//

Avi Video Conveteren

Avi Video Conveteren discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, IK lees hier wel allemaal dingen op het forum, maar ik snap er nog niett veel van, Ik heb een video van avi . ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-04-08, 09:22
JustinOtten JustinOtten is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 6
Standaard Avi Video Conveteren

Hoi,
IK lees hier wel allemaal dingen op het forum, maar ik snap er nog niett veel van, Ik heb een video van avi . die wil ik graag op me iphone.
Wie helpt me ?
mvg,
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-04-08, 15:54
Shelldass Shelldass is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

1. Download een convert programma (zelf gebruik ik "SUPER" maar dat is bedoelt voor mensen die weten waar ze op klikken, dus ik weet niet of dat het juiste programma voor jou is). Er zijn genoeg te vinden via bijv. Google of via dit forum. Houd er gewoon even rekening mee dat je het bestand scannened met een anti-virus voordat je gaat installeren.

2. Stop de AVI in het convert programma en vertel het programma dat er een MP4 bestand uit moet komen met een 3:2 verhouding met een FPS van 25, 29,97 of 30.
3. Wachten totdat ie klaar is met converten:
4. Even dat bestand inladen in iTunes
5. Even op je iPhone slepen

Zou moeten werken.

EDIT:
In deze thread zijn een aantal namen van convert programma's te vinden:
https://forum.iculture.nl/f8/ap...e-formaat.html

Laatst gewijzigd door Shelldass; 03-04-08 om 15:57. Reden: URL toegevoegd
  #3  
Oud 03-04-08, 18:00
JustinOtten JustinOtten is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 6
Standaard

Wat is een gewoon simpel convert progamma ?
  #4  
Oud 03-04-08, 22:22
metjew metjew is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 27
Standaard

nog nie getest (was ook op zoek met iphone op komst) maar volgens deze site moet het ook via VLCplayer kunnen (wat de meesten wel staan hebben)
hier de link: Converting movies to .mp4 with VLC media player
  #5  
Oud 04-04-08, 15:56
JustinOtten JustinOtten is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 6
Standaard

Het lukt nog steeds niet hoor ?
  #6  
Oud 05-04-08, 17:49
Krideri Krideri is offline
• iOS 4.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 123
Standaard

K-VIP (Toestemming gekregen van de maker om het te plaatsen. Waarvoor dank!)


Je kan de software downloaden via onderstaande link.


Hoe kvip video converter gebruiken?

Unzip de gedownloade file en klik op [shadow=red,left]kvip_setup.cmd[/shadow] en je bent klaar met het installeren.
Het programma zelf gebruik je door op [shadow=red,left]kvip.exe[/shadow] te klikken.

Het programma is in staat om ongeveer alle in de wijde wereld verspreide videoformaten te converteren naar de iPhone.

De maker zelf kan je bereiken via [shadow=red,left]kvip.dev at gmail dot com[/shadow]. Je feedback zal meer dan welkom zijn. (Denk eraan je feedback in het Engels te schrijven.)

DownloadLink: RapidShare: 1-Click Webhosting
File-Size: 9,62 MB (last updated 12 March 2008)






Laatste update was op 12 maart 2008
NEW FEATURES:

- auto aanpassing scherm
- modeleerbaar GUI venster (Zodat je meer kan zien van lange file extensies)
- lichte encoding en snelheids verbetering
- een audio/video synchronisatie probleem opgelost.


AUTOCROP voorbeeld


*********************************





Wat is kvip?

KVIP is een progje dat video files van verschillende formats converteert in een videofile die je kan afspelen op de iPhone en iPod video (5G/5.5G/6G).

kvip is GRATIS en gemaakt om gemakkelijk te werken en toch knappe beeldkwaliteit en geluid te geven. En dat allemaal in een compacte file grote.


Welke soorten video kan kvip converteren?

Input formats: ASF AVI FLV MKV MOV MP4 MKV MPEG MPG RM RMVB WMV, en MPEG-1 video files van VCD, met DAT extensie.

Naar welke output file gaat KVIP converteren?
Een video file encoded met H.264 encoding standaard, door gebruik te maken van de vooraf ingestelde instellingen compatibel met de iPhone en iPod video. De audio is encoded met AAC standaard.
Om het iets makkelijker te zeggen, de output file extensie van kvip is dus MP4. :-D



Hoe kvip gebruiken?

