hallo allemaal,
omdat ik nog nooit internet op smartphone gewerkt hebt had hier een vraagje over. Ben dus van plan een iphone to kopen en zit nu bij telenet. Als ik overga op mobile vikings moet ik dan elke maand 15€ betalen? of Kan ik eerst rustig mijn 1 gig opgebruiken en dan 15€ betalen voor een nieuwe gig? of hoe zit dit juist in elkaar? Bellen doe ik toch maar zelden het is veel meer te doen om sms en internet. bedankt voor het antwoord :) daag |
Je gig is telkens 30 dagen geldig. Herlaad je niet dan begin je te betalen per MB. Maar geloof dat ze nu een overgangsperiode hebben waar ze niet echt kijken op die termijn.
Maar beste is gewoon om de 30 dagen te herladen. Ongebruikt krediet neem je lekker mee naar de volgende maand. |
Citaat:
Trouwens: wanneer komt Base nu met 3G? |
Citaat:
Ik moet eerlijk zeggen ik niet bij MV blijf als ze na enkele weken geen 3g aanbieden. |
Citaat:
En waarom zou je niet bij Mobile Vikings blijven? Dat is toch de beste operator van België :D En er komt echt wel 3G! |
Ik ben er eerlijk gezegd verschoten van hoe snel edge eigenlijk nog is. Het streamen van youtube is vlotjes (zelfs in de auto) en het downloaden van apps gaat ook redelijk snel (8 mb in amper een minuut incl installatie).
Ik weet niet of 3G zo een groot voordeel gaat hebben tegenover edge, aangezien je niet overal bereik hebt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nou jah... Nog even geduld en dan weten we wat meer :D |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het feit dat jullie die vragen stellen toont gewoon aan dat jullie weinig inzicht hebben in de markt. Ik heb het een tijdje terug opgegeven daar uitleg over te geven (geef de facebook pagina van MV daar maar mooi de schuld van) Het komt er gewoon op neer dat het voor de MV klanten nix verschil gaat maken op vlak van prijs / voorwaarden, enigste verschil gaat zijn dat als het Base netwerk 3G ondersteunt je als MV ook 3G functionaliteit gaat hebben. |
Citaat:
Je moet niet denken dat dit me stoort. Ik ben zeer tevreden met MV, nogmaals... Maar het gaat hier om het feit dat er beperkingen zullen aan verbonden zijn. Of het nu ligt aan MV of de klanten, maakt niet uit. |
Citaat:
Je moet niet denken dat dit kosten zijn die BASE gaat terugwinnen op korte termijn en op lange termijn gaan ze het sneller terugwinnen door lagere prijzen (met als gevoelig een vergrotend marktaandeel) In Oostenrijk (of Zwitserland weet het niet van buiten) heeft een low cost operator op die manier op korte termijn het grootste marktaandeel op de markt voor mobiel internet verworven. (Dit is ook de redenering waarom MV zijn prijzen niet zal aanpassen bij het doorvoeren van de 3G functionaliteit) |
Citaat:
Ik heb tot meermaals toe al alle providers gehad. Op mijn werk heb ik bij base/MV slecht bereik en val ik al te dikwijls op gprs en daar kan je werkelijk niks mee doen. Ik steek een mobistar kaartje in en 2tal jaar geleden was mobistar daar ook niet zo optimaal,welnu,nu volle bereik en blijft op edge,geen gprs. Base mag nog met 3G beginnen,wat ben je ermee als op vele plaatsen het signaal te zwak is.Jaja,buiten allemaal geen problemen maar dan zie je wie de besten zijn als je ergens binnengaat en zeker zoals bij mij op het werk waar ik aan een betonnen muur sta,base en proximus scoren het minste,mobistar duidelijk het beste. En hoeveel keer mv de laatste weken al plat ligt of tergend traag soms gaat,tis soms om het vliegend sh..t van te krijgen ;). Vannacht alweer problemen met het internet,ppffff. Tzal morgen mobistar terug worden. |
Citaat:
Ik blijf alleszinds bij MV, ze zijn tenminste eerlijk :) betere service en goedkoper |
Citaat:
Ik betaal dan liever wat meer voor betere kwaliteit en bereik. Bij mobistar kan je ook tv kijken nu zoals één,ketnet/canvas,vtm enz... |
Citaat:
Ik heb bij Mobile Vikings nog geen enkele keer een panne meegemaakt, ik geraak altijd op het internet en ik vind dat het nog zeer snel gaat ook! Bij Mobistar of Proximus ga je je echt niet verbeteren hoor :rolleyes: Je gaat wel 10x meer betalen en dan ben je nog niet zeker dat je wél een goed bereik gaat hebben. |
Citaat:
De laatste 3 weken bijna iedere dag al plat gelegen,gister nacht alweer van datte.Vorige dag ook van datte etc...Het houd niet op,ben het beu. ps;mobistar ligt zelden plat wat internet betreft. |
Citaat:
De Wi-Fi functie op m'n iPhone is kapot, dus ik zit constant op het EDGE netwerk en ik heb nog nooit problemen ondervonden. Natuurlijk, jij zegt gisternacht, en ik zit 's nachts nooit op m'n iPhone. Bovendien weet ik niet waar jij woont? Misschien is het per regio verschillend? Ik ben in ieder geval een tevreden Mobile Vikings klant, zeker als ze eind dit jaar ook met 3G komen :cool: |
Citaat:
Oftewel koop ik mij een ipod touch en houd ik MV en steek in die ipod touch een mobistar kaartje mee data ook op. Moet wel zeggen mobistar betere signaal geeft dan base/mv.Ik steek af en toe eens mijn mobi kaartje in en overal waar ik met base minder bereik heb mobistar vollen bak. Op mijn werk heeft base+mv veel moeite en schakelt dikwijls over naar gprs en mobistar niet,vol bereik mee mobistar en blijft op edge staan. Base wisselt nogal enorm qua bereik,de ene moment op dezelfde plaats 2 blokjes en dan soms niks en dan opeens soms eens 4-5 blokjes,onvoorstelbaar,is altijd al zo geweest bij base. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Wees gerust,ik vertel geene zever als ik zeg het al 3 weken lang al is bijna iedere dag eens plat ligt en tis al geweest het 7 uren lang plat heeft gelegen. Kzal nog zien watk ga doen.Geld speelt voor mij niet zo'n rol om eerlijk te zijn ;). |
Citaat:
Overigens ben ik het meeste blij met het BASE netwerk dan de andere 2 netwerken die in België zijn. Ik heb ze allemaal al eens gehad: voor mijn werk zijn we van Proximus naar Mobistar gegaan, privé ben ik Mobile Vikings, het BASE netwerk staat mij het meeste aan. |
Tuurlijk,base/mv zijn de goedkoopste.Maar je kan wat meer dekking hebben;het hangt ook van hoe het signaal doorkomt,op heel wat plaatsen mee base nauwelijks ontvangst,ik spreek dan wel over het binnen zitte in een vafe en noem maar op en daar scoort mobisyar beste op,proximus zuigt ook.
