iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Mijn mobistar iphone 3G 3G werkt niet (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/16707-mijn-mobistar-iphone-3g-3g-werkt-niet.html)

Raven 19-07-08 17:03

Mijn mobistar iphone 3G 3G werkt niet
 
goedendag ik heb mij de 12de de nieuwe iphone 3G gekocht bij mobistar(ben zelf van belgie) alleen ik krijg mijn 3g niet aan werken ik heb bijna nooit het icoontje van 3g van boven staan en als ik dan naar een locatie ga waar ik het wel heb kan ik niks :mad: krijg geen internet kan geen mails ontvangen en ... dus geen verbinding
weet iemand als je iets moet activeren bij mobistar ?
of als ik iets moet instellen ?
kan iemand me helpen aub?
vriendelijke groeten

ButcherJF 19-07-08 17:22

Ik neem aan dat je je iPhone al aan iTunes 'gehangen' hebt?

Raven 19-07-08 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 146353)
Ik neem aan dat je je iPhone al aan iTunes 'gehangen' hebt?

jah heb ik al gedaan moet je iets speciaals doen ? of ?

Asprino 19-07-08 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 146361)
jah heb ik al gedaan moet je iets speciaals doen ? of ?

hi Raven,

in Iphone-menu:

Settings > General > Network > Edge > en daar zet je bij APN: "iphone.mobistar" en het werkt direct :)

a019113 20-07-08 10:48

hoi, bij mij staat daar iphone.mobistar.
maar ik krijg geen mail binnen van telenet.
heb bij inkomende : in.telenet.be ook login en paswoord
heb bij uit : uit.telenet.be ook login en paswoord
als hij gaat zoeken krijg ik altijd melding met SSL kan niks ontvangen van mail en versturen.

macfreaker 20-07-08 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door a019113 (Bericht 147097)
hoi, bij mij staat daar iphone.mobistar.
maar ik krijg geen mail binnen van telenet.
heb bij inkomende : in.telenet.be ook login en paswoord
heb bij uit : uit.telenet.be ook login en paswoord
als hij gaat zoeken krijg ik altijd melding met SSL kan niks ontvangen van mail en versturen.

Uit gaande mail kan niet werken omdat deze alleen kan wanneer verbonden via telenet. Inkomende zou wel moeten werken wanneer log en pas goed ingevuld.

/: heb deze ook verplaatst naar Mobistar

a019113 20-07-08 11:25

he macfreaker
heb juist nog is geprobeerd.
bij inkomendepost : in.telenet.be en login van telenet en paswoord telenet gezet
bij uitgaande post : smtp.telenet.be en login en paswoord van telenet.
dit heb ik onder POP gedaan
als ie dan POP accountsgegevens gaat controleren krijg ik ander scherm met de melding : Geen verbinding via SSL met de vraag wilt u account zonder SSL activeren ??
dit alles doe ik hier thuis met verbinding op mijn draadloos internet verbinding.
kan je mij hierbij verder helpen met dit probleem??
al uren mee bezig en wil maar niet lukken en bij telenet zeggen ze dat ze het niet ondersteunen en mobistar helpdesk stuurt me naar telenet.:(

Raven 20-07-08 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Asprino (Bericht 146478)
hi Raven,

in Iphone-menu:

Settings > General > Network > Edge > en daar zet je bij APN: "iphone.mobistar" en het werkt direct :)

hmmm raar ik heb dat niet in mijn menu staan : Edge > en daar zet je bij APN: "iphone.mobistar" hoe kan dit ?

macfreaker 20-07-08 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 147171)
hmmm raar ik heb dat niet in mijn menu staan : Edge > en daar zet je bij APN: "iphone.mobistar" hoe kan dit ?

