iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Mobile Vikings (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f113/mobile-vikings/)
-   -   Mobilevikings.com (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f113/mobile-vikings/30229-mobilevikings-com.html)

soundwave12 21-09-09 19:01

hallo allemaal,

omdat ik nog nooit internet op smartphone gewerkt hebt had hier een vraagje over. Ben dus van plan een iphone to kopen en zit nu bij telenet. Als ik overga op mobile vikings moet ik dan elke maand 15€ betalen? of Kan ik eerst rustig mijn 1 gig opgebruiken en dan 15€ betalen voor een nieuwe gig? of hoe zit dit juist in elkaar?

Bellen doe ik toch maar zelden het is veel meer te doen om sms en internet.

bedankt voor het antwoord :)
daag

iktjilp 21-09-09 19:06

Je gig is telkens 30 dagen geldig. Herlaad je niet dan begin je te betalen per MB. Maar geloof dat ze nu een overgangsperiode hebben waar ze niet echt kijken op die termijn.

Maar beste is gewoon om de 30 dagen te herladen. Ongebruikt krediet neem je lekker mee naar de volgende maand.

WDS001 21-09-09 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soundwave12 (Bericht 354825)
hallo allemaal,

omdat ik nog nooit internet op smartphone gewerkt hebt had hier een vraagje over. Ben dus van plan een iphone to kopen en zit nu bij telenet. Als ik overga op mobile vikings moet ik dan elke maand 15€ betalen? of Kan ik eerst rustig mijn 1 gig opgebruiken en dan 15€ betalen voor een nieuwe gig? of hoe zit dit juist in elkaar?

Bellen doe ik toch maar zelden het is veel meer te doen om sms en internet.

bedankt voor het antwoord :)
daag

Zoals co0lman zegt: je gigabyte is telkens 1 maand geldig. Het is geen abonnement, dus je bent niet verplicht om na die maand opnieuw €15 te betalen. Je kan dus eerst je krediet opdoen vooraleer je opnieuw herlaad of sneller herladen. Het gaat volledig op je eigen tempo.

Trouwens: wanneer komt Base nu met 3G?

Off-topic
Ik zie toevallig dat je vandaag jarig bent co0lman: proficiat dus :D


apotheosis 21-09-09 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 354837)
Zoals co0lman zegt: je gigabyte is telkens 1 maand geldig. Het is geen abonnement, dus je bent niet verplicht om na die maand opnieuw €15 te betalen. Je kan dus eerst je krediet opdoen vooraleer je opnieuw herlaad of sneller herladen. Het gaat volledig op je eigen tempo.

Trouwens: wanneer komt Base nu met 3G?

Off-topic
Ik zie toevallig dat je vandaag jarig bent co0lman: proficiat dus :D


Eind dit jaar maar alleen voorlopig in de grootsteden en MV kan nog geen antwoord geven nu of ze er ook meteen mee zouden mogen beginnen.
Ik moet eerlijk zeggen ik niet bij MV blijf als ze na enkele weken geen 3g aanbieden.

WDS001 21-09-09 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 354868)
Eind dit jaar maar alleen voorlopig in de grootsteden en MV kan nog geen antwoord geven nu of ze er ook meteen mee zouden mogen beginnen.
Ik moet eerlijk zeggen ik niet bij MV blijf als ze na enkele weken geen 3g aanbieden.

Bwaa.. ik ben er eigenlijk nogal gerust in: ik woon op 20 km van Gent en op 40 van Brussel in de driehoek Brussel-Gent-Antwerpen, ik heb hier altijd goede EDGE-ontvangst dus ik denk/hoop dat die 3G-ontvangst ook wel geen probleem zal zijn :rolleyes:

En waarom zou je niet bij Mobile Vikings blijven? Dat is toch de beste operator van België :D En er komt echt wel 3G!

mutsop 22-09-09 09:15

Ik ben er eerlijk gezegd verschoten van hoe snel edge eigenlijk nog is. Het streamen van youtube is vlotjes (zelfs in de auto) en het downloaden van apps gaat ook redelijk snel (8 mb in amper een minuut incl installatie).

Ik weet niet of 3G zo een groot voordeel gaat hebben tegenover edge, aangezien je niet overal bereik hebt.

