//

Externe backup maken van iPod touch muziek bibliotheek

Externe backup maken van iPod touch muziek bibliotheek discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Enige jaren terug heb ik met een Android laptop en iTunes een deel van mijn eigen cd’s op een iPod en een usb stick gezet. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-06-21, 15:03
reijnvelt reijnvelt is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2017
Berichten: 6
Smile Externe backup maken van iPod touch muziek bibliotheek

Enige jaren terug heb ik met een Android laptop en iTunes een deel van mijn eigen cd’s op een iPod en een usb stick gezet. Nu heb alweer een paar jaar een MacBook 128 Gb met de Apple Music app en sinds kort een nieuwe iPod touch 256 Gb. Ik heb nu een groot deel van mijn eigen cd collectie via die Music app op mijn MacBook naar die nieuwe iPod gesynchroniseerd. Totaal bestand 48Gb. Die iPod heeft daar geen moeite mee, ruimte genoeg maar die MacBook begint het wat benauwd te krijgen. Ik hen de iPod puur voor de muzie, die muziekbestanden hoef ik niet op mijn iPhone, iPad en MacBook. Kortom ik wil die 48 Gb van mijn MacBook verwijderen maar niet zonder dat ik een backup op een externe disc of usb kan maken of heb gemaakt. Echter in Apple support of de handleidingen vind ik hierover, hiervoor geen mogelijkheden. Wie weet raad?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-06-21, 11:07
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Apple blokkeert dit, ze willen niet dat je dit soort back-ups maakt van een iPod touch (of een iPhone). Zorg dat je altijd een kopie van je muziekbestanden hebt op de computer waarmee je het naar de iPod synchroniseert!

Ik doe het zelf ook nog “old school”, ik heb een externe harde schijf waar het op staat.
  #3  
Oud 29-06-21, 11:27
reijnvelt reijnvelt is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2017
Berichten: 6
Post Externe backup maken van iPod touch muziek bibliotheek

Remundo7000, mijn probleem is dat ik die muziekbestanden via mijn MacBook op de iPod heb gesynchroniseerd en dat ik nu 48Gb aan muziek op de iPod heb en ook op de MacBook. Op die iPod heb ik ruimte zat ( 256Gb) maar op die MacBook, ook niet gering (128Gb), wordt nu een groot deel daarvan door die muziekbestanden opgeslokt. Ik heb twee externe harde schijven ( 1Tb en 2Tb) en inderdaad daar zou ik die bibliotheek op kwijt willen als eventuele backup. Met het voormalige iTunes lukte dat voorheen wel maar met Apple Music app kennelijk niet.
  #4  
Oud 29-06-21, 12:10
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Ik begrijp het probleem, ik ben bang dat ik je niet kan helpen! Bij mij werkt het wel bij Apple Music.
  #5  
Oud 29-06-21, 16:01
reijnvelt reijnvelt is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2017
Berichten: 6
Post Externe backup maken van iPod touch muziek bibliotheek

Remundo7000,

Ik heb op de Macintosch HD de map iTunes met onderliggende map Music gevonden. Deze map bevat alle nummers in van mijn muziekbibliotheek in Apple Music. Deze map kon ik kopiëren naar een externe HD. Bij het aanklikken van een nummer op de externe HD wordt deze afgespeeld via de Music app. Kortom, ik heb een backup, echter zonder de indeling van de afspeellijsten zoals ik deze had aangemaakt in de Music app. Maar een backup is een backup. Dank voor de reacties en meedenken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Externe gps antenne voor iPad/iPod touch ad9007i iPhone accessoires en onderdelen 2 26-12-12 03:06
Muziek: ipod als gastaccount van muziek voorzien uit eigen bibliotheek arcovandermeij Muziek, foto & video 0 14-08-11 22:38
welke externe batterij voor ipod touch 4g? tom031 iPhone accessoires en onderdelen 6 19-04-11 19:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:14.