//

Wegvallende wifi verbinding IOS 5.1.1 iPad 3

Wegvallende wifi verbinding IOS 5.1.1 iPad 3 discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Besten, Ik heb een vreemd probleem met de wifi verbinding op mijn ipad. Ik weet dat hier reeds veel over geschreven is. Mijn probleem + ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-06-12, 12:18
Joostg Joostg is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard Wegvallende Wi-Fi verbinding IOS 5.1.1 iPad 3

Besten,

Ik heb een vreemd probleem met de Wi-Fi verbinding op mijn ipad. Ik weet dat hier reeds veel over geschreven is. Mijn probleem + oplossing kan ik echter niet vinden.

Thuis hebben wij 2 iphone's en 1 ipad. Daarnaast een laptop en een vaste PC via de Wi-Fi.

De laptop en vaste pc hebben geen enkel probleem met het Wi-Fi signaal. Dit is uiterst stabiel en snel. De iphone 4 op 5.1.1 heeft ook geen last van de Wi-Fi. Dit werkt naar behoren.

De iphone 4s en de ipad 3 op 5.1.1 hebben echter een vervelend probleem. De verbinding met de Wi-Fi blijft "zichtbaar" er is echter geen internet mogelijk. Op het moment dat je de netwerk instellingen hersteld of de telefoon/ipad een seconde of 20 in vliegtuigmodus zet en daarna weer gaat internetten werkt het weer. De ene keer een minuut en de andere keer 5 minuten later stopt de internet verbinding er weer mee. Er blijft gewoon een Wi-Fi tekentje met vol bereik zichtbaar. Voor de rest gebeurd er echter niks meer.

Gezien de ervaring met laptop, pc en iphone 4 kan het niet aan de Wi-Fi liggen maar ligt het aan de ipad 3 en iphone 4s op 5.1.1.

Heeft iemand een verklaring of nog mooier een oplossing? Ipad is reeds opnieuw geinstalleerd etc...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-06-12, 12:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joostg Bekijk bericht
Heeft iemand een verklaring of nog mooier een oplossing? Ipad is reeds opnieuw geinstalleerd etc...
De meeste, goede, Wi-Fi routers/access points houden een log bij. Dat is het allereerste waar je moet naar kijken.
  #3  
Oud 25-06-12, 13:11
Joostg Joostg is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Dank voor je reactie. Welke tevens moet ik dan op letten/ hebben jullie nodig om me advies te kunnen geven?
  #4  
Oud 25-06-12, 13:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Welke Wi-Fi router/access point gebruik je?
  #5  
Oud 26-06-12, 13:05
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard

dit heb ik ook wel eens, maar als het goed is kun je dan via instellingen > Wi-Fi bij de router zien dat het geen vinkje is, maar het animerende rondje maar blijft draaien. vervolgens rechts op het pijltje bij de router drukken, dan kun je zien waar het misgaat.
meestal heb ik dan of geen ip adres of geen dns adressen.
bij mij is het router-gerelateerd, schijnt een bekend probleem te zijn met de router dat ie op een begeven moment stopt met ip-adressen uitgeven, voor bepaalde devices. ook krijg ik vaak DNS fouten.
moet toch dit of volgend jaar een nieuwe kopen in verband met ipv6, omdat het al een oudere router is.
is overigens sitecom wl-173, kreeg je toen bij UPC abonnement.
af en toe de stroom van de router er even af lost het op, dan worden de ip-logs weer hersteld
  #6  
Oud 26-06-12, 14:47
Joostg Joostg is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Besten,

Ik heb er een tweede router bij gehangen. Ook nu blijft het probleem echter bestaan. Nogmaals, de laptop en pc via Wi-Fi hebben geen problemen. Het gaat enkel om de iphone en de ipad (overigens voor overgang naar de nieuwe ios nooit problemen gehad)

Router 1 is nu een Linksys e2500
Router 2 is nu een CiscoEPC3925

Ik heb het log in router 1 aangezet. Hier verschijnt echter nog niks? (administration/log)
  #7  
Oud 26-06-12, 14:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joostg Bekijk bericht
Ik heb er een tweede router bij gehangen.
Oeps Twee routers? Staat er eentje dan in brugmodus?
  #8  
Oud 26-06-12, 15:30
Joostg Joostg is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Mijn fout,

