Wi-Fi signaal verbeteren, plaatsing router? discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik had een gare oude NetGear router (WGR614v6) die ik elke dag moest resetten omdat hij vast liep. Toen maar gelijk een Airport Extreme ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Wi-Fi signaal verbeteren, plaatsing router?
Hoi,
Ik had een gare oude NetGear router (WGR614v6) die ik elke dag moest resetten omdat hij vast liep. Toen maar gelijk een Airport Extreme gehaald om van dat gezeur af te zijn. Hij draait goed, stabiel & snel. Echter, het bereik is minder groot dan mijn oude NetGear. Hij staat op de vloer in de meterkast, die zich rechts voor in huis bevind. Het signaal is links boven is huis niet geweldig. Nu vroeg ik me af, als ik via zogenaamde 'homeplugs' (LAN over stopcontact) een verbinding maak naar een kamer MIDDEN in huis op de eerste verdieping, zou dan mijn signaal overal goed (beter) zijn? ik neem aan dat de Airport dan ook gewoon naar beneden zendt. Of zijn er betere opties dan dit? Groeten, LordBonez |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Doe eens een test. Zet de AirPort Extreme eens op zijn kant, met het metaal (onderkant) tegen de muur en de witte plastic bovenkant naar voor, en kijk of het signaal boven dan beter is.
PS: Een meterkast met al die elektromagnetische toestanden is de denkbaar slechtste plaats voor een draadloze router. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
of er een repeater tussen zetten
|
|
|||
|
|||
ik woon in een nieuwbouwhuis en heb ook slecht signaal met een airport extreme.
De airport extreme heb ik beneden in de woonkamer gezet en op marktplaats een airport express aangeschaft. Deze heb ik op de 1e verdieping gezet. De 2 heb ik aan elkaar gekoppeld (netwerk uitbreiden). Ik heb nu overal in huis goed signaal. Plus heb ik op de airport express luidsprekers aangelsoten zodat ik ook mijn muziek via airplay kan afspelen. |
Labels |
airport extreme, signaal, versterkten, Wi-Fi |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
"Geen service" na plaatsing simkaart | hethofvaneden | iPad algemeen | 5 | 22-06-12 16:22 |
draadloze synchronisatie lukt niet meer na plaatsing nieuwe router | trebor1325 | iPad algemeen | 1 | 27-12-11 14:46 |
Software: Navigon signaal - Tomtom geen signaal | dettie | iPhone Navigatie | 8 | 04-09-09 23:34 |
|
|