//

Bestaat er een line-out&voedingskabel voor 3GS?

Bestaat er een line-out&voedingskabel voor 3GS? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben erg nieuwsgierig naar de bevindingen van de kabel en de prijs. Wellicht een optie om de bevindingen te plaatsen op een ander forum ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 03-09-09, 16:12
yoscka yoscka is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard Is de moderator met vakantie?

Ik ben erg nieuwsgierig naar de bevindingen van de kabel en de prijs. Wellicht een optie om de bevindingen te plaatsen op een ander forum (ITomTom)? Overigens grote onzin het goedkeuren van berichten tenzij er hele verkeerde zaken in staan. Forum is een open discussie platform!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #22  
Oud 03-09-09, 23:35
allewijn allewijn is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 62
Standaard

Bij deze wil ik NOGMAALS een BEROEP doen op de moderators:

Welke moderator heeft mijn bericht in behandeling en waarop wordt deze NIET gepost?
Er staan alleen maar handige wetenswaardigheden in mbt hoe de 3G/3GS van stroom wordt voorzien, uitleg over 5Volts usb uitgangen, de weerstanden die de 3G/3GS hierbij op de twee data aansluitingen verwacht, etc. Kortom: HANDIG en NUTTIG!

Waarom wordt dit NIET gepost?
Ik ervaar dit forum als erg handig maar ben hier nu bijzonder telleurgesteld in.

Zou de betreffende moderator anders op zijn minst het fatsoen willen nemen om mij de rede van afkeur toe te zenden middels email of pb?
En zou deze moderator dan ook mijn gehele afgekeurde bericht terug willen zenden zodat ik deze op een ander forum wel kan posten of zodanig kan verbouwen dat deze hier wel gepost kan/mag worden?
Ik heb het uitgebreid getikte bericht nml zelf niet meer!
(je gaat er nml. na het tikken niet vanuit dat je ineens een melding krijgt dat dit bericht eerst gekeurd gaat worden)

Ik verwacht hier een uitleg!

Gr.

Tim
  #23  
Oud 04-09-09, 13:39
allewijn allewijn is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 62
Standaard

Nog steeds ‘grote’ verbazing over hoe de moderators hier met mijn ingestuurde bericht om zijn gesprongen, maar ik ga mijn verhaal hier nogmaals tikken, in de hoop dat het nu gewoon op normale wijze direct gepost wordt:
Ik heb het volgende bevonden met mijn iphone connector naar line-out+usb-voedings kabel:
Zoals ik al vermeld had is het geluid via de line-out van de iPhone naar mijn autoradio werkelijk waanzinnig goed.
Het geluid is beduidend beter/strakker/harder dan via de jackphoneplug bovenop de iphone.
Deze kabel werkt dus perfect!
Echter: Er zit dus ook een usb connector op deze kabel. Deze usb connector dient ervoor om de iPhone op te laden. In principe zou je deze connector dus op een 12V sigarettenaansteker-naar-usb-socket kunnen steken.
Deze sigarettenaansteker-naar-usb-sockets zie je overal en bijna iedereen heeft er vast wel eentje thuis liggen.
Deze zetten simpelweg 12V om naar 5V om allerlei usb apparatuur (mp3 spelers, smartphones, camera’s, etc. op te laden.
Voor degenen die niet weten hoe zo’n ding eruit ziet, hier een afbeelding: http://zyrotec.com/USB_Car_Charger.jpg
Ikzelf heb een sigarettenaansteker-socket in mijn dashboardkastje, waar ook de ‘line-in’ zit die naar mijn autoradio loopt.
Het idee was dus om de aangeschafte kabel in het dashboardkastje zowel op de line-in als op de voeding aan te sluiten middels zo’n sigarettenaansteker-naar-usb-socket.
Het viel mij echter op dat de iPhone NIET oplaadde en heb na wat speurwerk het volgende ontdekt.
Ditgene zal oplossen wat al in véle topics besproken is over het niet opladen van de iPhone in de auto:
Een usb stekker bestaat uit 4 polen. De linker is de ‘GROUND’, diegene daarnaast de ‘DATA –‘, daarnaast de ‘DATA+’ en daarnaast de ‘5V+’.
In principe heb je dus alleen de buitenste twee nodig om apparaat te voorzien van 5Volts voeding.
Echter is de iPhone 3G/3GS een uitzondering op deze regel!
De 3G/3GS wil ook op de twee data-aansluitingen een spanning zien van ongeveer 2.5Volt.
Hierdoor krijgt de 3G/3GS een signaaltje dat hij opgeladen mag worden.
Hierdoor vallen véle opladers, zowel ‘huismodellen’ die thuis van 220Volt naar 5Volt usb lopen, als ‘automodellen’ die dus via de sigarettenaanstekersockets van 12Volt naar 5Volt usb lopen af.
Deze gebruiken intern nml. alleen de buitenste twee aansluitingen.
Om deze rede laadde mijn 3GS dan ook niet op!
Een ‘echte’ iPhone auto-oplader heeft intern twee weerstandjes zitten die een spanning geven op de twee data-aansluitingen, waardoor de iPhone ook daar een signaal op ziet en dan wel geactiveerd wordt om op te laden.
Dit verklaard ook waarom op moderne computers/laptops de 3G/3GS wél oplaad als de PC aan staat, maar niet als hij uit staat (terwijl er op moderne pc’s wel gewoon altijd 5Volt blijft staan op de usb poorten, ookal staat de pc uit). Er komt dan simpelweg geen signaal meer op de twee datakanalen, wat wel het geval is als de PC aan staat (omdat er dan bijv. dataoverdracht plaats vindt ivm syncen/itunes, etc.
Nu bestaan er tegenwoordig gelukkig wél 12V sigarettenaansteker-naar-usb-sockets die zulke weerstandjes ook intern op de twee datakanalen hebben, waardoor de iPhone zeg maar ‘gefopt’ wordt en hij toch op kan laden (dus via de 12V sigarettenaansteker-naar-usb-socket en daarop de originele usb-naar-iPhone kabel, of zoals in mijn geval, de usb+line-out-naar-iPhone-kabel).
Ik heb vandaag zo’n 12V sigarettenaansteker-naar-usb-socket voor 12,95 euro bij ‘Saturn’ gekocht en deze WERKT!!!
Hopend dat anderen hier ook wat aan hebben!
Dit verklaard nml. waarom er zo vaak oplaad problemen zijn met de 3G/3GS!
Gr.
Tim

