//

Enigma App

Enigma App discussie in iPhone Games forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal. Ik kwam langs deze app. Het is een app van een Nederlands onderzoeksbureau die een representatief panel voor Nederland onderhoud. Je kan je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Games
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-07-10, 20:33
tuinbouwboy tuinbouwboy is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 14
Standaard Enigma App (Geld verdienen met je iPhone!)

Hallo allemaal. Ik kwam langs deze app. Het is een app van een Nederlands onderzoeksbureau die een representatief panel voor Nederland onderhoud. Je kan je middels de app opgeven voor hun panel. Ongeveer 2 keer per maand krijg je een uitnodiging voor deelname aan een onderzoek die je via de app, dus op je telefoon, kunt invullen. De onderzoeken kunnen over van alles gaan (van "wat is je favoriete frisdrank" tot "denk je dat Nederland wereldkampioen wordt").

Het leuke is, het meedoen aan de onderzoeken hoef je niet voor niets te doen, je krijgt 10 eurocent per beantwoorde vraag! Ze betalen eens per half jaar het gespaarde bedrag uit.

Dus heb je even niets te doen, vul een onderzoekje in op je telefoon en je verdient nog een zakcentje ook

De iTunes link naar de app: itms://itunes.apple.com/nl/app/enigma/id378447212?mt=8

Voor meer informatie over Enigma Research kan je kijken op www.enigmaresearch.nl

Laatst gewijzigd door tuinbouwboy; 10-08-10 om 13:51.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-07-10, 10:26
gebo51 gebo51 is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 28
Standaard

Hey Tuinbouwboy,

Dat is een leuke app, zeg! Ik heb hem inmiddels geinstalleerd. Ik hoop op veel onderzoeken en een leuke zakcent
Thanks voor het bericht

gr. Gebo51
  #3  
Oud 13-07-10, 16:22
RenevdPut RenevdPut is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 3
Standaard Enigma app

Het is inderdaad een leuke app. Ik ben sinds januari lid van het panel van Enigma Research (heb me via de website destijds opgegeven). Als panellid heb ik, toen ik gisteren in de nieuwsbrief las dat er een app was, deze gelijk gedownload. Ik vind het erg handig dat ik de onderzoeken nu ook op mijn telefoon kan invullen.

PS: Ik zag vandaag dat mijn gespaarde saldo over het eerste half jaar (je krijgt 0,10 eurocent per vraag) was bijgeschreven op mijn rekening.

Groeten,

Rene
  #4  
Oud 29-07-10, 14:43
agnesnijdam agnesnijdam is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 7
Standaard

Leuke app van Enigma Research. Wel tof dat je gewoon geld kan verdienen met het meedoen aan een onderzoekje wat 9 van de 10 keer nog leuk om in te vullen is ook!
  #5  
Oud 01-08-10, 12:27
woepie1954 woepie1954 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard Net geregistreerd bij Enigma

Hallo,

Ook ik heb me net geregistreerd als panellid van Enigma Reseach via hun app. Het werkt allemaal heel makkelijk. Na de registratie kreeg ik een mail met het bericht dat er een instapvragenlijst voor me klaar stond. In deze instapvragenlijst moest ik een aantal persoonlijke gegevens invullen (dit kunnen ze gebruiken om me uit te nodigen voor de juiste onderzoeken).

Leuk dat je 0,10 cent per vraag krijgt. Ik zit vaak in de trein van en naar het werk. Dan heb ik mooi de tijd om af en toe een onderzoekje in te vullen (verdien er nog wat mee ook )

@iphoneclub; Misschien leuk om deze app eens te bespreken als review?
  #6  
Oud 01-08-10, 17:30
Dutchskill Dutchskill is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 111
Standaard

Dus je verdient 1,20 euro per half jaar? Dat is de moeite toch niet lijkt me zo, of zie ik het nou verkeerd?

Ik las verkeerd :l per beantwoorde vraag, en niet per enquete. Maar wat kan je zoal verdienen dan in een half jaar?
  #7  
Oud 02-08-10, 12:10
tuinbouwboy tuinbouwboy is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 14
Standaard

@Dutchskill; Als je uitgaat van gemiddeld 10 vragen per onderzoek, betekent dit 2 euro per maand. Dit komt neer op 2x6=12 euro per half jaar. Rijk wordt je er niet van, maar ik vind het persoonlijk ook gewoon leuk om aan onderzoek mee te doen en mijn mening te geven over bijvoorbeeld een actueel onderwerp.
  #8  
Oud 04-08-10, 09:57
Douwe.Dijkstra Douwe.Dijkstra is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard

Leuke app. Bij Enigma Research kan je in plaats van voor je zelf sparen dit ook voor een goed doel of vereniging doen. Om te sparen voor je vereniging kan je een spaarcode aanvragen. Deze spaarcode moet vervolgens ieder vereningingslid dat mee wilt doen in zijn persoonlijke gegevens zetten.

