//

email versturen via 3G lukt, maar via WiFi niet

email versturen via 3G lukt, maar via WiFi niet discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste allemaal Ben sinds 3 dagen een trotse bezitten van een Iphone 4. Het versturen van email via het Vodafone netwerk gaat prima, echter via ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-04-11, 11:02
dkawa dkawa is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 167
Standaard email versturen via 3G lukt, maar via Wi-Fi niet

Beste allemaal

Ben sinds 3 dagen een trotse bezitten van een Iphone 4.

Het versturen van email via het Vodafone netwerk gaat prima, echter via mijn huisnetwerk Tele2 lukt het niet.

Wat doe ik fout?

Voor inkomend email heb ik de Tele2 instellingen ingevoerd. Voor uitgaande mail heb ik authsmtp.vodafone.nl etc ingevoerd.

Met mn vorige android toestel had ik helemaal geen problemen met het versturen van email vanaf mijn huisnetwerk (Wi-Fi). Nu met de Iphone wel.

Wat heb ik over het hoofd gezien?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-04-11, 12:35
Venom Venom is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 20
Standaard

Je zou als uitgaande mailserver smtp.tele2.nl kunnen instellen, wellicht dat dat wel werkt.
  #3  
Oud 24-04-11, 00:49
kanniet kanniet is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 25
Standaard

Zelfde probleem hier, versturen en ophalen via mobiele netwerk Vodafone prima, via Wi-Fi icm met Online problemen met versturen, ophalen geen probleem. Extra uitgaande Online server ingesteld zonder resultaat, iemand een idee?
  #4  
Oud 24-04-11, 07:12
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Om jullie te kunnen helpen hebben we meer gegevens nodig over je mail provider. Als je een vodafone smtp invoert als uitgaande server, kan het kloppen dat het niet werkt op een niet-Vodafone netwerk, zoals een Wi-Fi netwerk. Online adsl / Wi-Fi blokkeert als het goed is geen bekende smtp servers. Zoals bijv. die van gmail of je Exchange van je werkmail. Vodafone kan wél bepaalde smtp's geblokkeerd hebben, maar dan weet ik niet precies welke en of dat zo is in dit geval....

Meestal* is het zo, dat als een smtp van een specifieke isp (internet service provider: je internet boer) 'gebruikt' op een netwerk van een concurerende isp, dat het niet werkt. Bijv. je planet of KPN mail smtp server instellen of gebruiken op een Tele2 of Orange adsl / Wi-Fi, of andersom. Daarom gebruik ik ook nooit de mail aliassen van mijn isp, die laat ik volledig links liggen.
*Correct me if I'm wrong

Misschien dat jullie probleem daar mee te maken heeft?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 24-04-11 om 07:16.
  #5  
Oud 24-04-11, 09:47
kanniet kanniet is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 25
Standaard

Ok here we go:

Internet provider : Online.nl
Mobiele provider : Vodafone

Ik maak gebruik van een aantal accounts voor email : Planet.nl (deze werkt nog steeds ook al heb ik geen contract meer, service van KPN), Online.nl (hoofdaccount voor internet) en Google

Planet.nl :
server inkomend : pop.planet.nl
naam en wachtwoord bij mij bekend
server uitgaand : authsmtp.vodafone.nl (hoofdserver)
naam mail+tel.# wachtwoord bij mij bekend

Online.nl :
server inkomend : pop.online.nl
sever uitgaand : authsmtp.vodafone.nl (hoofdserver)

geprobeerd om extra smtp server van Online.nl te activeren (smtp.online.nl) zonder sukses

Nogmaals, versturen via gprs mobiele netwerk geen probleem, via Wi-Fi wel
  #6  
Oud 24-04-11, 10:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Je kan via Wi-Fi (en dus een terrestrisch netwerk) geen SMTP server gebruiken van een mobiel datanetwerk.

