iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Foto: Na Ziphone geen Camera en Foto's meer (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/7425-na-ziphone-geen-camera-foto-s-meer.html)

macbookfreak 16-03-08 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herbie65 (Bericht 69030)
Het probleem van de camera die alleen nog maar zwarte foto's maakt (en als je de filmrol bekijkt witte previews) is als volgt op te lossen:
- verwijder de hele inhoud (2 mappen met files) van: private/var/mobile/Media/DCIM
- Evt eerst een backup maken, want je raakt dan de foto's die er al in stonden kwijt.
- herstart de iPhone.
- start camera, en maak een foto.
- Als het goed is heeft hij nu de foto bewaart.
- Als je nu hier: private/var/mobile/Media/DCIM kijkt, zul je zien dat heeft hij nieuwe mappen gemaakt heeft.
- zet evt je oude foto's terug.

Succes!!


Ik had ook last van dit probleem.
(Zowel de foto app als de camera ging niet meer aan)

Bedankt !!

febe 16-03-08 17:41

Eindelijk heb ik het nog eens geprobeerd. Ik had bovenstaande stappen vorige week al eens geprobeerd, maar heb nu niet alleen de inhoud, maar de hele map DCIM verwijderd en daarna de andere stappen gedaan. En inderdaad; de camera werkt weer!
Tnx again, Febe

Shorty007 01-07-08 18:14

camera slaat foto's niet op
 
Ben zojuist achter een probleem gekomen.
Ik heb mijn iPhone op 1.1.4, alles werk op zich prima.

Echter wilde ik net een foto maken, dat gaat goed. Maar als ik dan de camera roll in de Photo Library open dan staat de foto er niet bij. Terwijl de camera zelf werkt, de ''sluiter'' sluit gewoon alleen daar blijf tie hangen....

Iemand een goede tip voor mij?

ControlSje 01-07-08 18:17

Misschien dat de rechten of de eigenaar niet goed staat. Kijk hier eens, misschien werkt de besproken oplossing ook voor jou/jullie.

Suc6.

Shorty007 01-07-08 18:26

1 Bijlage(n)
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb daar idd naar gekeken al, maar als ik ga kijken, zie ik heel de map Media niet staan.
Als ik hem dan vervolgens zelf aan wil maken, zeg tie dattie al bestaat.

Heb er ff een scr shotje bij gedaan.
Ik gebruik IphoneBrowser.

febe 01-07-08 18:43

of deze?
Kan misschien ook een oplossing zijn?

Shorty007 01-07-08 18:48

Jup die onderste tip heeft gewerkt :)
Bedankt voor de reacties!!

Bomans 01-07-08 19:29

// Heb deze even samengevoegd aangezien de oplossing ook hier te vinden was.

ServicePack 22-08-08 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herbie65 (Bericht 69030)
Het probleem van de camera die alleen nog maar zwarte foto's maakt (en als je de filmrol bekijkt witte previews) is als volgt op te lossen:
- verwijder de hele inhoud (2 mappen met files) van: private/var/mobile/Media/DCIM
- Evt eerst een backup maken, want je raakt dan de foto's die er al in stonden kwijt.
- herstart de iPhone.
- start camera, en maak een foto.
- Als het goed is heeft hij nu de foto bewaart.
- Als je nu hier: private/var/mobile/Media/DCIM kijkt, zul je zien dat heeft hij nieuwe mappen gemaakt heeft.
- zet evt je oude foto's terug.

Succes!!

Goud Gozer!!

Werkte perfect voor mij!

antonvriend 02-03-09 16:13

Ik heb gedaan wat herbie zij en hij doet het weer hartelijk bedankt...
eindelijk weer foto's van de kinder maken


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:28.