Bomans 22-09-09 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mutsop (Bericht 355009)
... Ik weet niet of 3G zo een groot voordeel gaat hebben tegenover edge, aangezien je niet overal bereik hebt.

Als er geen 3G beschikbaar is valt hij automatisch terug op EDGE.

mutsop 22-09-09 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 355010)
Als er geen 3G beschikbaar is valt hij automatisch terug op EDGE.

Tot daar aantoe maar indien ze overstappen naar bv 1Gb 3G... Wordt de Edge dan niet betalend? Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze zonder enig prijsverhoging/datalimiet verlaging, beide snelheden zullen aanbieden.

Bomans 22-09-09 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mutsop (Bericht 355034)
Tot daar aantoe maar indien ze overstappen naar bv 1Gb 3G... Wordt de Edge dan niet betalend? Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze zonder enig prijsverhoging/datalimiet verlaging, beide snelheden zullen aanbieden.

Dat zou geen verschil mogen maken. je betaald voor het datapack, ongeacht dat GPRS, EDGE of 3G gaat. Is ook zo bij Proximus en Mobistar.

mutsop 22-09-09 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 355061)
Dat zou geen verschil mogen maken. je betaald voor het datapack, ongeacht dat GPRS, EDGE of 3G gaat. Is ook zo bij Proximus en Mobistar.

Dit vergt dan toch extra kosten voor MV, niet?
Nou jah... Nog even geduld en dan weten we wat meer :D

Puck84 23-09-09 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 354868)
Eind dit jaar maar alleen voorlopig in de grootsteden en MV kan nog geen antwoord geven nu of ze er ook meteen mee zouden mogen beginnen.
Ik moet eerlijk zeggen ik niet bij MV blijf als ze na enkele weken geen 3g aanbieden.

En dan ga je wat doen? Op een ander veel meer betalen voor een crappy 3G dekking?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mutsop (Bericht 355034)
Tot daar aantoe maar indien ze overstappen naar bv 1Gb 3G... Wordt de Edge dan niet betalend? Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze zonder enig prijsverhoging/datalimiet verlaging, beide snelheden zullen aanbieden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mutsop (Bericht 355064)
Dit vergt dan toch extra kosten voor MV, niet?
Nou jah... Nog even geduld en dan weten we wat meer :D

Voor de MV klanten gaat er niets veranderen aan de prijszetting.

Het feit dat jullie die vragen stellen toont gewoon aan dat jullie weinig inzicht hebben in de markt. Ik heb het een tijdje terug opgegeven daar uitleg over te geven (geef de facebook pagina van MV daar maar mooi de schuld van)

Het komt er gewoon op neer dat het voor de MV klanten nix verschil gaat maken op vlak van prijs / voorwaarden, enigste verschil gaat zijn dat als het Base netwerk 3G ondersteunt je als MV ook 3G functionaliteit gaat hebben.

mutsop 23-09-09 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 (Bericht 355526)
Het komt er gewoon op neer dat het voor de MV klanten nix verschil gaat maken op vlak van prijs / voorwaarden, enigste verschil gaat zijn dat als het Base netwerk 3G ondersteunt je als MV ook 3G functionaliteit gaat hebben.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat Base zelf geen extra kosten heeft wegens 3G ondersteuning. Niets is gratis op de markt, toch? :eek:

Je moet niet denken dat dit me stoort. Ik ben zeer tevreden met MV, nogmaals... Maar het gaat hier om het feit dat er beperkingen zullen aan verbonden zijn. Of het nu ligt aan MV of de klanten, maakt niet uit.

Puck84 23-09-09 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mutsop (Bericht 355540)
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Base zelf geen extra kosten heeft wegens 3G ondersteuning. Niets is gratis op de markt, toch? :eek:

Base heeft extra kosten ja, maar ze gaan er geen winst opmaken als ze die doorrekenen naar de eindconsument. Ze gaan wel winst maken door hun prijzen te blijven handhaven maar wel 3G aan te bieden aan de prijzen van EDGE destijds en aldoende marktaandeel te winnnen.