Bij mij staat dat er dus wel.
Kan toch niet verschillend zijn van software.Ik heb nu natuurlijk geen 3G zodat ik het niet kan zien.
Misschien volgende week.

https://forum.iculture.nl/leden...oto806-web.jpg

Philro 20-07-08 11:52

Volgens mij moet de instelling zijn: internet.mobistar.be zonder gebruikersnaam en zonder wachtwoord. Succes!

macfreaker 20-07-08 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philro (Bericht 147178)
Volgens mij moet de instelling zijn: internet.mobistar.be zonder gebruikersnaam en zonder wachtwoord. Succes!

Wactwoord en user moet je zeker niet instellen, dit is ook zo bij proximus waar ik bij ben. Kan je allemaal hier vinden trouwens.

Ross Barkman's GPRS Info Page

a019113 20-07-08 11:57

wat heb je bij uitgaande post staan ??
heb telenet hier en als ik daar uit.telenet.be en mijn login en paswoord in geef gaat het niet altijd melding van SSL gebruiken JA of NEE en na de twee keuze te hebben geprobeert werkt het niet;
zelfs niet op mijn Wi-Fi thuis of op 3G

macfreaker 20-07-08 12:00

Ik gebruik een xchange server en al mijn mails (in/uit) worden gepusht via die server.
Is heel gemakkelijk en snel ook via gprs (heb nog geen 3G)

a019113 20-07-08 12:01

heb juist met internet.mobistar.be voor de uitgaande post geprobeert werkt niet.
krijg altijd scherm : Geen verbinding via SSL

weet iemand de smpt server van mobistar voor 3G toestel ??

Raven 20-07-08 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 147177)
Bij mij staat dat er dus wel.
Kan toch niet verschillend zijn van software.Ik heb nu natuurlijk geen 3G zodat ik het niet kan zien.
Misschien volgende week.

https://forum.iculture.nl/leden...oto806-web.jpg

weet je ik heb dat mobiel netwerk op het begin gehad maar ik heb gisteren een herstel uitgevoerd met mijn iphone en nu heb ik dat er niet meer staan :confused:

a019113 20-07-08 12:12

heb nu bij APN: iphone.mobistar staan.
bij gebruikersnaam en wachtwoord staat niets achter.
toch wil het niet lukken:mad:

macfreaker 20-07-08 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door a019113 (Bericht 147212)
heb nu bij APN: iphone.mobistar staan.
bij gebruikersnaam en wachtwoord staat niets achter.
toch wil het niet lukken:mad:

En internet.be ? Deze is toch van mobistar ?
En als je een bus abo hebt kan je misschien "web.pro.be" gebruiken.

a019113 20-07-08 13:14

juist geprobeerd gaat ook niet.
denk als ik dinsdag alles maar mee na een mobistar shop ga nemen.
krijg altijd geen SSL verbinding.
krijg zelfs geen mail binnen ook niet.

ChrisVrinssen 20-07-08 13:16

ik heb net mijn iphone geupdate naar fw 2.0, en nu kan ik nergens meer mijn edge gegevens instellen... ik heb dus hetzelfde probleem als raven...
alleen heb ik geen iphone 3G maar eentje van de eerste nog :)
hoop dat iemand me hier kan helpen

macfreaker 20-07-08 13:18

Zoals in de screenshot van mij te zien is heb je dit niet ?
Mag ik vragen bij welke provider je een abo hebt ?

ChrisVrinssen 20-07-08 13:21

yep met mijn 1.1.4 fw had ik daar wel de mogelijkheid voor edge in te stellen en na de upgrade naar 2.0 fw is die mogelijkheid weg :S
ik ben bij mobistar, en heb een My10 abo met Mobile mail & surf (100 mb per maand edgeverbruik)

macfreaker 20-07-08 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ChrisVrinssen (Bericht 147377)
yep met mijn 1.1.4 fw had ik daar wel de mogelijkheid voor edge in te stellen en na de upgrade naar 2.0 fw is die mogelijkheid weg :Sik ben bij mobistar, en heb een My10 abo met Mobile mail & surf (100 mb per maand edgeverbruik)

Begin zo te denken dat het aan de provider ligt. Ik zelf ben bij proximus en kan het dus instellen. Ken je niemand met een ander provider abo om eens te testen of je die screen krijgt ?

