//

WiFi werkt niet meer na laatste upgrade (naar 4.1)

WiFi werkt niet meer na laatste upgrade (naar 4.1) discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Een paar weken geleden plugde ik mijn iPhone in mijn PC. Vervolgens werd mij verteld dat er een update van iTunes gereed stond. Met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-10-10, 11:10
macamba macamba is offline
• iOS 9.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 82
Standaard Wi-Fi werkt niet meer na laatste upgrade (naar 4.1)

Hoi,

Een paar weken geleden plugde ik mijn iPhone in mijn PC. Vervolgens werd mij verteld dat er een update van iTunes gereed stond. Met die iTunes update is ook het OS van de telefoon aangepast.

Na deze upgrade kreeg ik problemen met de toegang tot mijn Wi-Fi netwerk (Netgear router voor UPC). Nu kan ik helemaal geen toegang meer krijgen tot mijn netwerk. Als ik in Instellingen kijk zie ik wel mijn netwerk langskomen, maar als ik vervolgens zeg dat ik met dit netwerk in zee moet gaan krijg ik de melding "Geen verbinding mogelijk met netwerk 'Walhalla'". Ik heb het wachtwoord van mijn netwerk op mijn mobiel staan (in Lockbox Pro). Ik kan dus het wachtwoord kopieren en plakken. En natuurlijk heb ik gedacht aan het rebooten van de router.

Iemand ervaring met dit probleem, of moet ik met de router terug naar de leverancier?

Macamba
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-10-10, 11:43
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Als je op andere routers hetzelfde probleem niet hebt lijkt het me inderdaad met de router te maken te hebben.
Ik zou eerst wat verschillende Wi-Fi-netwerken proberen eventueel bij vrienden of familie wil je wat uit kunnen sluiten
  #3  
Oud 15-10-10, 15:22
macamba macamba is offline
• iOS 9.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 82
Standaard

Toch vreemd. Op werk kan ik wel via de wireless router mijn iPhone gebruiken. Nu heb ik net een nieuwe Netgear Wireless-N 300 Router aangekoppeld, en als ik nu probeer te connecten naar mijn Wireless netwerk zie ik dan weer een vinkje verschijnen voor mijn netwerk naam, en een paar seconden later verdwijnt het vinkje weer.

Ik wordt daar toch wel een beetje van
  #4  
Oud 16-10-10, 01:08
delta32 delta32 is offline
• iOS 14.2
• 4.3.3
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macamba Bekijk bericht
Toch vreemd. Op werk kan ik wel via de wireless router mijn iPhone gebruiken. Nu heb ik net een nieuwe Netgear Wireless-N 300 Router aangekoppeld, en als ik nu probeer te connecten naar mijn Wireless netwerk zie ik dan weer een vinkje verschijnen voor mijn netwerk naam, en een paar seconden later verdwijnt het vinkje weer.

Ik wordt daar toch wel een beetje van
bel eens met netgear NETGEAR Connect with Innovation - Ondersteuning
reset je router en haal je beveiliging even weg om te testen
lukt dit dan wel pas deze aan naar bv wep en test en dan
verder naar wpa2. letop: wep en wpa zijn al gehackt.
stel ook geen mac adres beveiliging in op de router en
reset je iphone Wi-Fi/netwerk instellingen voordat je gaat
freubelen
  #5  
Oud 17-10-10, 15:16
manjo manjo is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 10
Standaard

Ik had dit ook mnijn iphone 4 deed het wel ipone 3g niet.

Op mijn router heb ik alleen N verbinding aanstaan.
Deze heb ik op B+G+N gezet en alles werkt weer.

Laatst gewijzigd door manjo; 17-10-10 om 15:38.
  #6  
Oud 19-10-10, 00:29
Djinn Djinn is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 53
Standaard

Hoi Macamba,

Simpele oplossing, haal je router van 't stroom, wacht ff 30 sec. en zet de stroom er weer op. Wacht tot alle lampjes weer groen zijn. Probeer het nou nog eens!!!

Heb nl zelf ook een Netgear router van UPC en ik heb af en toe hetzelfde probleem als ik iets wil koppelen aan m'n netwerk zoals een Laptop, WII of iPhone.

Bij mij werkt deze oplossing iedere keer.

Succes
  #7  
Oud 25-10-10, 09:47
macamba macamba is offline
• iOS 9.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delta32 Bekijk bericht
reset je router
Dat ligt zo voor de hand dat ik dat al ettelijke keren gedaan had

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delta32 Bekijk bericht
en haal je beveiliging even weg om te testen
lukt dit dan wel pas deze aan naar bv wep en test en dan
verder naar wpa2. letop: wep en wpa zijn al gehackt.
stel ook geen mac adres beveiliging in op de router en
reset je iphone Wi-Fi/netwerk instellingen voordat je gaat
freubelen
Dat ligt niet zo voor de hand. Pas toen ik helemaal naar geen beveiliging ging lukte het me een permanente verbinding op te zetten. Daarna heb ik de beveiliging steeds opgeschroefd. Ik zit nu op WPA2. Mac adres beveiliging was een standje te ver, die heb ik dus weer uitgezet.

Waarom moet de mac adres beveiliging overigens uit? Ik zag deze extra beveiliging helemaal zitten.

Bedankt voor de hulp.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Camera Zoom werkt niet meer na upgrade naar 3.0 Kenzoo iPhone algemeen 2 02-08-09 22:03
Upgrade naar 2.0; iPhone 16GB US werkt niet meer! Vignale Archief 1 15-07-08 16:47
Netwerk Selectie werkt na upgrade naar 1.1.4 via Ziphone werkt niet meer. m190677s Unlock [archief] 2 18-03-08 16:19
Wi-Fi werkt niet meer na nieuwe upgrade 1.1.3 soulphlik Archief 1 02-02-08 14:42
na upgrade 1.1.2 naar 1.1.3 werkt sms en agenda niet meer iBen Unlock [archief] 5 30-01-08 16:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:01.