Oppassen met Mobistar discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond allemaal, ik zit hier met het verhaal van een vriend dat mij eerlijk gezegd toch wel even van het hart moet. Het begon allemaal ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Oppassen met Mobistar
Goedenavond allemaal,
ik zit hier met het verhaal van een vriend dat mij eerlijk gezegd toch wel even van het hart moet. Het begon allemaal zo'n 8 weken geleden - mijn vriend zijn iPhone was toen 4 à 5 maanden oud. Hij had de avond voor de bewuste dag zijn iPhone te goeder trouw in het stopcontact gestoken zodat deze kon opladen en hij er de volgende dag heel de dag mee bezig kon zijn. Het liep echter niet zoals verwacht want toen hij opstond en zijn iPhone nam moest hij tot zijner verbazing vaststellen dat er een 'foutmelding' op het scherm kwam die zei dat er geen verbinding meer kon gemaakt worden met zijn sim-kaart. Bij de mobistar waar hij zich toe wendde kon men het euvel niet zo direct verhelpen en werd er beslist van de iPhone terug te sturen. (en nee, de iPhone kon niet worden omgeruild en hij kreeg ook geen vervangtoestel mee). Na twee weken - er was zogezegd twee weken nodig voor de herstelling - werd mijn vriend toch wel wat ongerust. Beleefd zoals hij is, ging hij terug naar die Mobistar shop en daar vertelden ze hem doodleuk dat de iPhone nog niet verstuurd was. Een goede reden konden ze niet zo direct geven maar volgens hun lach de schuld bij Apple. Dat even buiten beschouwing gelaten ging hij 2 weken later nog eens terug om te horen of de iPhone al gerepareerd was. De verkoper achter de balie wist hem te vertellen dat ze bij Apple de iPhone hadden aangekregen en dat ze nu bezig waren met de reparatie. Geloof het of niet, twee dagen later kreeg hij telefoon van de winkel om te zeggen dat de iPhone daar al terug was. Hij natuurlijk dolgelukkig maar toen hij daar aankwam was de pret direct over. De Sim-kaart-houder was nog altijd niet gerepareerd en sterker nog, er was zelfs extra schade bijgebracht. En niet zomaar schade, nee er zat zelfs een barst in het scherm. Nu wisten de verkopers achter de toog te vertellen dat als hij wilde dat zijn iPhone werd gerepareerd, hij zijn vader diende mee te nemen om een contract te tekenen. De reparatie van de houder + het scherm kostte maar liefst €208 en als minderjarige mag je voor zo'n grote bedragen niet eens intekenen. Nu zijn we weer een paar weken later en hij heeft vandaag bericht gekregen dat hij zijn iPhone normaalgezien dinsdag mag gaan halen. Wat ik jullie adviseer om te doen mocht er een reparatie nodig zijn : - Als je je iPhone binnenbrengt bij Mobistar, maak dan alsjeblieft een paar foto's van de iPhone in de winkel zelf in het bijzijn van de verkoper. Laat alsjeblieft de verkoper ook een document opstellen waarin nauwkeurig beschreven staat welke schade er is aan het toestel, zodat je niet voor verrassingen komt te staan (cfr. 'opeens' gebroken scherm) - Zit er echt achter als je je iPhone een beetje optijd terug wilt krijgen want bij Apple zijn ze in dit soort zaken nogal 'relaxed'. Een gewaarschuwd man is er twee waard...
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
Dit gaat echt te ver!! Zijn dus niet echt vriendelijk daar bij mobistar
|
#3
|
|||
|
|||
Citaat:
Een mens zou er van uitgaan dat ze je op een correcte manier verderhelpen wanneer je een gsm van meer dan 600euro binnendoet die nog geen halfjaar oud is maar blijkbaar denken ze daar bij Mobistar toch even anders over... |
#4
|
||||
|
||||
Wij thuis hebben ook al problemen ondervonden met Mobistar.