ChrisVrinssen 20-07-08 13:25

kan ik straks pas testen dan, maar waarom kreeg ik die optie dan wel bij mijn vorige fw?? daar kon ik zonder probleem op edge surfen
en zou toch ook raar zijn dat ze me dan een abo verkopen met edge als ik het niet zou kunnen gebruiken... ik heb dus wel naast mn provider het E logo van edge staan..

macfreaker 20-07-08 13:26

Weet hier niet direct een antwoord op. Zal je eens moeten uittesten.

ChrisVrinssen 20-07-08 13:41

òk, alvast bedankt
kan ik eventueel ook teruggaan naar mijn 1.1.4 indien ik de edge niet krijg aangezet?

a019113 20-07-08 13:46

een mail adres bij Gmail is dit een beetje save.
dit kan ik aanmaken in mijn outlook ook zeggen ze en staat op op de iphone.
want na 6u vandaag om de instelling klaar te krijgen van telenet heb ik er ver genoeg van.
of iemand een beter voorstel wel te gebruiken in outlook en op de iphone G3 met mobistar abn.

macfreaker 20-07-08 13:54

Ik laat al mijn mails (en heb verschillende boxen) doorsturen naar een betaald abo op een xchange server en deze komt perfect binnen als ook het versturen gaat zonder probs.
Indien je wilt stuur mij een pm voor de gegevens van deze dienst.

Matthi 20-07-08 15:23

mijn instellingen zijn :

APN : iphone.mobistar
Gebruikersnaam : Mobistar
Wachtwoord : Mobistar

Alles werkt hier goed. Ik download aan gemiddeld 60kb/seconde.
Edit: 80kb/seconde. Was ik wel verrast door, had het niet zo snel verwacht.

a019113 20-07-08 16:33

we zijn al een stap verder nu.
op mijn G3 via mobistar kan ik nu mail ontvangen en verzenden.
maar als ik mijn Wi-Fi inschakel en wil dan via daar een mail versturen gaat het niet meer.
:confused:

macfreaker 20-07-08 16:37

Heb deze gevonden op deze site. kzou zeggen probeer het eens maar dan met een proximus kaartje.
https://forum.iculture.nl/147875-post719.html

pwain 20-07-08 22:34

Ik denk dat we twee zaken doorheen gooien. De topicstarter zegt dat hij nog nooit het 3G icoontje heeft gezien.

In weze maakt het niet uit of de datainstellingen correct zijn ingevoerd(APN,...) Het icoontje van 3G of Edge duidt enkel aan of dit type netwerk beschikbaar is.
Zelfs met een leeg APN kan je iPhone verbinding maken met het 3G netwerk om te bellen. Dit merk je dan ook aan het 3G icoontje.

Ik heb ook gemerkt dat andere mobistar klanten bijna nooit of zelfs nog nooit het 3G icoontje zien. Als Proximus gebruiker is bijna altijd het 3G icoontje beschikbaar zelfs met een leeg APN.

Raven 23-07-08 20:06

het werkt :D
ik heb ergens op dit forum gelezen van bepaalde instellingen
dat waren:APN: mworld.be
mobistar
mobistar
en nu kan ik gebruik maken van 3G

friskyrex 03-08-08 09:00

ik had nog steeds internet.be staan en dat werkte. Ben overgstapt naar Iphone 30 abbo. Heb het nu op mworld gezet en het werkt. Weet iemand een tooltje om de download snelheden te bekijken? Maar ben ik nu zeker dat ik een APN heb die 3G downloads toe laat? Want iphone.mobistar.be werkt niet.

pwain 03-08-08 10:44

toen ik de iPhone aan iTunes hangde installeerde die vanzelf de instellingen van de operator. Heb je dat al eens geprobeerd?
Het is ook overigens iphone.mobistar zonder die .be

Matthi 03-08-08 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door friskyrex (Bericht 159227)
ik had nog steeds internet.be staan en dat werkte. Ben overgstapt naar Iphone 30 abbo. Heb het nu op mworld gezet en het werkt. Weet iemand een tooltje om de download snelheden te bekijken? Maar ben ik nu zeker dat ik een APN heb die 3G downloads toe laat? Want iphone.mobistar.be werkt niet.