Laatst gewijzigd door allewijn; 04-09-09 om 13:42.
  #24  
Oud 04-09-09, 14:08
Brinkster Brinkster is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 21
Standaard Naam of merk van kabel

Hallo Alewijn,

Zou je de merknaam van het kabeltje op kunnen geven?
Diegene die je per ongeluk bij Saturn tegen het lijf liep bedoel ik.

Daar ben ik nou echt al heel lang naar op zoek.

Gr,
Sandor

en eh Alvast bedankt
  #25  
Oud 04-09-09, 14:16
allewijn allewijn is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brinkster Bekijk bericht
Hallo Alewijn,

Zou je de merknaam van het kabeltje op kunnen geven?
Diegene die je per ongeluk bij Saturn tegen het lijf liep bedoel ik.

Daar ben ik nou echt al heel lang naar op zoek.

Gr,
Sandor

en eh Alvast bedankt
Hopend dat mijn bovenstaande bericht een hoop duidelijk voor een ieder verschaft mbt het opladen van onze iPhones.
De iPhone naar line-out+usb kabel is van het huismerk 'C-blocs' (mediamarkt/saturn) en zo ook de (mooie piepkleine)12V sigarettenaansteker-naar-usb-socket.
Welke er zo uitziet (maar dan niet van Belkin:
  #26  
Oud 04-09-09, 15:35
Brinkster Brinkster is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 21
Standaard Thanks

Super!
Je wordt bedankt!!!!
  #27  
Oud 05-09-09, 18:31
allewijn allewijn is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 62
Standaard

Oké volgende probleem:
(en ik hoop dat hier wat electro-techneuten zitten)

Op zich werkt alles nu prima:
- Ik heb één mooie zwarte kabel onderaan mijn iPhone geklikt, welke verderop in de kabel keurig verloopt naar 3.5mm jack line-out en usb voor de voeding
- De 3.5mm jack line-out past keurig achterin mijn autoradio en zorgt voor een strak, helder, luid geluid, gelijkwaardig aan cd's
- Ik heb een kleine 12V sigarettenaansteker-naar-usb-socket gekocht waarop de usb uitgang van de kabel zit. Mijn iPhone wordt keurig van stroom voorzien en laad op

ECHTER: Het 'opladen' zorgt voor een achtergrondruis, welke hoorbaar is over de luidsprekers (en hoe harder je het volume zet, hoe harder het wordt) Het is natuurlijk het beste hoorbaar als je de muziek van de iPhone op pauze zet maar de 'bron' van de autoradio nog steeds op 'aux' staat. Maar ook als je gewoon muziek afspeelt hoor je die bepaalde 'spanningsruis' ertussendoor.

Als ik de usb plug er uittrek, dus als ik de iPhone even niet van voeding voorzie, maar enkel de line-out functie benut, is 'de oplaadruis' geheel weg. Het komt dus echt doordat de iPhone voeding krijgt, deze over dezelfde kabel loopt als de line-out en hier iets van een 'loop' optreedt.
Ik heb al een 'groundloopisolator' om de kabel heen geklikt, maar dit haalde de ruis niet geheel weg.