Mijn zus hare gsm was defect en toen hebben we hem binnengebracht bij Mobistar. Na 1.5 maand en 3 herstellingen later was hij nog niet gemaakt. Toen zijn we naar een andere Mobistar winkel geweest en binnen 7 dagen hadden we de gsm terug en de gsm werkte weer perfect. De medewerkers van de eerste winkel waren zeer onvriendelijk, de persoon van de andere Mobistar winkel was het tegengestelde ervan. Volgens mij ligt dat gewoon aan de Mobistar winkel.
__________________
iPhone 8 Space Grey - iPad Pro 9,7" - Apple Watch Sport 42mm |
#5
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik heb alleen een beetje de indruk dat vanaf je de winkel verlaat, je niet veel meer "betekent" voor de verkopers. Vind het een spijtige zaak en hoop dat Apple bij de lancering van de nieuwe iPhone met een andere operator in zee gaat. |
#6
|
|||||||
|
|||||||
Citaat:
Andere waren dan weer heel vriendelijk en eentje heeft zelf voor me opgezocht waar welke iPhone nog beschikbaar was, want zij waren helaas uitverkocht.... Ik moet nu wel zeggen dat ik enkele hiaten zie in / opmerkingen heb bij je verhaal. Citaat:
Een vervangtoestel (uiteraard geen andere iPhone natuurlijk, beetje veel van het goede) is een extra dienst die de meeste gsm verkopers aanbieden, maar niet verplicht Citaat:
Citaat:
Citaat:
Normaal gesproken worden de beschadigingen trouwens in detail genoteerd op de bon die je aftekent als je je toestel binnendoet voor herstelling. Als die winkelbediende niet vermeldt dat er een barst in je scherm zit en hij het zelf ook ondertekent, dan is die barst vanaf dat punt door hen veroorzaakt. Citaat:
Apple gaat dan nog redelijk snel omdat ze meestal gewoon een nieuw toestel sturen. Citaat:
Die ene mobistar winkel he... Niet veralgemenen
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben... |
#7
|
|||
|
|||
Als we dan toch gaan beginnen...
Toen ik mijn iPhone binnendeed in Mobistar winkel van Mechelen, werd hij direct omgewisseld voor een nieuw toestel. Hier werd zelfs geen seconde getwijfeld aan de omruiling. Dat een vervangtoestel aanbieden niet verplicht is, lijkt mij logisch. Maar als je dik 600euro neertelt voor een Gsm, verwacht je jezelf toch wel aan een iets betere service, niet? De beschadigingen werden alleszins niet in detail genoteerd op een bon, ze gingen de iPhone terugsturen en over twee weken zou hij terug zijn. Dat is wat er verteld is in de winkel, niet meer of niet minder. (als men een toestel binnenbrengt ter reparatie, dan verwacht men eerlijk gezegd ook dat de verkoper correct handelt). Hij heeft wel een papier binnengekregen waarop stond welke iPhone aan hem toehoorder maar daarop werd zeker niet in details verteld wat er allemaal scheelde aan de iPhone. En niets mogen kopen als minderjarige? Ja, dan kan ik zelfs elke bakker of slager voor de rechtbank dagen wegens het verkopen van goederen aan minderjarigen. Of interpreteer ik dit nu verkeerd? |
#8
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
Als hij nooit iets ondertekend had dat zijn iPhone reeds een barst had in het scherm toen hij hem inleverde, had hij op dat moment op zijn strepen moeten gaan staan en desnoods gerechtelijke stappen ondernemen.... Zodra je tekent en betaalt voor die herstel heb je geen poot meer om op te staan... Hoort die pa te weten... Citaat:
