//

draadloze verbinding / wifi valt steeds weg

draadloze verbinding / wifi valt steeds weg discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Er zijn al meerdere topics over draadloos innternet/wifi op de ipad maar ik heb nog geen oplossing voor mijn probleem, vandaar dat ik deze vraag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-12-10, 01:50
iheijnekamp iheijnekamp is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 47
Standaard draadloze verbinding / Wi-Fi valt steeds weg

Er zijn al meerdere topics over draadloos innternet/Wi-Fi op de ipad maar ik heb nog geen oplossing voor mijn probleem, vandaar dat ik deze vraag hier stel.
Ik heb in september mijn ipad gekocht en tot voor kort geen enkel probleem met mijn draadloze verbinding.
Maar sinds een kleine week valt de verbinding steeds weg. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd: hard reset, Wi-Fi aan en uit, netwerk herstellen e.d., maar helaas tot op heden geen oplossing gevonden. Wie kan mij verder helpen?

Nb ik krijg de verbinding wel weer terug als ik Wi-Fi kort aan en uit zet, maar echt blij word ik hier niet van....
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-12-10, 13:25
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Ik had hetzelfde probleem maar dan met mij iPhone 4. Het probleem zit waarschijnlijk bij je router en niet bij de iPad.

Ik heb een router waarbij ik de antennes kan verwisselen (een sweex lw310) en ik heb dus een van de standaard (2dBi) antennes vervangen door er een van 7dBi. Probleem opgelost. De iPhone liet zelfs bij de vorige antenne voldoende signaal zien, maar toch waren er telkens die onderbrekingen zoals je ook beschrijft die ik op kon lossen door Wi-Fi aan en uit te zetten. Als dit voor jou een optie is dan kan ik je dat echt aanraden, ik had voor 15 euro een betere antenne (sweex).

Wat je ook nog kan proberen is in de router instellingen een ander kanaal kiezen voor de Wi-Fi, het kan zijn dat je buren nu een ander kanaal hebben gekozen wat hetzelfde is als jij gebruikt of er in de buurt zit en dit levert ook verstoring op voor jou, zeker als zij een sterkere antenne hebben.

Een laatste optie is het verplaatsen van je router, vaak hangt deze in de meterkast of e.d. en dit is nou niet echt een bepaald goede omgeving voor het plaatsen van een Wi-Fi access point. De metalen onderdelen en wapening in de muren eromheen zorgen voor nogal wat demping. Dit is bij mij ook het geval, maar verplaatsen was voor mij geen optie, de sterkere antenne gelukkig wel.

Laatst gewijzigd door JornZ; 29-12-10 om 13:31.
  #3  
Oud 29-12-10, 15:33
iheijnekamp iheijnekamp is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 47
Standaard

Bedankt voor je reactie, maar het probleem is niet de router. Wi-Fi is stabiel op andere apparaten hier, en als ik op het draadloze netwerk bij vrienden inlog heb ik hetzelfde probleem en voorheen niet.....

[QUOTE=JornZ;620441]Ik had hetzelfde probleem maar dan met mij iPhone 4. Het probleem zit waarschijnlijk bij je router en niet bij de iPad.
  #4  
Oud 29-12-10, 17:00
ajongebreur ajongebreur is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: zeist
Berichten: 174
Standaard

Reeds elders vermeld: bij mij was het net zo. PC's werkte prima, ook de iphone. Maar de ipad moest steeds aan en uit (Wi-Fi) worden gezet.
2 weken geleden een nieuwe router en nergens meer last van. Oude router werkt inmiddels bij iemand anders als een trein, maar die heeft geen ipad, wel laptop.
Misschien een harde reset van je router en alles opnieuw instellen (update firmware etc.)
  #5  
Oud 30-12-10, 01:59
iheijnekamp iheijnekamp is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 47
Standaard