Je moet niet denken dat dit kosten zijn die BASE gaat terugwinnen op korte termijn en op lange termijn gaan ze het sneller terugwinnen door lagere prijzen (met als gevoelig een vergrotend marktaandeel)

In Oostenrijk (of Zwitserland weet het niet van buiten) heeft een low cost operator op die manier op korte termijn het grootste marktaandeel op de markt voor mobiel internet verworven. (Dit is ook de redenering waarom MV zijn prijzen niet zal aanpassen bij het doorvoeren van de 3G functionaliteit)

apotheosis 24-09-09 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 (Bericht 355526)
En dan ga je wat doen? Op een ander veel meer betalen voor een crappy 3G dekking?





Voor de MV klanten gaat er niets veranderen aan de prijszetting.

Het feit dat jullie die vragen stellen toont gewoon aan dat jullie weinig inzicht hebben in de markt. Ik heb het een tijdje terug opgegeven daar uitleg over te geven (geef de facebook pagina van MV daar maar mooi de schuld van)

Het komt er gewoon op neer dat het voor de MV klanten nix verschil gaat maken op vlak van prijs / voorwaarden, enigste verschil gaat zijn dat als het Base netwerk 3G ondersteunt je als MV ook 3G functionaliteit gaat hebben.


Ik heb tot meermaals toe al alle providers gehad.

Op mijn werk heb ik bij base/MV slecht bereik en val ik al te dikwijls op gprs en daar kan je werkelijk niks mee doen.
Ik steek een mobistar kaartje in en 2tal jaar geleden was mobistar daar ook niet zo optimaal,welnu,nu volle bereik en blijft op edge,geen gprs.

Base mag nog met 3G beginnen,wat ben je ermee als op vele plaatsen het signaal te zwak is.Jaja,buiten allemaal geen problemen maar dan zie je wie de besten zijn als je ergens binnengaat en zeker zoals bij mij op het werk waar ik aan een betonnen muur sta,base en proximus scoren het minste,mobistar duidelijk het beste.
En hoeveel keer mv de laatste weken al plat ligt of tergend traag soms gaat,tis soms om het vliegend sh..t van te krijgen ;).

Vannacht alweer problemen met het internet,ppffff.
Tzal morgen mobistar terug worden.

mutsop 25-09-09 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 356701)
Vannacht alweer problemen met het internet,ppffff.
Tzal morgen mobistar terug worden.

Veel plezier ermee.
Ik blijf alleszinds bij MV, ze zijn tenminste eerlijk :)
betere service en goedkoper

apotheosis 25-09-09 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mutsop (Bericht 356709)
Veel plezier ermee.
Ik blijf alleszinds bij MV, ze zijn tenminste eerlijk :)
betere service en goedkoper

Allemaal waar alleen ben ik er niks mee hun internet iedere dag soms meermaals plat ligt.:mad:

Ik betaal dan liever wat meer voor betere kwaliteit en bereik.
Bij mobistar kan je ook tv kijken nu zoals één,ketnet/canvas,vtm enz...

WDS001 25-09-09 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 356740)
Allemaal waar alleen ben ik er niks mee hun internet iedere dag soms meermaals plat ligt.:mad:

Ik betaal dan liever wat meer voor betere kwaliteit en bereik.
Bij mobistar kan je ook tv kijken nu zoals één,ketnet/canvas,vtm enz...

Zit jij te surfen in een bunker misschien? :D
Ik heb bij Mobile Vikings nog geen enkele keer een panne meegemaakt, ik geraak altijd op het internet en ik vind dat het nog zeer snel gaat ook!

Bij Mobistar of Proximus ga je je echt niet verbeteren hoor :rolleyes: Je gaat wel 10x meer betalen en dan ben je nog niet zeker dat je wél een goed bereik gaat hebben.

apotheosis 25-09-09 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 356743)
Zit jij te surfen in een bunker misschien? :D
Ik heb bij Mobile Vikings nog geen enkele keer een panne meegemaakt, ik geraak altijd op het internet en ik vind dat het nog zeer snel gaat ook!

Bij Mobistar of Proximus ga je je echt niet verbeteren hoor :rolleyes: Je gaat wel 10x meer betalen en dan ben je nog niet zeker dat je wél een goed bereik gaat hebben.

Das een teken je niet al teveel surft op de iphone.
De laatste 3 weken bijna iedere dag al plat gelegen,gister nacht alweer van datte.Vorige dag ook van datte etc...Het houd niet op,ben het beu.
ps;mobistar ligt zelden plat wat internet betreft.

