Viking Talk discussie in Mobile Vikings forum; ( verdwijnt na registratie ) Zie Mobile Vikings komt met eigen voipdienst - news - ZDNet.be Site: Viking Talk | Home Van een revolutie gesproken!...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Viking Talk
Zie Mobile Vikings komt met eigen voipdienst - news - ZDNet.be
Site: Viking Talk | Home Van een revolutie gesproken! |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Revolutie? Toch nog even de kat uit de boom kijken daarvoor. Het is en blijft VOiP en het verschil met betamax is heel klein.
Je moet ook (apart van je MV belkrediet/data abo) maandelijks herladen voor €10. Die dan nog eens vervalt op het einde van de maand. Wat wel leuk is, is dat ook proximus en mobistar gebruikers de app kunnen gebruiken (zo heb ik het toch begrepen ...). |
|
||||
|
||||
Het maandelijkse vervallen van je geld is wat oubollig. En dat het apart moet is ook wat dom... dan kan je evengoed skype,viber,...
|
|
|||
|
|||
Voor €20/maand onbeperkt bellen naar Belgische nummers en voor €40 onbeperkt wereldwijd bellen, ook al is het via voip, vind jij niet revolutionair? Allez, ieder zijn mening
En bij mij weten heb je bij Skype en consoorten geen dergelijke (scherpgeprijsde) bundels. En dat je de minuten niet kunt aankopen met je MV-belkrediet is logisch, want daarvoor krijg je al gratis internet en sms'jes (duurder beltarief als compensatie). MV is niet het OCMW hé ;-) En dat de belwaarde maandelijks vervalt is om dezelfde reden logisch: je kunt toch niet verlangen dat je voor €1 een uur lang kunt bellen en dat de belwaarde een jaar geldig blijft?? Dan zullen er mensen zijn die jaarlijks maar €1 of €2 opbellen. Een beetje realistisch zijn hé: supergoedkope belminuten moeten toch aan iets van voorwaarden gekoppeld zijn. Ik geef een voorbeeld. Je neemt een prepaid kaart van Alditalk/Medion waarmee je elke maand voor €5 herlaadt. Met die €5 kun je een 400MB databundel kopen voor €4 (je behoudt dan nog €1 belwaarde). Daarnaast koop je bij Vikingtalk de €20 bundel, waarmee je voor €20/maand onbeperkt kunt bellen naar alle belgische nummers, op de volgende wijze. Ben je niet thuis, dan bel je via de databundel. Ben je wel thuis, dan bel je via Wi-Fi. Op deze manier kom je best toe met deze 400 MB (enkel om te bellen) (mogelijk heb je hiermee zelfs genoeg om ook te surfen). Dus: met €25/maand kun je dan onbeperkt bellen binnen heel België!! En dit is niet interessant? bij Base betaal je hier €75 voor en bij Proximus en Mobistar nog meer. Nu, als je meer dan €400MB nodig hebt kunt je natuurlijk een ander contract combineren met de €20 Vikingtalk formule. Je kunt ook een smsbundel bijkopen, enz. Maar point is: voor €20 onbeperkt bellen! Laatst gewijzigd door belgiumiphone; 14-09-11 om 16:19. |
|
|||
|
|||
1)Mee een proximus kaartje in mijn iphone kan ik die app perfect gebruiken?
2)Ben je verplicht om iedere maand te herladen of is dat een abo ofzo dan en ben je verplicht om iedere maand te betalen? 3)Het werkt via 3G; gaat dit dan van mijn data bundel af van proximus? Want ik stel me in deze wel vragen bij hoe zoiets dan kan werken als dat niet van mijn data zou afgaan en je toch via 3G zou bellen? |
|
||||
|
||||
@belgiumiphone
Allemaal goed en wel, maar ik zou u graag eens zie bellen via voip over het datanetwerk van MV (hun snelheid en 3g dekking is niet hun sterkste kant en dan druk ik mij nog zacht uit, ondanks dat ik ook MV gebruiker ben.) ... Of belt gij altijd over Wi-Fi van thuis? Ook als je data verbinding niet sterk genoeg is, schakelt hij automatisch over naar gewone gsm verbinding, maar rekent daar wel steeds €1 per gemaakte verbinding voor aan. Als je zo 2 a 3 keer per gesprek overschakelt ... |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Ik ben tester vam viking talk vanaf vandaag of morgen krijg ik de app toegestuurd.Heb gisteren mijn iphone al moeten registreren bij testflight voor mijn udid. Ik laat hier wel weten hoe ze werkt.
|
|
||||
|
||||
Oke vandaag al de gehele dag kunnen testen tot nu toe niks ondervonden alles lijkt goed te werken
|
|
||||
|
||||
Zopas de App ontvangen van MV en mijn account actief gezet.
Eventjes testen ... is gratis dus
|
|||
|
|||
onbeperkt = 180min/dag
|
|
||||
|
||||
Hoi;
Heb deze app ook geïnstalleerd (de gratis 60min) en als deze om zijn en ik betaal niets bij kan ik dan gratis blijven bellen via Wi-Fi en/of 3g naar mijn ander viking talk (en mobile vikingsklanten) vrienden?
|
||||
|
||||
Je kan inderdaad gratis naar andere VikingTalk klanten bellen, op voorwaarde dat zij ingesteld hebben dat ze oproepen via de app willen ontvangen.
|
|
||||
|
||||
Bedankt voor uw snelle reactie
|
|
|||
|
|||
En, wat zijn intussen de ervaringen met dit product?
Ik heb een €10-bundel aangekocht (600 min. in België) en ik ben zeer tevreden. Als gsmoperator heb ik Mobile Vikings (= Base netwer) en zelfs met Edge valt de belkwaliteit nog goed mee. Vraagje: weet iemand hoeveel MB aan data men verbruikt bij het bellen over VOIP (bv. per minuut bellen)? |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Sleep talk recorder | Mysteriousgirl_ | iPhone Apps | 2 | 09-07-12 18:21 |
België: Ik ben Viking en ik krijg... | Kubbie92 | Overige providers België | 7 | 31-12-10 19:20 |
Push to Talk | deepee | iPhone Apps | 1 | 12-11-09 21:47 |
Nobody gives me iPhone talk | Fresh | Chat en geruchten | 37 | 22-04-08 01:45 |
|
|