Maar het blijft toch raar dat ie het 3 maanden gewoon goed heeft gedaan hier? Dan lijkt het niet logisch dat het aan de router zou liggen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajongebreur Bekijk bericht
Reeds elders vermeld: bij mij was het net zo. PC's werkte prima, ook de iphone. Maar de ipad moest steeds aan en uit (Wi-Fi) worden gezet.
2 weken geleden een nieuwe router en nergens meer last van. Oude router werkt inmiddels bij iemand anders als een trein, maar die heeft geen ipad, wel laptop.
Misschien een harde reset van je router en alles opnieuw instellen (update firmware etc.)
  #6  
Oud 30-12-10, 10:32
ajongebreur ajongebreur is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: zeist
Berichten: 174
Standaard

Ja het blijft gek, maar ik werd er gek van. Dus toch maar voor een airport extreme gekozen. Misschien kan je bij iemand anders thuis je iPad op wireless proberen. Als het daar wel goed gaat, is het toch iets in de router. Of ga even naar MacDonalds ( gratis internet).
  #7  
Oud 30-12-10, 11:59
iheijnekamp iheijnekamp is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 47
Standaard

Dat heb ik gedaan, bij vrienden thuis en daar heb ik hetzelfde probleem: steeds valt de verbinding weg....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajongebreur Bekijk bericht
Ja het blijft gek, maar ik werd er gek van. Dus toch maar voor een airport extreme gekozen. Misschien kan je bij iemand anders thuis je iPad op wireless proberen. Als het daar wel goed gaat, is het toch iets in de router. Of ga even naar MacDonalds ( gratis internet).
  #8  
Oud 30-12-10, 15:19
Roald's schermafbeelding
Roald Roald is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 77
Standaard

Had hetzelfde probleem. Kon geen oplossing gevonden krijgen, gewoon netwerkinstellingen hersteld... niks. Nog een keer... niks. Ingelogd op de router... lease vernieuwd... niks. Maar na nog een aantal keer bleef de Wi-Fi verbinding wèl actief. Geloof dat het meer geluk dan wijsheid is, werkte daarna prima. Tot ik een keer m'n iPad (met tethered jailbreak) opnieuw opstartte en ik weer hetzelfde probleem had, weer wat gekloot met die instellingen en nu werkt 'ie weer...
__________________
| Apple iPhone 4 16GB 4.3.1 (Simlockvrij & Jailbroken) | Apple iPad Wi-Fi 16GB 4.2.1 (Jailbroken) |
  #9  
Oud 30-12-10, 16:58
Herman17 Herman17 is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 21
Standaard

Heb dit ook geprobeerd. Maar nu accepteerd hij mijn wachtwoord niet meer. wat nu gedaan.
  #10  
Oud 31-12-10, 22:14
Finsend Finsend is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem en ik heb het vermoeden dat dit probleem zich voor het eerst voordeed na de update naar IOS4. Maar om nu een router van 160 euro te kopen voor een foutje van Apple... Dat gaat me toch wat ver.
  #11  
Oud 01-01-11, 16:25
tuxken tuxken is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 1
Standaard

Hallo,

Ik heb eveneens hetzelfde probleem en het is NIET de router. Enkele keren per dag moet ik de Wi-Fi aan- en opzetten van de iPad.
Zeer vervelend.
Hopelijk word dit snel opgelost door een firmware update.
  #12  
Oud 01-01-11, 21:49
ajongebreur ajongebreur is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: zeist
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman17 Bekijk bericht
Heb dit ook geprobeerd. Maar nu accepteerd hij mijn wachtwoord niet meer. wat nu gedaan.
Heb je je router gereset? Zo ja, is je wachtwoord waarschijnlijk teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Bij sommige routers staat het ww onderop de router:wep...... bv. Probeer anders in te loggen op je router en dan een nieuw ww invoeren.
  #13  
Oud 07-01-11, 20:49
iheijnekamp iheijnekamp is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 47
Standaard

Wachtwoord is niet terug gezet. Ik ben wel blij dat anderen ook het probleem hebben. Ik wacht nog even af. Misschien heeft iemand nog de Gouden Tip?