Weet iemand wat hieraan te doen is?
(en hierop voortbordurend: Zouden mensen met een actieve Carcomm oplaad+line-out cradle hier ook last van hebben?)
  #28  
Oud 05-09-09, 19:04
dominiqueske dominiqueske is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 34
Standaard

Jammer dat dit topic mij nog niet eerder gepasseerd heeft.. Wij hebben namelijk in onze BMW auto een iPod-interface. BMW geeft deze beschrijving:

Citaat:
iPod-interface.
Neem uw muziek mee. Met de iPod-interface wordt uw iPod, iPod nano of iPod mini of iPhone naadloos in het HiFi-systeem van uw BMW geïntegreerd.

In het handschoenkastje vindt u de stekker waarmee u de iPod of iPhone met de BMW verbindt. Via deze verbinding stroomt er niet alleen muziek in het BMW HiFi-systeem of stroom in de iPod-batterij. Met de BMW Radio, de multifunctionele toetsen op het stuur of de iDrive Controller kunt u ook liedjes en playlists in de iPod selecteren en het volume regelen. Alle lijsten, titels, uitvoerders en andere detailinformatie verschijnen op het radiodisplay of op de boordmonitor.

iPod en iPhone zijn gedeponeerde handelsmerken van Apple Computer.
Deze verbindingskabel lijkt exact op jou tekening, echter is ons kabeltje wel maar 15 cm lang ofzo... zie : http://www.bmw.be/be/nl/owners/accessories/accessoryfinder/finder.html

Ik weet niet veel van dergelijke aansluitingen maar hoop dat je hier enigzins mee geholpen bent.
  #29  
Oud 05-09-09, 20:55
Brinkster Brinkster is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 21
Standaard Ruis

Hallo Dmoniqueske

Ik heb dus gister de kabel gekocht de Allewijn heeft getipt.
Kabels is super maar ik heb ook het probleem van de ruis. dit had ik ook toen ik gewoon de kabel bovein de iphone had.

Het probleem zit hem erin waar je de voeding vandaan haalt. Meestal is de sigaretten aansteker een laatste schakel in de installatie van de auto. Is ook niet echt belangrijk als het gaat om storingsvrije spanning.

Het beste, en dat moet ik nu dus ook nog doen, is om een extra sigaretten aansteker te plaatsen ergens onder je dashboard en de dan te voeden dirct vanaf de accu. Hierdoor heb je een directe voeding met de minste storing. Probleem is dat je dan wel 2 draden vanaf de accu moet halen.
Zorg er wel voor dat als je die draden aanlegt dat je ze ook ook van een zekering voorziet, die zo vlak (net na) mogelijk bij de accu zit. Dan is de nieuwe bedrading ook beveiligd bij kortsluiting.

De kabel die Allewijn heeft getipt is wel super. doet het inderdaad zonder voeding erg goed.

Ik zal morgen wel een nieuwe voeding aanlegen en jullie op de hoogte houden.

Gr,
Sandor
  #30  
Oud 05-09-09, 21:23
dominiqueske dominiqueske is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 34
Standaard

Ok, ik denk jullie probleem nu volledig te begrijpen. Wat bedoelen jullie eigenlijk met een line-out cradle? Hier is ons systeem zo:

1 BMW iPod-interface, werkt uitstekend en zonder ruis ( Dit dus waarschijnlijk omdat hij via interface wordt opgeladen en dus geen 'loop' heeft).

2de BMW wordt gewoon opgeladen via een carcharger en muziek speel ik af via een monster iCable (mini to mini) als ik me niet vergis,(bedoelen jullie hier misschien die line-out cradle mee?) . Ik heb dus geen last in deze auto van ruis tijdens opladen.. Ligt het misschien niet toch aan de kabel? Want dat dacht ik namelijk eerst, vandaar dat ik de link had geplaatst van de BMW kabel aangezien ik er met de andere BMW geen last van heb.
  #31  
Oud 05-09-09, 21:30
Brinkster Brinkster is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 21
Standaard sorry

Sorry,

Mijn bericht was voorAllewijn bedoeld!!

Gr,
Sandor
  #32  
Oud 05-09-09, 22:29
allewijn allewijn is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brinkster Bekijk bericht
Hallo Dmoniqueske

Ik heb dus gister de kabel gekocht de Allewijn heeft getipt.
Kabels is super maar ik heb ook het probleem van de ruis. dit had ik ook toen ik gewoon de kabel bovein de iphone had.

Het probleem zit hem erin waar je de voeding vandaan haalt. Meestal is de sigaretten aansteker een laatste schakel in de installatie van de auto. Is ook niet echt belangrijk als het gaat om storingsvrije spanning.

