//

Ervaringen met mobiel internet in met Duitse Simkaart

Ervaringen met mobiel internet in met Duitse Simkaart discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Heeft iemand ervaring met de aankoop van een simkaart in Duitsland om zo goedkoper te kunnen mobiel internetten. T-mobile rekent vanuit Nederland € 2,00 per ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-11-10, 00:39
foontje foontje is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 4
Thumbs up Ervaringen met mobiel internet in met Duitse Simkaart

Heeft iemand ervaring met de aankoop van een simkaart in Duitsland om zo goedkoper te kunnen mobiel internetten. T-mobile rekent vanuit Nederland € 2,00 per MB en dat tikt aardig aan. Vooral als je veel van Maps gebruik maakt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-11-10, 00:54
fiestaboyke fiestaboyke is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 191
Standaard

Wil ik ook wel eens weten .... Zit bijna wekelijks in Duitsland op de voetbal en zou wel handig zijn moest hier een goedkope oplossing uitkomen
  #3  
Oud 12-11-10, 13:39
Datamonster Datamonster is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Regio Utrecht
Berichten: 223
Standaard

Geen enkel probleem, loop T-Mobile shop binnen kan je een Pre paid sim
aanschaffen van 10 euro dit kan je later zelf opwaarderen.
De prepaids in Duitsland staan wel op naam, dus paspoort meenemen
maar voor Nederlanders geen enkel probleem,
Heb hem zelf deze zomer aangeschaft.
__________________
Ipad4 32G 3G [/COLOR]7.0.3 JB Iphone 4S 64G White 7/0.3 iPhone 5s 32g Silver, iPad Mini 2 16g White,iPhone 6 Plus 64g Spacegrey, iPhone 6s Plus Rose Gold
  #4  
Oud 20-11-10, 01:24
joost1234 joost1234 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 255
Standaard

Simkaartje bij de Aldi DE kopen, mobiel internet kost 1,99 EUR per dag of 15 EUR per maand. Veel goedkoper kan bijna niet .
  #5  
Oud 20-11-10, 03:15
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Ik heb een simkaart van fonic, in september bij een Duitse mediamarkt gehaald. Je kan het instellen dat je dagelijks en maandelijks een 'cap' hebt, bedragen weet ik niet uit mijn hoofd. Net zoiets als bij de Aldi.

Werkt uitstekend met een 3GS. Ga nog bijknippen voor de 4.

Edit: hier een overzicht van prepaid-aanbieders in Duitsland.
Germany - Pay as you go sim with data Wiki

Laatst gewijzigd door remundo7000; 20-11-10 om 08:18.
  #6  
Oud 20-11-10, 08:16
Wook's schermafbeelding
Wook Wook is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 114
Standaard

Je kan dan beter zo'n Ierse simkaart kopen van Vodafone. Daarmee kan jen in bijna heel Europa surfen voor 1,99 per dag... Er staat hier ook ergens een topic over.
  #7  
Oud 20-11-10, 15:01
foontje foontje is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 4
Standaard

voor zover een het lees zijn de simkaartjes van de Aldi a € 1,99 per dag voor notebooks.
Indien ze toch in de iphone kunnen, is het dan gemakkkelijk op te waarderen of moet je elke dag een nieuw kaartje kopen?
  #8  
Oud 28-11-10, 18:33
djdrosten djdrosten is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Datamonster Bekijk bericht
Geen enkel probleem, loop T-Mobile shop binnen kan je een Pre paid sim
aanschaffen van 10 euro dit kan je later zelf opwaarderen.
De prepaids in Duitsland staan wel op naam, dus paspoort meenemen
maar voor Nederlanders geen enkel probleem,
Heb hem zelf deze zomer aangeschaft.
Werkt dit ook met een iPad en hoe waardeer je hem op?
  #9  
Oud 29-11-10, 07:48
Datamonster Datamonster is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Regio Utrecht
Berichten: 223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djdrosten Bekijk bericht
Werkt dit ook met een iPad en hoe waardeer je hem op?
Werkt prima op de ipad (eigen ervaring) opwaarderen gaat via de bekende wegen, tegoed aanschaffen gaat via dezelfde kanalen als in NL
winkels,internet etc.
  #10  
Oud 12-06-11, 12:49
BorisvanEtteren BorisvanEtteren is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 2
Standaard

