//

Alle foto's weg van iPhone: hoe 'optimized images' heractiveren?

Alle foto's weg van iPhone: hoe 'optimized images' heractiveren? discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iPhone met maar 16GB dataopslag, dus ik kwam al snel in de problemen door de vele foto's. Ik werd getipt alles te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-04-18, 19:16
locuta locuta is offline
• iOS 10.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 12
Standaard Alle foto's weg van iPhone: hoe 'optimized images' heractiveren?

Ik heb een iPhone met maar 16GB dataopslag, dus ik kwam al snel in de problemen door de vele foto's. Ik werd getipt alles te syncen met iCloud. Daar dus 50GB gekocht, en daar sync ik mee. Op mijn iPhone stond daarna 'optimized images' aan, waardoor ik thumbnails had van alle foto's en ze zo toch op mijn toestel had. Als ik er 1 aanklikte werden ze gedownload uit iCloud zodat ze in volledige grootte weergegeven konden worden.

MAAR... nu was mijn telefoon deze week ineens helemaal vol gelopen. Zero kb ruimte over. Wat bleek: syncen met iCloud werkte al twee weken niet meer (zag ik toen ik op iCloud inlogde en daar alleen materiaal zag tot twee weken geleden). Dus ik kreeg als tip: zet syncen even uit, en dan weer aan in je iPhone, en dan werkt het waarschijnlijk weer.

Zo gezegd zo gedaan. Niet wetende/realiserende dat daardoor ook ineens ALLE optimized images weg zijn uit mijn telefoon. Lees: AL mijn foto's dus. 2800 stuks.

Die wil ik terug.. maar ik kan ze niet downloaden uit iCloud, want ik heb maar 400MB vrije ruimte op mijn iPhone. Maar 'optimized images' (dus de thumbnails) downloaden naar mijn iPhone kan volgens mij ook niet? Of wel?

HELP!!!

Ik hecht er veel waarde aan om wél het overzicht van foto's in mijn telefoon te hebben. Ik scroll er vrijwel dagelijks doorheen op zoek naar specifieke foto's. Wie weet de redding??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-05-18, 23:44
locuta locuta is offline
• iOS 10.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 12
Standaard

Update: alles staat inmiddels als thumbnail op mijn telefoon weer (na een week ineens), maar het is nog steeds niet goed. Heb 0kb ruimte op mijn telefoon over, kan niet eens Mail openen, tenzij ik een paar foto's delete. Zodra ik dat doe, heb ik heeeel even ruimte over, en daarna loopt hij weer vol. Ik houd continu 966mb aan photos ruimte in mijn telefoon, ook al zou hij alleen thumbnails weer moeten geven. De meest recente 200 foto's wil hij ook niet uploaden naar iCloud, wegens low disk space. Snap ik niet, want op iCloud is nog 25GB. En low disk space zou toch geen effect moeten hebben op Uploaden naar iCloud?

Maar goed, beetje stil hier, hoop op wel een reactie nu. Lijkt er nu trouwens ook nog op dat als ik foto's delete op mijn telefoon, dat ze ook op iCloud verdwijnen. En dat is niet de bedoeling!
  #3  
Oud 22-05-18, 08:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door locuta Bekijk bericht
Lijkt er nu trouwens ook nog op dat als ik foto's delete op mijn telefoon, dat ze ook op iCloud verdwijnen. En dat is niet de bedoeling!
1) iCloud is in eerste instantie een synchronisatie-mechanisme. Ergo, als je plaatjes op een toestel verwijderd worden ze ook in iCloud (en alle andere gesynchroniseerde toestellen) verwijderd. Dat is inherent aan een synchronisatie.

2) iCloud is geen uitbreiding van het interne opslaggeheugen van een toestel.
  #4  
Oud 22-05-18, 14:00
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Op je Mac heb je wel alle foto's staan ?
Als je op je iPhone kijkt bij Instellingen/Algemeen/opslag en iCloud/Beheer opslag hoeveel neemt de Foto-app dan in beslag ?
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden
  #5  
Oud 22-05-18, 18:32
locuta locuta is offline
• iOS 10.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
1) iCloud is in eerste instantie een synchronisatie-mechanisme. Ergo, als je plaatjes op een toestel verwijderd worden ze ook in iCloud (en alle andere gesynchroniseerde toestellen) verwijderd. Dat is inherent aan een synchronisatie.

2) iCloud is geen uitbreiding van het interne opslaggeheugen van een toestel.
Nee, voorheen (voordat mijn telefoon vol liep) werden foto's die ik maakte automatisch naar iCloud gestuurd, en als ik ze dan op mijn telefoon verwijderde stonden ze daar nog steeds! Dus je stelling bij punt 1 klopt dus niet (per se). Ik snap alleen niet waarom ze er NU wel verdwijnen.

En iClou is natuurlijk wel degelijk achtervang voor gebrek aan ruimte op je toestel. Dat is zo ongeveer het idee van iCloud...

Ik heb meer aan tips hoe ik het kan oplossen dan aan allerlei verwijten wat ik verkeerd doe.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 May 2018 om 18:33 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Op je Mac heb je wel alle foto's staan ?
Als je op je iPhone kijkt bij Instellingen/Algemeen/opslag en iCloud/Beheer opslag hoeveel neemt de Foto-app dan in beslag ?
Bijna een GB, ongeacht wat ik verwijder. Al een paar keer rond de 100 foto's uit mijn iPhone gedelete de afgelopen dagen, dan loopt het aantal MB's even terug, maar binnen een paar minuten is het dan weer rond die GB (meer kan niet, want dan zit ik dus op de max van wat mijn zielige 16GB telefoontje überhaupt aan kan..)
  #6  
Oud 22-05-18, 18:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door locuta Bekijk bericht
Ik heb meer aan tips hoe ik het kan oplossen dan aan allerlei verwijten wat ik verkeerd doe.
Waarvan akte. Succes verder.
  #7  
Oud 22-05-18, 20:50
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ik had twee vragen, de eerste heb je niet beantwoord, maar het antwoord is wel van belang. Met name hoe je de voorkeuren hebt ingesteld. Kun je daar op antwoorden ?
Wellicht met dit als ondersteuning: https://support.apple.com/nl-nl/HT201302

Laatst gewijzigd door Beech43; 22-05-18 om 22:17.
Reageren

Labels
iphone optimized images



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Joomla template optimized for Iphone wastaal iPhone Apps 13 26-11-10 22:01
iPhone: iPhone heractiveren ? reneku Jailbreak 6 17-05-09 11:43
Vacature iphone optimized sites absrnd iPhone Apps 1 01-04-09 09:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:37.