//

133 euro voor 90kB met proximus !!

133 euro voor 90kB met proximus !! discussie in Overige providers België forum; ( verdwijnt na registratie ) Onlangs heb ik mijn iphone 3G overgelaten aan mijn vriendin omdat ikzelf een iphone 3GS gekocht heb. Mijn vriendin heeft een gewoon "smile" abonnement bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Overige providers België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-09-09, 12:28
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard 133 euro voor 90kB met proximus !!

Onlangs heb ik mijn iphone 3G overgelaten aan mijn vriendin omdat ikzelf een iphone 3GS gekocht heb.
Mijn vriendin heeft een gewoon "smile" abonnement bij proximus dus zonder extra optie voor internetgebruik. Standaard wordt internet gebruik bij een "smile bundel" aangerekend per "accesstime" (blokjes van 5 minuten kosten 0.412 euro - ongeacht het datavolume). Dus iedere keer dat je een internet verbinding maakt met je telefoon rekent men 0.412 euro aan. Ook al is dat maar om even het weerbericht te checken gedurende een paar seconden.
Dat wist ik, en ik had de vele straffe verhalen al gelezen over hoge rekeningen. we hielden hier dus rekening mee en zorgden dat we het internet zo goed als niet gebruikten...
Nu heb ik onlangs de factuur gekregen en je raad het al : 133 euro !
Dit terwijl we er 100 % zeker van zijn dat we niet op het internet geweest zijn. Althans niet bewust.
Als ik de gegevens van de factuur nader bekijk wordt het nog onthutsender : die 133 euro is volledig te wijten aan slechts 3 dagen "internet gebruik" !! Er worden dan ook voor die 3 dagen 1500 minuten internet access aangerekend. Blijkbaar heeft de iphone zonder dat we dat wouden of beseften van de één op de andere dag een continue internetverbinding gemaakt. dit terwijl alles afgezet werd (geen push, geen mail, geen bewust internetgebruik). Ik weet dus niet hoe het komt, maar blijkbaar is mijn internetverbinding constant op blijven staan (via gprs want 3G stond af). Gelukkig wordt het toestel 's nachts in vliegtuig mode gezet anders was de rekening nog dubbel zo groot geweest.
Ik stel vast dat de internet verbinding direct weer tot stand kwam van zodra de vliegtuigmode 's morgens werd afgezet tot de volgende keer dat we weer vliegtuigmode aanzetten. (dit gebeurt nu dus al dagen aan een stuk). Uit de gegevens blijkt ook dat gedurende die 1500 minuten slechts 100 kilobyte aan data werd gedownload (niet megabyte hé !).
Ik heb dus naar proximus gebeld en die stelden me direct voor om een internet optie te nemen van 20 euro/maand, maar ze gingen mijn factuur wel herbekijken en hopelijk kan ik op begrip rekenen...
In ieder geval heb ik onmiddellijk gevraagd om internet access te blokkeren.
Ze kunnen dat dus blijkbaar volledig blokkeren zodat het toestel zeker geen internetverbinding meer kan maken.
Het probleem is nu wel dat ik ook geen MMS meer kan versturen of ontvangen want daar is gprs oor nodig en dat hebben ze blijkbaar geblokkeerd !

De conclusie is duidelijk voor mij : heb je een iphone, en ben je niet geinteresseerd in internet gebruik, laat dan alle internet access blokkeren door proximus (maar wat dan met MMS ??). Wil je wel gebruik maken van internet, neem dan onmiddellijk een volwaardige internet optie bij die dus minstens 20 euro extra zal kosten.

Ik erger me er trouwens erg aan dat je niet kunt controleren wat uw tussentijds dataverbruik is via proximus als je geen internetoptie hebt. Dan zou je toch tenminste op tijd kunnen ingrijpen en moet je niet wachten tot je de factuur krijgt.
ook vind ik het zeer gevaarlijk dat heel wat programma's via appstore ongevraagd en zonder dat je het merkt of beseft internetverbindingen maken (bvb meer en meer worden reclameboodschappen automatisch gedownload)

Wordt vervolgd !!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-09-09, 20:32
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Beste;dit ligt niet aan de iphone,dit ga je met een htc ofzo evenzeer tegen komen.
Ik had een htc en dacht ook mijn internet was afgesloten en mijne maat zegde na 1minuut,ben je wel zeker dat het afgesloten is en ik keek voor alle zekerheid nog eens en gvdm,de minuten waren nog aan het verder lopen.Had mijne maat dat niet gezegd had ik evenzeer een torenhoge rekening alweer.Heb dat kunnen afzette dacht ik door stop ofzo te nemen,ben ik helaas vergeten maar het was ook mee proximus ik dit ben tegen gekomen.
Ze gaan er van uw bedrag normaal gezien bijna niks afdoen zenne.

