//

Mail werkt niet meer, account toevoegen lukt niet

Mail werkt niet meer, account toevoegen lukt niet discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kan opeens mijn mail niet meer openen op mijn iPhone SE. Ik heb een hotmail-account. Als ik de app open krijg ik de melding ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-07-18, 21:26
mieke87 mieke87 is offline
• iOS 11.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2018
Berichten: 2
Standaard Mail werkt niet meer, account toevoegen lukt niet

Ik kan opeens mijn mail niet meer openen op mijn iPhone SE.
Ik heb een hotmail-account. Als ik de app open krijg ik de melding dat ik een nieuw account toe moet voegen, maar als ik dit doe kan ik alles 'aanvinken', maar mail staat er niet bij (zie bijlages: op de ene foto zie je het scherm van appelsupport wat je zou moeten krijgen en wat ik altijd had, de andere foto een screenshot van hoe het bij mij is).

Ik heb opnieuw opgestart, de mail app opnieuw geïnstalleerd, telefoon helemaal terug naar fabrieksinstelling en reservekopie er weer op gezet, iCloud uit- en weer ingelogd, maar ik blijf dezelfde melding krijgen.

Ook als ik met mijn werkmail probeer een account aan te maken (wat eerder gewoon werkte), via exchange, krijg ik dezelfde foutmelding.

Mijn hotmail account werkt gewoon op andere apparaten (bijv ook op de iPhone van iemand anders), dus daar ligt het volgens mij ook niet aan.

Weet iemand wat ik nog zou kunnen proberen om dit weer voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt! mvg, Mieke
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png IMG_5299.PNG‎ (147,4 KB, 7x gelezen)
Bestandstype: png IMG_5297.PNG‎ (69,8 KB, 8x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-07-18, 00:01
Otje82 Otje82 is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 590
Standaard

Probeer eerst eens een harde reden van het toestel en als dit niet werkt herstel met iTunes.
  #3  
Oud 12-07-18, 10:15
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Is het misschien een bedrijfs telefoon, veel bedrijfen blokkeren de outlook app.
Deze app verplaatst alle mail naar een server van microsoft en dit is een potentieel beveiligings risico.
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #4  
Oud 12-07-18, 20:25
mieke87 mieke87 is offline
• iOS 11.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2018
Berichten: 2
Standaard

Bedankt voor de reacties. Een harde reset had ik al gedaan, maar ook zonder effect. En @otje82 wat bedoel je met herstel via iTunes?

Het is geen telefoon van werk, dus daar kan het volgens mij ook niet aan liggen.

Groetjes, Mieke
  #5  
Oud 13-07-18, 12:32
Otje82 Otje82 is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 590
Standaard

Back up maken en dan het toestel met iTunes op de Mac herstellen naar nieuw. Dan eerst even kijken wat er gebeurt zonder backup terug plaatsen. Gaat dit goed kan je kijken wat er gebeurt als je de backup terug zet.
  #6  
Oud 13-07-18, 17:21
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Otje bedoelt dat je de iphone via een pc (dmv iTunes) moet aansluiten en daarmee een backup maakt.

Daarna heb je, ook weer in iTunes, opties om te herstellen, één ervan is als nieuwe telefoon, waarbij er dus alleen een basis ios op je telefoon komt.

Als je OTA update, dus Over-the-Air, zonder gebruik te maken van iTunes, kan er oude data blijven staan en daar kan mogelijk de oorzaak van je probleem liggen.

Eventueel kan je je backup later weer terugzetten, maar we moeten eerst weten waar de oorzaak zit en dat is meestal in de software.

Uitleg:
https://forum.iculture.nl/wiki/Reservekopie
https://forum.iculture.nl/wiki/Handl...rvekopie-maken
__________________
“Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it.” — Henry Ford
Reageren

Labels
account, mail, outlook.com



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
nummers toevoegen aan afspeellijst lukt niet meer heggemus iPhone algemeen 3 23-06-15 18:11
Apps updaten met 'ander' account lukt niet meer marijn65 iPhone Apps 5 28-07-12 21:10
Windows: Muziekbestanden toevoegen aan IPod lukt niet meer Merisielu iTunes 0 11-05-12 12:55
exchange mail toevoegen lukt niet Rikkie311 iPhone algemeen 0 12-01-12 22:55
aol.nl mail account werkt niet ? cardwizard iPhone algemeen 5 27-04-10 22:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:48.