, daar kunnen ze bij de meeste providers alleen maar van dromen :D
Het instellen van de iphone is ook een fluitje van een cent maar één ding is wel raar : bovenaan mijn Contact lijst blijft het BASE gsm nummer staan dat origineel aan de Simcard verbonden was ipv mijn echt nummer. Kan dit gewijzigd worden ?
Op een ander forum vond ik dit als oplossing maar ik heb geen SonyEricsson om uit te testen, iemand een ander idee ?

Vraag het eens op facebook.Daar is kan je terecht,er is een MV site.

Puck84 22-04-09 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jokfoe (Bericht 280262)
Vanaf vandaag ben ik ook Viking geworden :)
Op 2 dagen Sim ontvangen, geactiveerd en oud GSM nummer van Proximus overgedragen zonder 100 keer de helpdesk te moeten bellen, daar kunnen ze bij de meeste providers alleen maar van dromen :D
Het instellen van de iphone is ook een fluitje van een cent maar één ding is wel raar : bovenaan mijn Contact lijst blijft het BASE gsm nummer staan dat origineel aan de Simcard verbonden was ipv mijn echt nummer. Kan dit gewijzigd worden ?
Op een ander forum vond ik dit als oplossing maar ik heb geen SonyEricsson om uit te testen, iemand een ander idee ?

Dat is omdat het een overgedragen nummer is, de iPhone ziet alleen de orginele nummer (is ook de oorzaak van het "doorschakel" boodschapje dat je krijgt elke keer als je belt)

Er staat ergens een methode via jailbreak of hun facebook groep

conspiracy 22-04-09 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 (Bericht 280350)
Dat is omdat het een overgedragen nummer is, de iPhone ziet alleen de orginele nummer (is ook de oorzaak van het "doorschakel" boodschapje dat je krijgt elke keer als je belt)

Er staat ergens een methode via jailbreak of hun facebook groep

Die doorschakelboodschap gaat niet weg indien je het nummer aanpast hoor.
- Om je nummer aan te passen is de enige manier via een SonyEricsson.
- Om de doorschakel-boodschap weg te doen moet je de callforwarding patch installeren uit Cydia.

Converted 23-04-09 10:27

Of als je geen gejailbreakte iPhone hebt, en je wil die doorschakelboodschap weg, is de enige mogelijkheid je voicemail forwarding uit te zetten door #002# in te toetsen. Wel geen voicemail meer dan ...

I.v.m. het aanpassen van "Mijn Nummer" is het inderdaad enkel mogelijk met SonyEricsson toestellen. (heb het hier gedaan gekregen met een SE J132 => ga naar "Contacten, Mijn Nummer, Nummer bewerken" en that's it)
Gekocht voor €27 bij Saturn. Beetje onnozel om zoveel uit te geven om enkel dat nummer aan te passen, maar het werkt wel :-)

Hopelijk hiermee uit de nood geholpen?!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:17.