iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   draadloze verbinding / Wi-Fi valt steeds weg (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/81063-draadloze-verbinding-wifi-valt-steeds-weg.html)

FridgeNL 03-06-12 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sugamilk (Bericht 799531)
van dat programma heb ik nooit gehoord, dus weet niet hoe dat werkt.

Het is vrij eenvoudig, installeren en opstarten ;)

Sugamilk 03-06-12 10:37

En waar kan ik dat downloaden? :)

FridgeNL 03-06-12 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sugamilk (Bericht 799540)
En waar kan ik dat downloaden? :)

Er staat in mijn eerdere post een klikbare link, zal hem er nogmaals ingooien. Enige wat je misschien even moet bekijken of je Wi-Fi adapter in je pc/laptop wordt iondersteund.
-> inSSIDer <-

Edit: zie op de site van CI een workshop staan erover, misschien heb je er iets aan ;-)

-> *Klik* <-

Sugamilk 03-06-12 11:00

Thanks, ik zal straks eens kijken!

mopar 04-06-12 20:30

Heb zelde probleem, dacht ook dat het aan mijn accespoint lag maar enkel de iPad2 heeft het, bij iPhone 1ste gen en ander iPhones hier thuis (3Gs) en iPod touch is het niet, iBook en windhoos lapramp hebben er geen last van.
Aan de sterkte van het signaal ligt het zeker niet, vanaf 250m rondom de woning is er volop signaal (ja accespoint iets gepimpt hé), het is wel zo dat de iPad na ong. 2 seconden terug het netwerk vindt en voorsteld om terug te verbinden...
Lijkt mij eigen te zijn aan 5.0 of hoger met 4.... waren de problemen er niet!

Sugamilk 04-06-12 20:41

Ik heb het kanaal van m'n router aangepast, en heb er sinds 2 dagen geen last meer van, eerst was het 4-5 x per dag!

Sugamilk 18-06-12 00:33

En het werkt echt! Dus aanrader voor mensen met hetzelfde probleem!

JackyBull 26-07-12 23:38

Bij mij opgelost
 
Zowel ik als manlief hadden deze problemen op onze iPads 2.

Uiteindelijk hebben we de settings van het IP adres op statisch gezet ipv DHCP.
Dit everde geen oplossing tot we de DNS op 1 adres zetten. Er stonden er meerdere gescheiden door een komma.

Bij ons beiden werkt het nu als een tierelier.

mopar 27-07-12 10:05

ook hier na veranderen van kanaal zijn de problemen van de baan

michielberk 25-08-12 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sugamilk (Bericht 799531)
Dan ga ik daar toch eens naar kijken en wat andere kanalen proberen, van dat programma heb ik nooit gehoord, dus weet niet hoe dat werkt. Thanks voor je reactie

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sugamilk (Bericht 799495)
Ik heb er ook steeds last van, krijg het alleen terug als ik de hele router rest. ...

Jammer! Zie nog steeds geen oplossing voor het probleem. Waar zou je dit nog meer kunnen aankaarten? Ik maak gebruik van experiabox van KPN maar dat schiet niet op met hun helpline.

Hertog076 30-09-12 11:53

Heb ook problemen met Wi-Fi. Heb een Ziggo modem (incl Wi-Fi). Op Iphone blijft Wi-Fi icoon gewoon aan staan (springt dus niet naar 3G) maar op een gegeven moment stopt hij met laden van bv filmpjes of sites. Bij mijn vriendin (Iphone 3 met updat iOS6) gebeurt dit niet. Iemand een idee (probleem was er ook bij vorige update).

PhonePad 20-10-12 09:30

Ik heb sinds de laatste update nou ook ineens dit probleem, het gaat een uurtje gewoon goed en dan valt de verbinding weg (alleen ipad).

Is er inmiddels een goed plan hierover....

jaspervs1979 25-10-12 19:52

Ik heb het ook nog steeds. Word er niet lekker van. Gaat soms ineens weer weken prima, maar soms gewoon 15 keer in 10 minuten. Pffff. Ergens een handleiding voor iemand die GEEN verstand heeft van computers om dit op te lossen?

armut_ye 26-10-12 12:42

Ik heb ook een probleem met de Wi-Fi verbinding van mijn iphone5.
Op het werk hebben alle toestellen draadloos internet. Als ik er op wil, verschijnt elke keer dezelfde boodschap (geen verbinding mogelijk met netwerk). Terwijl alles hier zonder problemen blijft werken.
Een gelijkaardig probleem met de Wi-Fi heb ik ook bij mijn zus. Ik moet elke keer terug de wachtwoord invoeren om draadloos te surfen. Hij heeft verbinding. Een tijdje later na het niet meer gebruiken van de iphone valt de verbinding weg en moet ik hem handmatig terug koppelen en elke keer weer terug de wachtwoord invoeren.:mad:

maatjeluc 20-09-13 16:40

bij mij komt het ook voor als ik veel apps open heb. met name die van facebook
als ik ze afsluit is Wi-Fi terug
met de ene router lijkt het iets erger te zijn dan met de andere
bij een vriend van mij drukte ik zelfs de hele internetverbinding weg. kon niemand meer internettten. Dat was een iphone 4. bij de 5 heb ik dezelfde klachten en lost het op dezelfde manier op


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:11.