//

Nederlandse Digitale Kopie Warner Bross

Nederlandse Digitale Kopie Warner Bross discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb vandaag 'The Dark Knight special edition dvd' gekocht. Verbaast was ik toen ik de sticker zag die zei dat er een digitale kopie ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-12-08, 23:32
Jobojonas Jobojonas is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 10
Standaard

Ik heb vandaag 'The Dark Knight special edition dvd' gekocht. Verbaast was ik toen ik de sticker zag die zei dat er een digitale kopie van de film bij zat. Ik veheugde me er al op deze film op mijn iPhone te bekijken, maar toen ik thuis kwam en de doos opende, zag ik enkel een flyer met een webadres op en de melding dat de digitale kopie enkel compatibel is met 'windows media'. Er stond zelfs letterlijk de vermelding "Niet compatibel met Apple Macintosh en Ipodapparaten'... Betekend dit dat ik toch een rip van mijn dvd moet nemen en op mijn pc een kopie gaat staan waar ik niks aan heb?

PS: webadres is www.wbdigitalcopy.com/thedarkknight-nl

Bedoelde natuurlijk verbaasd met een d en betekent met een t;-)

Laatst gewijzigd door King1987; 17-12-08 om 23:58. Reden: Edit knop gebruiken aub
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #2  
Oud 18-12-08, 00:20
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Wel een beetje vragen naar de bekende weg he?

"Er wordt u gevraagd of u het Digitale kopie-programma van Warner Bros. wilt downloaden."

Het zal dus wel een bestand zijn met een DRM erin en het programma om deze te controleren is dus blijkbaar alleen geschikt voor Windows. Waarschijnlijk heb je in de doos ook een of ander uniek nummer of code wat je dan moet opgeven?
__________________
...
  #3  
Oud 18-12-08, 09:07
Jobojonas Jobojonas is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel Bekijk bericht
Wel een beetje vragen naar de bekende weg he?

"Er wordt u gevraagd of u het Digitale kopie-programma van Warner Bros. wilt downloaden."

Het zal dus wel een bestand zijn met een DRM erin en het programma om deze te controleren is dus blijkbaar alleen geschikt voor Windows. Waarschijnlijk heb je in de doos ook een of ander uniek nummer of code wat je dan moet opgeven?
Inderdaad, ik heb een code. Maar als ik het windows mediaplayer bestand download, waar een drm opzit, bestaat er dan een mogelijkheid om dat nog om te zetten voor iPhone? Of is dit om wille van die drm niet mogelijK? Toch bedankt...
  #4  
Oud 18-12-08, 09:36
ruudvroon ruudvroon is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Betuwe
Berichten: 12
Standaard

Kun je niet beter met handbrake de DVD omzetten?
Want zo'n beveiligde WMV, kun je volgens mij met geen mogelijkheid omzetten.

Laatst gewijzigd door ruudvroon; 18-12-08 om 09:58.
  #5  
Oud 18-12-08, 10:20
Jobojonas Jobojonas is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruudvroon Bekijk bericht
Kun je niet beter met handbrake de DVD omzetten?
Want zo'n beveiligde WMV, kun je volgens mij met geen mogelijkheid omzetten.
Ik begin er inderdaad aan te twijfelen... Maar op de dvd zit ook een beveiliging, dus moet ik eerst de dvd rippen... Dus zou zonde zijn daar tijd in te steken als er misschien een andere oplossing is.
  #6  
Oud 18-12-08, 14:03
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Een andere oplossing is misschien gewoon even zoeken op Torrents of Rapidshare. Ik weet dat dat normaal gesproken als "illegaal" wordt bestempelt en ze daar hier niet dol op zijn om daarover te posten, maar als je de originele DVD en nog eens een code voor een digitale kopie hebt denk ik dat je deze toch wel ergens zonder "gewetensbezwaren" kunt downloaden?
  #7  
Oud 18-12-08, 15:54
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Nja maar dan nog is het illegaal om em te downloaden want is niet afkomig van de door jou gekochte DVD... Ik zou btw voor usenet gaan maar laat ik nou niet piet piraat spelen... Ik zou gewoon handbrake gebruiken om de DVD om te zetten!

