//

Bereik wifi Airport Express

Bereik wifi Airport Express discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik loop thuis altijd te klooien met mijn wifi bereik. Had voorheen Ziggo en nu KPN. De standaardmodems doen het prima maar zodra ik op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-09-15, 11:30
sheppie sheppie is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 49
Standaard Bereik Wi-Fi Airport Express

Ik loop thuis altijd te klooien met mijn Wi-Fi bereik. Had voorheen Ziggo en nu KPN. De standaardmodems doen het prima maar zodra ik op zolder of in de tuin kom heb ik zo goed als geen bereik. Ik zit er nu aan te denken om een Airport Express aan te schaffen (het model van 100 euro). Ik vraag me af wat de ervaringen zijn van het Wi-Fi ontvangst voordat ik het apparaat aanschaf. Iemand ervaring hiermee ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-09-15, 11:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het bereik van een EM-signaal is in principe oneindig. De reikwijdte hangt af van heel veel factoren. Het zendvermogen van een AirPort Express is even hoog als dat van om het even welke andere Wi-Fi router/access point. Volgens EN 300 328 mag dat maximaal 20 dBm (of ca. 100 mW) zijn.

Persoonlijk gebruik ik een roaming WLAN met een AirPort Extreme als primaire router en een Time Capsule in brugmodus als access point. Met die configuratie kan ik het hele huis, op alle verdiepingen, van 5 GHz Wi-Fi dekking voorzien.
  #3  
Oud 27-09-15, 12:09
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Hier ook een Time Capsule in gebruik als gewone router naast de modem/router van Telenet...Het feit dat de TC...en dus ook APE 5 antennes hebben die bovendien weten waar je iOS device zich bevindt maakt dat het wi-fi signaal optimaal verdeeld wordt...Zo kon de vrouw gisteren in 't zonneke netjes Wordfeuden op de iPad via de TC terwijl het signaal van de Telenetmodem 0 was...Beide toestellen staan op nog geen meter van mekaar...
  #4  
Oud 27-09-15, 12:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Het feit dat de TC...en dus ook APE 5 antennes hebben die bovendien weten waar je iOS device zich bevindt maakt dat het wi-fi signaal optimaal verdeeld wordt...
Als dat de nieuwste TC is dan heeft die inderdaad MIMO 5+5 om IEEE 802.11ac (80 MHz) te ondersteunen. Maar, geen enkele AirPort Express heeft dat.
  #5  
Oud 27-09-15, 12:17
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Is idd de meest recente...voor een prikje laten overkomen vanuit de States Nites...(refurbished) Jammer dat de APE dit niet hebben...Aan TS check regelmatig de on-line Apple store...Staan daar soms in de aanbieding...Zo heb je voor een paar pleurokes meer een TC 2 Terrabyte...
  #6  
Oud 27-09-15, 12:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Is idd de meest recente...
Die hebben wij ook maar dan als AirPort Extreme en als primaire router. Die prutsrouters van providers gebruik ik niet. Die mogen hier een modem (modulator-demodulator) installeren en meer niet.

De TC is nog het vorige model met MIMO 3+3. Dat is nog altijd meer dan snel genoeg.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 september 2015 om 11:39 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Het feit dat de TC...en dus ook APE 5 antennes hebben die bovendien weten waar je iOS device zich bevindt
Ben nog eens gaan loeren bij iFixit. Tis nog erger. Die TC gebruikt zes (6) antennes en MIMO 8+8 bij een bandbreedte van 160 MHz.
  #7  
Oud 27-09-15, 12:56
sheppie sheppie is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 49
Standaard

Haha nu word het wel heel technisch voor een noob als mij.
Als ik het goed begrijp kan ik dus beter wat meer geld uitgeven en een Airport extreme kopen. Dan kan ik er vanuit gaan dat ik in heel mijn huis (en tuin) goed bereik heb.
  #8  
Oud 27-09-15, 12:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sheppie Bekijk bericht
Dan kan ik er vanuit gaan dat ik in heel mijn huis (en tuin) goed bereik heb.
Daar mag je vanuit gaan. Tenminste dat is mijn persoonlijke ervaring met een roaming WLAN met AE en TC.
  #9  
Oud 27-09-15, 13:50
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Zet onderstaande pagina als een van je opstart tabs van je browser...
Certified Refurbished Mac Accessories - Apple (BE)
  #10  
Oud 27-09-15, 22:50
sheppie sheppie is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 49
Standaard

Bedankt voor de tips. Ik ga voor de airport extreme. Hopen dat ik de komende jaren overal in mijn huis van de Wi-Fi kan genieten 😉
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Airport express Freeltd Wi-Fi 27 14-10-14 11:43
Airport express Hans Nuenen iPhone accessoires en onderdelen 4 13-01-13 15:50
Muziek: Airport express astramen Muziek, foto & video 7 11-10-11 09:54
Airport express astramen iPhone algemeen 0 02-09-10 18:13
Airport Express voor Wi-Fi hotelkamer Olomouc Wi-Fi 3 14-12-08 02:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:10.