Visual Voicemail pas in 2009 discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Bwa, die link is voor contacten gericht aan Corporate. Dus niet voor business klanten hoor, maar gewoon aan het bedrijf mobistar. Maakt niet veel uit ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
#21
|
|||
|
|||
Bwa, die link is voor contacten gericht aan Corporate. Dus niet voor business klanten hoor, maar gewoon aan het bedrijf mobistar.
Maakt niet veel uit welk type klant je bent. Zolang ze het maar toekrijgen en lezen. Je kan trouwens specifiek kiezen dat je opmerking hebt/info wilt over het netwerk. Dat heb ik gekozen. Het verzenden via die link werkt trouwens wel, ik heb net een berichtje gelijkaardig aan dat van jou verzonden. Ik ben benieuwd wat de reactie gaat zijn, als die er al komt... |
Gesponsorde links | |
|
|
|
#22
|
|||
|
|||
Zo vreemd, ik blijf maar (op zowel Firefox als Safari) de boodschap krijgen: door een technisch probleem werd je boodschap niet verstuurd. Probeer later opnieuw."
Oh well, ik ben blij dat ik het via de andere link al heb kunnen sturen, en dat jij het ook verzonden hebt. Ik ben inderdaad ook benieuwd... |
#23
|
|||
|
|||
Nog geen antwoord gehad, zoals ik wel verwachtte. Achja, we zullen maar blijven ons tepletter betalen voor matige service in België.
|
#24
|
|||
|
|||
Heb ondertussen al 2x iemand van Mobistar aan de lijn gehad, waarvan 1x waarbij ze mij gewoon belden om te vragen of ik nog tevreden was en of ik nog suggesties had om hun service te verbeteren.
Ik zei: "de Visual Voicemail aanbieden die ons al in 2008 beloofd is?" Alweer hetzelfde: "Hoe noemt dat? Vi... Visual Voicemail? Neen daar kan ik niets overzeggen..." Mooie marketing truc, maar er komt gewoon niets meer van in huis. Ben ook steeds minder tevreden over de 3G dekking en het feit dat - ondanks dat er meerdere mensen meer gaan surfen op hun mobiele toestellen en die markt merkbaar groter wordt - de datalimieten al 2 jaar dezelfde blijven. Doet me denken aan dit bericht: deredactie.be: 9% van Belgen surft via gsm naar netwerksites Citaat:
EDIT: PS: heb eens gemaild via deze link: http://www.bipt.be/nl/601/ShowConten...udsdienst.aspx En geklaagd over Visual Voicemail en de lage datalimieten. Doe het aub ook, hoe meer mensen, hoe meer gehoor er kan gegeven worden aan de klachten. Laatst gewijzigd door sidderke; 10-04-10 om 02:54. |
#25
|
||||
|
||||
Ik heb enkele weken geleden ook een telefoon gehad van Mobistar ivm verlenging van abbo. Heb vriendelijk bedankt en gezegd dat ik terug zal keren naar Proximus.
Men vroeg waarom. Hierop heb ik ook geantwoord dat Mobistar van alles belooft, maar niets realiseert oa. Visual Voicemail. De brave man viel totaal uit de lucht. Visual wat ? Ook de lamentabele 3G dekking en de barslechte service, heb ik even gemeld. Of ik dit kon toelichten. Wanneer ik dan zei dat het mij verbaast dat bij een telecomoperator de winkels de telefoon nooit opnemen en je er zelfs een antwoordapparaat krijgt met de melding dat je geen boodschap kan achterlaten omdat het antwoordapparaat vol is (echt gebeurd met de winkel in Turnhout), wist de man niet meer wat zeggen. Conclusie : Salut en de kost Mobistar, mij zal je geen tweede keer hebben. |
#26
|
|||
|
|||
Ik heb ook mooi genoeg van Mobistar. Heb een My30 for iPhone abbo. Ondertussen begin ik meer en meer te bellen. Toen ik informeerde naar een verhoging van mijn abbo (45 of 60) vertelde de ene medewerker mij dat dit ging zonder een verlenging van mijn getrouwheidsperiode (24 maanden). De andere medewerker vertelde dat dit altijd resulteert in een nieuwe getrouwheidsperiode. Kortom na verschillende medewerkers aan te spreken bleek dat het inderdaad niet gaat zonder een nieuwe verlenging van 24 maand. Hoe stom is dit???