WDS001 25-09-09 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 356761)
Das een teken je niet al teveel surft op de iphone.
De laatste 3 weken bijna iedere dag al plat gelegen,gister nacht alweer van datte.Vorige dag ook van datte etc...Het houd niet op,ben het beu.
ps;mobistar ligt zelden plat wat internet betreft.

Niet veel surfen? :rolleyes:
De Wi-Fi functie op m'n iPhone is kapot, dus ik zit constant op het EDGE netwerk en ik heb nog nooit problemen ondervonden.
Natuurlijk, jij zegt gisternacht, en ik zit 's nachts nooit op m'n iPhone. Bovendien weet ik niet waar jij woont? Misschien is het per regio verschillend?

Ik ben in ieder geval een tevreden Mobile Vikings klant, zeker als ze eind dit jaar ook met 3G komen :cool:

apotheosis 25-09-09 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 356763)
Niet veel surfen? :rolleyes:
De Wi-Fi functie op m'n iPhone is kapot, dus ik zit constant op het EDGE netwerk en ik heb nog nooit problemen ondervonden.
Natuurlijk, jij zegt gisternacht, en ik zit 's nachts nooit op m'n iPhone. Bovendien weet ik niet waar jij woont? Misschien is het per regio verschillend?

Ik ben in ieder geval een tevreden Mobile Vikings klant, zeker als ze eind dit jaar ook met 3G komen :cool:

Overlaatst stond ik in de mediamarkt en moest dringend wat zien en hopla,aan mijn dingens,tlag alweer een uur plat.
Oftewel koop ik mij een ipod touch en houd ik MV en steek in die ipod touch een mobistar kaartje mee data ook op.

Moet wel zeggen mobistar betere signaal geeft dan base/mv.Ik steek af en toe eens mijn mobi kaartje in en overal waar ik met base minder bereik heb mobistar vollen bak.
Op mijn werk heeft base+mv veel moeite en schakelt dikwijls over naar gprs en mobistar niet,vol bereik mee mobistar en blijft op edge staan.
Base wisselt nogal enorm qua bereik,de ene moment op dezelfde plaats 2 blokjes en dan soms niks en dan opeens soms eens 4-5 blokjes,onvoorstelbaar,is altijd al zo geweest bij base.

WDS001 25-09-09 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 356768)
Overlaatst stond ik in de mediamarkt en moest dringend wat zien en hopla,aan mijn dingens,tlag alweer een uur plat.
Oftewel koop ik mij een ipod touch en houd ik MV en steek in die ipod touch een mobistar kaartje mee data ook op.

Moet wel zeggen mobistar betere signaal geeft dan base/mv.Ik steek af en toe eens mijn mobi kaartje in en overal waar ik met base minder bereik heb mobistar vollen bak.
Op mijn werk heeft base+mv veel moeite en schakelt dikwijls over naar gprs en mobistar niet,vol bereik mee mobistar en blijft op edge staan.
Base wisselt nogal enorm qua bereik,de ene moment op dezelfde plaats 2 blokjes en dan soms niks en dan opeens soms eens 4-5 blokjes,onvoorstelbaar,is altijd al zo geweest bij base.

Ik heb nog nooit Mobistar gehad dus ik kan niet vergelijken, maar ik heb totaal geen problemen. Waarschijnlijk ligt het gewoon aan de regio waar je woont. Ik woon dicht bij Gent en Brussel dus..

mutsop 25-09-09 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 356768)
Overlaatst stond ik in de mediamarkt en moest dringend wat zien en hopla,aan mijn dingens,tlag alweer een uur plat.
Oftewel koop ik mij een ipod touch en houd ik MV en steek in die ipod touch een mobistar kaartje mee data ook op.

Moet wel zeggen mobistar betere signaal geeft dan base/mv.Ik steek af en toe eens mijn mobi kaartje in en overal waar ik met base minder bereik heb mobistar vollen bak.
Op mijn werk heeft base+mv veel moeite en schakelt dikwijls over naar gprs en mobistar niet,vol bereik mee mobistar en blijft op edge staan.
Base wisselt nogal enorm qua bereik,de ene moment op dezelfde plaats 2 blokjes en dan soms niks en dan opeens soms eens 4-5 blokjes,onvoorstelbaar,is altijd al zo geweest bij base.

