//

Wifi stopt er plots mee

Wifi stopt er plots mee discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Iphone club members, Ik heb een erg vervelend probleem met mijn Iphone 2G. Sinds gister avond kan ik geen verbinding maken met draadloze netwerken. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-05-10, 22:56
FrisoP FrisoP is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 41
Standaard Wi-Fi stopt er plots mee

Beste Iphone club members,

Ik heb een erg vervelend probleem met mijn Iphone 2G.
Sinds gister avond kan ik geen verbinding maken met draadloze netwerken.
Op mijn thuis netwerk en school netwerk krijg ik de melding dat de verbinding niet mogelijk is. Ook is het zo dat ik de namen van de netwerken niet meer zie.. bij mijn thuisnetwerk ziet hij hem niet eens meer als ik naast de router sta! Ik heb gister wat updates in Cydia uitgevoerd, daarbij zag ik tussen de regels door dat hij een firmware update deed.

Alles kort op een rijtje:

Iphone + wi-fi werkt perfect. Heb overal verbinding en er is niks aan de hand.

Cydia update al zijn nodige dingen en nog steeds is er niks aan de hand. Wi-Fi werkt prima op meerdere netwerken.

Plots kan ik nergens geen verbinding meer maken en lijkt het ontvangst signaal steeds zwakker te worden.

Al schrijvende kom ik er achter dat mijn telefoon nog heel af en toe een signaal vindt.

Het betreft hier een 2de hands Iphone 2G zonder enige vorm van garantie.
Ik heb heel veel topics doorgelezen maar ben nog niet op een persoon gestuit die precies ditzelfde probleem heeft. Ik heb 0 procent verstand van jealbreaken etc. Dit was allemaal al voor mij gedaan toen ik hem kocht.

Zou iemand mij kunnen uitleggen wat mijn kansen zijn? Ik baal ontzettend want een Iphone zonder Wi-Fi is gewoon echt heel erg *****

Hij draait op 3.0.1

Alvast bedankt.

Friso.

Laatst gewijzigd door FrisoP; 10-05-10 om 23:07.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-05-10, 01:49
Fenneke's schermafbeelding
Fenneke Fenneke is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: None of your business land
Berichten: 16
Standaard

Ik ondervind precies hetzelfde probleem. Ik Wi-Fiede altijd mee op de buren, maar sinds gisteren zie ik geen waaiertje meer maar een rondje terwijl in de sbsettings de Wi-Fi verbinding gewoon aan staat. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft want inderdaad.......een iphone zonder Wi-Fi is als een goudvis zonder water in zijn kom. HELP!!
  #3  
Oud 11-05-10, 09:19
FrisoP FrisoP is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 41
Standaard

Hoi Fenneke. Ik heb nog geen oplossing maar om je probleem te detecteren zou je kunnen proberen je Iphone eventjes in de koelkast te leggen. Ik heb dit vanmorgen gedaan en verrek... na een tijdje in de koelkast werkt mijn wi-fi weer eventjes. De conclusie die ik hier uit trek is dat de wi-fi chip te warm word en daardoor niet goed functioneert. Het klinkt een beetje stom maar het is wel het proberen waard.

De vraag is nu alleen: Hoe zorg ik er voor dat dit niet gebeurt? Iemand?

Groetjes.
  #4  
Oud 11-05-10, 13:55
Fenneke's schermafbeelding
Fenneke Fenneke is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: None of your business land
Berichten: 16
Standaard

Hoihoi, Bedankt voor de tip. Heb hem er even 20 min in gelegd en de Wi-Fi deed het daarna weer even. Hij is er inmiddels al wel weer mee opgehouden. Het moet toch niet de bedoeling zijn dat we onze iphones dagelijks in de koelkast gaan leggen. Ik hoop dat er mensen zijn die hier ideeen over hebben. LET US KNOW!
  #5  
Oud 11-05-10, 14:21
FrisoP FrisoP is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 41
Standaard

Heb de afgelopen twee uur weer van alles zitten lezen over dit probleem en ik kom er gewoon echt niet uit. Het kan van alles zijn. Maar het plaatsen in de koelkast waardoor Wi-Fi weer werkt duid wel echt op een wi-fi chip die te warm wordt. Is er geen manier om dit op te lossen? Let us know inderdaad, want ik word er nogal moedeloos van.
  #6  
Oud 11-05-10, 17:37
FrisoP FrisoP is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 41
Standaard

Weet niemand iets?

