//

Wi-Fi signaal verbeteren, plaatsing router?

Wi-Fi signaal verbeteren, plaatsing router? discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik had een gare oude NetGear router (WGR614v6) die ik elke dag moest resetten omdat hij vast liep. Toen maar gelijk een Airport Extreme ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-10-12, 15:26
LordBonez LordBonez is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 1
Standaard Wi-Fi signaal verbeteren, plaatsing router?

Hoi,

Ik had een gare oude NetGear router (WGR614v6) die ik elke dag moest resetten omdat hij vast liep. Toen maar gelijk een Airport Extreme gehaald om van dat gezeur af te zijn. Hij draait goed, stabiel & snel. Echter, het bereik is minder groot dan mijn oude NetGear. Hij staat op de vloer in de meterkast, die zich rechts voor in huis bevind. Het signaal is links boven is huis niet geweldig.

Nu vroeg ik me af, als ik via zogenaamde 'homeplugs' (LAN over stopcontact) een verbinding maak naar een kamer MIDDEN in huis op de eerste verdieping, zou dan mijn signaal overal goed (beter) zijn? ik neem aan dat de Airport dan ook gewoon naar beneden zendt.

Of zijn er betere opties dan dit?

Groeten,
LordBonez
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-10-12, 16:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LordBonez Bekijk bericht
Of zijn er betere opties dan dit?
Doe eens een test. Zet de AirPort Extreme eens op zijn kant, met het metaal (onderkant) tegen de muur en de witte plastic bovenkant naar voor, en kijk of het signaal boven dan beter is.

PS:
Een meterkast met al die elektromagnetische toestanden is de denkbaar slechtste plaats voor een draadloze router.
  #3  
Oud 22-10-12, 20:05
Forzaa Forzaa is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 30
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Doe eens een test. Zet de AirPort Extreme eens op zijn kant, met het metaal (onderkant) tegen de muur en de witte plastic bovenkant naar voor, en kijk of het signaal boven dan beter is.

PS:
Een meterkast met al die elektromagnetische toestanden is de denkbaar slechtste plaats voor een draadloze router.
Dit. Beter zet je hem ergens in de woonkamer oid. Heb je trouwens een nieuwbouw huis? Daar komt het vaker voor dat er geen goed signaal is boven. Een andere optie is een 2e router op de plek van slecht ontvangst neerzetten.
  #4  
Oud 06-12-12, 20:50
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

of er een repeater tussen zetten
  #5  
Oud 07-12-12, 11:14
n1mber n1mber is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 100
Standaard

ik woon in een nieuwbouwhuis en heb ook slecht signaal met een airport extreme.

De airport extreme heb ik beneden in de woonkamer gezet en op marktplaats een airport express aangeschaft. Deze heb ik op de 1e verdieping gezet. De 2 heb ik aan elkaar gekoppeld (netwerk uitbreiden).

Ik heb nu overal in huis goed signaal. Plus heb ik op de airport express luidsprekers aangelsoten zodat ik ook mijn muziek via airplay kan afspelen.
Reageren

Labels
airport extreme, signaal, versterkten, Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
"Geen service" na plaatsing simkaart hethofvaneden iPad algemeen 5 22-06-12 16:22
draadloze synchronisatie lukt niet meer na plaatsing nieuwe router trebor1325 iPad algemeen 1 27-12-11 14:46
Software: Navigon signaal - Tomtom geen signaal dettie iPhone Navigatie 8 04-09-09 23:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:33.