De Cisco (van ziggo) fungeert als modem/router en de linksys als router. Beiden een andere en op een ander vast kanaal gezet (1 respectievelijk 10)
  #9  
Oud 26-06-12, 15:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joostg Bekijk bericht
De Cisco (van ziggo) fungeert als modem/router en de linksys als router. Beiden een andere en op een ander vast kanaal gezet (1 respectievelijk 10)
OK! Voor de duidelijkheid nog een vraagje. Welke router geeft er nu de DHCP en vervolgens de DNS adressen uit? Concreet dus:welke router werkt er als DHCP-server in het WLAN?
  #10  
Oud 26-06-12, 15:49
Joostg Joostg is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Zoveel verstand heb ik er niet van. Maar kunnen dat niet beide routers zijn?

De kabel (ziggo) komt binnen in de "meterkast" daar gaat hij de cisco modem/router in. De cisco maakt vervolgens een bedraad en een wireless netwerk aan. Die wireless noem ik voor het gemak even wireless1. Vervolgens gaat er een ethernet kabel van de cisco naar de linksys. De linksys fungeert eveneens als bedraad en wireless netwerk. Dat wireless netwerk noem ik voor het gemak even wireless2.

Beiden ssid's zijn gescheiden dmv een ander ssid/wachtwoord/kanaal. De reden dat ik de tweede router erbij heb gezet is dat ik dacht dat het wellicht toch aan de cisco (ziggo) router zou kunnen liggen (ook al doen de laptop etc het normaal).

Problemen zijn opgetreden naar vernieuwen van de firmware. OVerigens zie ik bij algemeen/Wi-Fi en dan op het netwerk klikken gewoon een dns en ip adres. Het Wi-Fi icoontje blijft gewoon zichtbaar en gevuld. Alleen na verloop van 1 of enkele minuten (naargelang er meer data verbruikt wordt zoals bijvoorbeeld een filmpje kijken gaat het veel sneller) vliegt de verbinding eruit. Nadat ik de vliegtuigmodus aan/uit heb gezet of de netwerkinstellingen heb vernieuwd doet de iphone/ipad het weer voor enige tijd. Daarna hetzelfde probleem...

//handeninhethaar
  #11  
Oud 26-06-12, 16:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joostg Bekijk bericht
Zoveel verstand heb ik er niet van. Maar kunnen dat niet beide routers zijn?
Nee, dat kan niet vandaar mijn vraag:

Citaat:
Oeps Twee routers? Staat er eentje dan in brugmodus?
Je hebt nu twee (2) DHCP-servers die conflicten kunnen veroorzaken met de IP-adressen. Wat erger is je hebt ook twee (2) NAT's (Network Address Translators).

Die constructie gaat echt faliekant mis. Een router moet in "brugmodus" staan, dwz. dat de router in brugmodus de IP-adressen gaat ophalen bij de andere router die als DHCP-server en NAT werkt.

Als je deze constructie had gebouwd met bv. een Apple Time Capsule en een Airport Extreme dan zouden er onmiddellijk oranje lampjes gaan branden op de routers.

Ik vrees dat je eerst dat probleem moet oplossen.

EDIT

Citaat:
De kabel (ziggo) komt binnen in de "meterkast" daar gaat hij de cisco modem/router in.
Dit kan ook problemen veroorzaken! Een meterkast is de slechts denkbare plaats voor een draadloze router. De elektromagnetische velden die in een meterkast aanwezig zijn kunnen serieuze interferentie veroorzaken.

De veldsterkte van een Wi-Fi signaal afkomstig van een PC of laptop is meestal sterk genoeg om door de interferentie heen te geraken. De veldsterkte van een iPhone of iPad niet altijd.



Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 26-06-12 om 16:41.
  #12  
Oud 26-06-12, 17:53
Joostg Joostg is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Allright.. Dat gaat mn pet te boven.. Ik heb het een paar keer geprobeerd met de hulp van deze link: De Linksys E4200 instellen op Bridge Mode (brugmodus)

Mijn router is nadat ik de subnetmasker etc heb ingesteld echter niet meer benaderbaar. Pas na een harde reset (knopje ingedrukt houden) kan ik er dan weer inkomen... Dan moet ik echter alles opnieuw instellen.. Als ik dat gedaan heb (exacte gegevens gebruikt zoals vermeld in link. Dat gaat weliswaar over de e4200 ipv de e2500 maar dat zal toch geen verschil maken?) staat hij weer ingesteld zoals de fabriekswaarden.. Dat is niet in bridge mode.

