iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Mac/PC besturen met de iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/31822-mac-pc-besturen-de-iphone.html)

yoeri 09-06-08 09:56

Mac/PC besturen met de iPhone
 
Beste leden,

Vanaf mijn werk of waar dan ook kan ik mn computer thuis besturen met Verbinding met extern bureaublad. thuis staat de computer dag en nacht aan met windows xp pro. is het mogelijk om met de iphone in te loggen op deze computer en welk stukje software heb ik daar voor nodig op de iphone.

Bomans 09-06-08 10:14

Touchpad Pro

yoeri 09-06-08 12:20

Bedankt voor je reactie maar met windows Verbinding met extern bureaublad moet je ook een bebruikersnaam opgeven en dat kan niet met dit programma

signs2007 09-06-08 13:10

Voor RDP (Remote Desktop) heb je een client nodig. Deze is alleen voor MS producten geschikt. Voor de iphone is deze er (nog) niet.

Ipv RDP kun je gebruik maken van VNC. Zoek even op het forum hier naar.

yoeri 09-06-08 15:44

Dat is jammer :(

boder 13-10-08 22:31

Inloggen op een extern bureaublad
 
Is het mogelijk om met een iphone (3G) in te loggen op een externe (windows)server?
Op mijn mac doe ik dat via RDC = een prog. om in te loggen op een windowsserver.
Is Safari op de iphone zodanig aan te passen dat het zo ook zou kunnen.
Vanaf een pc gaat dit nl. via de internetexplorer.

ButcherJF 14-10-08 06:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boder (Bericht 205530)
Is het mogelijk om met een iphone (3G) in te loggen op een externe (windows)server?
Op mijn mac doe ik dat via RDC = een prog. om in te loggen op een windowsserver.
Is Safari op de iphone zodanig aan te passen dat het zo ook zou kunnen.
Vanaf een pc gaat dit nl. via de internetexplorer.

Ben niet echt thuis in deze materie, maar is VNC (lite) iets voor je? Zoek eens op 'VNC' op dit forum, mogelijk vind je een antwoord op je vraag. Succes!

jonathan 14-10-08 06:39

Ik ben zelf een intensieve gebruiker van Extern Bureaublad, ik gebruik het om op school op mijn thuiscomputer te kunnen werken. Helaas is dit geen open protocol (volgens mij).

Omdat je natuurlijk ook vanaf je iPhone op je PC wilt, moet je op je PC een VNC-server installeren, ik heb gekozen voor RealVNC VNC Server Free Edition. In je router moet je even poort 5900 met TCP en UDP forwarden naar jouw PC.
Dan moet je nog op je iPhone een client hebben. Ik gebruik Mocha VNC, je kan ook z'n gratis broertje Mocha VNC Lite gebruiken, of de duurdere Jaadu VNC (schijnt erg goed te zijn).
Dan gewoon je IP-adres (of domeinnaam) intypen, en de pret kan beginnen :)

timm6545 14-10-08 08:04

Ik gebruik het programma Winadmin dit werkt echt 100% , en is speciaal voor servers !

boder 14-10-08 08:47

Via App. store?

Dutch12345 15-10-08 21:10

hoi

ik gebruik gewoon logmein.com

werkt als een bom

gratis, geen rommel

greets

boder 16-10-08 13:13

Ik moet op een webserver bij een bedrijf inloggen waar onze programmatuur draait. Ik begrijp dat logmein.com is voor eigen computers en servers. Vraag is of dat ook gaat naar niet eigen server?

InternetRebel 16-10-08 14:23

Inderdaad een VNC servertje op de gewenste computer zetten en dan op de iPhone een client. Zijn verschillende clients beschikbaar.

Persoonlijk zweer ik bij "Teleport" van Juugari. Dit is de enige client met goede full-screen support, een Windows -of- Mac toetsenbord emulatie en de manier van navigeren is geweldig. De 'muiscursor' beweegt zich namelijk over het scherm aan de hand van je vinger op het scherm, maar hoeft daarbij niet perse "onder" je vinger te staan, kan er ook gewoon naast zijn. Een grote 'tekortkoming' van de meeste clients vind ik namelijk dat je met je vinger de exacte positie van de muiscursor moet aangeven maar dat je natuurlijk geen details ziet met je vinger op het scherm. Teleport lost dat perfect op!