Toen ik dan informeerde naar de optie voor 10 euro om 40 uur te bellen naar andere Mobistar gebruikers werd me verteld dat dit eigenlijk op bijna alle abbo's gaat behalve op die van de iPhone. Hoe gek is dit nu ook weer?! En inderdaad het wegblijven van Visual Voicemail is me ook een doorn in het oog. We hebben ondertussen een belachelijke sms functie voor Voicemail gekregen. En 3G tja die is er wel...maar overal is het signaal zo zwak...dat je er niets aan hebt. Als ik dan vergelijk met al degene met een iPhone en Proximus. Daar ben ik best jaloers op. Ik blijf nog even bij Mobistar want ik heb het gevoel dat ze de nieuwe iPhone deze keer exclusief gaan verkopen. Ik hoop alleszins dat dit niet gebeurt. Maar door de nieuwe koppelwetgeving zit dit eraan te komen. |
#27
|
|||
|
|||
Ik heb een klacht verzonden naar net BIPT - omtrent de beloftes van Visual Voicemail en de hoge datatarieven - en ze hebben de klacht doorgezonden naar Mobistar en een respons ge-eist van Mobistar op ten laatste 15/05. Ik ben benieuwd. Het is uiteraard aan anderen vrij om ook een klacht te verzenden - als je iets wil veranderd krijgen.
|
#28
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door powaq; 07-06-10 om 16:12. |
#29
|
|||
|
|||
Citaat:
Hm, paar bedenkingen die ik toch wel heb hoor; als ik mee m'n iphone via mobistar in 3g gebied zit en ik houd deze dan in mijn hand valt de 3g opeens weg, zeer triestig maar mijne maat met een andere gsm die 3g ook kan ontvangen en alsook mobistar heeft valt deze bij hem niet weg; het is niet de eerste keer dat ik bv met de iphone mee moeite bereik heb en mijne maat gewoon z'n gsm naast mij houd maar wel vol bereik heeft, ik blijf er ook wel bij die iphone een probleem heeft en het is met alle iphones al zo geweest. Ik had hetzelfde voor met toen ik proximus had dusja..... |
#30
|
|||
|
|||
Citaat:
Howow |
#31
|
|||
|
|||
Ik heb dit antwoord gehad:
"Standpunt van Mobistar: De heer --- contacteerde de Ombudsdienst voor Telecommunicatie betreffende de optie Visual Voice Mail voor zijn iPhone. Hij heeft ook bemerkingen over de facturatie van de Mobistar‑producten. Elke netwerk‑operator is vrij om al dan niet bepaalde functies voor de gsm‑toestellen te ondersteunen. Tot heden is nog niet bekend of en wanneer Mobistar de optie Visual Voice Mail zal ondersteunen voor de iPhone. De heer --- meldt dat België achterloopt op de andere landen betreffende facturatie voor de gsm‑abonnementen. Regelmatig past Mobistar zijn prijzen aan om in overeenstemming met de telecom‑markt en de europese richtlijnen. Ik dank de heer --- voor zijn opmerking. Ik stuurde deze klacht door naar de verantwoordelijke van onze technische dienst." Eigenlijk dus geen voldoende antwoord. Ik merk nu dat men eigenlijk bij de ombudsdienst verwachtte dat ik voor 27 mei een antwoord stuurde als ik dit antwoord niet voldoende vond, maar ik heb een erg drukke maand achter de rug, en heb er geen aandacht meer aan gegeven. Misschien moet ik toch nog eens terugmailen. Want mijn klacht werd zogezegd doorgestuurd naar de verantwoordelijke van de technische dienst, maar ik heb daar ook niets meer van terug gehoord. |
#32
|
|||
|
|||
Even melden dat, hoewel ik eigenlijk voor 27 mei had moeten antwoorden, ik dankzij deze thread die deadline heb ontdekt, en toch nog dit antwoord heb voorzien:
