//

3G, wat een ontgoocheling....

3G, wat een ontgoocheling.... discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, Ik ben deze week overgestapt van een prepaid Mobile Vikingskaart naar een My45Iphone abonnement van Mobistar. Bij Mobile Vikings zat ik gewoon op Edge, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-10-09, 13:43
Ieziebie Ieziebie is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 6
Standaard 3G, wat een ontgoocheling....

Hey,

Ik ben deze week overgestapt van een prepaid Mobile Vikingskaart naar een My45Iphone abonnement van Mobistar. Bij Mobile Vikings zat ik gewoon op Edge, nu 3G.

Maar heb ik me daar nu teveel bij voorgesteld? Surfen en Apple Store laden en zo gaan níet sneller, in tegendeel. Ik heb de indruk dat hij er nog langer overdoet.

Bovendien is mijn signaal alles behalve stabiel. Mijn ontvangst lijkt meer op een equaliser dan wat anders. Soms valt 3G weg, soms valt alles weg, soms 1 blokje, soms 5.... Dit stinkt gewoon. Als ik hier 24 maanden aan vasthang, amai...

Dus.....heb ik me er teveel bij voorgesteld bij 3G (waarmee ik deze morgen wat heb zitten spelen en 40% batterij heb zien wegsmelten op 3 uurtjes tijd)? En heeft Mobistar zo'n slechte dekking dan?

Alvast bedankt

Bjorn.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-10-09, 14:43
Mindblower008 Mindblower008 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ieziebie Bekijk bericht
Hey,

Ik ben deze week overgestapt van een prepaid Mobile Vikingskaart naar een My45Iphone abonnement van Mobistar. Bij Mobile Vikings zat ik gewoon op Edge, nu 3G.

Maar heb ik me daar nu teveel bij voorgesteld? Surfen en Apple Store laden en zo gaan níet sneller, in tegendeel. Ik heb de indruk dat hij er nog langer overdoet.

Bovendien is mijn signaal alles behalve stabiel. Mijn ontvangst lijkt meer op een equaliser dan wat anders. Soms valt 3G weg, soms valt alles weg, soms 1 blokje, soms 5.... Dit stinkt gewoon. Als ik hier 24 maanden aan vasthang, amai...

Dus.....heb ik me er teveel bij voorgesteld bij 3G (waarmee ik deze morgen wat heb zitten spelen en 40% batterij heb zien wegsmelten op 3 uurtjes tijd)? En heeft Mobistar zo'n slechte dekking dan?

Alvast bedankt

Bjorn.
hangt er vanaf waar jij woont natuurlijk. hier geen problemen en ik woon op het "platte land".
  #3  
Oud 24-10-09, 18:24
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 108
Standaard

Een slecht 3G bereik kan inderdaad funest zijn voor je batterij.
Ik kan begrijpen dat het op deze manier een telerustelling is.
  #4  
Oud 25-10-09, 02:43
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ieziebie Bekijk bericht
Hey,

Ik ben deze week overgestapt van een prepaid Mobile Vikingskaart naar een My45Iphone abonnement van Mobistar. Bij Mobile Vikings zat ik gewoon op Edge, nu 3G.

Maar heb ik me daar nu teveel bij voorgesteld? Surfen en Apple Store laden en zo gaan níet sneller, in tegendeel. Ik heb de indruk dat hij er nog langer overdoet.

Bovendien is mijn signaal alles behalve stabiel. Mijn ontvangst lijkt meer op een equaliser dan wat anders. Soms valt 3G weg, soms valt alles weg, soms 1 blokje, soms 5.... Dit stinkt gewoon. Als ik hier 24 maanden aan vasthang, amai...

Dus.....heb ik me er teveel bij voorgesteld bij 3G (waarmee ik deze morgen wat heb zitten spelen en 40% batterij heb zien wegsmelten op 3 uurtjes tijd)? En heeft Mobistar zo'n slechte dekking dan?

Alvast bedankt

Bjorn.
Ik heb mobistar abonnement ;15 euro per maand ; 68min bellen en 10000 smsen per maand.Data is 2gb maar ga ik naar 1GB laten brengen binnenkort,hoeveel ik voor die 1GB zal moeten betalen zou ik nog eens moeten nagaan.