Dubbel klik op [shadow=red,left]kvip.exe[/shadow] om het progje te starten.
Daarna verschijnt er een venster waar je de video file die je wil gaan converteren kan aanduiden.

Gewoon de video file aanduiden voor kvip’s input.
Als de video een niet standaard gekende file extensie heeft, kan je toch proberen het te laten openen door KVIP. Dit doe je door te klikken op “Files of type” en dan select te klikken.

“All Files.” kvip is waarschijnlijk in staat om elke video file die je kiest te openen.

Eenmaal alles geselecteerd , zal kvip de inputfile in 3stappen converteren naar iPhone,iPOd formaat:

1. Converteert het geluid
2. Converteert de video
3. Zet audio en video samen in de output file

Als kvip draait, zal het het "vooruitgang venster" als volgt vertonen:




Je kan op elk ogenblik op de “Abort” knop klikken om het proces te cancellen. “Pause” pauseerd het converteerprocess en “Continue” neemt de draad na een pauze terug op.

Eenmaal kvip zijn job gedaan heeft, zal je een popup zien verschijnen dat zegt "the video conversion is done"

Dit venstertje vertelt je de naam van de output file en de lokatie.


Om vele verschillende files te gaan converteren: (Batch Conversion):

kvip ondersteunt batch video conversion. Om dit te gebruiken moet je kvip zeker al één keer gedraait hebben.
Daarna, klik rechtermuistoets op de files die je wil converteren en selecteer “Convert with kvip.” De volgende geselecteerde files zullen in een rijtje aan "kvip’s conversion queue" worden toegevoegd.

Je kan ook videobestanden in de queue kader van kvip’s hoofd venster slepen.



Als je de volgorde van de Conversion Queue wil aanpassen:

Klik rechtermuistoets op de lijst (queue) in het hoofdscherm.
De queue omgeving zal dan als volgt veranderen:



Als je dan een video file selecteert navigeer je hem verder via volgende knoppen:

- “UP” – Verschuift de geselcteerde fileomhoog in de lijst
- “DOWN” – Verschuift de geselcteerde file omlaag in de lijst
- “Remove” – Verwijdert de geselcteerde file van de lijst
- “Cancel” – Annuleert alles en stopt onmiddellijk het converteer proces

Als je “Shutdown when done” aanvinkt, dan zal kvip je computer automatisch na het converteren van alle files in de wachtrij afsluiten.

Als je nog een keer rechtermuisknop klikt in de wachtlijst dan verdwijnt de mogelijkheid om aan te passen opnieuw.







kvip configuration:

After you run kvip.exe for the first time, there is a shortcut called “kvip_config” in the same folder as kvip.exe. Double-clicking this shortcut shows the following configuration

window:



There are a few options that you can change:

1. Keep audio file after encoding – If you want the audio file without pictures, check this box.

2. Two-pass video encoding – If you want better video quality at the expense of slower encoding speed, check this box.

3. You can choose to create or not create the log file which records kvip’s internal working.

4. “video settings” By default, kvip uses H.264 video encoder, which has the best picture quality. If you want to choose a more compatible XviD encoder instead, you can select it

here.

5. You can also choose "auto crop" to automatically detect and remove black borders from videos.

6. You can choose the output directory. By default, kvip’s output is in the same directory as input file.

Clicking “Ok” will save the option, “Cancel” will cancel the changes made, and “Restore Default” will change all kvip’s options back to default.



Credits

kvip is written in AutoIt v3 (AutoIt Script Home Page)

kvip uses the following software:

ffmpeg (FFmpeg)
mplayer/mencoder (Entering MPlayer homepage)
mediainfo (MediaInfo)
mp4box from GPAC project (Home - GPAC Project on Advanced Content)
x264 (VideoLAN - x264)
xvid (Xvid.org: Home of the Xvid Codec)
sharktooth's MeGUI x264 profiles (MeGUI Custom x264/AVC video profiles. (Updated: 2007-09-01) - Doom9's Forum)

Laatst gewijzigd door Krideri; 05-04-08 om 17:56.
  #7  
Oud 06-06-08, 16:20
Sophie Six Sophie Six is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1
Standaard