Je kan via een mobiel datanetwerk wel de SMTP server gebruiken van je provider cq. account. Bij mij werkt dat perfect met MobileMe, Ziggo, T-Online (D) en Strato.
  #7  
Oud 24-04-11, 12:05
kanniet kanniet is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 25
Standaard

vandaar ook de smtp server van Online.nl???
  #8  
Oud 26-04-11, 12:27
kanniet kanniet is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 25
Standaard

Hoe stel ik het nu in dat ik onderweg email verstuur via mijn mobiele netwerk (Vodafone) en thuis gebruik kan maken van versturen via Wi-Fi?
  #9  
Oud 26-04-11, 15:46
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kanniet Bekijk bericht
Hoe stel ik het nu in dat ik onderweg email verstuur via mijn mobiele netwerk (Vodafone) en thuis gebruik kan maken van versturen via Wi-Fi?
Thuis (ik neem aan dat je dan he eigen Wi-Fi bedoelt) moet je de smtp server van je adsl provider nemen/gebruiken. Dus de smtp van Online voor online mail en je smtp van planet voor je planet mail. Als het toch niet werkt, ligt het aan wat anders. En niet aan je smtp server. Misschien je smtp authentificatie, wachtwoord, poort of wel of niet SSL verbinding etc etc.
Je zou dan even de Online helpdesk moeten raadplegen voor de juiste iPhone instellingen....

En onderweg (op het mobiele datanetwerk van Vodafone) zou je ook gewoon je Online of Planet smtp moeten kunnen gebruiken (dacht ik) maar je vodafone smtp werkt immers (ook) al...

Lastig hoor, email accounts verbonden aan providers die smtp verkeer over elkaars servers niet toestaan....
*is tevreden met gmail*

Laatst gewijzigd door ballegooier; 26-04-11 om 15:51.
  #10  
Oud 26-04-11, 16:58
paulT paulT is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: hoofdstad
Berichten: 264
Standaard

Je zet thuis je Wi-Fi van de phone even uit als je mail wilt versturen. Na het versturen zet je m weer aan.
  #11  
Oud 26-04-11, 19:10
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulT Bekijk bericht
Je zet thuis je Wi-Fi van de phone even uit als je mail wilt versturen. Na het versturen zet je m weer aan.
Hihi wat een 'oplossing'
  #12  
Oud 26-04-11, 21:34
kanniet kanniet is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 25
Standaard

ik zet juist thuis liever mijn Wi-Fi aan als ik email wil versturen!
  #13  
Oud 08-05-11, 00:01
Stravinski Stravinski is offline
• iOS 5.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 17
Standaard

hmmm interessant...
ik en mijn pa hebben beide de iphone 4, 4.3.3 firmware en hebben dit exacte probleem.
echter volgens mijn pa (en ik denk dat ik dat ook had) had ik met 4.2.1 geen problemen.
toen kon ik zowel op Wi-Fi als op 3g mijn mail ontvangen én versturen.

nu heeft mijn pa de neiging het toestel tegen de muur te mieteren, al vind ik dat nogal wat extreem bovendien kan hij dan helemaal geen mail meer via de gsm checken/versturen.

maar effe to the point..
waarom hadden we beide voorheen (4.2.1) geen problemen met Wi-Fi/3g mail beheren en nu met 4.3.3 wel plotseling terwijl er helemaal niks is veranderd aan onze instellingen??!!

Mvg Strav

{mail die ik heb gestuurd naar mijndomein.nl}
het lijkt erop dat jullie handleiding niet klopt, althans voor de mensen die reeds ios firmware 4.3.3 op hun iphone hebben.

Dit is het probleem: als wij thuis op Wi-Fi zitten kunnen we geen email versturen maar wel ontvangen. zodra we omschakelen naar 3g (mobiel internet) is mail versturen en ontvangen geen enkel probleem.

Jullie zeggen in de handleiding dat we voor imap moeten kiezen bij de instellingen, echter werkt dan helemaal niks! dus momenteel staat alles ingesteld op pop3 en moeten we dus over 3g onze email beheren. na wat onderzoek op internet blijkt dat meer mensen hier last van hebben.

Ook heb ik een account lopen bij one.com waarbij de email-instelling op imap wel werkt, zowel over Wi-Fi als 3g. lijkt mij dus dat we een imap instelling moeten hebben van jullie die wel werkt om dit probleem op te lossen. ik hoop spoedig een antwoord van u te krijgen om dit probleem op te lossen.