3G is weldegelijk sneller dan EDGE,zeer zeker weten .Een site opladen of youtube filmpjes laden gaat sneller met 3G dan met edge.Ik vind het een verademing ik nu via 3G kan surfen op heel wat plaatsen.

De reden waarom 3G wegvalt is omdat er op vele plaatsen nog te weinig masten voor staan snap je? Buiten geen probleem maar binnen is het meestal een probleem , ik heb dat ook voor maar je weet nu door wat het komt.
Binnen xxx aantal jaren zal het bijna overal 3G zijn alsook overal binnen en zal edge beetje bij beetje wegvallen.

Dat van wegvallen van signaal is wel heel opmerkelijk ik dit vooral bij de iphone voor heb met eender welke provider al scoort mobistar voor mij toch het beste en het hangt soms idd ook af op welke plaats je bent.
Als ik bv op een bepaalde plaats minder bereik heb en ik steek dan mijn kaartje in mijn nokia dan is het in veel gevallen opeens wel oke.Het heeft er ook mee te maken het probleem een stukje bij de iphone ook ligt.

Vergeet niet ; 3G is geen Wi-Fi he .
Wi-Fi is nog steeds pakken sneller dan 3G en uiteraard nog veel aangenamer om mee te surfen.

Bij mij gaat allesins via 3G het laden van eender wat een stukje sneller dan met edge.

ps:mobistar heeft in mijn ogen de beste dekking qua signaal.
3G is nog geen enkele provider die een echt goede dekking heeft zoals ik al heb uitgelegd .Zo'n masten kosten extreem veel geld en het duurd ong 12-15 maanden om een aanvraag ofzo te doen voor een mast enz.....

Bij mij heb ik soms ook maar 40-50% meer over maar dan heb ik bv echt wel veel gedaan mee mijnen iphone zoals bv games gespeeld en gesurft en/of mobile tv gekeken en wat nog het meeste van allemaal zuipt is als je loginme gebruikt,das iets wat enorm veel van je batterij vergt.Als je bijna 3 uur aan een stuk games speeld is het normaal je 40-50% meer over hebt.



Het is allesins niet normaal als je goed 3G bereik hebt zoals bv buiten deze trager gaat dan edge, das onmogelijk.
Ik heb dit alleen voor als ik ergens binnenzit en 3G moeilijker te bereiken is om het zo te zeggen, dan gebeurt het soms deze geen zin zelfs heeft en moet ik ook effe wachten tot het naar edge ofzo springt.

Maar toch blijf ik erbij na de vele jaren ik alle 3 de operators al heb gehad en kunnen vergelijken heb mobistar op nr 1 staat.
Van proximus moet ik niet veel meer weten, ik vind dit echt een bende gangsters.

Nog een tip;als je op reis gaat of naar een ander land is het gewoon het beste je daar via een internetcafe op internet gaat.
Want zo ben ik ne stoot tegen gekomen en heb 600 euro moeten betalen voor 50MB te hebben verbruikt in spanje
  #5  
Oud 24-11-09, 19:00
Larry05 Larry05 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

apotheosis ! Er is geen abonnement met 2GB data bij Mobistar . Waar heb je dat gevonden ?
  #6  
Oud 24-11-09, 20:05
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larry05 Bekijk bericht
apotheosis ! Er is geen abonnement met 2GB data bij Mobistar . Waar heb je dat gevonden ?
Jawol,ik heb 2GB per maand aan 30 euro.Veel geld dus,ik zou liever 1GB hebben aan een mindere prijs.

Ga gewoon een mobi shop binnen en vraag het hen als je mij niet gelooft.
Ik kan dat wel verlagen of opzeggen wanneer ik het wil.
Alleen my music zit ik aan vast voor 15 maanden (24 maanden in totaal).


http://offer.mobistar.be/nl/aanbod/i...ilemailandsurf
  #7  
Oud 24-11-09, 20:25
OiP's schermafbeelding
OiP OiP is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Brugge
Berichten: 257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ik heb mobistar abonnement ;15 euro per maand ; 68min bellen en 10000 smsen per maand.Data is 2gb
15 euro/maand, 68 min bellen, 10000 smsen en 2 GB data? Bij mobistar? Dan mag je mij toch vertellen waar en hoe je dat verkregen hebt.