Ik neem overigens aan dat ik de linksys router in bridge moet zetten en niet de cisco (ziggo) modem/router?

Groet
  #13  
Oud 26-06-12, 18:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joostg Bekijk bericht
Ik neem overigens aan dat ik de linksys router in bridge moet zetten en niet de cisco (ziggo) modem/router?
De Ziggo modem/router kan je niet in brugmodus zetten omdat die intern vast verbonden is met de modem. Het is dus de Linksys die in brugmodus moet.

Wat je ook kan doen is Ziggo opbellen en vragen dat zij de routerfunctie + Wi-Fi van hum modem/router uitzetten. Dan blijft er alleen nog een Docsis 3+ modem over voor Internet, kabel TV en eventueel telefonie. Als je dat doet dan hoef je niet al te veel in de Linksys in te stellen omdat die dan direct met de modem verbonden is.
  #14  
Oud 26-06-12, 18:17
Joostg Joostg is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Jij denkt dus dat het echt door het ziggo modem komt en niet door de ipad/iphone op 5.1.1?

Ik moet dus bellen om te vragen of routerfunctie + Wi-Fi uit mag? Dan de linksys aansluiten op een reguliere netwerk poort van de cisco? En de linksys instellen als mijn enige draadloze netwerk?

Het is niet vreemd dat ik nu ook gebruik kan maken van de Wi-Fi van de linksys? (terwijl de cisco ook aanstaat) op de laptop kan ik downloaden wat ik wil.. Bij iphone/ipad valt de verbinding verderom weg..

Met name het feit dat de laptop gewoon verbonden blijft vind ik zo vreemd?
  #15  
Oud 26-06-12, 18:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joostg Bekijk bericht
Jij denkt dus dat het echt door het ziggo modem komt en niet door de ipad/iphone op 5.1.1?
Ja, dat denk ik. Ik ben er bijna zeker van Indien het aan iOS 5.1.1 zou liggen dan zouden miljoenen gebruikers dat probleem moeten hebben inclusief ik.

Citaat:
Ik moet dus bellen om te vragen of routerfunctie + Wi-Fi uit mag? Dan de linksys aansluiten op een reguliere netwerk poort van de cisco? En de linksys instellen als mijn enige draadloze netwerk?
Ik heb die oefening eens gedaan voor een vriend die enorm veel problemen had met zijn Apple apparatuur en het Bonjour protocol van Apple icm. een Ziggo modem/router. Dat was een uBee als ik mij nog goed herinner. Toen ik het woord Apple en Bonjour uitsprak tegen de medewerker van de Ziggo helpdesk stond de router functie al uit
  #16  
Oud 26-06-12, 18:32
Joostg Joostg is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Ik ga er achteraan. Kom hier op terug! Dank voor de tips!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 juni 2012 om 18:06 ----------

@ Timosha: Dank voor al je hulp! Heb ziggo gebeld. Het werkt nu inderdaad weer! Volgens ziggo is er net een update uit gegeven voor mijn modem waardoor het weer zou moeten werken. Na controle stond die er echter al op.. Schijnt dus toch geen oplossing te zijn .

Jammer dat er nou twee van die zwarte kastjes staan maar internet doet het in ieder geval weer top
  #17  
Oud 26-06-12, 19:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joostg Bekijk bericht
Jammer dat er nou twee van die zwarte kastjes staan maar internet doet het in ieder geval weer top
Goed zo Onderbouwing van de oplossing (en het probleem)? Telkens je een app opent die AirPlay en/of AirPrint ondersteunt gaat mDNSResponder (aka Bonjour) zoeken naar andere Bonjour-apparaten en daar kon die Ziggo router blijkbaar niet goed tegen.

Tel daar nog eventuele interferentie van de meterkast bij op en dan is de verbinding echt foetsie.

Succes verder
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Slechte Wi-Fi verbinding New iPad. kommer1967 Wi-Fi 0 28-03-12 19:44
Buitenland ervaringen Ipad Wi-Fi verbinding gregre iPad algemeen 2 20-03-11 22:58
Geen auto verbinding met Wi-Fi sinds iOS 4.2.1 Tiestofan Wi-Fi 2 18-12-10 19:15
ICarRadio wegvallende verbinding (tip) baltar iPhone Apps 0 15-10-09 11:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:05.