Kijk,ik zit nu op mijn werk ,das een dikke muur en leg ik de iphone 5 cm verder kan het zijn ik op gprs val,leg ik deze terug of blijf effe zoeken dan vind deze meestal dan toch terug edge,dat heb ik bij mobistar niet voor het zo afwisseld iedere keer Net getest mee mobistar kaartje die ik nog had en 3g op m'n werk nu,yesyes.Vorig jaar was dit nog niet of zelfs in het voorjaar dit jaar ook nog niet.Mobilevikings zal als 2de provider dienen als eventueel noodgeval. |
Heren/dames,
Ik ben ook sinds kort MV-klant, evenals mijn vriendin. Ik ben er echter achtergekomen dat lang niet al mijn (gratis) smsjes aankomen, de helft maar ongeveer. MV is er mee bezig zeggen ze, maar is er hier iemand met een soortgelijk probleem? Of iemand met de oplossing? Ik gebruik een Iphone 3G met bewust firmware 3.0.1. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou supergraag willen overstappen naar Mobile Vikings alleen zit ik nog vast aan mijn proximus abbo tot september 2010, en het koste 150 euro om te cancellen...
Dus dat is behoorlijk pwnd.. |
Vandaag ook sim kaartje aangevraagd http://www.9lives.be/forum/images/smilies/smile.gif
Ma kzit me klein probleemke. Ik heb vorige maand jammergenoeg een abo met m* getekend maar ik heb binnen het "7-dagen-termijn" een aangetekende zending naar hun gestuurd om te zeggen dat ik van het contract wil af zien. We zijn een klein maand verder nu en weet ik nog altijd niks over die annulatie. Al 2 keer gebeld maar die zeggen altijd dat dat een procedure is en niet meteen kan geklaart worden -_- Ondertusse houde ze mij aan het lijntje natuurlijk. Ik heb gelezen op MV site dat als je ze niet verwittigd of zoiets dat ze uw nummer ongedaan kunnen maken :/ Citaat:
|
Citaat:
|
wat je eigenlijk had moeten doen:
bij mobistar je contract afzeggen zoals je nu hebt gedaan maar daarbij zeggn dat je een overzetting wilt naar een praidpay formule met behoud van nummer! (kies er gewoon 1 uit). Wanneer dit in orde is dan pas je kaartje bij mv aanvragen. Zo heb ik het gedaan en dit werkte zonder problemen. natuurlijk ben jij hier niet zoveel meer mee :o wat ik zou doen in je plaats is zo snel mogelijk contact opnemen met mv, zowel telefonisch proberen als via mail (op maandag antwoorden ze zonder problemen) en vragen waar zeal zitten met je overschakeling, indien nog niet te ver zou ik vragen of ze dit even in hold kunnen zetten tot je bij mobistar op praidpay zit. dit zal ook voor hun het minste problemen geven denk ik. indien alles op hold staat bij mobistar dan alles regelen. mvg, Nicky |
Zolang ik geen activatie bericht stuur naar MV met men huidige provider hoeft MV nog niets speciaal te doen en hoeft er eigenlijk niets op hold gezet worden.
Ik heb vorige week naar Mobi* gebelt en eindelijk na 12 min iemand aan de lijn gekregen. Zij wist me te vertellen dat de annulatie al in orde was maar dat deze pas in werking treed vanaf het begin van de volgende maandelijkse aanrekening. Bij mij is dat dus op 18 oktober aangezien op 17 september het abo geactiveerd was. Ik zou dan ook een sms'sje krijgen volgens de telefoniste. Pas vanaf dan kan ik die activatie sms struren naar MV. Nog even wachten dus :-) Ik denk niet dat ik iets tegen MV moet zeggen...? Het enigste wat ik gedaan heb is een sim aangevraagd tot nu toe. |
// Discussies samengevoegd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Krijg je gratis belminuten bij MV? Want dan ben ik zo verkocht :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:54. |