Ik betaal +-18 euro (normaal My15, typisch abonnement; kosten variëren altijd), en ik heb inbegrepen, 65 minuten bellen en 1250 smsen. That's it, voor dezelfde prijs? Praktisch onmogelijk? Indien jij er zeer zeker van bent dat jouw abonnement aanbiedt wat jij hier post dan moet ik dringend eens naar mobistar bellen
  #8  
Oud 24-11-09, 21:20
Larry05 Larry05 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Hij betaalt nog extra 30 € voor 2GB data als ik hem goed heb begrepen.
  #9  
Oud 25-11-09, 17:07
OiP's schermafbeelding
OiP OiP is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Brugge
Berichten: 257
Standaard

Had zijn laatste post niet gelezen. Inderdaad, maar dan nog. Hij krijgt 10000 smsen, ik 1250. Ofwel was dat een typfout van hem. Duidelijkheid graag apotheo
  #10  
Oud 25-11-09, 19:38
Larry05 Larry05 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Kijk hier (Optie My music)

Laatst gewijzigd door WDS001; 25-11-09 om 20:00. Reden: Klikbaar linkje van gemaakt.
  #11  
Oud 26-11-09, 00:04
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OiP Bekijk bericht
Had zijn laatste post niet gelezen. Inderdaad, maar dan nog. Hij krijgt 10000 smsen, ik 1250. Ofwel was dat een typfout van hem. Duidelijkheid graag apotheo
Een SMS versturen kost dan ook praktisch geen geld aan de opratoren. Ik meen mij zelfs te herinneren dat Proximus zelfs forùules heeft waar het aantal SMS'en onbeperkt zijn bij een minimum herlaadbedrag/maand.

Ik weet ook dat 1000sms/maand in deze tijden bij veel mensen niet meer voldoende is, zie die 250 'extra' dus als een tegemoetkoming en let een beetje op je 'verbruik'. 10 000sms'en heb je echt niet nodig ...
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #12  
Oud 26-11-09, 10:02
Konfu Konfu is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Een SMS versturen kost dan ook praktisch geen geld aan de opratoren. Ik meen mij zelfs te herinneren dat Proximus zelfs forùules heeft waar het aantal SMS'en onbeperkt zijn bij een minimum herlaadbedrag/maand.

Ik weet ook dat 1000sms/maand in deze tijden bij veel mensen niet meer voldoende is, zie die 250 'extra' dus als een tegemoetkoming en let een beetje op je 'verbruik'. 10 000sms'en heb je echt niet nodig ...
no offense, maar wanneer je als gewone particulier 1000SMSjes/maand verstuurt, ben je ook niet echt meer normaal bezig...
__________________
Apple iPhone 3GS 16GB - Firmware 3.0.1
  #13  
Oud 26-11-09, 10:47
Azazel Azazel is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Belgïe
Berichten: 38
Standaard

Tegenwoordig is dat zeer normaal...
  #14  
Oud 27-11-09, 00:12
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Konfu Bekijk bericht
no offense, maar wanneer je als gewone particulier 1000SMSjes/maand verstuurt, ben je ook niet echt meer normaal bezig...
Wat is normaal?

Voor de leeftijd(en) waar geld vaak vaak een probleem vormt, zijn gratis sms'en een godsgeschenk denk ik zo.

Ik hou zelf meer van een iets persoonlijker contact (bellen) maar voor mensen waar 10/15€ maand al veel geld is, zijn 1000 sms'en echt niet veel hoor.

En als je de statistieken er op naslaagt, dan ul je zien dat de laatste jaren steeds meer en meer mensen tegen de duizend berichten en meer aanzitten.

En of dat wel of niet veel is, moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken. Als je betaalt voor je berichten is duizend inderdaad een hoog getal, maar als ze dan toch gratis zijn?
  #15  
Oud 27-11-09, 04:07
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OiP Bekijk bericht
Had zijn laatste post niet gelezen. Inderdaad, maar dan nog. Hij krijgt 10000 smsen, ik 1250. Ofwel was dat een typfout van hem. Duidelijkheid graag apotheo
Duidelijkheid?

Ik heb geschreven 10000 ,toch duidelijk

Het jammere is dus dat ik geen 1GB kan nemen voor wat minder geld, 2GB is te veel en 200MB is veel te weinig

Ik betaal dus nu 45 euro per maand 15 euro voor my music en dan nog eens apart die 2GB erbij aan 30 euro.Die 2GB kan ik verlagen en afzeggen wanneer ik wil zonder enige kost of wat dan ook.