Ik heb voor mijn voetbalvereniging een spaarcode aangevraagd. Er lopen nogal wat verenigingsleden met een iphonetje rond, dus een leuk aantal deelnemers die gaat sparen is snel gevonden
  #9  
Oud 06-08-10, 13:20
agnesnijdam agnesnijdam is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 7
Standaard

Hè Douwe, van die spaarcode wist ik niet. Ik ga er ook eentje aanvragen voor mijn basketbalvereniging!
  #10  
Oud 08-08-10, 10:10
RenevdPut RenevdPut is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 3
Standaard

Een tip voor Enigma Research (als ik zo vrij mag zijn ); misschien is het handig om bij de volgende update de vriendenwerf optie ook in de app in te bouwen (deze is nu alleen beschikbaar op de website). Zo kan je makkelijker mensen uitnodigen om te sparen voor jouw vereniging!
  #11  
Oud 08-08-10, 16:46
Rockywoman Rockywoman is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Lelystad
Berichten: 229
Standaard

Een leuke app..Bedankt voor de tip. Heb hem net gedownload en ga eens een kijkje nemen.
  #12  
Oud 09-08-10, 20:01
robertoosterbaan robertoosterbaan is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Groningen
Berichten: 2
Standaard

Als marktonderzoeker vind ik dit leuk!

Laatst gewijzigd door robertoosterbaan; 10-08-10 om 16:35.
  #13  
Oud 10-08-10, 13:35
dePAUL dePAUL is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 31
Standaard

Vreemd. Iedereen die iets positiefs schrijft over deze app is op dezelfde dag geregistreerd als het plaatsen van de reactie. Toeval? Of niet?
0.10 eurocent kun je ook schrijven als 0.1 cent en is dus slechts 1/10 van 1 cent. M.a.w om 1 EUR samen te sparen moet je 1000 vragen beantwoorden. Ik denk dat ik mijn job nog niet meteen ga opgeven
  #14  
Oud 10-08-10, 14:54
tuinbouwboy tuinbouwboy is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 14
Standaard

@dePAUL; waar je al op let ....; maar (grotendeels) heb je gelijk idd! (Grappig detail is dan wel dat jij zelf ook net geregistreerd bent!). Bedankt trouwens voor je tip mbt 10 eurocent. Ik heb het in mijn hoofdpost even aangepast.
  #15  
Oud 10-08-10, 15:02
Colin. Colin. is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 29
Standaard

Zeg 5 sec. per vraag. Ben je dus 5.000 seconden kwijt voor 1 euro. is 83min, 1 uur en 23min. voor 1 euro..

:-/
  #16  
Oud 10-08-10, 15:46
tuinbouwboy tuinbouwboy is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 14
Standaard

Volgens mij ontstaat er nu nogal de nodige verwarring over de vergoeding.

@Colin; 10 eurocent per vraag en je rekent 5 sec per vraag. Bij 10 vragen beantwoorden heb je 1 euro verdient. 10x5sec=50sec. Is minder dan 1 minuut werk voor 1 euro.
  #17  
Oud 10-08-10, 20:53
dePAUL dePAUL is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tuinbouwboy Bekijk bericht
Volgens mij ontstaat er nu nogal de nodige verwarring over de vergoeding.

@Colin; 10 eurocent per vraag en je rekent 5 sec per vraag. Bij 10 vragen beantwoorden heb je 1 euro verdient. 10x5sec=50sec. Is minder dan 1 minuut werk voor 1 euro.
Kun je geen app schrijven die random antwoorden geeft?
  #18  
Oud 11-08-10, 14:20
Colin. Colin. is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tuinbouwboy Bekijk bericht
Volgens mij ontstaat er nu nogal de nodige verwarring over de vergoeding.

@Colin; 10 eurocent per vraag en je rekent 5 sec per vraag. Bij 10 vragen beantwoorden heb je 1 euro verdient. 10x5sec=50sec. Is minder dan 1 minuut werk voor 1 euro.
Het is 0,10 eurocent niet 10 eurocent...

Edit: Ownee het is 0,10 euro..ik ging er vanuit wat dePAUL zei..

Laatst gewijzigd door Colin.; 11-08-10 om 14:23.
  #19  
Oud 13-08-10, 10:55
tuinbouwboy tuinbouwboy is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 14
Standaard

@Colin; De verwarring kwam ook een beetje door mijn oorspronkelijke post. Daar had ik per ongeluk 0,10 eurocent staan ipv 10 eurocent. dePaul had heeft me hier gelukkig even attent op gemaakt.
  #20  
Oud 13-08-10, 14:24
Tolarian Tolarian is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Antwerpen (België)
Berichten: 76
Standaard

dus het is 10 eurocent per vraag ?
Reageren

Labels
geld verdienen, mening, onderzoek, panel



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
App door review krijgen / hoe app meer diepgang te geven voor app store klaverentwee Ontwikkelen voor iOS 2 10-01-11 19:18
iOS4 thema by enigma kenwood100 Jailbreak apps en thema's 2 24-08-10 19:44
Apple komt binnenkort met conversie app en vertaal app? app? libia Chat en geruchten 3 29-09-09 20:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:34.