Ik ben alweer wat verder gekomen. Inmiddels kan mijn telefoon af en toe alweer mijn draadloos netwerk vinden! Hij connect ook en laat het Wi-Fi tekentje zien. Het internet doet het alleen niet. Weet iemand hier dan een oplossing voor?

Ik heb veel gelezen over eventuele downgrades in firmware, is dit voor mij te doen? (ik ben een leek)

Fenneke, je kunt proberen je telefoon even vast te pakken. Met je linkerhand boven en rechterhand onder.. dan met wat kracht in tegengestelde richting draaien. Niet te hard doen! Dalijk hebben we helemaal geen telefoon meer over haha ;p
  #7  
Oud 11-05-10, 19:19
Fenneke's schermafbeelding
Fenneke Fenneke is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: None of your business land
Berichten: 16
Standaard

hahaha, je telefoon even vastpakken. Ja van ellende ga je toch van alles proberen he. Op dit moment is het programma sbsettings vastgelopen en kan helemaal niks meer. Zal hem moeten herstellen en opnieuw moeten jailbreaken. Dus dat ga ik nu even doen. Misschien zijn daarmee alle problemen wel opgelost. Ik laat het je weten!
  #8  
Oud 11-05-10, 20:22
FrisoP FrisoP is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 41
Standaard

Hoi Fenneke.

Ja er was dus iemand die het zo voor elkaar kreeg om zijn wi-fi weer aan de gang te krijgen. Net werkte Wi-fi zowaar bij mij. Heel eventjes deed hij zoals vanouds. Nu werkt het weer niet :-(

Ben jij er al uit gekomen met een restore? Ik wil dit ook gaan doen maar heb geen idee hoe. Ik kan dit denk ik wel via Itunes. Omdat mijn Iphone simlockvrij is moet ik hem dus ook unlocken? Ik hoef hem niet persee te jailbreaken, het heeft wel wat voordelen maar niet echt iets boeiends voor mij, zolang ik WI-FI maar weer aan de gang krijg. Kun jij of iemand anders me helpen?
  #9  
Oud 11-05-10, 21:24
hotandshiny hotandshiny is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 1
Standaard

Misschien heel stom, maar bij mij hielp het om de de iphone gewoon even helemaal te rebooten......

Daarna was het Wi-Fi symbool weer zichtbaar.
  #10  
Oud 11-05-10, 21:28
FrisoP FrisoP is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 41
Standaard

Bedankt voor je reactie.

Ik heb dat al geprobeert. Ook al een hard-reset.

Hij geeft nu steeds vaker aan verbonden te zijn met het netwerk alleen kan hij verder nog niks. Ik zie dus wel het Wi-Fi symbool.
  #11  
Oud 11-05-10, 21:33
FrisoP FrisoP is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 41
Standaard

Andere vraag dan:

Ik wil mijn Iphone 2G (Jailbreak) gaan restoren naar zijn fabrieks instellingen.
Wat moet ik hiervoor doen? Ik weet dat ik Itunes kan openen en op herstel kan drukken. Maar dan? Moet ik hem dan unlocken en jailbreaken? Of alleen unlocken? in beide gevallen: hoe doe ik dit? via speciale software? Ik heb het forum echt afgezocht over unlocken etc maar ik zou graag advies willen voor dit specefieke geval.
  #12  
Oud 11-05-10, 21:40
Fenneke's schermafbeelding
Fenneke Fenneke is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: None of your business land
Berichten: 16
Standaard

Zo, tjongejonge zeg, dat breng ook wel de nodige stress met zich mee. Er ging een en ander mis maar op dit moment is hij weer vers gejailbreaked en mijn Wi-Fi doet het weer als vanouds. Dus wat het nou precies was kan ik je niet zeggen maar het heeft waarschijnlijk te maken met de software van het apparaat. Omdat we hem gejailbreaked hebben, (dus hebben lopen klooien met de software) lopen de updates die apple stuurt en wat wij erin hebben staan op een gegeven moment niet meer lekker met elkaar in het gareel. Dus als je hem weer helemaal zou resetten komt het goed.
Dit houdt een aantal dingen in. Itunes eerst volledig verwijderen van je computer. Dit betreft 5 onderdelen uit de software verwijderen. Dit moet op een bepaalde volgorde. Kom ik nog op terug. Op je bureaublad ofzo. Dan moet je itunes opnieuw downloaden en installeren. Voor jou houd dat in dat je een oudere versie moet downloaden omdat je hem nog wil unlocken. Dit gaat niet met de nieuwste versie. Hier de link Google Translate

Ik kan je niet echt helpen met hoe je precies moet unlocken omdat ik me daar nog nooit mee bezig heb gehouden, maar daar kom je vast nog wel achter.