Je kan dat volgens mij toch wel nagaan door bij je iphone de instellingen op nul te zetten en zo kan je nadien zien hoeveel je hebt verbruikt.

Ik ben ervan overtuigd je je internet van proximus op de iphone op een makkelijke manier kan afsluiten,alleen weet ik niet hoe want ik zit bij mobile vikings.
  #3  
Oud 14-09-09, 21:16
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Je kan dat volgens mij toch wel nagaan door bij je iphone de instellingen op nul te zetten en zo kan je nadien zien hoeveel je hebt verbruikt.
Dat is nu juist het probleem : volgens mijn iphone (gebruik mobiele netwerk gegevens) had ik zo goed als niets gebruikt. Dat bleek achteraf ook op mijn factuur, want ik heb maar 100 kilobyte data verbruikt !!
Je zou het kunnen vergelijken met vroeger op de computer internetten via inbelverbinding (telefoonmodem) : stel je hebt ingebeld en je kijkt naar 1 webpagina en laat vervolgens de computer onaangeroerd. dan blijft de verbinding open en blijft de (telefoonrekening ook lopen)...
Het grote probleem en vraagteken dat ik heb is dat alle programmas wel degelijk afgesloten waren maar de internetverbinding om een onverklaarbare reden is blijven aanliggen. Dit zou misschien mogelijk zijn mocht push aanliggen, maar dat was zeker niet het geval. Je kunt op de telefoon ook geen teller zien hoe lang je online bent.
Het rare is dat de internetverbinding altijd verbroken werd 's avonds als de vliegtuigmode ingeschakeld werd, en dat de internetverbinding vanzelf weer tot stand kwam door de vliegtuigmode weer uit te zetten. Dit terwijl ik 100 % zeker geen programma's of safari geopend had...
Zeer vreemd...en zorgwekkend
  #4  
Oud 16-09-09, 13:13
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

even een update :

Heb een aantal telefoontjes met de klantendienst van Proximus achter de rug en daar kennen ze blijkbaar dit probleem. Ze adviseren om ofwel internet volledig te laten blokkeren (via klantendienst) ofwel een internet optie te nemen (bvb 20 euro voor 200 MB).
Ze hebben mij nu overigens wel beloofd mijn rekening te herzien : de rekening wordt opnieuw berekend alsof ik een internet optie zou hebben bvb 15 uren internet voor 15 euro/maand.
Ik had een totaal van ongeveer 26 uren internet aangerekend gekregen (voor ongeveer 133 euro dus). Maar mocht ik een internet optie gehad hebben, dan moest ik 2 euro bijbetalen per uur dat ik over mijn inbegrepen uren ga. dus nu moet ik nog betalen : 15 euro voor 15 uren + (11 x 2 euro) = 37 euro. (in plaats van de oorspronkelijke 133 euro ) !

Valt me trouwens op dat Proximus heel weinig weet over de Iphone...
De persoon aan de telefoon zei bvb dat ik geen MMS kon versturen via Iphone 3G en hij geloofde ook niet dat je internetaccess (gprs) nodig
hebt om te MMS'en...
  #5  
Oud 16-09-09, 13:23
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Als het goed is heb je ook geen gprs nodig om een mms te versturen. Dat gaat via GSM.

(als het goed is hoor)
  #6  
Oud 16-09-09, 14:29
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Ik had naar aanleiding van mijn probleem bij Proximus gevraagd om internet te blokkeren.
Ze hebben dat onmiddelijk gedaan, maar nu blijkt dus dat mms niet meer werkt. Vandaar dat ik er van uit ga dat internettoegang en mms samengaan ??
  #7  
Oud 16-09-09, 14:35
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door woca Bekijk bericht
Ik had naar aanleiding van mijn probleem bij Proximus gevraagd om internet te blokkeren.
Ze hebben dat onmiddelijk gedaan, maar nu blijkt dus dat mms niet meer werkt. Vandaar dat ik er van uit ga dat internettoegang en mms samengaan ??
Tuurlijk, MMS gaat over GPRS dus internet..
  #8  
Oud 16-09-09, 14:39
mutsop mutsop is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 57
Standaard