Het zal enkel plaatselijk zijn.... Maar laat me even iets quoten uit de Morgen:
Citaat:

Gsm-provider Base heeft landelijk de beste dekking, zo blijkt uit een onderzoek van het bedrijf Net Check. Base bestrijkt 98,18 procent van het grondgebied, Proximus 97,81 en Mobistar 97,10 procent. De onderzoekers legden daarvoor 12.000 kilometer af in een auto die uitgerust was met drie gsm’s. Elk toestel had een simkaart van een andere provider. Vervolgens werd de Call Success Rate van elke operator gemeten. Daarbij werd rekening gehouden met vier factoren. De eerste is het ontbreken van dekking (de naam van de operator verschijnt niet op het scherm). Daarnaast werd ook gekeken naar de onmogelijkheid om verbinding te krijgen door het drukke telefoonverkeer. Ten slotte keek de organisatie ook naar de onderbreking van de communicatie en de geluidskwaliteit van het gesprek.
Dus je zult wel pech hebben dat je toevallig in de 1,82% van de slecht bereikte plekken leeft. :)

apotheosis 25-09-09 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 356770)
Ik heb nog nooit Mobistar gehad dus ik kan niet vergelijken, maar ik heb totaal geen problemen. Waarschijnlijk ligt het gewoon aan de regio waar je woont. Ik woon dicht bij Gent en Brussel dus..

Ik heb naar mijne maat gebeld en deze kon er ook niet op en ik zat op een andere plaats dan hem :-).Ik had bereik genoeg,het ligt gewoon aan scarlett en in feite niet aan base of mv maarja,zij maken daar gebruik van snap je.
Wees gerust,ik vertel geene zever als ik zeg het al 3 weken lang al is bijna iedere dag eens plat ligt en tis al geweest het 7 uren lang plat heeft gelegen.
Kzal nog zien watk ga doen.Geld speelt voor mij niet zo'n rol om eerlijk te zijn ;).

lEl 25-09-09 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 356778)
Ik heb naar mijne maat gebeld en deze kon er ook niet op en ik zat op een andere plaats dan hem :-).Ik had bereik genoeg,het ligt gewoon aan scarlett en in feite niet aan base of mv maarja,zij maken daar gebruik van snap je.
Wees gerust,ik vertel geene zever als ik zeg het al 3 weken lang al is bijna iedere dag eens plat ligt en tis al geweest het 7 uren lang plat heeft gelegen.
Kzal nog zien watk ga doen.Geld speelt voor mij niet zo'n rol om eerlijk te zijn ;).

Ik hang er al op sinds ze bestaan (ik heb zo een fancy doosje gekregen), das dus wel al behoorlijk lang en ik heb alleen maar bij de aangekondigde onderhouden en de storingen van BASE zelf door het slechte datacentre geen internet gehad, en gebruik het enorm veel (lees: dagelijks een aantal uren).
Overigens ben ik het meeste blij met het BASE netwerk dan de andere 2 netwerken die in België zijn. Ik heb ze allemaal al eens gehad: voor mijn werk zijn we van Proximus naar Mobistar gegaan, privé ben ik Mobile Vikings, het BASE netwerk staat mij het meeste aan.

apotheosis 25-09-09 19:56

Tuurlijk,base/mv zijn de goedkoopste.Maar je kan wat meer dekking hebben;het hangt ook van hoe het signaal doorkomt,op heel wat plaatsen mee base nauwelijks ontvangst,ik spreek dan wel over het binnen zitte in een vafe en noem maar op en daar scoort mobisyar beste op,proximus zuigt ook.

