//

Ervaringen met Airtry Wi-Fi streamer

Ervaringen met Airtry Wi-Fi streamer discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een paar weekjes geleden een Airtry Wi-Fi media streamer gekocht omdat ik op mijn stereo installatie geen bluetooth ontvanger heb en ik geen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-02-15, 15:32
munchy munchy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 22
Standaard Ervaringen met Airtry Wi-Fi streamer

Ik heb een paar weekjes geleden een Airtry Wi-Fi media streamer gekocht omdat ik op mijn stereo installatie geen bluetooth ontvanger heb en ik geen zin had een nieuwe stereo te kopen.
Ik kan op internet nog maar weinig vinden over de Airtry.
Laat ik mijn ervaringen even delen met jullie.
Het is een klein kastje wat je aansluit via tulp stekkers op je stereo.
Vervolgens maak je kastje kenbaar in je netwerk.
Vervolgens kan ik via mijn iPad, iPhone en iTunes muziek streamen naar mijn stereo via Airplay. Mijn ervaringen zijn echter zeer wisselend.
Stream ik via de iPad of iPhone dan heb ik teveel last van onderbrekingen. Ik stream dan voornamelijk muziek van Spotify.
Sluit ik mijn iPhone of iPad via een extra stekker aan op de Airplay en speel dan muziek van Spotify dan gaat het zonder enig hapering. Als ik mijn iPhone aansluit kan ik mijn iPad gebruiken als afstandbediening om andere nummers te selecteren.
De laatste dagen ben ik bezig geweest om Spotify muziek te streamen naar de Airtry vanaf mijn laptop.
Dit is gelukt met het programma Airfoil. De kwaliteit is goed, wel heel af en toe een hapering maar niet zo storend als ik rechtstreeks via de iPad naar de Airtry stream.
Tot zover mijn ervaringen. Al met al ben ik eigenlijk voor 90% tevreden. Ik blijf me echter wel afvragen waarom het streamen vanaf de iPad en iPhone wel veel haperingen geeft en vanaf de laptop bijna niet. Misschien dat iemand mij hier mee kan helpen.
O ja ik maak gebruik van een losse Ziggo modem en een Sisco n-router.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-02-15, 15:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door munchy Bekijk bericht
Ik blijf me echter wel afvragen waarom het streamen vanaf de iPad en iPhone wel veel haperingen geeft en vanaf de laptop bijna niet.
Ik ken dat ding niet maar de symptomen die jij beschrijft wijzen op veel te veel interferentie op het WLAN.

Voor streaming wordt het UDP protocol gebruikt. UDP is een connectionless protocol zonder noemenswaardige foutcorrectie. Als je nu de 2.4 GHz band gebruikt dan probeer het eens op de 5 GHz band (als dat mogelijk is).
  #3  
Oud 14-02-15, 15:32
munchy munchy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 22
Standaard

Dat heb ik geprobeerd maar toen werkte mijn laptop niet meer.
Kon ik weer met een UTP kabel mijn laptop aan de router hangen om het weer op 2,4 GHz te zetten.
  #4  
Oud 14-02-15, 15:42
Otje82 Otje82 is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 590
Standaard

Laat de Wi-Fi functie door ziggo uitzetten en plaats zelf een router met dualband functie achter het ziggo modem.
Ik had het zelfde probleem. Nu nergens meer last van.
  #5  
Oud 14-02-15, 15:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otje82 Bekijk bericht
Laat de Wi-Fi functie door ziggo uitzetten en plaats zelf een router met dualband functie achter het ziggo modem.
Ik had het zelfde probleem. Nu nergens meer last van.
Dat is ook de enige goede oplossing voor problemen met sommige Ziggo Ubee modem/routers.
  #6  
Oud 14-02-15, 18:53
munchy munchy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 22
Standaard

Er zit geen Wi-Fi op mijn modem. Daar heb ik de Cisco router voor.
  #7  
Oud 14-02-15, 19:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door munchy Bekijk bericht
Er zit geen Wi-Fi op mijn modem.
Als alle router functies op die Ziggo modem/router uitgeschakeld zijn dan blijft er alleen nog interferentie op 2.4 GHz. Als die Cisco router niet simultaan op 2.4 en 5 GHz kan werken dan probeer de kanalen 1 en 13 eens uit op 2.4 GHz. Dan heb je tenminste geen interferentie van onder en boven in de band.

PS:
Op een modem (modulator-demodulator) zit nooit Wi-Fi.
  #8  
Oud 14-02-15, 19:05
munchy munchy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 22
Standaard

Ik snap dat een modem geen Wi-Fi heeft. Ik bedoelde dat het geen combinatie apparaat is. De router ondersteund wel 5 GHz maar als ik dat inschakel ziet mijn laptop en ook mijn iPad geen netwerk meer. Klopt het dat een ipad niet overweg kan met 5 GHz anders heb ik weer wat om te proberen.
  #9  
Oud 14-02-15, 19:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door munchy Bekijk bericht
Klopt het dat een ipad niet overweg kan met 5 GHz anders heb ik weer wat om te proberen.
Dat klopt niet. Alle iPads, zelfs de "oude" iPad 1, werken op 5 GHz.
  #10  
Oud 14-02-15, 19:15
munchy munchy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 22
Standaard

Oké morgen maar weer eens proberen. Bedankt voor de hulp tot nog toe.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
app gezocht om streamer met harddisk te gebruiken jeepee61 iPhone Apps 4 19-06-14 08:37
VLC Streamer Ipad vervangen door macbook Sharonelle iPad Apps 0 19-03-14 22:19
Video: Media streamer en ipad ad63 Muziek, foto & video 1 12-08-13 09:29
[iSub] Muziek Streamer Zephyer iPhone Apps 5 12-10-10 12:45
music player/streamer garth iPad algemeen 5 29-07-10 09:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:00.