Weet niet meer precies hoe ik er aan gekomen ben, of 'ie gratis is of niet en of 'ie nou via iTunes of Cydia of SSH op mijn iPhone gezet is.

gerlo 16-10-08 18:54

ik heb in het begin rdp light van mochasoft gratis gedownload maar kan het nu niet meer vinden in de app store . Hiermee kon je gewoon op je remote desktop inloggen.

iPhoneChilly 21-10-08 11:03

Met Mochasoft Lite klapt mijn VNC verbinding er constant uit.

Ik heb het ook gewoon met pc naar pc getest (vnc server, vnc viewer) en dan heb ik geen last, het ligt dus niet aan de verbinding.

Hebben jullie hier ook last van? En is dit in de volledige versie van Mochasoft beter?

-NRG- 21-10-08 11:09

Ik heb met beide versies van Mochasoft geen problemen ben ook zeer tevreden met de volledige versie en vind het dubbel en dwars het geld waard, kan nu met gemak op mn servertje komen, toen ik nog bezig was met mn server op te zetten heb ik ook een hoop via mn iphone gedaan omdat ik niet op dat moment thuis was, prima software! Zelfs via 2g via mijn 1st gen iphone werkte het progamma prima (8-bits kleuren)!
Ik ben toen zeker een uur achterelkaar ingelogd geweest zonder dat het weg viel het speciale winkey board is ook handig zit bijvoorbeeld ook 1 knop op voor ctrl+alt+del op.

iPhoneChilly 21-10-08 11:33

Hallo NRG, bedankt voor je reactie.
Jij hebt er geen last van dus.
Enig idee wat het zou kunnen zijn? Een instelling?

Heb je ook andere VNC app tips? Dan kan ik kijken of deze hetzelfde probleem geeft.
Alvast bedankt.

-NRG- 21-10-08 12:25

Om heel eerlijk te zijn heb ik eigenlijk alleen maar de nodige instellingen gedaan, poort, ip, wachtwoord. Misschien had het met je bereik te maken? Firewall die erin springt? Ander progamma wat die poort gebruikt? Oudere versie van Mocha?
Poort /firewall zou wel wat raar zijn aangezien hij het van PC naar PC wel doet maar zijn wel dingen aarnaar je kan kijken.

Ik heb zelf geen ervaring met andere vnc apps ik ben begonnen met mocha omdat deze gratis was aangezien ik er zo tevreden mee was heb ik hem gekocht.

iPhoneChilly 21-10-08 12:33

OK, bedankt.
De Firewall had ik uitgezet (om te testen).
Poort 5900 correct geforward (anders pakte de andere pc hem ook niet).
Ik heb Mocha gister gedownload dus daar kan het niet aan liggen.
Misschien toch een Wi-Fi instelling...

gerlo 04-11-08 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gerlo (Bericht 206497)
ik heb in het begin rdp light van mochasoft gratis gedownload maar kan het nu niet meer vinden in de app store . Hiermee kon je gewoon op je remote desktop inloggen.

RDP light is weer terug in de nederlandse appstore !

hummel 07-12-08 02:16

iemand die me kan helpen
ik kan mijne pc perfect bedienen met Jaadu (die app van 20 euro in appstore) via vnc server, als ik op hetzelfde Wi-Fi netwerk zit als mijne laptop
als ik op edge, 3g of op iemand anders zijne Wi-Fi zit, dan kan ik niet verbinden
doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd ?

maartenvs 07-12-08 16:50

Waarschijnlijk staan je poorten niet geforward in je modem/router. Google anders op portforwarding, is genoeg over te vinden.

hummel 07-12-08 16:58

jawel ik heb die poort 5900 wel geforward

InternetRebel 07-12-08 17:07

Misschien meer poorten open zetten? Ik gebruik Apple Remote Desktop en daarvoor moest ik bijvoorbeeld naast poort 5900 ook UDP poort 3283 open zetten. Bovendien moest ik poort 5900 voor zowel TCP alsook UDP open zetten. In mijn router staan dus 3 "port forwarders" om het geheel aan de praat te krijgen. Nu is het wel een goedkopen crap router, dus kan ook daar aan liggen dat ik 3 "rules" moest aanmaken. ;-)

hummel 08-12-08 00:11

hoe weet ge nu welke poorten ge allemaal moet openzetten voor dat programma ?

InternetRebel 08-12-08 11:25

Ik heb gewoon op Google gezocht. :D

hummel 09-12-08 17:52

ik kom er nie uit
probleem ligt blijkbaar bij jaadu connect op pc
error: UPnP/PMP not found
ik krijg dan ne link waar die zegt dat ik upnp moet opzetten in mijne router, maar ik vind da dus echt nie terug daarin
ik heb de sna6500/18 philips

roythetaz 11-12-08 13:05

Hoi,

via logmein.nl heb je geen problemen,enige wat je moet doen is een account aanmaken en een klein progje op je pc installeren.