Ik zou hem wel jailbreaken als ik jou was. Dan kan je het optimale uit het apparaat halen. Apple limiteerd heel veel dingen (lang verhaal) Daar kan ik je wel mee helpen maar dat moet je nog maar laten weten dan.

Oh ja, de volgorde waarop de software van itunes verwijderd moet worden:"
1 Itunes
2 Apple mobile device support
3 Apple Appl Support
4 Apple software update
en als laatste Quicktime.

Zo kan je al een beetje op weg denk je. Anders hoor ik het wel. Zit nog wel een tijdje achter de pc. Good luck!!
  #13  
Oud 11-05-10, 21:44
Fenneke's schermafbeelding
Fenneke Fenneke is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: None of your business land
Berichten: 16
Standaard

Hier alsnog de link. Ging net niet goed geloof ik en ik bedoelde Itunes map verplaatsen naar bv bureaublad en daarna uit muziekmap verwijderen. Hier alsnog de link voor Itunes ouder versie. Google Translate
  #14  
Oud 11-05-10, 21:52
FrisoP FrisoP is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fenneke Bekijk bericht
Zo, tjongejonge zeg, dat breng ook wel de nodige stress met zich mee. Er ging een en ander mis maar op dit moment is hij weer vers gejailbreaked en mijn Wi-Fi doet het weer als vanouds. Dus wat het nou precies was kan ik je niet zeggen maar het heeft waarschijnlijk te maken met de software van het apparaat. Omdat we hem gejailbreaked hebben, (dus hebben lopen klooien met de software) lopen de updates die apple stuurt en wat wij erin hebben staan op een gegeven moment niet meer lekker met elkaar in het gareel. Dus als je hem weer helemaal zou resetten komt het goed.
Dit houdt een aantal dingen in. Itunes eerst volledig verwijderen van je computer. Dit betreft 5 onderdelen uit de software verwijderen. Dit moet op een bepaalde volgorde. Kom ik nog op terug. Op je bureaublad ofzo. Dan moet je itunes opnieuw downloaden en installeren. Voor jou houd dat in dat je een oudere versie moet downloaden omdat je hem nog wil unlocken. Dit gaat niet met de nieuwste versie. Hier de link Google Translate

Ik kan je niet echt helpen met hoe je precies moet unlocken omdat ik me daar nog nooit mee bezig heb gehouden, maar daar kom je vast nog wel achter.

Ik zou hem wel jailbreaken als ik jou was. Dan kan je het optimale uit het apparaat halen. Apple limiteerd heel veel dingen (lang verhaal) Daar kan ik je wel mee helpen maar dat moet je nog maar laten weten dan.

Oh ja, de volgorde waarop de software van itunes verwijderd moet worden:"
1 Itunes
2 Apple mobile device support
3 Apple Appl Support
4 Apple software update
en als laatste Quicktime.

Zo kan je al een beetje op weg denk je. Anders hoor ik het wel. Zit nog wel een tijdje achter de pc. Good luck!!
Wow! Dat is echt goed nieuws!

Oke ik doe het dan precies zoals jij het doet. Ik moet alleen wel een oudere versie Itunes gebruiken.. Gewoon een die zoiezo ouders is dan de nieuwe 9.4? ik draai nu 9.0.3.

Ik haal dus alles in die volgorde van mijn PC af. En herinstalleer die oude versie (die geen enkele informatie over mijn Iphone bevat)

Ik doe een restore en zet geen back-up terug?

Dan krijg ik dus een Iphone met verse software erop zonder de fouten die het probleem veroorzaken. Ik kan hem dan alleen nog niet gebruiken omdat ik hem moet unlocken neem ik aan.