"Beste, ik weet dat mijn antwoord erg laat komt, maar hier zijn 2 redenen voor: 1) in de mail werd gesproken dat mijn klacht werd doorgestuurd naar de verantwoordelijke van de technische dienst. Ik verwachtte dus min of meer op latere datum nog iets terug te horen, wat nooit gebeurd is. Ik wou wachten om mijn oordeel te vellen na een verder antwoord, maar dat kwam nooit. 2) Ik heb een énorm drukke maand achter de rug (ik werk freelance en verbleef het grootste deel van de afgelopen 2 maanden in het buitenland) en door het afwachten van een verder antwoord van de technische dienst, was ik de deadline in jullie brief vergeten (27 mei). Ik weet niet of het te laat is om nog verder op deze klacht in te gaan, maar bij deze wou ik toch melden dat ik het antwoord onvoldoende vond. Even verduidelijken met argumenten: Ten eerste vertelt Mobistar dat elke operator vrij is om bepaalde diensten al dan niet te ondersteunen. Uiteraard klopt dit. Maar Mobistar insinueerde bij de lancering van de iPhone dat het ondersteunen van Visual Voicemail een kwestie was van weken, daarna maanden en ondertussen zijn we al 2 jaar verder. Vreemd genoeg heb ik gemerkt dat ondertussen alle tijdsaanduiding - heeft mijn klacht hier mee te maken? - plots verdwenen is. Dit moet zeker in de afgelopen 2 maanden zijn gebeurd, want daarvoor had men het nog over "niet voor 2009". In Frankrijk wordt het ondersteund, in Nederland, in Engeland, ... België lijkt maar weer eens achter te lopen. Dit gaat ondertussen niet meer over maanden, maar over jaren. Daarnaast had men in de mail beloofd mijn klacht door te zenden naar de verantwoordelijke voor de technische dienst. Ik heb geen antwoord gekregen. (Misschien is daarna beslist om de tijdsaanduiding van de website te halen). Omtrent de facturatie, bestond mijn klacht uit 2 delen. Ten eerste zijn de prijzen in België voor mobiel internet veel duurder dan in de meeste andere landen. Dit is uiteraard een klacht die niet alleen gericht is naar Mobistar, want eerlijk is eerlijk: in vergelijking met Proximus zijn hun MyiPhone abonnementen geen slechte deals. Maar in vergelijking met andere Europese landen lopen we achter, voornamelijk wat datalimieten betreft. * In België is het goedkoopste Mobistar- iPhone abonnement 30 euro. Hiervoor krijg je 200 MB data. * In Nederland is dit bij T-Mobile 'ongelimiteerd', maar in praktijk dacht ik 1 of 2 GB. Zeker het vijfdubbele dus. (Dit is ook bij hun abonnement van 30 euro). Bij Vodafone in Nederland biedt hun abonnement van ongeveer 30 euro ongelimiteerd internet. * In Engeland is hun goedkoopste plan 30 pond, en dit heeft ook 'ongelimiteerd' internet, waarbij het bij 1 koerier wordt gezegd dat men prefereert dat je onder de 750 MB blijft (het 3-dubbele) maar men de data niet zal afbreken, en bij de andere operator 8 GB (het 40-dubbele). Vodafone in Engeland biedt ook 1 GB (5-dubbele). (al mijn vergelijkingen zijn plannen van 25 pond en 30 pond, rond het prijspunt van Mobistars abonnement dus, kwestie van een faire vergelijking te houden). Deze plannen bieden ook vaak veel betere deals qua sms-kosten en beltijden. * In Frankrijk is het bij het plan van 35 euro ook ongelimiteerd internet. * In Duitsland is het vanaf het abonnement van 35 euro onbeperkt. Bij ons is het bij het abonnement van Mobistar van 45 euro 500 MB. Hier moet bij opgemerkt worden dat bij de meeste van deze voorbeelden, de iPhone gesimlocked is, en de klant met deze abonnementen het toestel afbetaalt. In België is dit niet zo. Wij betalen de volle pot voor het toestel en betalen hier BOVENOP nog eens de dure abonnementskosten. (Ter verdediging van de andere partij: je krijgt dan natuurlijk een toestel die op alle netwerken kan werken en deels was het gerechtelijk bepaald dat je geen koppelverkoop mocht plegen, maar dit staat los van de prijs van de abonnementen) Ik zeg niet dat Mobistar de goedkoopste moet zijn van Europa. Maar in alle onderzoeken naar België, Europa en de telecomsector komen wij er altijd uit als de duurste EN vaak de minst goeie voorwaarden (datalimieten). Hier moet toch eindelijk eens wat reactie tegen komen? Als ik concreet kijk, lijken wij ongeveer als het op datalimieten aankomt, 5x zo duur als omringende landen. Is dit nog een evenwichtige balans? Mobistar beweert in de mail ook dat ze hun prijzen en tarieven vaak aanpassen naargelang de telecom-markt en Europese markt. Hun iPhone abonnementen zijn sinds 2008 