Laatst gewijzigd door Stravinski; 08-05-11 om 01:00.
  #14  
Oud 29-05-11, 17:20
ocajt ocajt is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 5
Standaard

he-le-maal GEK word ik ervan.... inderdaad een heel gedoe om je e-mail aan de praat te krijgen.
situatie:
- telefoon = iPhone 4 (4.3.3)
- mailaccounts: zonnet en @home (beiden pop3) en Gmail (IMAP)
- thuis internet provider: Ziggo (voorheen bij mij @home)

binnenkomende mail geen problemen, zowel via Wi-Fi (thuis netwerk dus) als via 3G lukt dit probleemloos.
Echter versturen van pop3 mail lukt uitsluitend via 3G.
Indien ik mijn iPhone thuis over mijn Wi-Fi gebruik (standaard instelling) kan ik geen mail versturen (onderin blijft 'eindeloos' "versturen" staan, maar er gebeurt dus niks)
Ingesteld voor pop3 staat de authsmtp.vodafone.nl server voor uitgaande mail (als hoofdserver), voor Gmail (IMAP) staat smtp.gmail.com erin; deze geeft dus geen problemen.
Ik heb daarnaast voor de pop3 accounts nog diverse andere smtp servers erin staan: smtp.home.nl, smtp.zonnet.nl, smtp.ziggo.nl, mail.home.nl, en deze ook op 'aan' staan (allen ingesteld op poort 25 zonder SSL en zonder gebruikersnaam/wachtwoord)
Ik heb zoń beetje elke combi geprobeert welke ik maar kon bedenken, maar de conclusie blijft dat via 3G er geen problemen zijn (via authsmtp.vodafone.nl) maar via mijn internetprovider (Ziggo) thuis over Wi-Fi lukt versturen NIET (muv Gmail dus, dat gaat probleemloos).

Is dit nou een hardnekkig probleem dat veel meer gebruikers kennen en niet door ons zelf op te lossen is, of is er een mogelijkheid dit wel werkend te krijgen (behalve thuis mn Wi-Fi uit te schakelen en over 3G te mailen....).

Iemand DE oplossing ??

ps ik heb de Ziggo handleidingen geprobeerd, helaas zonder succes


alvast bedankt !

Laatst gewijzigd door ocajt; 29-05-11 om 18:16.
  #15  
Oud 29-05-11, 18:15
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ocajt Bekijk bericht
...
Ingesteld voor pop3 staat de authsmtp.vodafone.nl server voor uitgaande mail (als hoofdserver), voor Gmail (IMAP) staat smtp.gmail.com erin; deze geeft dus geen problemen.
Ik heb daarnaast voor de pop3 accounts nog diverse andere smtp servers erin staan: smtp.home.nl, smtp.zonnet.nl, smtp.ziggo.nl, mail.home.nl, en deze ook op 'aan' staan (allen ingesteld op poort 25 zonder SSL en zonder gebruikersnaam/wachtwoord)
Ik heb zoń beetje elke combi geprobeert welke ik maar kon bedenken, maar de conclusie blijft dat via 3G er geen problemen zijn (via authsmtp.vodafone.nl) maar via mijn internetprovider (Ziggo) thuis over Wi-Fi lukt versturen NIET (muv Gmail dus, dat gaat probleemloos).

...

Iemand DE oplosseng ??

alvast bedankt !
De oplossing heb ik niet, denk ik, maar het is al eerder genoemd: mail versturen met een smtp server van een terristisch netwerk (mobiel data netwerk) over een vaste adsl lijn (je Wi-Fi thuis) gaat niet werken.
Daarom werkt je Gmail smtp wel probleemloos op zowel mobiel als vast internet, en je vodafone smpt niet via het vaste internet.

Je zult een smtp server moeten gebruiken die bereikbaar is via zowel je adsl / vaste lijn, als via het mobiele internet.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 29-05-11 om 18:18.
  #16  
Oud 29-05-11, 18:27
ocajt ocajt is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 5
Standaard

dank voor de reactie.
nog niet vermeld: het heeft tot ca 4 wkn geleden gewoon gewerkt.... instellingen zijn ongewijzigd.
oftewel: 'gaat niet werken' gaat er bij mij niet zonder meer in; er is ergens op enig moment iets gewijzigd (vodafone? Ziggo? firmware iPhone?) waardoor dit ontstaan is. Lijkt me dat een 'reverse' van de oorzaak mogelijk moet zijn of op basis hiervan een oplossing cq work around ontwikkeld / aangeboden kan worden. maar ja...... HOE ?

