//

iCal synchronisatie vraag (iMac --> iPhone)

iCal synchronisatie vraag (iMac --> iPhone) discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Allereerst voor iedereen de beste wensen voor 2012. Zojuist een opvallend verschil geconstateerd tussen iCal op mijn iMac en op mijn iPhone. Er zit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-01-12, 15:47
Willem4s Willem4s is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 6
Standaard iCal synchronisatie vraag (iMac --> iPhone)

Hallo,

Allereerst voor iedereen de beste wensen voor 2012.

Zojuist een opvallend verschil geconstateerd tussen iCal op mijn iMac en op mijn iPhone.
Er zit één dag verschil in de verjaardagen tussen de 2 agenda's. Volgens mijn iPhone is iedereen 1 dag eerder jarig. Ook na synchronisatie blijft dat zo. Ik snap er niets van.

De reminders staan bij mij op 2 dagen vooraf. Heb er wat aan veranderd, (1 dag, dag zelf) en maar weer teruggezet op 2 dagen. Maakte allemaal niets uit.

De iPhone geeft de datum van vandaag gewoon als 2 januari, ook verjaardagen in maart, april en later zijn 1 dag te vroeg(bij een datum/kalender probleem hadden dat er 2 kunnen zijn i.v.m. schrikkeljaar).

Iemand een idee waar dit door veroorzaakt kan worden?

p.s. Ik mijn iPhone nog maar 2 weken, een 4s met iOS 5.0.1, dus up to date. De iMac op 10.6.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-01-12, 18:07
wastaal wastaal is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Misschien iets met time-zone's?
  #3  
Oud 02-01-12, 23:59
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Zijn alleen de verjaardagen een dag te vroeg of zijn alle afspraken een dag te vroeg.
  #4  
Oud 05-01-12, 16:18
Willem4s Willem4s is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 6
Standaard

Ik heb nog eens wat dingen geprobeerd m.b.t. dit probleem.

Gewone afspraken in iCal gezet en daarna synchroniseren gaat goed, staan dus goed in de iPhone.

De verjaardagen in iCal zijn geen gewone afspraken maar een "abonnement" en worden in de agenda gezet vanuit Adresbook(op basis van geboortedatum). In iCal is de dag dan ook gelijk geblokkeerd, kan er geen andere afspraken meer op maken, maar dat terzijde.

Het lijkt er dus op dat "abonnementen" in iCal niet goed worden overgezet naar de agenda van de iPhone.

Iemand hier ervaring mee, en liefst ook een oplossing.
  #5  
Oud 05-01-12, 16:23
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Aangezien dit een dubbelpost/topic is voor dit topic gaat hier een slotje op.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
synchronisatie Iphone 3 gs met ios5 op imac Matsmart iPhone algemeen 0 24-10-11 10:07
Mac OS X: synchronisatie Iphone, Imac en laptop Arnold Trampe iTunes 2 15-06-11 22:56
iCal iPhone synchroniseerd niet naar iMac aaifoon Desktop-applicaties 3 12-01-09 22:15
1.1.3. Imac synchroniseert niet mijn contactgegevens/iCal Theun iTunes 17 04-06-08 00:12
Vraag over iPhone aan de iMac superzemie Unlock [archief] 1 20-04-08 18:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:14.