Natuurlijk gaat men in de rechtbank ook een zeker portie gezond verstand toepassen als je er een zaak van wilt maken bv: een 12 jarige loopt alleen een snoepwinkel binnen en koopt voor x euro snoep. In theorie mag dit niet en kan je als verantwoordelijke voogd het geld gaan terugeisen bij de verkoper (ook al heeft je kind het snoep al opgegeten) want die man mocht geen overeenkomst aangaan wettelijk gezien.... In een rechtbank gaat de rechter je natuurlijk onnozel bekijken en oordelen dat de verkoper ter goeder trouw handelde en dat je als voogd verantwoordelijk bent voor het geld dat je aan je kind toe vertrouwd. Aan de andere kant: Een 14-15 jarige loopt een winkel binnen en koopt daar voor een gsm van 800 euro. Hij komt thuis, de voogd ziet de iPhone en geeft de tiener een oorveeg. De dag erna kan die perfect naar de winkel gaan met die iPhone om hem terug in te ruilen voor harde euro's.... Zolang de rechter gelooft dat de voogd onmiddellijk heeft ingegrepen bij kennisname heeft die een heel goede zaak om de verkoop teruggedraaid te krijgen.... Als die voogd pas na 3 dagen besluit te gaan klagen is het weer een heel andere zaak.... Er zijn zo ook voorvallen gekend van minderjarigen die een moterfiets kopen en er mee gaan crossen voordat de ouders het doorhebben.... Die verkoper moest dan nog steeds de verkoop terugdraaien ook al was de "nieuwe" moterfiets ondertussen al bekrast en gedeukt.... In praktijk: De verkoper van Mobistar had waarschijnlijke voldoende zekerheid om te kunnen aantonen dat wel meer minderjarigen een iPhone kopen zonder toezicht van ouders.... Maar een contract van 200 en nog euro dat alleen ondertekend is door een minderjarige is juridisch ongeveer even veel waard als een stukje gebruikt en doorgespoeld wc papier... |
#9
|
||||
|
||||
Vandaag naar Mobistar geweest omdat mijn vriendin ook een Iphone wilde. Lucky me, ik mocht een nieuwe kopen ( 16 Gig) en zij kreeg dan de 8. Ik twijfelde om nog om contant geld mee te nemen, maar ik dacht ze zullen daar wel pin hebben. Dit had ik een week eerder in een andere Mobistar gezien.
Afijn ik wilde mijn pas door de pingleuf halen, maar dat was niet goed, ik moest heb ik de uitsparing doen waar bij ons in NL de chipknip zit. Toen ze mijn pin zag vertelde ze dat ze niet met nederlandse bankkaarten konden pinnen!!! Zelfs in Turkije kan ik pinnen en geld opnemen, maar bij Mobistar in Zolder kan het niet!!! Stond ik daar.... Op naar een bank! Drie kaarten geprobeerd en uiteindelijk kwam een bankjuffie me helpen. Oh ze wist niet welke kaarten de automaat wel accepteerde! Dit was een automaat binnen een Fortis bank en ze vertelde dat ik dan naar een buitenautomaat moest gaan! In het centrum van Zolder was zo'n bank. Op mijn vraag wat voor bank dit was, zei ze dat dit een Fortis was. Nou ja.... Bijna moest ik terug naar NL om ff te pinnen, maar gelukkig "pakte" mijn Credit card wel. Vreemde lui hoor! |
#10
|
|||
|
|||
In het Brusselse is er ook een groot verschil tussen de Mobistar shops. Ik kan echt die van Vilvoorde aanraden : heel goede service, super vriendelijk en correct. En - en dat kan heus niet van alle verkopers in de branche gezegd worden - ze kennen er hun producten (GSM's èn allerhande abonnementen) heel goed !
|
#11
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#12
|
|||
|
|||
Ronaldo welke winkel was het? En ik zie dat jij jailbreak hebt. Daar hebben ze niks van verteld of wat?