Hoi hoi,
Ik heb ook een probleem met het krijgen van films op mijn iphone.
Ik heb VLC en ook FLV2iTunes, maar het lukt niet. Ik kom een heel eind maar op een gegeven moment moet je je file kiezen en dan is alles grijs en kan ik dus niet mijn gedownloaden .avi films aanklikken....
Weet iemand toevallig hoe ik verder kom?
Deze link: Converting movies to .mp4 with VLC media player heb ik ook al geprobeerd maar daar kom ik dus ook bij de ena laatste stap niet meer verder...
Alvast bedankt!
Groeten Sophie
  #8  
Oud 28-10-08, 18:04
RobinHarleman RobinHarleman is offline
• iOS 5.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Standaard

@Kridiri

Mijn McAfee gooit automatisch het (KVIPvers016\tools\)Process.exe file weg... Fijn dat ie bedreigingen de deur wijst, maar ik zou wel een betrouwbare versie willen.... Waar kan ik die vinden? Of kan ik deze wel vertrouwen?
  #9  
Oud 10-11-08, 19:20
danieldereus's schermafbeelding
danieldereus danieldereus is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 94
Standaard

is hier ook een oplossing voor de mac?
btw voor de moderators als ik de zoek functie gebruik krijg ik alleen een gelocked topic dus daar kom ik niet heel veel veder mee

Laatst gewijzigd door danieldereus; 10-11-08 om 19:23.
  #10  
Oud 31-12-08, 13:16
Tuttel Tuttel is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 61
Standaard

Ik heb zojuist xilisoft geprobeerd, avi naar mp4 en iphoneformaat aangeklikt, nu duurde het vrij lang, 2 uur en uiteindelijk was het idd netjes mp4 maar bestand was nog steeds even groot (2,2GB) Dit zou toch ook kleiner moeten worden?
  #11  
Oud 31-12-08, 21:34
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Hoeft niet noodzakelijk. Hangt natuurlijk ook af van hoe groot het origineel was (qua dimensies, niet KB's) en wat voor audio- en video-codes daarin gebruikt zijn. Een AVI bestand is een z.g. "container", daar kunnen allerlei codecs in zitten. Zo heb ik nu bijvoorbeeld een paar AVI's voor me van The Mentalist, "origineel" is 512x384 in XvidD formaat 350 MB groot. Heb er eentje omgezet naar MPeg4 en die is 335 MB geworden. Ook niet echt een geweldige winst voor een paar uur converteren.
__________________
...
  #12  
Oud 02-01-09, 12:13
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik gebruik Nero Recode 3 om video's te converteren voor op de iPhone, het werkt tevens ook vanaf DVD naar AVC (MP4), maar met een film met kopieerbeveiliging gaat het dan weer niet, maar dat kan je omzeilen door bijvoorbeeld DVD shrink te gebruiken en de DVD tijdelijk naar je HD te rippen. DVD shrink is tevens een gratis programma, Nero Recode 3 volgens mij niet, dat zit mee in het Nero Burning Rom pakket, maar ik neem aan dat velen dit pakket wel op hun PC hebben staan?
Staat het op je HD, dan moet je het programma openen en "Recode DVDs and videos to Nero Digital", plaats de bestanden die je wil omzetten in de "content" lijst en kies :

Profile category : Apple iPod
Profile : iPod/iPhone AVC
Encoding method : 1-pass

Je kan kiezen "fit to target", maar het hoeft in principe niet, ik zou het wel gebruiken en daarna kies je de gewenste grote (ik kies doorgaans 1Gb).
  #13  
Oud 04-01-09, 17:49
Tuttel Tuttel is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 61
Standaard

Maar hoe maak je dan wel de bestanden kleiner met converteren want dat moet volgens mij wel kunnen. Ik bedoel de videos die van tv moeten toch veel kleiner gemaakt kunnen worden omdat ze maar op dat iphone schermpje hoeven te passen?
  #14  
Oud 04-01-09, 20:57
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Video's van TV (standaard series enzo) zijn meestal 720 x 576 (PAL) resolutie. Het scherm van de iPhone is 480 x 320. Lijkt een aardig verschil, maar feitelijk is dit maar ongeveer een derde kleiner. Met downscalen naar iPhone resoluties win je niet echt heel veel.