Greetz, Stiruam
  #8  
Oud 18-12-08, 16:05
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Als je de dvd in eigen bezit hebt, mag je er in Nederland gewoon een kopie voor eigen gebruik van maken, hetzij door zelf te rippen, hetzij door een rip van diezelfde film te downloaden. Dat is de wet.
  #9  
Oud 18-12-08, 16:10
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Als jij het zegt ^^ Dan zou het toch echt niet weten...

Greetz, Stiruam
  #10  
Oud 18-12-08, 16:24
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Rechtstreeks van de BREIN-site, onder het kopje IS HET GEBRUIK VAN UITWISSELDIENSTEN ZOALS KAZAA ILLEGAAL?
Citaat:
Downloaden van muziek en films mag, mits dat uitsluitend voor eigen gebruik, op beperkte schaal en zonder direct of indirect commercieel oogmerk gebeurt. Dit geldt niet voor interactieve software, waaronder ook computerspellen. Die mogen helemaal niet zonder toestemming gedownload worden.

Bij de behandeling van het wetsvoorstel voor de aanpassing van de auteurswet die op 1 september 2004 in werking is getreden, stelde de regering zich op het standpunt dat het de voorkeur verdient dat kopieën van een legale bron worden gemaakt.
  #11  
Oud 18-12-08, 17:44
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

brein is geen goede site natuurlijk. Die hebben duidelijk maar 1 kant van het verhaal: GELD!

Volgens de Nederlandse wet mag je een kopie maken van een muziekstuk of film voor studie of eigen gebruik. Er is een uitspraak dat de bron legaal moet zijn maar die wordt door de meeste juristen niet gebruikt omdat het van 1 enkele rechter is in 1 speciale zaak.
  #12  
Oud 18-12-08, 18:43
Jobojonas Jobojonas is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 10
Standaard

Heel erg bedankt voor de mogelijkheden. Voor ik er enkele interessante ga uitproberen, denk ik dat ik toch eerst het wmv bestand ga downloaden en er dingen mee ga uitproberen. Je weet nooit wat kan gebeuren... Wie weet lukt het me wel. Anders lijkt handbrake me nu inderdaad de beste optie.
  #13  
Oud 19-12-08, 12:42
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphonemark Bekijk bericht
brein is geen goede site natuurlijk. Die hebben duidelijk maar 1 kant van het verhaal: GELD!

Volgens de Nederlandse wet mag je een kopie maken van een muziekstuk of film voor studie of eigen gebruik. Er is een uitspraak dat de bron legaal moet zijn maar die wordt door de meeste juristen niet gebruikt omdat het van 1 enkele rechter is in 1 speciale zaak.
En daarom haalde ik dus expliciet de Brein-site aan, juist omdat zelfs die melden dat het mag, mits voor eigen gebruik.
Omdat Stiruam leek te twijfelen aan mijn woorden... Toch maar even een sterke bronvermelding, die de wet nogal eens van 1 kant maar interpreteert... Als zelfs zij het zeggen, zal het toch wel kloppen, niet?

Laatst gewijzigd door Buur; 19-12-08 om 12:45.
  #14  
Oud 20-12-08, 08:56
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

Brein is gewoon een stichting die jij, pipo de clown en ik ook op kunnen richten. De enige die iets te vertellen heeft hierover is de wet, die maakt Brein niet maar de Nederlandse staat. Brein is geen officiële instantie, ze hebben bijvoorbeeld geen enkele bevoegdheid.
  #15  
Oud 20-12-08, 11:27
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@iphonemark:
Ik zeg hetzelfde als jij, hoor, dus ik snap niet waarom je er zo op doordraaft? Maar laat maar, dit wordt off-topic.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
PDF loading Warner eentje Jailbreak apps en thema's 9 12-08-10 16:10
iPhone: PDF exploit warner melding mr-3gs Jailbreak 2 04-08-10 12:18
Hoe installeer ik PDF Loading Warner? Matthipad Archief 2 03-08-10 16:28
iPhone: iPhoneFolders - PDF exploit warner Dutchboy Jailbreak 3 03-08-10 14:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:23.