//

Voorkeur wifi netwerk

Voorkeur wifi netwerk discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zit thuis met mijn eigen netwerk en dezelfde modem zend ook nog eens een hotspot netwerk uit. Nu het probleem is dat mijn iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-07-12, 17:25
gohigher gohigher is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 31
Standaard Voorkeur Wi-Fi netwerk

Ik zit thuis met mijn eigen netwerk en dezelfde modem zend ook nog eens een hotspot netwerk uit. Nu het probleem is dat mijn iPhone altijd automatisch verbinding maakt met de hotspot en niet eerst met mijn eigen netwerk. Bestaat er een app waar je kunt instellen welke het voorkeur netwerk is of een volgorde voor het verbinden met netwerken zoals bij Windows. Het is niet de bedoeling dat ik in instellingen automatisch verbinden uitschakel. Hoop dat er zo iets bestaat en dat iemand weet hoe.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-07-12, 18:34
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Mogelijk heb je hier wat aan.
  #3  
Oud 22-07-12, 18:43
gohigher gohigher is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Mogelijk heb je hier wat aan.
Het is idd dat wat ik bedoel maar bestaat er zo geen tweak voor ofzo? En het probleem is dat ik geen Mac heb en dat ik het gewoon op mijn iPhone zelf zou willen configureren. In ieder geval al bedankt voor je antwoord.
  #4  
Oud 22-07-12, 18:53
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Ik denk wanneer je de SSID van je hotspot laat beginnen met bijvoorbeeld een x of z dan kiest hij deze als laatste. Er bestaan mogelijk tools voor, een jailbreak heb je in ieder geval nodig maar die heb je al.
  #5  
Oud 22-07-12, 19:04
gohigher gohigher is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 31
Standaard

Probleem is dat ik die hotspot niet zelf beheer. Ik kan die ssid niet veranderen. Het is een lijn van Belgacom. En de hotspot is dus Belgacom fon. Vraag mij echt af hoe het juist noemt wat ik nodig heb.
  #6  
Oud 30-05-13, 13:46
kastenbart kastenbart is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 153
Standaard

Zelfde probleem hier sinds ziggo met Wi-Fispots werkt... Handmatig aanpassen zodra ik thuis kom is niet erg maar wel irritant.. Iemand enig idee?
  #7  
Oud 22-06-13, 15:16
Allet Allet is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 14
Standaard

Even de eigen Wi-Fi verbinding laten vergeten en deze daarna Opnieuw kiezen. Dan koet je eenmalig je eigen wachtwoord weer invullen. Hierna wordt thuis de eigen Wi-Fi verbinding weer gekozen voor de hotspot verbinding. Blijkt namelijk dat steeds de laatst ingestelde, bereikbare Wi-Fi instelling wordt gekozen door de iPad. Bij mij was dat de hotspot instelling omdat die mogelijkheid er van Ziggo pas is. Nu is dat weer mijn eigen verbinding.
  #8  
Oud 27-06-13, 15:46
Allet Allet is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 14
Standaard

Mmm.....na 2 dagen mijn eigen Wi-Fi gekozen te hebben kiest de iPad nu weer elke keer de Wi-Fispot verbinding. Als Ziggo daar niets op vindt, denk ik dat ik mijn spotverbinding op inactief zet, ik heb geen zin in de langzame spotverbinding en wil niet elke keer handmatig de verbinding omzetten bij INSTELLINGEN.
  #9  
Oud 27-06-13, 16:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allet Bekijk bericht
Mmm.....na 2 dagen mijn eigen Wi-Fi gekozen te hebben kiest de iPad nu weer elke keer de Wi-Fispot verbinding.
Ik heb in jouw vorige topic al uitgelegd hoe dat komt maar dat wilde je niet geloven omdat je een eigen theorie had. Het "voorkeurnetwerk" is het sterkste bekende netwerk. Van die techniek wordt heel handig gebruik gemaakt met WLAN Roaming.
  #10  
Oud 27-06-13, 16:30
Allet Allet is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 14
Standaard

Ik heb geen eigen theorie, ik probeer gewoon wat opties en je hebt misschien wel gelijk dat het sterkst gekende netwerk wordt gekozen, maar dat zou dan toch mijn eigen Wi-Fi verbinding koeten zijn en niet die van Ziggo Wi-Fi spots? Voor mij een reden om dit netwerk niet alleen te vergeten, maar ook te deactiveren.
  #11  
Oud 27-06-13, 16:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allet Bekijk bericht
...je hebt misschien wel gelijk dat het sterkst gekende netwerk wordt gekozen, maar dat zou dan toch mijn eigen Wi-Fi verbinding koeten zijn en niet die van Ziggo Wi-Fi spots?
Ook daar is een verklaring voor.