Kijk,ik zit nu op mijn werk ,das een dikke muur en leg ik de iphone 5 cm verder kan het zijn ik op gprs val,leg ik deze terug of blijf effe zoeken dan vind deze meestal dan toch terug edge,dat heb ik bij mobistar niet voor het zo afwisseld iedere keer

Net getest mee mobistar kaartje die ik nog had en 3g op m'n werk nu,yesyes.Vorig jaar was dit nog niet of zelfs in het voorjaar dit jaar ook nog niet.Mobilevikings zal als 2de provider dienen als eventueel noodgeval.

rudiepudie 29-09-09 21:47

Heren/dames,

Ik ben ook sinds kort MV-klant, evenals mijn vriendin. Ik ben er echter achtergekomen dat lang niet al mijn (gratis) smsjes aankomen, de helft maar ongeveer. MV is er mee bezig zeggen ze, maar is er hier iemand met een soortgelijk probleem? Of iemand met de oplossing? Ik gebruik een Iphone 3G met bewust firmware 3.0.1.

apotheosis 29-09-09 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rudiepudie (Bericht 358543)
Heren/dames,

Ik ben ook sinds kort MV-klant, evenals mijn vriendin. Ik ben er echter achtergekomen dat lang niet al mijn (gratis) smsjes aankomen, de helft maar ongeveer. MV is er mee bezig zeggen ze, maar is er hier iemand met een soortgelijk probleem? Of iemand met de oplossing? Ik gebruik een Iphone 3G met bewust firmware 3.0.1.

Jij gaat er niks kunnen aandoen.MV staat nog in de kinderschoenen,er zullen af en toe wel eens probleempjes optreden.Ik begrijp zoiets niet leuk is uiteraard maar hun het wat tijd en heb je een probleem bel dan naar de helpdesk.

Puck84 29-09-09 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rudiepudie (Bericht 358543)
Heren/dames,

Ik ben ook sinds kort MV-klant, evenals mijn vriendin. Ik ben er echter achtergekomen dat lang niet al mijn (gratis) smsjes aankomen, de helft maar ongeveer. MV is er mee bezig zeggen ze, maar is er hier iemand met een soortgelijk probleem? Of iemand met de oplossing? Ik gebruik een Iphone 3G met bewust firmware 3.0.1.

Ik zit al sinds het begin bij MV en heb dat probleem eigenlijk nog nooit gehad.... Heb wel hetzelfde toestel en firmware dus daar ligt al niet aan. Vrees dat het een glitch op het Base netwerk is dan :s

Da_Sfennie 02-10-09 21:43

Ik zou supergraag willen overstappen naar Mobile Vikings alleen zit ik nog vast aan mijn proximus abbo tot september 2010, en het koste 150 euro om te cancellen...

Dus dat is behoorlijk pwnd..

PsYroN 05-10-09 17:56

Vandaag ook sim kaartje aangevraagd http://www.9lives.be/forum/images/smilies/smile.gif

Ma kzit me klein probleemke.
Ik heb vorige maand jammergenoeg een abo met m* getekend maar ik heb binnen het "7-dagen-termijn" een aangetekende zending naar hun gestuurd om te zeggen dat ik van het contract wil af zien.
We zijn een klein maand verder nu en weet ik nog altijd niks over die annulatie. Al 2 keer gebeld maar die zeggen altijd dat dat een procedure is en niet meteen kan geklaart worden -_- Ondertusse houde ze mij aan het lijntje natuurlijk.

Ik heb gelezen op MV site dat als je ze niet verwittigd of zoiets dat ze uw nummer ongedaan kunnen maken :/

Citaat:

Beëindig in geen geval je contract zonder meer, want dan wordt jouw nummer afgesloten en kan je het nummer niet laten overdragen naar Mobile Vikings.

apotheosis 05-10-09 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PsYroN (Bericht 361204)
Vandaag ook sim kaartje aangevraagd http://www.9lives.be/forum/images/smilies/smile.gif

Ma kzit me klein probleemke.
Ik heb vorige maand jammergenoeg een abo met m* getekend maar ik heb binnen het "7-dagen-termijn" een aangetekende zending naar hun gestuurd om te zeggen dat ik van het contract wil af zien.
We zijn een klein maand verder nu en weet ik nog altijd niks over die annulatie. Al 2 keer gebeld maar die zeggen altijd dat dat een procedure is en niet meteen kan geklaart worden -_- Ondertusse houde ze mij aan het lijntje natuurlijk.