Voor je downloadsnelheid te meten kan je best speedtest.nl gebruiken.

Laat eens je resultaat weten :D

Pieter O. 07-08-08 13:21

geen 3G op mijn iPhone 3G
 
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb alles hier al ingetikt bij apn maar ik krijg alleen maar het "E" icoontje.

Als ik de 3G uitschakel en daarna terug inschakel krijg ik zelfs "Geen service". Heel eigenaardig, Mobistar vertelde me dat ze me gingen terugbellen hierover maar nog steeds geen antwoord.

Tot voor gisteren had ik een proximus abo en dit werkte PERFECT. Beter nooit overgeschakeld :(

wie weet raad???

pwain 07-08-08 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter O. (Bericht 163109)
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb alles hier al ingetikt bij apn maar ik krijg alleen maar het "E" icoontje.

Als ik de 3G uitschakel en daarna terug inschakel krijg ik zelfs "Geen service". Heel eigenaardig, Mobistar vertelde me dat ze me gingen terugbellen hierover maar nog steeds geen antwoord.

Tot voor gisteren had ik een proximus abo en dit werkte PERFECT. Beter nooit overgeschakeld :(

wie weet raad???

Is er wel 3G dekking in je buurt? Ik heb ook Mobistar (ook overgestapt) en in mijn woonomgeving heb ik spijtig genoeg geen 3G. Enkele km hiervan heb ik een uitstekende 3G verbinding.
Ook is het zo dat in de meeste gebouwen de 3G verbinding wegvalt en je terug overgaat naar het EDGE netwerk.

Pieter O. 07-08-08 20:20

3g
 
heb ervoor naar mobistar gebeld en ze hebben zelfs gekeken of er in mijn straat 3g was (?) en dat was geen enkel probleem... blijft dus een raadsel, heb trouwens de helpdesk nog steeds niet terug gehoord.

Groeten,
Pieter

pwain 07-08-08 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter O. (Bericht 163501)
heb ervoor naar mobistar gebeld en ze hebben zelfs gekeken of er in mijn straat 3g was (?) en dat was geen enkel probleem... blijft dus een raadsel, heb trouwens de helpdesk nog steeds niet terug gehoord.

Groeten,
Pieter

Misschien eens proberen buiten je woning te staan? Of even een klein ritje maken met de auto? Op die manier weet je dat de 3G functie van de iPhone wel effectief werkt en dat het probleem iets met de plaatselijke antennes te maken heeft.

Ik moet zeggen dat wanneer je 3G hebt bij Mobistar dat de verbinding duidelijk sneller is dan bij Proximus. Alleen moet je nog wel 3G hebben en dat is toch nog hier en daar een (groot) probleem bij Mobistar. Zelfs in een stad verlies je regelmatig de 3G. Ze mogen daar gerust eens een tandje bijsteken.

Thomasss 02-11-08 14:04

ARGH
 
Hey, ik heb ook een Iphone 3G US, FW 2.0 heb my30 for iphone abo bij mobistar. Wilt iemand me aub zeggen welke instellingen nu goed zijn voor me.
Heb al vanalles geprobeerd alle soorten instellingen dat jullie me zeiden maar niets werkt tot nu toe. zie geen 3G afbeelding vanboven staan als ik 3G opzet, heb geen internet met al die instellingen.
Ik heb nooit probleem gehad van schermen die verwijnen na updaten of downgraden met me iphone maar nu doet ie extreem irritant ivm het 3g internetten :D ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Thx


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:58.