Heel erg bedankt voor je hulp! Gelukkig werkt het bij jou weer. Zou het erg tof vinden als het bij mij ook weer gaat werken.
  #15  
Oud 11-05-10, 21:59
Fenneke's schermafbeelding
Fenneke Fenneke is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: None of your business land
Berichten: 16
Standaard

Ik zou nog wel eerst even uitzoeken hoe dat zit met dat unlocken, want zoals ik al zei, daar weet ik niets van. Alleen dat het niet met de nieuwste versie kan. Dus voordat je hem hersteld moet je wel een plan de campagne hebben. Ben benieuwd.
  #16  
Oud 11-05-10, 22:01
FrisoP FrisoP is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 41
Standaard

Dat is inderdaad wel slim ja. Moet ik mijn Itunes 9.0.3 deinstaleren of had dat alleen gehoeve als ik de nieuwste versie had gehad?

Echt ik voel me net een opa die voor het eerst een computer ziet haha.
  #17  
Oud 11-05-10, 22:07
Fenneke's schermafbeelding
Fenneke Fenneke is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: None of your business land
Berichten: 16
Standaard

Heel belangrijk nog! Na het verwijderen van itunes computer opnieuw opstarten.
  #18  
Oud 11-05-10, 22:10
FrisoP FrisoP is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 41
Standaard

Oké bedankt. Het is dus wel nodig om alle Itunes gerelateerde software te verwijderen? Ik ben nu een reservekopie aan het maken (just in case)

Als ik straks mijn telefoon helemaal restore. Welke firmware heb ik dan? (dit moet ik weten voor de jailbreak en unlock toch)

Via deze link gaat het mij lukken denk ik
http://www.iphonedownloadblog.com/20...nlock-redsn0w/

Ik ga er vanuit dat als ik mijn Iphone restore de firmware die als laatst op het apparaat stond geldig blijft.
Of is dit niet het geval?

Laatst gewijzigd door FrisoP; 11-05-10 om 22:31.
  #19  
Oud 11-05-10, 22:30
Fenneke's schermafbeelding
Fenneke Fenneke is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: None of your business land
Berichten: 16
Standaard

Ja, is heel belangrijk dat je alles verwijderd en daarna opnieuw opstart. Volgens mij is dat 3.1.3. Dit is wel de firmware die niet te unlocken is. Ik weet niet precies welke iphone je hebt maar als het deze is:nfo:
Model: iPhone 2G
Capaciteit: 8 GB
Firmware: 2.2 (5G77)

Dan heb je geluk. Deze komen uit de tijd waar er geen baseband update is geweest dus die zullen unlockt blijven. Als het een ander model is moet je dat even intikken bij google en dan kom je er vast uit.
  #20  
Oud 11-05-10, 22:34
FrisoP FrisoP is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fenneke Bekijk bericht
Ja, is heel belangrijk dat je alles verwijderd en daarna opnieuw opstart. Volgens mij is dat 3.1.3. Dit is wel de firmware die niet te unlocken is. Ik weet niet precies welke iphone je hebt maar als het deze is:nfo:
Model: iPhone 2G
Capaciteit: 8 GB
Firmware: 2.2 (5G77)

Dan heb je geluk. Deze komen uit de tijd waar er geen baseband update is geweest dus die zullen unlockt blijven. Als het een ander model is moet je dat even intikken bij google en dan kom je er vast uit.
Oke. 3.1.3 is inderdaad de nieuwste versie. Die moet ik dus absoluut vermijden. Itunes en telefoon geeft aan dat ik versie: 3.0.1 heb. Dit is dus denk ik de firmware? Of heb ik dat mis. Verder klopt die informatie.

Ben er achter dat het inderdaad de firmware is haha ;p Via die tutorial kan ik het volgens mij gaan doen. De firmware versie klopt met mijn telefoon en opzich ziet het unlocken/jailbreaken er niet heel moeilijk uit.

Laatst gewijzigd door FrisoP; 11-05-10 om 22:42.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 3 stopt plots en alleen het Apple embleem in beeld bosje123 iPhone algemeen 1 11-02-11 12:30
Plots geen Wi-Fi meer goofke Wi-Fi 0 09-09-10 15:04
achtergrondverlichting stopt er mee ewaldbuisman iPhone algemeen 2 20-08-10 10:56
Safari stopt er telkens mee stadjer iPhone Apps 0 02-07-10 00:54
Wi-Fi werkt plots niet meer Luvlektrik Wi-Fi 7 20-10-08 13:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:20.