Mail versturen en 3G discussie in Mobile Vikings forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een raar probleem. Ik kan mails ontvangen en versturen als ik via Wifi verbonden ben maar als ik een 3G verbinding heb kan ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Mail versturen en 3G
Ik heb een raar probleem. Ik kan mails ontvangen en versturen als ik via Wi-Fi verbonden ben maar als ik een 3G verbinding heb kan ik enkel mails ontvangen maar geen versturen. Iemand een idee hoe dit komt?
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Mogelijk staat de smtp server van email provider geen verbinding over 3G / anders dan je eigen verbinding thuis toe?
|
|
|||
|
|||
Ik ben bij telenet. Laat telenet dit toe of niet?
|
|
|||
|
|||
Ik neem aan dat je het mailaccount bij je eigen internetprovider bedoelt. Via de Wi-Fi-verbinding maak je gebruik van het internet van je provider thuis, dan is mogelijk geen wachtwoord vereist bij het uitsturen van mail (SMTP).
Echter, via 3G, dus een andere internetverbinding dan met je eigen internetprovider kan een SMTP-wachtwoord voor uitgaande e-mail vereist zijn. Om een wachtwoord voor de uitgaande mail in te stellen ga je op je iPhone/iPad naar de instellingen van het mailaccount en vul je je wachtwoord (ook) in voor SMTP-server voor uitgaande mail. Het wachtwoord is hoogstwaarschijnlijk hetzelfde als dat voor inkomende e-mail. Mogelijk werkt het versturen van e-mail via 3G nu wel. Succes! |
|
|||
|
|||
@Fresh: heb het geprobeerd maar het lukt nog niet.
|
|
|||
|
|||
Het enigste manier om mails te versturen via 3G is Gmail.
|
|
||||
|
||||
Nou, enigste....
|
|
|||
|
|||
alléé het enigste is natuurlijk niet waar. Het is gewoon de gemakkelijkste manier om met te werken. Men meot geen rekening houden met de SMTP.
Dit kan jou ook helpen http://www.binnenvaartonline.be/docs/SMTPservers.pdf |
|
||||
|
||||
Gmail is idd wel een van de gemakkelijker oplossingen... Mensen houden nogal vast aan email accounts van hun ISP, geheel onterecht. Je bent zo inflexibel als maar kan.
Neem je bijv een ander abonnement bij een andere provider (nb voor je vaste internet aansluiting thuis heb ik het dan over) dan ben je ook je mail account kwijt. |
|
||||
|
||||
Van op hun website:
SMTP: mail.internetmail.be SMTP poort: 25 Probeer dat anders eens? |
|
|||
|
|||
@Jenz: heb ik gedaan. Nu lukt het versturen via 3G (Base) maar via Wi-Fi (Telenet) gaat nu niet meer. Wat kan ik doen om beide te laten werken?
|
|
||||
|
||||
gho, je zou eens kunnen proberen om als smtp de smtp server van gmail te pakken.. normaal moet je via gmail ook wel kunnen versturen!
smtp: smtp.gmail.com |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Versturen e-mail traag | macamba | iPhone algemeen | 2 | 26-02-12 09:54 |
E-mail versturen | Cooper85 | iPhone algemeen | 11 | 18-01-11 20:42 |
E-mail versturen | Lancia | iPhone algemeen | 3 | 18-08-10 21:05 |
uitgaande mail versturen | duijl027 | iPhone algemeen | 4 | 29-07-10 20:30 |
Mail versturen via 3G. | GRi23 | iPhone algemeen | 0 | 24-02-09 22:01 |
|
|