Als ruimte belangrijker voor je is dan kwaliteit zou je kunnen experimenteren met de bitrate van je encoder. Hoe lager, hoe kleiner het uiteindelijk bestand. Moeilijk specifieke waardes voor te geven, is erg afhankelijk van wat jij persoonlijk nog 'acceptabel' vind. Gewoon experimenteren is het beste en dan doe je dat natuurlijk niet met een complete serie van 40 minuten maar met een testfilmpje van enkele tientallen seconden, anders ben je volgende week nog aan het testen.

Waar ik persoonlijk ook vaak een behoorlijke (ruimte)winst mee boek is het omlaag brengen van het aantal frames per seconde. Voor PAL opnamen is dit 25 beelden per seconden, NTSC bijna 30. Persoonlijk vind ik voor TV series of andere 'minder belangrijke' beelden 10 tot 15 beelden per seconde echter ook best nog wel aan te zien en dat scheelt behoorlijk in de grootte van het uiteindelijke bestand.

Tenslotte KAN je nog wat afknibbelen door het audio spoor bijvoorbeeld mono te maken en een lagere bitrate te geven, maar in verhouding met beeld neemt het geluid weinig ruimte in en eigenlijk is daarin beknibbelen op de kwaliteit niet echt zinvol gezien de matige winst qua opslagruimte.
  #15  
Oud 04-01-09, 21:22
Tuttel Tuttel is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 61
Standaard

Kijk daar kan ik wat mee, heel erg bedankt
  #16  
Oud 17-07-19, 16:58
kovacsszandra kovacsszandra is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2019
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel Bekijk bericht
Video's van TV (standaard series enzo) zijn meestal 720 x 576 (PAL) resolutie. Het scherm van de iPhone is 480 x 320. Lijkt een aardig verschil, maar feitelijk is dit maar ongeveer een derde kleiner. Met downscalen naar iPhone resoluties win je niet echt heel veel.

Als ruimte belangrijker voor je is dan kwaliteit zou je kunnen experimenteren met de bitrate van je encoder. Hoe lager, hoe kleiner het uiteindelijk bestand. Moeilijk specifieke waardes voor te geven, is erg afhankelijk van wat jij persoonlijk nog 'acceptabel' vind. Gewoon experimenteren is het beste en dan doe je dat natuurlijk niet met een complete serie van 40 minuten maar met een testfilmpje van enkele tientallen seconden, anders ben je volgende week nog aan het testen.

Waar ik persoonlijk ook vaak een behoorlijke (ruimte)winst mee boek is het omlaag brengen van het aantal frames per seconde (bijv. https://hu.flatfy.com/kiad%C3%B3-lak%C3%A1s-budapest) . Voor PAL opnamen is dit 25 beelden per seconden, NTSC bijna 30. Persoonlijk vind ik voor TV series of andere 'minder belangrijke' beelden 10 tot 15 beelden per seconde echter ook best nog wel aan te zien en dat scheelt behoorlijk in de grootte van het uiteindelijke bestand.

Tenslotte KAN je nog wat afknibbelen door het audio spoor bijvoorbeeld mono te maken en een lagere bitrate te geven, maar in verhouding met beeld neemt het geluid weinig ruimte in en eigenlijk is daarin beknibbelen op de kwaliteit niet echt zinvol gezien de matige winst qua opslagruimte (https://hu.flatfy.com/elad%C3%B3-lak%C3%A1s-budapest).
Twee andere manieren om deze video's te converteren:

1) Gebruik HandBrake ( https://trac.handbrake.fr/wiki/WindowsGuiGuide https://hu.flatfy.com/ https://trac.handbrake.fr/wiki/WindowsGuiGuide )
2) Of stuur hem naar Posterous ( Good night, Posterous ) waar ze automatisch geconverteerd zal zijn!

Ik hoop dat dit helpt.

Mvg,
Szandra

Laatst gewijzigd door kovacsszandra; 19-07-19 om 19:42.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Avi bestanden inladen in biblotheek lmt pcopaatje iPhone algemeen 12 18-07-11 21:46
.AVI kijken op je iPad maartenotto iPad algemeen 38 29-06-11 23:04
Avi darickj iTunes 10 26-01-11 21:29
film .avi op iphone?? b00n Archief 1 28-04-09 20:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:37.