//

Foto's synchroniseren niet meer

Foto's synchroniseren niet meer discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Voorheen was het zo dat als ik mn iPhone aansloot op mn PC, iTunes opstartte en de foto's werden gesynchroniseerd (dat kon je ook nog ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-06-10, 13:27
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard Foto's synchroniseren niet meer

Voorheen was het zo dat als ik mn iPhone aansloot op mn PC, iTunes opstartte en de foto's werden gesynchroniseerd (dat kon je ook nog verhinderen door op annuleren te klikken etc. ).

Als ik nu mn iPhone aansluit synchroniseert deze de agenda, notities e.d. wel. Maar mn nieuwe foto's komen er op de computer niet bij.

Ik heb naar de instellingen van iTunes zitten kijken maar kan niets afwijkends ontdekken. Iemand enig idee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-06-10, 13:30
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

itunes synct alleen dat fotos van je pc naar de iphone andersom niet

die moet je handmatig doen. aansluiten iphone> deze computer> iphone selecteren en copy paste in de map op je pc waar je de photos wilt hebben.

cant resist to put down rtfm
  #3  
Oud 16-06-10, 13:46
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

De iPhone zet al een jaar foto's van de iPhone over naar een mapje op de PC. Dus het moet wel werken. Er verschijnt nu in iTunes tijdens het synchroniseren alleen maar een melding "[FONT=Times New Roman]Fotos optimaliseren voor de iPhone"[/FONT]

Overigens komt mn iPhone via deze computer helemaal niet in beeld....
Allemaal schijven, maar niets wat lijkt op een iPhone.

Zou er weer iemand van ICT hebben liggen rommelen aan de instellingen?

Laatst gewijzigd door iPeppel; 16-06-10 om 13:52.
  #4  
Oud 17-06-10, 11:04
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Iemand nog een idee?
  #5  
Oud 19-06-10, 17:26
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Je moet eens alle foto's wissen op de iphone (dus de foto's die in de filmrol staan die genomen werden door de iphone).
Als er geen enkele foto meer in de filmrol staat, dan terug een foto nemen met de iphone en terug aansluiten aan de computer.
Nu zou de computer de iphone terug moeten herkennen als camera !
  #6  
Oud 22-06-10, 17:32
Imemyself Imemyself is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 59
Standaard

en de andere foto's die ik er nu nog op heb staan naar mezelf mailen?
anders zie ik niet echt een mogenlijkheid om de foto's die ik nu heb te behouden...
  #7  
Oud 23-06-10, 14:23
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Op het iPhone gedeelte van de KPN site kwam ik korte heldere info tegen hoe je foto's moeten synchroniseren van iPhone naar PC en andersom. Op basis van die info kan ik geen andere conclusie trekken dan dat de ICTers op mn werk instellingen hebben gewijzigd (iPhone wordt niet meer herkend als camera bijv. in de verkenner). Zo ben ik bijv. ook mn camera-icoon kwijt als ik de mail/agenda van mn werk instel.

Oplossing is dus naar de ICT-ers te stappen. Dan kies ik er echter voor om het zo te houden als het is. Omgang met ICT-ers werkt bij mij namelijk levensverkortend.
  #8  
Oud 23-06-10, 14:34
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPeppel Bekijk bericht
Op het iPhone gedeelte van de KPN site kwam ik korte heldere info tegen hoe je foto's moeten synchroniseren van iPhone naar PC en andersom. Op basis van die info kan ik geen andere conclusie trekken dan dat de ICTers op mn werk instellingen hebben gewijzigd (iPhone wordt niet meer herkend als camera bijv. in de verkenner). Zo ben ik bijv. ook mn camera-icoon kwijt als ik de mail/agenda van mn werk instel.

Oplossing is dus naar de ICT-ers te stappen. Dan kies ik er echter voor om het zo te houden als het is. Omgang met ICT-ers werkt bij mij namelijk levensverkortend.
Ik geloof niet dat ICT-ers voor iets tussen zitten. Ik heb namelijk exact hetzelfde voor gehad en het eenvoudig kunnen oplossen door alles uit de filmrol te wissen en dan terug een foto te nemen en terug aansluiten aan de PC. Iphone werd hierna gewoon weer herkend als camera...
  #9  
Oud 23-06-10, 14:42
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Imemyself Bekijk bericht
en de andere foto's die ik er nu nog op heb staan naar mezelf mailen?
anders zie ik niet echt een mogenlijkheid om de foto's die ik nu heb te behouden...
Er bestaan programma's waarmee je toch nog kunt "bladeren" doorheen de folders van de iphone. Ook al wordt hij niet meer herkend als camera en gebeurt de synchronizatie van de foto's niet meer.

Probeer eens het gratis programma "iphone folders"
iPhone Folders

Hiermee kun je net als windows explorer doorheen de mappen op de iphone bladeren. Je kunt dan ook de map van foto's terug vinden en de foto's manueel kopieren naar de computer (zoals je met een standaard folder doet). Als je alle foto's op die manier gekopieerd hebt moet je dus alle foto's uit de filmrol wissen, terug een foto nemen en dan terug aansluiten aan de PC.

Althans dat werkte bij mij perfect na talrijke mislukte andere pogingen (zoals itunes opnieuw installeren, iphone herstellen,...).
  #10  
Oud 25-06-10, 21:43
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Super, dankjewel!!!

Want ik heb nu mn iPhone aan een andere windows computer gehangen (zonder itunes). Mn iphone wordt herkend als camera maar blijft vervolgens de hele tijd op dit scherm staan, beetje hopeloos



Uiteindelijk krijg ik dan de melding dat het niet gelukt is en zorg dat apparaat aanstaat of op juiste manier verbonden is.

Edit: moet toch iTunes op laptop staan wil het programma iphone folders werken :-(

Laatst gewijzigd door iPeppel; 25-06-10 om 21:48.
  #11  
Oud 25-06-10, 22:11
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Taart voor woca!

Dat programmaatje geinstalleerd, iTunes ook en heb zojuist al mn foto's kunnen kopieren naar mn computer! Top!!!

Wat dan wel weer maf is: ze staan in het mapje 100APPLE

Als je die aanklikt zie ik al mn foto's van de filmrol. Er staat echter ook een mapje bij met de naam .MISC
Daar zitten een paar .jpg bestanden ik die ik dus ook zie als plaatje. De overige tich eindigen allemaal op .THM

O bliks! Die foto's in dat mapje zijn foto's van video's. Dus zijn waarschijnlijk videobestanden. Krijg alleen geen videobestanden afgespeeld.

Maandag op mn werk de fotorol leeghalen en kijken of ie daarna wel weer synchroniseerd.
  #12  
Oud 29-06-10, 14:15
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Filmrol zojuist leeggeveegd. Foto gemaakt, aan iTunes gehangen en nu doet ie het weer.

Woca rules!
  #13  
Oud 29-06-10, 16:38
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Graag gedaan !
De eenvoudigste oplossingen zijn vaak het moeilijkst te vinden...en vaak het laatste waar men aan denkt !
  #14  
Oud 21-07-10, 14:31
slenskie slenskie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 25
Standaard

goeie tip van Woca! bedankt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's synchroniseren NIET met iPad en iPhone freestyle4all iTunes 9 31-08-11 00:03
Foto's niet meer te synchroniseren Zeke_NL iPad algemeen 1 10-01-11 00:00
computer niet meer gemachtigd/niet synchroniseren Caroline17 iPhone Apps 2 07-10-10 17:18
Foto's synchroniseren: Kan bestand niet vinden. LaLena iTunes 4 22-06-10 17:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:52.