Ik heb gelezen op MV site dat als je ze niet verwittigd of zoiets dat ze uw nummer ongedaan kunnen maken :/

Bel eens naar MV maar ik zou eerst eens naar de mobistar shop zelf gaan en het allemaal eens goed uitleggen.Aan de telefoon wimpelen je ze maar al te makkelijk af en zijn het dikwijls dommerikken die er zitten.

nickyclaeys 11-10-09 08:27

wat je eigenlijk had moeten doen:

bij mobistar je contract afzeggen zoals je nu hebt gedaan maar daarbij zeggn dat je een overzetting wilt naar een praidpay formule met behoud van nummer! (kies er gewoon 1 uit). Wanneer dit in orde is dan pas je kaartje bij mv aanvragen. Zo heb ik het gedaan en dit werkte zonder problemen.

natuurlijk ben jij hier niet zoveel meer mee :o
wat ik zou doen in je plaats is zo snel mogelijk contact opnemen met mv, zowel telefonisch proberen als via mail (op maandag antwoorden ze zonder problemen) en vragen waar zeal zitten met je overschakeling, indien nog niet te ver zou ik vragen of ze dit even in hold kunnen zetten tot je bij mobistar op praidpay zit. dit zal ook voor hun het minste problemen geven denk ik. indien alles op hold staat bij mobistar dan alles regelen.

mvg,

Nicky

PsYroN 11-10-09 14:35

Zolang ik geen activatie bericht stuur naar MV met men huidige provider hoeft MV nog niets speciaal te doen en hoeft er eigenlijk niets op hold gezet worden.

Ik heb vorige week naar Mobi* gebelt en eindelijk na 12 min iemand aan de lijn gekregen. Zij wist me te vertellen dat de annulatie al in orde was maar dat deze pas in werking treed vanaf het begin van de volgende maandelijkse aanrekening. Bij mij is dat dus op 18 oktober aangezien op 17 september het abo geactiveerd was.

Ik zou dan ook een sms'sje krijgen volgens de telefoniste. Pas vanaf dan kan ik die activatie sms struren naar MV. Nog even wachten dus :-)

Ik denk niet dat ik iets tegen MV moet zeggen...?
Het enigste wat ik gedaan heb is een sim aangevraagd tot nu toe.

WDS001 04-11-09 10:38

// Discussies samengevoegd.

Guest-20180409093718 06-11-09 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 262146)
Het enige wat ik ooit hoop is dat ze bij base eens aan 3g gaan beginnen ook en goedkopere tarieven kunnen aanbieden dan de andere providers.(mobilevikings moet er dan wel aan meedoen natuurlijk zodat ik niet opnieuw moet gaan overstappen).Ooit gaan ze bij base toch eens moeten overstappen naar 3g want ze gaan als ze daar nog heel lang mee wachten denk ik toch wel veel klanten door verliezen.
Het begint meer en meer op te komen wat internetten betreft via bv netbook en iphone en dat zal nog meer en meer gaan toenemen.

Bij BASE zijn ze nog altijd bezig aan de ontwikkeling van 3G. Binnenkort komt deze al in testfase.

WDS001 06-11-09 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rabbe_2 (Bericht 380560)
Bij BASE zijn ze nog altijd bezig aan de ontwikkeling van 3G. Binnenkort komt deze al in testfase.

En wanneer is binnenkort? Eindelijk 3G dan! :D

OiP 06-11-09 17:12

Krijg je gratis belminuten bij MV? Want dan ben ik zo verkocht :p

WDS001 06-11-09 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OiP (Bericht 380567)
Krijg je gratis belminuten bij MV? Want dan ben ik zo verkocht :p

Nope, zie de website van Mobile Vikings.

Guest-20180409093718 06-11-09 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 380561)
En wanneer is binnenkort? Eindelijk 3G dan! :D

Dit hebben ze mij weten te zeggen in april, toen ik BASE werd. De testfase zou 'binnenkort van start gaan'. Het grappige is dat op mijn nieuw BASE simkaartje in 't groot 3G stond afgedrukt... Terwijl deze bijlange nog niet in werking is gesteld... Rare doeningen bij die operators soms :rolleyes:

WDS001 06-11-09 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rabbe_2 (Bericht 380584)
Dit hebben ze mij weten te zeggen in april, toen ik BASE werd. De testfase zou 'binnenkort van start gaan'. Het grappige is dat op mijn nieuw BASE simkaartje in 't groot 3G stond afgedrukt... Terwijl deze bijlange nog niet in werking is gesteld... Rare doeningen bij die operators soms :rolleyes:

In april? Dan wordt het hoog tijd dat die 3G beschikbaar komt! :rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:54.