Verander van provider...
Met proximus en mobistar zul je zulke problemen regelmatig tegenkomen (zoals je zelf ook vermeldt over proximus).
Als je u geen zorgen wilt maken over internetverbinding neem Mobile Vikings.
Ben al enige tijd erbij en ben enorm tevreden. Er zijn hier genoeg topics over de provider en geloof me ze zijn het zekers waard om te gebruiken.
  #9  
Oud 17-09-09, 15:48
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

SBSettings installeren via Cydia en je kan internet uitschakelen dus gedaan met dure facturen best ook een abonnement nemen op internet anders komt het idd heel duur uit !!
  #10  
Oud 18-09-09, 15:47
Iphone_belgium Iphone_belgium is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scooter Bekijk bericht
SBSettings installeren via Cydia en je kan internet uitschakelen dus gedaan met dure facturen best ook een abonnement nemen op internet anders komt het idd heel duur uit !!
Werkt dat al weer in firmware 3.0 ? ik dacht van NIET
  #11  
Oud 18-09-09, 15:55
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iphone_belgium Bekijk bericht
Werkt dat al weer in firmware 3.0 ? ik dacht van NIET
Natuurlijk werkt dat op 3.0!
  #12  
Oud 18-09-09, 16:25
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Natuurlijk is SbSettings WEL al compatibel met 3.0!
  #13  
Oud 18-09-09, 20:32
CeVaSo CeVaSo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 7
Standaard

Wat je ook kan doen op je iPhone is naar Instellingen - Algemeen - Netwerk - Mobiel datanetwerk gaan. Daar APN, Gebruikersnaam en Wachtwoord leegmaken, zo kan je iPhone ook geen internetconnectie laten maken.
  #14  
Oud 18-09-09, 20:39
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeVaSo Bekijk bericht
Wat je ook kan doen op je iPhone is naar Instellingen - Algemeen - Netwerk - Mobiel datanetwerk gaan. Daar APN, Gebruikersnaam en Wachtwoord leegmaken, zo kan je iPhone ook geen internetconnectie laten maken.
Soms gebeurt het dat de iPhone wél connectie maakt. Wil je 100% zeker zijn dan is de enige oplossing foute (dus willeukeurige) instellingen invoeren.
  #15  
Oud 18-09-09, 21:45
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iphone_belgium Bekijk bericht
Werkt dat al weer in firmware 3.0 ? ik dacht van NIET
Natuurlijk werkt dit heb het een vriend van mij ook laten installeren vandaag op zijn iphone
  #16  
Oud 19-09-09, 15:09
Iphone_belgium Iphone_belgium is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 178
Standaard

Ik heb het niet over SBSETTING in het algemeen maar over de gprs toggle !!!

Deze doet in firmware 3.0 de gprs niet uit remember ?
  #17  
Oud 19-09-09, 15:57
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iphone_belgium Bekijk bericht
Ik heb het niet over SBSETTING in het algemeen maar over de gprs toggle !!!

Deze doet in firmware 3.0 de gprs niet uit remember ?
toch wel hoor als ik edge uitzet via SBSettings kan ik totaal niet op internet ook niet met gprs
  #18  
Oud 02-10-09, 22:28
fredos fredos is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 1
Standaard

Beste Woca

Wat heb je gedaan om Proximus te overtuigen om over te gaan tot een herziening van uw factuur? Ik heb hier namelijk problemen mee. Mijn factuur is wel van een aanzienlijk hoger bedrag

Thanks
  #19  
Oud 03-10-09, 11:37
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredos Bekijk bericht
Beste Woca

Wat heb je gedaan om Proximus te overtuigen om over te gaan tot een herziening van uw factuur? Ik heb hier namelijk problemen mee. Mijn factuur is wel van een aanzienlijk hoger bedrag

Thanks
Gewoon gebeld naar helpdesk Proximus en het probleem uitgelegd zoals ik hier beschreven heb. In mijn geval is het nogal duidelijk dat het wel degelijk over onbewust internet gebruik gaat (constante verbinding zonder dataverbruik). Ik heb ze toen ook gevraagd om voorlopig internet toegang volledig te blokkeren.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 [simlockvrij] via kpn, 20 euro in de maand. eenmalig 200 euro sophiie! Koopinformatie Nederland 53 02-02-11 00:18
Leuk 2.1 setje, met iphone dock en remot, voor minder dan 80 euro! vdvorst iPhone accessoires en onderdelen 8 14-11-08 21:08
iPhone op marktplaats voor 300 euro met paypal Macgyver1970 Archief 1 13-04-08 00:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:11.