Het beste, en dat moet ik nu dus ook nog doen, is om een extra sigaretten aansteker te plaatsen ergens onder je dashboard en de dan te voeden dirct vanaf de accu. Hierdoor heb je een directe voeding met de minste storing. Probleem is dat je dan wel 2 draden vanaf de accu moet halen.
Zorg er wel voor dat als je die draden aanlegt dat je ze ook ook van een zekering voorziet, die zo vlak (net na) mogelijk bij de accu zit. Dan is de nieuwe bedrading ook beveiligd bij kortsluiting.

De kabel die Allewijn heeft getipt is wel super. doet het inderdaad zonder voeding erg goed.

Ik zal morgen wel een nieuwe voeding aanlegen en jullie op de hoogte houden.

Gr,
Sandor
Hoi Sandor,

Loopt idd wat door de war, ik begrijp idd dat jouw bericht voor mij bedoeld is en niet voor dominiqueske (want die heeft geen problemen met zijn bmw setup).
Mooi dat de kabel, die ik aangekaart had, ook voor jou goed werkt!
Geluid via line-out is beduidend beter dan via de koptelefoonuitgang van de iPhone hè?
Hoop dat jij het probleem mbt de signaalruis weet te verhelpen door een 12Volts spanning direct van de accu vandaan te pakken.
Als dat werkt, ga ik uiteraard ook hetzelfde doen.
Ben benieuwd en ik hoor graag van je!
(Je zou misschien ook de 12V spanning vanaf de isoconnector van de radio kunnen pakken, dan zit je op dezelfde 'groep')
Afwachtend op jouw ervaring...

Gr.

Tim
  #33  
Oud 06-09-09, 09:36
dominiqueske dominiqueske is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 34
Standaard

Ik moet helaas bovenstaande ondervindingen wijzigen.. Heb deze avond toch een felle ruis opgemerkt bij onze 2de BMW. Nu weet ik niet of dit aan de nieuwe iPhone 3G ligt, of misschien de nieuwe charger die ik gekocht heb aangezien ik zeker weet dat met de 2G dit probleem niet was..
  #34  
Oud 06-09-09, 10:42
Roalt Roalt is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 12
Standaard

Ligt aan je auto, heeft te maken met de aarding van de sigaretten aanstekeraansluiting.

Anyway, om te reageren op het eigenlijke onderwerp, ik heb nu een maand de Liquid Aux van Kensington, via ebay gekocht voor zo'n 30 euro, werkt perfect.

1 kabel naar de lader, van daaruit een vrij kort kabeltje voor naar je jack aansluiting van je autoradio. Leuke is dat er ook nog een afstandsbediening bij zit die aan je stuur kan, kun je je ipod functie starten e.d. zonder je telefoon aan te raken. Enige nadeel is dat als je navigatie aanhebt het scherm na verloop van tijd dimt omdat je iPhone vindt dat ie in ipod modus zit.

Hoe dan ook een aanrader, de afwerking is mooi en strak, past prima bij de iPhone.
  #35  
Oud 06-09-09, 10:45
Brimme Brimme is offline
• iOS 4.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 279
Standaard

bedankt voor de lader tip allewijn!
Ga hem deze week ook even aanschaffen want mijn eerder gekochte laders werkt helaas niet. kreeg de melding dit accessoire wordt niet ondersteund en dan laad niet op met een gele driehoek.
  #36  
Oud 16-09-09, 23:22
pascalbrouwers pascalbrouwers is offline
• iOS 6.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Sjeng - City
Berichten: 189
Standaard

Heb vandaag de kensington ontvangen ( zie foto)..
Werkt perfect en ook geen ruis of bromtoon zoals bij anderen gebeurd.
Gekocht voor 23 Dollar op Ebay, moet wel nog 15 Dollar verzendkosten bij.

Roalt bedankt heb jou tip opgevolgt.


__________________
Ipad 32GB,touch 16GB,2G 16GB,3G 16GB,4G 16GB en de 5G 16 GB
  #37  
Oud 17-09-09, 08:41
Roalt Roalt is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 12
Standaard

Ah, mooi zo! Ik ben er ook nog steeds erg blij mee.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Bestaat er een toegangscode voor bepaalde apparte mapjes? Ozyar iTunes 0 29-12-10 23:51
Bestaat er een programma voor ... Monsterkils Jailbreak apps en thema's 2 25-11-10 18:12
Bestaat er een iphone Switch voor de dock connector aansluiting? ross iPhone accessoires en onderdelen 0 10-05-10 13:44
Bestaat er een mainflex voor de iphone, of word ik in de maling genomen? Help.. wilmagroen iPhone algemeen 6 16-02-09 18:55
bestaat er een pennetje voor de iPhone? Rubske iPhone accessoires en onderdelen 2 05-01-09 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:33.