//

Signaal aanbieder valt weg icm wifi

Signaal aanbieder valt weg icm wifi discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden, ik heb sinds kort een iPhone 4S en loop tegen een vreemd probleem aan: het lijkt erop dat als ik thuis op wifi ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-07-12, 09:00
TimDautzenberg TimDautzenberg is offline
• iOS 8.4
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Unhappy Signaal aanbieder valt weg icm Wi-Fi

Beste forumleden,

ik heb sinds kort een iPhone 4S en loop tegen een vreemd probleem aan: het lijkt erop dat als ik thuis op Wi-Fi zit (ik gebruik een uitgebreide setup met enkel Airport apparaten) het 'normale' signaal kort wegvalt.

Als ik bijvoorbeeld aan het internetten ben/in een app op internet ben, dan krijg ik de melding 'geselecteerd netwerk niet beschikbaar" o.i.d, deze melding verdwijnt binnen een halve seconde en binnen een seconde heb ik weer het volle bereik met Hi. Hier heb ik met de 3GS nooit last van gehad.

Ook merk ik dat wanneer de telefoon 'geen netwerk' linksboven heeft staan op plekken waar ik normaal gesproken goed bereik moet hebben, dat het daar dan ook blijft staan. Als ik de telefoon vervolgens uit en weer aan zet, is het netwerk weer terug.

Wie o wie kan mij raad geven? Ik ben al bij Ivizi geweest en de medewerker vertelde mij dat hij precies hetzelfde euvel had maar er ook geen oplossing voor had.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-07-12, 09:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TimDautzenberg Bekijk bericht
Beste forumleden,
ik heb sinds kort een iPhone 4S en loop tegen een vreemd probleem aan: het lijkt erop dat als ik thuis op Wi-Fi zit (ik gebruik een uitgebreide setup met enkel Airport apparaten) het 'normale' signaal kort wegvalt.
Als je een "AirPort Extended Network" hebt met twee of meerdere access points die bekend zijn in de iPhone kan het zijn dat de iPhone even gaat "roamen" als er een (iets langere) interferentie optreed op de frequentie die momenteel gebruikt wordt.

En, dat had men bij Ivizi moeten weten Ik ben bij Ivizi na de middag, ik zal hen even op hun donder geven

Succes verder
  #3  
Oud 04-07-12, 09:19
TimDautzenberg TimDautzenberg is offline
• iOS 8.4
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

Ik weet niet precies op welke instellingen het staat (ben op het werk), maar heb in ieder geval 1x airport extreme en 3x airport express als extenders. Mocht ik hiermee de problemen krijgen die jij beschrijft, hoe los ik dit dan op ?
  #4  
Oud 04-07-12, 09:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TimDautzenberg Bekijk bericht
Mocht ik hiermee de problemen krijgen die jij beschrijft, hoe los ik dit dan op ?
Alvorens een probleem op te lossen is het heel handig om te weten wat het probleem is

"Roaming" in een Airport Extended Network is geen "probleem", dat is een functie van het netwerk.
  #5  
Oud 04-07-12, 09:34
TimDautzenberg TimDautzenberg is offline
• iOS 8.4
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

Het gekke vind ik eigenlijk dat ik er met de 3GS nooit last van heb gehad, dat werkte altijd zonder problemen. En ook al is het een functie, ik heb er behoorlijk last van Een aantal apps 'resetten' namelijk als je van het netwerk af bent/een melding krijgt, waardoor je weer opnieuw kunt beginnen (zoals bijvoorbeeld de telebankieren app)
  #6  
Oud 04-07-12, 09:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TimDautzenberg Bekijk bericht
Het gekke vind ik eigenlijk dat ik er met de 3GS nooit last van heb gehad, dat werkte altijd zonder problemen.
Zo gek is dat niet "Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst".

De iPhone 3GS werkt op een WLAN met een veel lagere bandbreedte dan de iPhone 4S. De 4S reageert dan ook heftiger op interferenties en probeert in geval van interferentie om de hoge bandbreedte te behouden door te gaan "roamen" in een "Wireless Distribution System" als dat aanwezig is. Lukt het "roamen" niet dan gaat de bandbreedte naar beneden. Is er geen WDS aanwezig of bekend dan gaat de bandbreedte onmiddellijk naar beneden. Is er dan nog te veel interferentie dan wordt er getracht om een 3G verbinding te maken als dat mogelijk is.

Ik zou zeggen ga eens zoeken op de Apple Support pagina's met het zoekbegrip "Wireless Distribution System" of "WDS" dan kom je een paar pdf-documenten tegen met instructies hoe je een WDS kan optimaliseren.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 04-07-12 om 10:18. Reden: Syntax + schreifvauten
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi valt weg piet-t Wi-Fi 5 21-10-11 17:19
Signaal valt weg van navi op 3GS vwman iPhone algemeen 0 16-07-10 20:36
iPhone 4 signaal valt weg in linkerhand TMSTT iPhone algemeen 1 24-06-10 14:20
Wi-Fi valt weg ? Iphone_belgium Jailbreak apps en thema's 6 19-07-09 17:29
Wi-Fi valt weg iGitze Archief 2 02-03-08 17:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:47.