Base mms discussie in Overige providers België forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb sinds kort het volgende probleem; ik kan geen mms meer verzenden of ontvangen. Heb al enkele malen (tot grote ergernis aan mijn ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Base mms
Hallo,
Ik heb sinds kort het volgende probleem; ik kan geen mms meer verzenden of ontvangen. Heb al enkele malen (tot grote ergernis aan mijn kant) de Base helpdesk gecontacteerd, maar daar geven ze me telkens hetzelfde scenario mee... "U moet dit manueel instellen, hier zijn de instellingen, en dan u gsm uit- en inschakelen." Goed, dit heb ik ondertussen al 2 dagen gedaan, met (ik schat) een 50-tal uit- en inschakelen als gevolg... Tot voor kort kon ik echter WEL mmsen (zowel verzenden als ontvangen...) Heb enkele 'screenshots' van men gsm gemaakt om mss het een en ander te verduidelijken. De instellingen die de helpdesk me doorgegeven heeft (deze zijn van 8mei2011) De ene beweerde dat het deze zijn; De andere beweerde dat het deze zijn; (het enige verschil is dat ze nu per 3cijfers gegroepeerd zijn, met de nodige 0'en om aan te vullen... ) Probeer ik een mms te verzenden, krijg ik eerst dit te zien Ga ik terug naar het berichtenscherm, krijg ik dit te zien (let goed op; bijlage 1 afbeelding) (dit krijg ik trouwens ook voor inkomende mms, en dan blijft de afbeelding gewoon zwart) Ga ik vervolgens kijken hoever de verzending gevorderd is, krijg ik dit Mijn EDGE/3G werken allemaal nog wel naar behoren. Hopelijk kan iemand van jullie me helpen, aangezien dit iets is wat redelijk vaak gebruikt wordt voor mijn job! Alvast bedankt, Steve |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Ik zit bij Mobile Vikings. Ik ontvang wel mms'jes. Met de eerste versie van de mms-proxy instellingen, zonder de nulletjes.
|
|
|||
|
|||
Die had ik eerst ook, en dan op aanraden van de 'helpdesk' (wat je een hulp kunt noemen...) moest ik ze per 3 groeperen, dus aanvullen met 0'en...
Zal dadelijk nog eens men settings veranderen... Edit : Heb ondertussen een downgrade naar 3.1.3 gedaan, zelfde probleem, met de 2 settings ook weer... Laatst gewijzigd door Timmerken; 08-05-11 om 23:17. Reden: Downgrade naar 3.1.3 |
|
|||
|
|||
en het is opgelost...
heb via SSH/i-funbox de volgende bestanden verwijderd; var/Mobile/Library/SMS/sms.db var/Mobile/Library/SMS/sms-legacy.db var/Mobile/Library/SMS/Darfts/ var/Mobile/Library/SMS/Parts/ Drafts & Parts de volledige folders gewist. Kortom, de map var/Mobile/Library/SMS/ volledig leeg gemaakt. reboot gedaan, sms naar mezelf gestuurd, en dan een mms verzonden en dat lukte Edit; de instellingen zijn deze; mmsc; http://mmsc.base.be apn; mms.base.be proxy; 217.72.235.1:8080 login; base pass; base max grootte; 300.000 deze topic mag dicht van mij... Laatst gewijzigd door Timmerken; 09-05-11 om 13:44. Reden: mms settings toegevoegd |
|
|||
|
|||
Gelukkig dat het opgelost is en tof dat je feedback geeft!
|
|
|||
|
|||
Kwestie van toch een antwoord te hebben op het probleem
wie weet heeft nog iemand dit probleem |
Labels |
base, iphone 3g, mms |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Gemakkelijke tethering + MMS voor Mobi/Proxi/Base | taapo | Overige providers België | 13 | 14-05-10 21:00 |
België: MMS instellingen voor Base? | Darth_Stijn | Overige providers België | 23 | 26-12-09 17:01 |
Base en 3G | colliehome | Overige providers Nederland | 6 | 19-12-09 13:21 |
Base | Luuukk | Archief | 8 | 15-03-09 01:43 |
België: Base / MMS / Edge | Soulplayer | Overige providers België | 9 | 01-06-08 17:17 |
|
|