Succes

Marian Hoekstra 16-01-09 18:46

Probeer TeamViewer eens.
Ik gebruik het alleen op mijn computer en het werkt perfect - geen poorten o.i.d. instellen, alleen een progje en onderling een wachtwoord uitwisselen.
Of dit werkt op een Iphone moet je gewoon uitproberen.

mvrgr, Marian

Gilliam 16-01-09 22:05

Ik ben persoonlijk geen voorstander van remote-desktoppen want het is meer een slideshow dan computeren... Ik gebruik gewoon MemoryStick, plus ik kan internetten etc. op m'n iPhone dus ik snap niet helemaal waarom je een remote desktop wil.

jligthart 21-03-09 19:41

computer besturen met iphone
 
Hallo,

Ik wil graag mijn computer thuis besturen met behulp van mijn iphone (ook als ik in de trein zit).
Nu heb ik bijvoorbeeld MOCHA gevonden maar deze werkt niet:(

Wie heeft het wel voor elkaar gekregen en met welke programma's?

Wie kan mij hiermee helpen?

jligthart 22-03-09 20:42

Niemand?:(

iMario 22-03-09 20:48

Volgens mij moet je altijd op hetzelfde netwerk zitten... Als iemand het tegendeel kan bewijzen, graag. :)

revl 23-03-09 12:48

logmein dure proggie maar wel simpel en goed.

jligthart 23-03-09 21:36

Werkt deze ook voor 2.2.1?

ds210 25-03-09 00:18

LOGMEIN
 
Deze kan je inderdaad gebruiken en werkt supper ook onder 2.2.1

als ik op de baan ben kan ik zo wie zo op de verschillende pc 's op het kantoor

en je kan de grote op je iphone instellen en ook de kleur instelling

je moet dus niet op hetzelfde netwerk zijn ik log in via 3G netwerk

bij intresse stuur mij even een email zodat ik het even kan uitleggen


groetjes

Dirk

Fasty 25-03-09 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilliam (Bericht 244967)
Ik ben persoonlijk geen voorstander van remote-desktoppen want het is meer een slideshow dan computeren... Ik gebruik gewoon MemoryStick, plus ik kan internetten etc. op m'n iPhone dus ik snap niet helemaal waarom je een remote desktop wil.


Nauw dat kan ik je wel uitleggen. Ik doe veel downloaden via newsgroepen. En dit kan ik dus waar dan ook controleren via andere pc's of de iPhone. En bv muziek delen met andere mensen. Ik ben vaker bij iemand thuis en dan haal ik voor hem muziek van mijn pc af of anders om

Kikkertje77 30-03-09 09:23

Mocha RDP Lite
 
Ik gebruik zelf RDP Lite. Werkt prima, ook over 3G. Zuipt wel batterij trouwens...
Ik koop binnenkort wel de full version. Rechtermuisklik is soms wel erg handig en dat mis ik nog.

Heb je de nodige poortnummers wel opengezet in je windows firewall? Extern bureaublad aangevinkt? Als je een router hebt de poorten ge-forwared?

Zorg, als alles werkt, wel dat je bureaublad op de PC mooi leeg is, dat scheelt een hoop laadtijd.

Fasty 30-03-09 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 269656)
Volgens mij moet je altijd op hetzelfde netwerk zitten... Als iemand het tegendeel kan bewijzen, graag. :)


je hoeft hier niet voor op het zelfde netwerk te zitten. Wat belangrijk is.

Je moet een vast ip adres hebben thuis ADSL heeft dit bv. Home verkrijgt elke keer een ander IP. En op je pc VNC installeren bv realVNC. Dit maakt gebruik van poort 5900 (standaard) en deze poort hoor je zowel in je firewall open te zetten, maar ook in je modem/router. thats it ;)

Let op poorten open zetten is gevoelige zaak. hackers hebben dan makkelijker toegang tot jou pc daarom zou ik dan ook in RealVNC er zeker voor kiezen om van poort 5900 bv 5970 of watever te maken. En zeker gaan gebruiken in combi. met een wachtwoord in VNC en geen admin login van windows gebruiken

@ jligthart

mocha vnc is goed deze gebruik ik ook.

pdreissen 30-03-09 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door revl (Bericht 269822)
logmein dure proggie maar wel simpel en goed.

https://secure.logmein.com/products/free/ is toch echt gratis te gebruiken hoor, en werkt prima!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:27.