Laatst gewijzigd door ocajt; 29-05-11 om 18:30.
  #17  
Oud 29-05-11, 19:29
ocajt ocajt is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
..............
Je zult een smtp server moeten gebruiken die bereikbaar is via zowel je adsl / vaste lijn, als via het mobiele internet.
Dat was al duidelijk.... maar welke ?? (en met welke instellingen)
  #18  
Oud 29-05-11, 21:30
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ocajt Bekijk bericht
Dat was al duidelijk.... maar welke ?? (en met welke instellingen)
Deze vraag moet je aan je ISP (internet provider) stellen

Kijk, je gebruikt ISP afhankelijke smtp servers (zonnet, home) voor je e-mail.

"Het verzenden van email gaat altijd via de SMTP-server van uw access (ADSL/Inbel) provider

U heeft de SMTP-server van uw inbel-provider nodig om e-mail te kunnen versturen. De naam van de server voor uitgaande mail (ook SMTP-server) ziet er vaak als volgt uit: smtp.provider.nl of bijvoorbeeld mail.provider.nl. U vindt deze naam meestal in de papieren die u van uw inbel-provider ontving, maar vaak kunt u ze ook vinden in het service- of helpgedeelte van de site van zo'n provider.
"
Bron.

Maar ISP afhankelijke email servers gaan volgens mij niet werken op een andere internetverbinding, dan die van de eigen, bijbehorende, ISP. Dus de smtp email server van Tele2 werkt niet / is niet benaderbaar als je een internetverbinding van @Home hebt, bijvoorbeeld. Dan zul je een andere smtp server moeten gebruiken, die benaderbaar is vanaf een andere internetverbinding dan die van de ISP, in dit geval die van @Home.

Wat meestal werkt, is een andere smpt server configureren, nl. die van je huidige provider, voor alle andere mail accounts. Dus je zit nu bij Ziggo, dus mogelijk dat een ziggo smtp werkt. Maar dat weet ik allemaal niet precies. Exact om deze reden gebruik ik nooit de email van mijn ISP (en ook omdat, als je ooit overstapt van internet provider ben je je mail(account) meestal ook kwijt)

Laatst gewijzigd door ballegooier; 29-05-11 om 21:39. Reden: 'let me google that for you' & ik volg het zelf ook bijna niet meer...
  #19  
Oud 31-05-11, 22:59
jen's schermafbeelding
jen jen is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 46
Standaard

Heb precies hetzelfde probleem kom net terug van vakantie en kreeg mijn mail wel binnen via Wi-Fi maar kon dus niets versturen.
Als provider heb ik t-mobile .
En mijn account zit bij het net.nl en ons brabant net.nl.
Is dus echt balen kon 10 dagen geen mail versturen.
Weet iemand de oplossing ?
  #20  
Oud 01-06-11, 10:58
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Als email via Wi-Fi versturen niet werkt, heeft je mobiele telefoon provider (t-mobile) er ook niet mee te maken. Je smtp server (verantwoordelijk voor het versturen van email) moet benaderbaar zijn vanaf je internet verbinding. Dus als je bij ons brabant net.nl (?) zit, en je mail account bij HetNet.nl dan kan je HetNet.nl smtp server niet bereikt worden. Die is alleen benaderbaar als je ook met je internet verbinding (je Wi-Fi thuis) bij HetNet zit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mail versturen lukt niet via 3G, maar wel via Wi-Fi dijklarg Wi-Fi 6 11-11-14 22:26
Onbeperkt internet, maar toch kosten? En e-mail versturen lukt niet meer martijn1108 Odido (T-Mobile) 6 22-02-11 11:02
email versturen lukt niet altijd Proximus Maaiketoech Proximus 0 01-01-11 13:26
Kan geen email versturen via Wi-Fi in buitenland arcovandermeij Wi-Fi 4 25-10-10 15:08
email versturen via Wi-Fi lukt niet naar .mac trainman.eu Wi-Fi 0 05-10-09 21:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:35.