//

WIFI verbind niet meer op iPhone 5 (iOS 8.0.2)

WIFI verbind niet meer op iPhone 5 (iOS 8.0.2) discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Ik loop met mijn iPhone tegen het volgende probleem aan, en ik vroeg me of nog iemand anders hier last van heeft. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-09-14, 13:40
MBoxma MBoxma is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 28
Standaard Wi-Fi verbind niet meer op iPhone 5 (iOS 8.0.2)

Hallo iedereen,

Ik loop met mijn iPhone tegen het volgende probleem aan, en ik vroeg me of nog iemand anders hier last van heeft.

Ik heb een iPhone 5 met iOS 8.0.2 en ik kan sinds de 0.2 versie geen verbinding meer maken met mijn Wi-Fi netwerk.

Op internet las ik dat andere mensen in andere landen hier ook problemen mee hebben.

Als ik mijn reguliere datanetwerk uitzet kan ik wel met mijn Wi-Fi netwerk verbinden.

Het herstellen van de netwerkinstellingen verhelpt het probleem niet.
Het resetten van het Wi-Fi netwerk ook niet.

Mvgr.

Maikel
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-14, 13:32
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik moest regelmatig ineens opnieuw mijn wachtwoord voor de router invoeren. Pagina's laden Safari duurde soms veel te lang. Uiteindelijk in de router met kanalen geëxperimenteerd en daarmee mijn probleem opgelost. Kennelijk andere/grotere gevoeligheid voor interferenties.
Daarnaast blijkt (bij mij) KPN-Fon een voortdurende stoorzender; repeaters in huis werkten niet meer. Fon uitgezet, ook dat probleem opgelost.
  #3  
Oud 07-10-14, 13:14
tu1tam2 tu1tam2 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 1
Standaard

Beste allemaal

Ook ik heb een probleem met Wi-Fi.
Ben in het weekend in Riga geweest. Bij terugkeer vroeg mijn iphone 4 om het wachtwoord van linksys in te voeren om de Wi-Fi verbinding thuis weer te herstellen. Ik voer dan admin in. Maar dat herkent hij niet.
De cijfers achter het IP adres, subnetmasker.. etc zijn verdwenen.
Weet iemand of het wachtwoord het juiste is?
Of zit het probleem in het feit dat de cijfers achter IP adres etc zijn verdwenen en juist daardoor geen verbinding met Wi-Fi meer mogelijk is.

Graag een reactie.

Theo
  #4  
Oud 07-10-14, 16:16
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Lijkt mij dat jij de enige bent die weet wat de SSID en het wachtwoord van jouw router is toch?
Als jouw router "Linksys" heet, dan moet je daarvan het wachtwoord intikken. En dat zal waarschijnlijk niet "Linksys" of "Admin" zijn.
Persoonlijk zou ik de verbinding met het bestaande Wi-Fi netwerk verbreken (vergeet deze verbinding) en opnieuw connecten, maar dan moet je wel het juiste wachtwoord weten.

Sommige Wi-Fi routers hebben een stikkertje met SSID en Wachtwoord op de onderkant zitten.
  #5  
Oud 07-10-14, 16:51
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

ook even voor de zekerheid je modem/router resetten.
  #6  
Oud 08-10-14, 21:34
dyske dyske is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Sint-Niklaas, België
Berichten: 27
Standaard Wi-Fi verbindt niet meer op iPhone 5 (iOS 8.0.2)

Sinds de update van iOS 6 naar iOS 8.0.2 heb ook ik problemen met Wi-Fi, of beter, ik heb sindsdien helemaal geen Wi-Fi meer. Herstellen naar fabrieksinstellingen helpt niet. Ik heb contact opgenomen met AppleCare, waar ze ongelofelijk vriendelijk en behulpzaam waren maar mij ook niet verder konden helpen. Zij denken dat het aan de hardware ligt, maar de problemen zijn begonnen na updaten van de software. Dus denk en hoop ik dat dit probleem verholpen kan worden met een toekomstige update van Apple. Of zie ik dit verkeerd? Iemand nog tips wat ik kan doen om terug Wi-Fi te ontvangen?
Alvast bedankt.
  #7  
Oud 08-10-14, 23:18
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Heb ook problemen gehad met bekende Wi-Fi netwerken en met pushen van mail.

Voor Wi-Fi werkt bij mij onder instellingen het Wi-Fi netwerk vergeten en opnieuw aanmelden.

Push bij email werkt weer goed nadat ik onder instellingen - email push veranderd heb naar fetch en dan harde reset. Vervolgens weer terug zetten op push.

Misschien helpt dat?
  #8  
Oud 08-10-14, 23:20
dyske dyske is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Sint-Niklaas, België
Berichten: 27
Standaard

Dank je wel voor het snelle antwoord. Wi-Finetwerk vergeten is geen optie, want hij vindt helemaal geen netwerk.
Toch bedankt voor het meedenken
  #9  
Oud 08-10-14, 23:31
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Harde reset proberen?
  #10  
Oud 09-10-14, 13:41
dyske dyske is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Sint-Niklaas, België
Berichten: 27
Standaard

Heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Iphone verbind niet meer met laptop na mislukte jailbreak 3geltje Jailbreak 2 09-03-13 19:41
ATV2 verbind niet met Wi-Fi?! berry Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 9 13-12-12 14:17
iPad verbind niet met Wi-Fi terwijl laptop en iPhone verbonden zijn mbonly iPad algemeen 2 29-09-12 19:35
iPad is geblokkeerd -verbind met iTunes maar computer herkent niet meer! olmez iPad algemeen 6 14-07-12 19:44
Wi-Fi verbind, maar geen internettoegang thomasvm Wi-Fi 1 13-01-11 13:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:02.