Volgens mij had ik deze discussie trouwens in iPad hardware gezet omdat het echt een iPad probleem is en mijns inziens in deze categorie thuishoort?
Ik weet niet door wie deze discussie verplaatst is? Was wel handig geweest als ik daarover geïnformeerd werd want ik kon nu mijn eigen discussie niet meer terug vinden....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajongebreur Bekijk bericht
Heb je je router gereset? Zo ja, is je wachtwoord waarschijnlijk teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Bij sommige routers staat het ww onderop de router:wep...... bv. Probeer anders in te loggen op je router en dan een nieuw ww invoeren.
  #14  
Oud 04-01-12, 23:05
dance11 dance11 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 1
Standaard Ik geloof ook niet in routerproblemen

Alle hier in deze thread genoemde problemen herken ik op zowel mijn iphone 3gs, iphone 4s en ipad2. Ook bij mijn Schoonzus en Schoonouders ervaar ik dezelfde problemen. Zij ervaren dezelfde problemen overigens ook met hun iphones en ipads. De laptops en android telefoons van bekenden doen het allemaal wel goed in ons netwerk. Daarnaast heb ik ook de testen voor zowel de laptop als i-producten op dezelfde plek uitgevoerd. Verder heb ik zoals apple in zijn eigen forum aangeeft de WMM (Wireless Multi Media) Settings in de router aangezet. De hele configuratie is bij mij thuis al geruime tijd niet gewijzigd en voor de update naar IOS5 had ik (en mijn schoonfamilie) de hier beschreven problemen niet. Ga denk ik ook maar een link van deze thread naar Apple sturen.
  #15  
Oud 05-01-12, 14:54
pdjtehhs pdjtehhs is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 20
Standaard

4s 16gb Wi-Fi valt op ELKE router héél vaak weg! Opstarten lijkt alleen maar weer te lukken met VOLLEDIG opnieuw opstarten van 4s en dan compleet opnieuw inloggen op Wi-Fi; diverse routiers = zelfde probleem. Wie helpt? Dank alvast.
  #16  
Oud 26-01-12, 18:05
supreme81 supreme81 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 70
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem op mijn iPad 1 met iOS5.
Op mijn iPhone 4 geen probleem.

Iemand een oplossing??!
Word er gek van om de Wi-Fi steeds aan en uit te zetten.
  #17  
Oud 08-03-12, 16:43
JorritV70 JorritV70 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 9
Standaard

Kan me hier helaas volledig bij aansluiten en heb het gevoed dat het erger wordt. Heb helaas wel het gevoel dat ik er thuis meer last van heb dan bij bv. mijn vader.

Maar als ik het zo lees nog steeds geen oplossing!!

EDIT: Heb de indruk dat het met de update naar 5.1 is opgelost.

Laatst gewijzigd door JorritV70; 09-03-12 om 08:35.
  #18  
Oud 03-06-12, 01:32
Sugamilk Sugamilk is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Oss
Berichten: 23
Standaard

Ik heb er ook steeds last van, krijg het alleen terug als ik de hele router rest.
Zit mijn router mss niet op een te druk kanaal? Overigens hebben we op telefoons en Android tablet, pc, laptop wel gewoon Wi-Fi het betreft alleen m'n iPad en het probleem is nu si ds een week of 3.. Iemand enig idee?
  #19  
Oud 03-06-12, 10:47
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sugamilk Bekijk bericht
Zit mijn router mss niet op een te druk kanaal?
Dat zou best wel eens mogelijk kunnen zijn,ik gebruik inSSIDer om de netwerken te bekijken in mijn omgeving en daar heb ik mijn kanaal op afgestemd.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #20  
Oud 03-06-12, 11:25
Sugamilk Sugamilk is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Oss
Berichten: 23
Standaard

Dan ga ik daar toch eens naar kijken en wat andere kanalen proberen, van dat programma heb ik nooit gehoord, dus weet niet hoe dat werkt. Thanks voor je reactie
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 4 verbinding valt steeds weg bzb iPhone algemeen 2 11-08-10 14:11
Wi-Fi problemen. Valt steeds weg! Bcud4 Wi-Fi 4 19-04-10 23:21
Wi-Fi verbinding valt weg iPhone 2g. Serafijn Wi-Fi 4 16-12-09 12:50
Wi-Fi verbinding valt vaak weg marceltenbrinck Wi-Fi 6 08-06-09 16:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:22.