//

foto's verwijdert van iphone - ook weg uit foto's op mac

foto's verwijdert van iphone - ook weg uit foto's op mac discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) sinds enkele weken kom ik het volgende tegen : - mijn foto's van mijn iphone worden zonder dat ik het merk geupload naar het programma ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-09-15, 21:29
tommynegen tommynegen is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: diepenbeek
Berichten: 4
Standaard foto's verwijdert van iphone - ook weg uit foto's op mac

sinds enkele weken kom ik het volgende tegen :

- mijn foto's van mijn iphone worden zonder dat ik het merk geupload naar het programma foto's op mijn Imac( of enkel naar de Cloud ????? ) waar ik dit voorheen moest doen door mijn Iphone aan de computer te koppelen en de foto's over te zetten
niks mis mee dacht en mega handig


MAAR zodra ik een foto verwijder van mijn Iphone geeft deze de melding dat deze ook van de cloud bibliotheek wordt verwijderd en ik ben deze dan ook kwijt op mijn I-mac
ik heb een abonnement van Apple voor 200GB in de cloud maar dit lijkt mij er niets mee te maken hebben
ik heb bij instellingen bij foto's ook aangevinkt om de originelen te bewaren op mijn Mac

het moet natuurlijk toch mogelijk zijn om foto's te verwijderen op mijn iphone zonder speciale handelingen te moeten uitrichten waardoor ik deze op mijn Imac kan bewaren ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-09-15, 00:47
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik heb het vermoeden dat je je even moet verdiepen in iCloud Photo Library .
  #3  
Oud 15-09-15, 08:29
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Idd, begin was ik geen fan, maar eens verdiept in het systeem en nu hou ik ervan. 1 goede raad: geen fito's verwijderen van eender welk device. Anders moet je de library uitzetten.

Zodra de foto's in de library zitten, gaat hij ze wissen op de iPhone. De foto's die je nog ziet, warden bekeken in de library en zodra je hem aanklikt, dan gaat ie hem inladen. Dus de foto's die je nu wist op de iPhone, wis je rechtstreeks uit de library.
  #4  
Oud 15-09-15, 21:25
tommynegen tommynegen is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: diepenbeek
Berichten: 4
Standaard

dank u wel voor de antwoorden

ik snap dat de foto's makkelijk id cloud worden bewaard , maar ik zou het toch héél fijn vinden als ik mijn gemaakte foto's fysiek op mijn Imac kan zetten en vervolgens op een externe harde schijf waardoor ze 'veilig' zijn

het kan toch niet zijn dat ik mijn foto's op mijn iphone niet kan wissen zonder dat ik deze definitief kwijt ben ??????
  #5  
Oud 15-09-15, 21:27
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tommynegen Bekijk bericht
het kan toch niet zijn dat ik mijn foto's op mijn iphone niet kan wissen zonder dat ik deze definitief kwijt ben ??????
Volgens mij is dit juist het hele principe/idee van icloud photo
  #6  
Oud 15-09-15, 22:44
tommynegen tommynegen is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: diepenbeek
Berichten: 4
Standaard

Sorry voor het gedoe en bedankt voor jullie geduld

Als de foto's zijn geupload nr de cloud kan die toch niet weg zijn als ik die verwijder op mijn iphone
Die moet dan toch nog steeds in mijn cloud staan ?

Wat gebruik ik dan om mijn foto's fysiek op mijn Imac te zetten en te beheren in mappen ?
  #7  
Oud 15-09-15, 22:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tommynegen Bekijk bericht
Als de foto's zijn geupload nr de cloud kan die toch niet weg zijn als ik die verwijder op mijn iphone
Die moet dan toch nog steeds in mijn cloud staan ?
iCloud Photo Library werkt ongeveer hetzelfde als IMAP4 Mail. Verwijder je een foto op een apparaat is de foto ook weg van de server. En dus ook van de andere apparaten.

Citaat:
Wat gebruik ik dan om mijn foto's fysiek op mijn Imac te zetten en te beheren in mappen ?
Geen iCloud Photo Library maar Photostream + iPhoto of Aperture of Photo's.
  #8  
Oud 15-09-15, 22:54
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik heb niet echt de beschikking over een mac, maar alleesn een windows doos.
Ik heb icloud photo library aan staan en dus staan mn foto's op anne devices.
Als ik op de windows machine de foto's uit de folder icloud foto's kopieer naar een andere folder (zeg foto opslag), dus buiten bereik van de icloud foto software, kan ik ze daar permanent opslaan.
Als ik ze permanent heb opgeslagen in mijn eigen folderstructuur, kan ik ze uit de photo library weggooien (om zo weer ruimte daar vrij te maken, ik heb maar 5gb standaard icloud ruimte)
  #9  
Oud 15-09-15, 23:02
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Op mijn mac kan ik kiezen of ik ze enkel origineel bewaar in de cloud of 'ook' op de mac. Dus op mijn mac en in de cloud staan mijn originelen. Maar als ik ergens 1 verwijder, is hij overal weg.

Gewoon zalig systeem. Waarom een foto wissen die je niet kwijt wil? Foto's staan uiteindelijk niet origineel op iPhone en nemen dan ook nauwelijks GB's in beslag. Pas als je de foto aan tikt, laad hij hem pas op. Hetgeen ge op de iPhone ziet zijn bij wijze van spreken tumbnails.

Mijn baas kocht zich steeds een iphone met grotere HD voor al zijn foto's die hij erop wilde bewaren. Maar met die bibliotheek is dat niet meer nodig.

Laatst gewijzigd door Freeltd; 16-09-15 om 07:55.
  #10  
Oud 22-12-15, 13:57
Michelle1107 Michelle1107 is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2015
Berichten: 2
Standaard Foto's kwijt na reserve kopie.

Dag allen,

ik ben nieuw hier, dus sorry als het niet op de juiste plek staat.
Ik gebruik mijn telefoon voor alles, dus ook om filmpjes te maken voor school.
Deze moet ik gebruiken voor verslagen.
Ik heb braaf gefilmd en wil zojuist deze filmpjes op mijn computer zetten.
Maar om deze op mijn computer te zetten krijg ik een link met: reservekopie terug zetten.
Nu ben ik dus al mijn foto's en filmpjes kwijt vanaf september.
Iemand enig idee hoe ik deze terug kan krijgen?
Alvast bedankt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
foto's van pc importeren, alle vorige foto's weg lepieto iPhone algemeen 0 19-09-12 16:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:15.