Sorry voor de bump, maar ik zie dat T-mobile vanaf 1 juli 2011 start met abonnementen voor internet op de mobiele telefoon in het buitenland. 2 euro per MB zal met die abonnementen zeker verleden tijd zijn. Helaas zit je dan wel weer aan een abonnement vast. Ik weet niet helemaal wat de prijzen zijn, maar het zal veel goedkoper gaan worden.
  #11  
Oud 12-06-11, 13:16
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Die prijzen zijn recent op de homepage vermeld:

T-Mobile verlaagt tarieven mobiel internet op vakantie - iPhone - iPhoneclub.nl
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #12  
Oud 15-06-11, 22:08
wiwiwes wiwiwes is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 1
Standaard

Bij Aldi in Duitsland hebben ze ook UMTS kaarten, handig voot de I pad
  #13  
Oud 18-05-13, 17:46
ruud1en2 ruud1en2 is offline
• iOS 3.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 3
Standaard

ik heb een simkaart van de Aldi nederland...werkte goed op mijn Iphone 3g maar na Update naar 6.1.3 kan ik niet meer bij mijn bundel..maw wel kan ik bellen en met Wi-Fi werken...Maar buiten geen gebruik meer van mijn data.
Heeft er iemand een idee...
  #14  
Oud 28-06-13, 23:53
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik kwam deze post toevallig tegen toen ik voor iemand anders aan het zoeken was voor frankrijk.
Wij zitten momenteel in duitsland en gebruiken hier een vodafone websessions pakket.
Dat werkt prima, en deze keer merkte we dat ze nu ook direct kunnen opwaarderen online met een creditcard. Dus in een paar minuten opgewaardeerd en alles werkt.

Overigens hebben we nu voor het eerst getest met een huawei mobiele 3g router en dat is echt een aanrader. Apparaatje mee (kleiner dan een telefoon), simkaart er in en zonder problemen met meerdere apparaten tegelijk over Wi-Fi naar dat apparaatje een internet verbinding hebben. Een soort van thetering, maar dan met een apart apparaatje. Thetering lukte me niet toen de sim kaart in de ipad zat. Met de 3g router werkt het perfect.
  #15  
Oud 27-04-15, 11:01
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Exclamation Hoe zit het anno 2015?

Dit oud topic maar het onderwerp is meer dan actueel.

Ik vroeg me af of er ervaringsdeskundigen zijn voor het volgende.

Dit jaar gaan we met een autovakantie naar Oostenrijk waarbij we graag ook in Duitsland en Oostenrijk mobiel willen internetten via een duitse/oostenrijkse prepaid simkaart.
Het gebruik daarbij is 'normaal' dus google maps, file informatie, touristische informatie, whatsapp, etc. Maar geen video streaming, youtube oid.
Daarbij gebruiken we dan ee mifi router die in de auto ligt. SIM kaart in de mifi router en alle devices met Wi-Fi naar de Mifirouter, gebruikmakend van 1 SIM kaart met mobiel internetl.

Ik heb de volgende vragen waarbij dan het uitgangspunt is dat internetten via een buitenlandse prepaid kaart goedkoper is dan een vakantiebundel bij T-mobile Nederland (indien dat inmiddels anders is hoort ik dat graag).
  • Waar/wanneer kan ik het beste een buitenlandse prepaid simkaart kopen? Moet dat ruim van tevoren of kan dat onderweg nog?
  • Van welke duitse/oostenrijkse providers zijn prepaid simkaarten aan te raden?
  • Zijn die kaarten aldaar zonder problemen te koop of is het nodig een duits/oostenrijks postadres op te geven?
  • Zijn ze doorlopend te gebruiken? (Dus periodiek vlak voordat je op vakantie gaat opwaarderen of telkens een nieuwe kaart kopen als je op vakantie gaat)?
  • Iets anders waar ik rekening mee moet houden?