Mijn jongste broer verstuurd minstens 3000 smsen per maand.
Ik ben al een pak ouder en heb zoveel mensen niet die zich mee smsen bezig houden,bij mij ligt dit maandelijks tussen de 200-500 smsen.

Ik zit blijkbaar wel beter dan u mee mijn my music abo.
  #16  
Oud 29-11-09, 15:00
OiP's schermafbeelding
OiP OiP is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Brugge
Berichten: 257
Standaard

Dan ga ik toch even informeren bij Mobistar. Want +-9000 sms'en verschil is wel erg veel.
  #17  
Oud 08-12-09, 20:18
memento__mori memento__mori is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OiP Bekijk bericht
Dan ga ik toch even informeren bij Mobistar. Want +-9000 sms'en verschil is wel erg veel.
Dat komt omdat hij getekend heeft voor 24maanden toen de actie liep (en volgens mij nog altijd loopt) waarbij je kon/kan kiezen voor extra belminuten atan, extra beluren naar mobistar only of 10.000 gratis sms'en atan.

Jij hebt ofwel niet getekend voor 24maanden, of onder andere voorwaarden.
Deze actie is sinds deze zomer gestart als ik mij niet vergis. Daarvoor waren er weer andere promoties/getrouwheidsvoordelen.
  #18  
Oud 14-12-09, 08:48
Cea Cea is offline
• iOS 14.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 12
Standaard

3G is inderdaad een ontgoocheling bij mobistar. ze hebben en maken al jaren reclame met hun 3G netwerk en toch is het nog steeds verre van goed.
Ze praten maar over hun volledige dekking enz. maar 3G op mobistar is niet wat het moet zijn.
Bij proximus zal het al niet veel beter zijn, ten slotte waar ga je heen als belgische consument?
Het ergste van al is dan nog dat ze hun zwakke dekking verkopen aan een extreem hoge prijs.
mobistar 3G > data- internet aan 18 euro voor 200Mb , dit met een dekking om te lachen en te huilen.
Hoop dat base die binnenkort hun 3G netwerk uitrollen het beter aanpakken.
Sta bijna op hun stoep om na jaren mobistar over te stappen naar base.
Daar betaal je 10 euro voor 500Mb data. Wel geen 3G maar heb het hier met mobistar ook niet. ( woon nochthans zo goed als in Antwerpen)
Van onze minister van telecommunicatie moet je ook niet veel verwachten, als de geruchten kloppen dat de 4de gsm operator telenet zou worden dan moet je geen lagere prijzen verwachten. Telenet is al even ziek in hun monopolie dan proximus-mobistar en belgacom.
Jammer maar helaas, belgie is dik ***** wat betreft zulke dingen.
IK denk dat ik verhuis naar Nederland.
  #19  
Oud 14-12-09, 18:56
Wook's schermafbeelding
Wook Wook is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 114
Standaard

Als je gewend bent om met een computer via breedband te surfen dan is er nog geen enkel mobiel datanetwerk dat voldoende snel zal zijn. Ik heb daar allemaal geen al te grote verwachtingen van.
  #20  
Oud 24-12-09, 02:25
sidderke sidderke is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 44
Standaard

Het verschil tussen surfen op Edge en 3G is toch wel enorm merkbaar hoor, vind ik.

Ik moet ook zeggen dat het laden van pagina's op de 3GS ook al een pak sneller is dan op de 3G, ik weet niet welk toestel je hebt.

En het bereik, is natuurlijk voornamelijk een probleem van Mobistar.
Hoewel ik eens met een vriendin met een andere smartphone in een café zat, en allebei zaten we bij Mobistar. Haar telefoon kon 3G zien, de mijne zag op dat moment alleen Edge. Dus misschien is er ook iets kleins hardwarematig van de iPhone mee gemoeid.

Hoe dan ook: ik vind het verschil wel enorm tussen 3G en Edge. Heel soms moet het op allebei lang laden, maar toch...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wat een probleem! Gabriel Archief 4 18-07-08 20:23
Wat een rust na een hectisch weekend Michael Archief 9 15-07-08 21:03
Wat is een goede RSS feed voor nieuws? (+ een andere vraag) profit42 iPhone Apps 10 02-05-08 12:17
Wat een ramp fromalk Archief 33 18-10-07 19:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:35.