//

3G dekking mobistar/proximus

3G dekking mobistar/proximus discussie in Overige providers België forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik vraag mij af of het nuttig is van een 3G abbo te kopen voor mobile internet? Want wat ik lees (hier en op andere ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Overige providers België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-07-09, 15:42
Trench Trench is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard 3G dekking mobistar/proximus

Ik vraag mij af of het nuttig is van een 3G abbo te kopen voor mobile internet? Want wat ik lees (hier en op andere plaatsen) is dat de dekking ervan echt slecht slecht slecht is. En dat het enkel in de grootsteden werkt. (dus antwerpen/gent/brussel). Bv op mijn werk in Kontich kan je ook al geen 3G netwerk nemen (getest met laptop met 3G kaartje). En dat ligt nog best dicht bij Antwerpen. Dus is het echt zo dat je eigenlijk zo goed als nooit 3G netwerk verbinding hebt in de 'kleinere' steden?

Ikzelf woon in Retie (tegen de Nederlandse grens), daar zal hoogstwaarschijnlijk ook geen bereik zijn?

Dus is het dan niet veel slimmer om via mobile vikings edge te nemen? Veel goedkoper en je hangt geen 2 jaar vast aan een abbo zoals dat van my30 for iphone. Is edge echt zoveel trager dan 3G? Ja theoretisch gezien wel, maar in realiteit? Iemand die zijn bevindingen wil delen?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-07-09, 17:34
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trench Bekijk bericht
Ik vraag mij af of het nuttig is van een 3G abbo te kopen voor mobile internet? Want wat ik lees (hier en op andere plaatsen) is dat de dekking ervan echt slecht slecht slecht is. En dat het enkel in de grootsteden werkt. (dus antwerpen/gent/brussel). Bv op mijn werk in Kontich kan je ook al geen 3G netwerk nemen (getest met laptop met 3G kaartje). En dat ligt nog best dicht bij Antwerpen. Dus is het echt zo dat je eigenlijk zo goed als nooit 3G netwerk verbinding hebt in de 'kleinere' steden?

Ikzelf woon in Retie (tegen de Nederlandse grens), daar zal hoogstwaarschijnlijk ook geen bereik zijn?

Dus is het dan niet veel slimmer om via mobile vikings edge te nemen? Veel goedkoper en je hangt geen 2 jaar vast aan een abbo zoals dat van my30 for iphone. Is edge echt zoveel trager dan 3G? Ja theoretisch gezien wel, maar in realiteit? Iemand die zijn bevindingen wil delen?

Alvast bedankt!
Edge is zeker niet zo snel als 3g maar om gewoon eens wat kleinigheden op te zoeken ofzo heb je meer dan genoeg aan EDGE en thuis surf ik mee mijn iphone op wi-fi natuurlijk.
Maar ik gebruik altijd al edge en das voor mij meer dan voldoende.Je kan op een gsm nooit volwaardig surfen zoals je thuis doet met je laptop of computer dus is edge genoeg.
Voor je games te update doe je best via wi-fi of via je itunes thuis.Met edge gaat dat ook maar das dan alweer een stuk trager.
Ik kom ook op plaatsen waar er nauwelijks 3g is en heb toen ook dat boeltje van proximus afgezegd.
Ik bespaar mij nu al per jaar 120 euro door mv te nemen.
  #3  
Oud 04-07-09, 22:50
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

ik woon in boerengat kruishoutem en qua G3 ontvangst mag ik niet klagen !
  #4  
Oud 05-07-09, 16:20
Trench Trench is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Hehe, blijkbaar is er ook 3G dekking in Retie. Maat van mij had toch bereik in dit boerengat. Maar kom, als je op de meeste plaatsten dat niet hebt kan ik misschien toch beter eens mv uitproberen. Veel goedkoper en geen abbo
  #5  
Oud 10-07-09, 00:03
tulip18's schermafbeelding
tulip18 tulip18 is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Oostende; België
Berichten: 195
Standaard

Hier in Oostende is de ontvangst goed. En heb een proximus mobile internet genomen. Ben daarover tevreden.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Proximus: iPhone abonnement dat kan concurreren met Mobistar? Campzzz Overige providers België 13 17-08-10 08:00
Telefoon als 3G-Modem bij proximus en mobistar kal_el Orange 19 26-06-10 23:29
van proximus (pay&go) naar mobistar (my45 for iphone) diddi Archief 4 15-07-08 15:19
België: Datapakket Proximus/Mobistar Peter Overige providers België 7 18-05-08 10:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:05.