onveranderd gebleven in voorwaarden en prijs, ondanks dat men nu veel meer mobiel surft dan 2 jaar geleden. Het tweede deel van mijn klacht was persoonlijker: ik had een factuur gekregen van Mobistar van 150 euro waarvan het grootste deel een zogezegd multimediakost was. Ik vermoed dat dit dus mobiel internet was, en ik wou een gedetailleerde factuur hiervan zien. Ik heb expliciet aan Mobistar gevraagd om een factuur te zenden met een gedetailleerd overzicht van het mobiel internet, en NIET van de gesprekskosten, omdat ik bij het mobiel internet over de schreef was gegaan. Ik heb een factuur gekregen met een gedetailleerd overzicht van... mijn gesprekskosten en sms-kosten en mijn mobiel internet werd gewoon terug met 1 prijs aangeduid. Dit was net wat ik NIET vroeg. Ik hoop dat de ombudsdienst deze oneerlijke praktijken (ik heb het dan vooral over de datalimieten) eens onder de loep neemt en vergelijkt met omringende landen. Ik vermoed dat men dan niet anders kan dan concluderen dat de Belgische consument enorm benadeeld wordt en ik hoop dat hier dan ook een reactie kan tegen komen gericht naar ALLE telecom-operators en niet alleen Mobistar. Met vriendelijke groet," Ik denk dat ik hiermee wel een concreter aantal feiten heb voorgelegd dan Mobistar's vage antwoord van "wij passen regelmatig onze prijzen aan". Zal het iets veranderen? Dat is twijfelachtig, maar als we allemaal zo denken zal er niets veranderen. Vergeet niet dat België tot voor kort nog steeds vastzat aan datalimieten van 10 GB voor gewoon internet. Zonder klachten en druk zouden we daar nu zeker nog aan vastzitten. Ik hoop dat de ombudsdienst nu ook hun werk doet, en zich er zelf ook wat mee bezig houden. Want als je als operator enkel een mailtje moet sturen met "we doen ons best" om je er vanaf te maken, dan is het natuurlijk onzinnig om klachten in te dienen. |
#33
|
|||
|
|||
Ik kan ook beamen dat de CEO van Mobistar zelf Benoit Scheen op de persconferentie met de lancering van de iPhone 3G (2008) zonder verbleken verteld dat Visual Voicemail eind dat jaar beschikbaar kwam. Tientallen journalisten stonden voor zijn neus.
Ook ik heb een abbo afgesloten voor de Visual Voicemail. Wat hebben we na 2 jaar gekregen. Een soort van SMS klik voicemail. Inventief zijn ze wel maar hetgeen doen wat ze beloven das iets moeilijkers. Ik heb Mobistar echt leren kennen. Ik had Mobistar ADSL MAX, Internet Everywhere en een iPhone abbo. Door allerlei omstandigheden en geknoei van Mobistar heb ik nu nog enkel mijn iPhone abbo. Van zodra ik kan stop ik mijn iPhone abbo en ga terug naar Proximus. Bijna 2 jaar geleden was ik overgeschakeld maar het netwerk heeft me echt overal teleurgesteld. Het leek wel of ik terug 10 jaar in de tijd ging. Gesprekken gingen moeilijk soms zelfs stotterend. Dergelijke zaken heb ik nooit meer ervaren met Proximus. |
#34
|
|||
|
|||
Wat me ook stoort is dat je nu bij het nemen van DE LIJN bus/tram je toch een smsje kan sturen als vervanging van een ticket te kopen.
Wel Proximus doet mee en Mobistar, neen, wij niet. Ik rij niet vaak met de bus/tram dus abbo is uitgesloten. En om die paar keren dat ik met de bus rij het heel handig is op snel een smsje te sturen in plaats van een duur ticket te kopen bij de bestuurder zelf. Of nog naar een winkel te rennen om snel nog een ticketje te kopen. Waarom enkel Proximus. Mobistar zal weer er te weinig aan verdienen zeker? |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Discussietools | |
Weergave | |
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
voicemail uitschakelen en instellen op Visual Voicemail | sporting65 | iPhone algemeen | 11 | 15-10-10 21:05 |
visual voicemail werkt niet na activeren voicemail knop tweak | mac-fan | Odido (T-Mobile) | 2 | 12-11-09 21:36 |
Visual Voicemail doet het niet: Voicemail Unavailable | oscar | Odido (T-Mobile) | 2 | 04-09-08 21:53 |
|
|