|
#13
|
|||
|
|||
|
#14
|
||||
|
||||
Citaat:
Ik denk dat dit dikke onzin is! Zal eens navragen bij onze bank |
#15
|
|||
|
|||
tja en ik heb een EC kaart. In de ahold kon ik niet betalen met mijn kaart maar ik kon wel geld afhalen 20m verder
|
#16
|
|||
|
|||
Offtopic
Niets persoonlijk, maar als het hele bankkaart gedoe zo belangrijk is (wat ik wel begrijp voor Nederlanders die in België simlock vrije iPhones komen kopen) maak er dan een apart topic van (of mss dat de mods het kunnen spliten). Want hier is het wel enorm offtopic eigenlijk. |
#17
|
|||
|
|||
Als je reparaties wilt laten doorvoeren ga je het best bij Switch... Zij doen ook reparaties (ook al zijn ze geen officiële retailer van iPhones meer... )
|
#18
|
|||
|
|||
Mobistar (en Apple winkels) sturen hun defecte Iphones normaal naar een prive bedrijf dat die dan gaat herstellen. Ikzelf heb 3 maand moeten wachten bij een defect aan mijn Wi-Fi, na veel bezoekjes heb ik gewoon een nieuwe gekregen. Dit was wel bij een apple shop, maar die sturen die normaal eerst naar mobistar. Ik weet er het fijne niet van, maar heel dat zaakje rond de iphone en mobistar vind ik toch maar raar hier in België. Als ik de verhalen lees van T-mobile in nederland, hebben de meeste mensen hun telefoon al terug na 2 weken..
|
#19
|
|||
|
|||
Ik had een afgebroken mute knop en na 3 weken had ik gewoon een nieuwe ....
|
#20
|
|||
|
|||
Het hangt inderdaad volledig af van wie je te pakken krijgt in welk mobistar center.
Ik heb een gelijkaardig verhaal, ze bleven mij maar melden dat er waterschde was, en zodanig erg dat ik hem zeker heb laten vallen in een bak water/ vijver oid. Natuurlijk deed ik dat niet, maar het ging me ook 208€ kosten. (de prijs die je betaalt voor een nieuw toestel) Heb dan maar direct gezegd dat ik daar helemaal niet mee gediend ben, aangezien ik voor een toestel van 525 euro toch wel een degelijke service verwacht. De filiaal verantwoordelijke heeft heel mijn verhaal aangehoord, en hielp mij waar hij kon, hij gaf me telkens nummers van alles (dynafix,...) en uiteindelijk heb ik er toch een gratis nieuwe iPhone aan overgehouden, wel door een aangetekende brief te versturen naar mobistar met de vermelding dat ik ook de ombudsdienst zou inschakelen om zo'n geschillen op te lossen, want dat hun service zeker te wensen overlaat. (mobistar stak het op apple, maar hun exclusiviteits contract zegt dat zijn verantwoordelijk zijn voor herstellingen etc) Eind goed al goed, maar nu 5 maand later is mijn mute knop afgebroken. Ik ga eind deze week terug naar hetzelfde center, met een papier van de apple website, waar de vochtschade indicatoren staan. Ik ga dat dadelijk laten zien aan de filiaal verantwoordelijke dat die indicators nog volledig wit zijn, en zo heb ik er wel vertrouwen in dat het deze keer zonder problemen kan. Want ohja, ook tijdens verzending van iPhones kan er vochtschade optreden (een andere doos die vloeistof vervoert, die openbreekt oid,...) Ik werk zelf namelijk bij een koerierdienst, dus ik weet wat er met pakketjes gebeurt... Laatst gewijzigd door kal_el; 24-06-09 om 15:13. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Oppassen met Mobistar Mechelen!! | Londonforever | Orange | 12 | 18-10-09 21:21 |
Edge troubles met Mobistar | jurgencleuren | Orange | 2 | 30-09-08 16:19 |
Even oppassen vandaag met data en bellen! | Blackherrie | Chat en geruchten | 8 | 13-07-08 06:09 |
België: SMS'en en telefoneren met mobistar | rsvh | Overige providers België | 5 | 27-04-08 10:22 |
|
|