Nergens maar dan ook nergens op het internet zijn antwoorden op deze specifieke vragen te vinden.
  #16  
Oud 27-04-15, 20:08
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik heb voor duitsland een vodafone.de simkaart. wel iedere keer ge-etter gehad met de juiste APN die verkeerd afschreef en opwaarderen wat niet lukte met een creditcard (moest je dus als nedelander naar een duitse vodafone vestiging toe).
De simkaart komt daar wel op naam te staan, dus legitimeren en registreren.
Dit wordt overigens ook wel met een korrltje zout genomen omdat ik ook wel eens voor iemand anders een simkaar mee heb genomen en toen was dat geen probleem.

Voor oostenrijk heb ik A1 telecom. geen enkel probleem mee gehad. gekocht bij het postkantoor zvolgens mij zonder registreren.
Opwaarderen van het tegoed heb ik nu steeds gedaan door 20 euro tegoed te kopen bij het postkantoor (krijg je een code op de bon mee) en die voor je in de op A1 site. dan heb je tegoed op je nummer staan, en daarvan koop je dan een datapakket.

Of het duur is? tja, ik heb al een kaartje, dus dat maakt het makkelijker . 10 euro voor 3Gb data die 30 dagen geldig is (of 20 euro, en dan is het een jaar geldig). dat krijg je bij de nederlandse providers niet voor dat bedrag. En voor oostenrijk weet ik dat als je weggaat en er staat nog data tegoed op, je geen enkel probleem hebt als je binnen dat jaar weer terug bent. Aanzetten en je hebt verbinding.

Voor duitsland heb ik wel eens geprobeerd contact op te nemen met de duitse providers om te vragen wat het beste te doen is, maar dat is een ramp. moet je bellen (mailen kan niet) en dan uitleggen wat je wil. verschrikkelijk, en zeer omslachtig.
Ik ben uiteindelijk maar gewoon een vodafone winkel ingelopen in duitsland. Als je de juiste persoon treft is het dan in een paar minuten geregeld.

tegenwoordig heb je ook andere aanbieders, bijvoorbeeld de hofer of de aldi. Deze heb ik zelf nog nooit geprobeerd.
  #17  
Oud 27-04-15, 21:49
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard

Bedankt voor je reactie, zitten goede tips tussen.
Misschien dat er nog andere zijn met goede tips.
  #18  
Oud 06-05-15, 07:37
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard

Nou, we zijn gisteren eens naar Duitsland gegaan aangezien daar de winkels gewoon open waren (geen nationale feestdag, duh! ).

Ik heb het eea vergeleken en waar het op neer komt is dat alle mogelijkheden ongeveer bij elkaar in de buurt lagen.
De kaart kost +- 10 euro en dan krijg je als je het in de winkel laat activeren gelijk 200 - 500mb erbij.
Daarna vanaf thuis nog eens opwaarderen voor pakweg 13-15 euro voor 1Gb.
Het kost dus sowieso +- 25euro voor ruim 1Gb die in de winkel zelf geactiveerd moet worden en dan zo'n 30 dagen geldig is.
Een andere mogelijkheid heb ik niet kunnen vinden.
We zijn ook nog naar de Aldi aldaar geweest maar die hadden helemaal geen sim kaarten.

Is er nog iemand die een goedekopere oplossing weet?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: mobiel internet niet te activeren met alditalk (medion mobile) iphonerke Overige providers België 28 05-08-12 13:22
Activatie Duitse iPhone 4 met Ben mmcfly Overige providers Nederland 1 15-03-11 00:31
Ervaringen Mobiel Internet bij verschillende providers thewong Overige providers Nederland 1 22-07-09 13:19
HI simkaart met eindeloos online internet Goudvis12 iPhone algemeen 23 16-09-08 21:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:41.