De Ziggo Wi-Fi Hotspot gebruikt een lagere bandbreedte, ik dacht slechts ongeveer 10 Mb/s, dan jouw Wi-Fi netwerk dat een bandbreedte van tot 150 Mb/s kan hebben. Een netwerk met een lagere bandbreedte heeft altijd een hogere veldsterkte dan een netwerk met een hogere bandbreedte als de zenders op dezelfde plaats staan. En dat is met de Ziggo Wi-Fi router het geval.
  #12  
Oud 27-06-13, 17:27
Allet Allet is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 14
Standaard

Ehhh.....dit soort vaktermen begrijp ik niet zo goed, maar begrijp ik het goed dat aan de Wi-Fi spot met lagere bandbreedte en dus hogere veldsterkte de voorkeur wordt gegeven boven mijn eigen Wi-Fi op de iPad omdat die een hogere bandbreedte heeft.....en waarschijnlijk dan een lagere veldsterkte?
De enige oplossingen zijn dan dat ik: 1. Wi-Fispots wel geactiveerd laat, maar het netwerk laat vergeten op mijn iPad en alleen waar ik het nodig mocht hebben weer even inlog bij Wi-Fispots, of 2. Wi-Fispots deactiveer op Mijn Ziggo of 3. Elke keer handmatig de verbinding op mijn eigen Wi-Fi zet.....?
  #13  
Oud 27-06-13, 17:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allet Bekijk bericht
Ehhh.....dit soort vaktermen begrijp ik niet zo goed...
Mijn oprechte excuses maar het is moeilijk om dit soort dingen in Jip en Janneke taal uit te leggen, voor mij tenminste.

Citaat:
De enige oplossingen zijn dan dat ik: 1. Wi-Fispots wel geactiveerd laat, maar het netwerk laat vergeten op mijn iPad en alleen waar ik het nodig mocht hebben weer even inlog bij Wi-Fispots, of 2. Wi-Fispots deactiveer op Mijn Ziggo of 3. Elke keer handmatig de verbinding op mijn eigen Wi-Fi zet.....?
Het hangt er van af hoe vaak je die Ziggo hotspots gebruikt. Is dat niet heel vaak dan kan je beter die hotspots laten "vergeten" tot je er weer eens eentje nodig hebt. Eventueel wordt dit allemaal iets makkelijker in een volgende iOS versie.

Succes verder.
  #14  
Oud 27-06-13, 17:43
Allet Allet is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 14
Standaard

Bedankt voor de uitleg....het is me nu duidelijk.
  #15  
Oud 28-06-13, 09:36
timeswa timeswa is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 15
Standaard

Ik begrijp dat je dus niet op de hostpot wil en je daar ook niet de instellingen van wilt behouden? druk dan eenvoudig op het blauwe pijl icontje naast het netwerk in het Wi-Fi menu en kies vergeet dit netwerk dan maakt hij geen automatische verbinding meer met het netwerk wat je niet wilt.
  #16  
Oud 28-06-13, 14:01
Allet Allet is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 14
Standaard

Dat staat er bovrn ook al timeswa.
  #17  
Oud 03-07-13, 19:05
Mug Mug is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 127
Standaard

Is hier echt niets aan te doen? vrij vervelend dit, en eigenlijk stom dat dit niet in IOS zit ingebouwd! ik wil alleen niet elke x uit en aanzetten, maar ook niet als ik thuis kom elke x mijn netwerk veranderen
  #18  
Oud 03-07-13, 19:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mug Bekijk bericht
... en eigenlijk stom dat dit niet in IOS zit ingebouwd! ik wil alleen niet elke x uit en aanzetten
In jouw specifiek geval is dat mechanisme misschien stom. Voor andere (veel gebruikte) toepassingen zoals roaming WLAN is het dan weer zeer intelligent.
  #19  
Oud 17-07-13, 11:43
Reemface Reemface is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zevenbergen
Berichten: 3
Standaard

De linkt van 'gohigher' is beveiligd tegen deeplinken,
maar je kan het bereiken door de URL te googlen en dan via google binnen te komen:
De oplossing werkt met de iPhone configuration utility.

Je kan daar je Wi-Fi netwerken beheren, en 'autojoin' aan-of-uitzetten per netwerk.
Ideaal voor Ziggo hotspots gebruikers, want de iPhone heeft hier inderdaad de voorkeur voor.
  #20  
Oud 07-08-14, 17:34
Amnose Amnose is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 4
Standaard

Hoi,

ik gebruik een Wi-Fi extender, deze wordt als een afzonderlijk Wi-Fipunt aanzien.
Als ik niet op mijn eigen modem kan wil ik dat deze overschakelt naar ext.
Dit loopt vlot.

Het probleem is dat hij nu dit extend telkens als eerste kiest.
Dit geeft storingen als ik via airplay wil spelen.
Beide netwerken zijn bereikbaar vanop locatie waar de ipad staat.

Dus als ik alles goed gevolgd heb, eerst het netwerk kiezen dat je als back up wil, en dan het netwerk dat je als voorkeur wil instellen?
Kan iemand dit bevestigen aub?

gr Bart
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi netwerk walberg Wi-Fi 15 25-05-09 09:08
Voorkeur netwerk opgeven voor roaming telefoon iPhone algemeen 0 05-03-09 15:41
Wi-Fi geeft default als Wi-Fi netwerk pieter0000 Wi-Fi 1 22-01-09 20:52
Wi-Fi netwerk Mauricio Wi-Fi 4 02-01-09 03:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:38.