//

DVR met beveiligingscamera's via IP benaderen

DVR met beveiligingscamera's via IP benaderen discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Vraag; Ik heb thuis een DVR met 4 analoge beveiligingscamera's op aangesloten. Deze kan ik via de PC lokaal benaderen door het IP adres ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-12-09, 09:42
dennisr dennisr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 26
Standaard DVR met beveiligingscamera's via IP benaderen

Hallo,

Vraag;
Ik heb thuis een DVR met 4 analoge beveiligingscamera's op aangesloten. Deze kan ik via de PC lokaal benaderen door het IP adres van de DVR in te geven. Dit zou ik ook graag via mijn iphone willen doen aangezien ik in huis niet constant achter de pc zit.

Nu heb ik diverse programma's gevonden en heb de gratis varianten gedownload en geprobeerd, maar toch lukt met dit niet na het ingeven van het Ipadres wachtwoord etc. Eigenlijk is het gewoon een vorm van bureaublad overnemen denk ik.

Weet iemand welk programma ik hiervoor kan gebruiken?

Het zijn dus geen Ip camera's enkel de DVR heeft een Ipadres voor toegang lokaal en via internet.

Groeten,

Dennis
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-12-09, 11:08
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Kun je niet via Safari erbij dan ?
  #3  
Oud 09-12-09, 11:13
dennisr dennisr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Kun je niet via Safari erbij dan ?

Wanneer ik gewoon het ipadres invul net zoals bij internet explorer doet hij niks nee.

Ik dacht dit is misschien geblokkeerd op de iphone of safari staat het niet toe, maar iig er wordt niet op gereageerd
  #4  
Oud 09-12-09, 11:15
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Maar, als je vanaf een externe locatie via internet je DVR wilt benaderen, klop je dan alleen het IP adres in of moet je ook een poort opgeven ? Ik denk het laatste, dus dan zou je die moeten forwarden op je router en dat dan ook in moeten kloppen in Safari.

edit : ik benader vanaf mijn iPhone via Safari met gemak mijn router thuis (poort 8080) alsook mijn Eminent mediaspeler. Dus dat zou toch met je DVR ook moeten kunnen lijkt me....?

Laatst gewijzigd door mvveelen; 09-12-09 om 11:18.
  #5  
Oud 09-12-09, 11:30
dennisr dennisr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Maar, als je vanaf een externe locatie via internet je DVR wilt benaderen, klop je dan alleen het IP adres in of moet je ook een poort opgeven ? Ik denk het laatste, dus dan zou je die moeten forwarden op je router en dat dan ook in moeten kloppen in Safari.

edit : ik benader vanaf mijn iPhone via Safari met gemak mijn router thuis (poort 8080) alsook mijn Eminent mediaspeler. Dus dat zou toch met je DVR ook moeten kunnen lijkt me....?

En zijn er dan nog bepaalde instellingen nodig in de Iphone, want ik wil allereerst gewoon de mogelijkheid hebben om lokaal te benaderen.

Daarna zal de router geconfigureerd moeten worden met een dynamisch dns (heb ik me laten vertellen) en dan zou het moeten werken.

Maar goed eerst lokaal dus.
  #6  
Oud 09-12-09, 11:32
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Dynamisch DNS ?! Ehm, als ik het zou moeten zeggen (zonder te weten wat je precies hebt staan), zou ik op de router een vast IP adres reservern voor de DVR zodat je intern altijd via hetzelfde IP adres erbij kunt. Extern benaderen heeft dan eigenlijk hetzelfde voordeel omdat je op de router dan de port forwarding naar dat specifieke interne IP adres instelt...

Maar goed, da's mijn mening.
  #7  
Oud 09-12-09, 13:34
dennisr dennisr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Dynamisch DNS ?! Ehm, als ik het zou moeten zeggen (zonder te weten wat je precies hebt staan), zou ik op de router een vast IP adres reservern voor de DVR zodat je intern altijd via hetzelfde IP adres erbij kunt. Extern benaderen heeft dan eigenlijk hetzelfde voordeel omdat je op de router dan de port forwarding naar dat specifieke interne IP adres instelt...

Maar goed, da's mijn mening.
Daar ben ik ook mee bezig geweest, maar dat kost een 20 a 30 Euro per maand meer en dat vind ik te gek voor alleen maar de DVR op afstand te kunnen benaderen.

Ik heb vanmiddag nog wel even kunnen proberen dat; ik via het ipadres wel de router kan benaderen, maar niet de DVR, terwijl dit via internet explorer wel werkt. heeft dit misschien te maken met het inlogscherm?
  #8  
Oud 09-12-09, 13:38
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Huh ? Een vast IP adres instellen kost geld ?!

Nee, je stelt op je router een intern IP adres (bijv. het IP adres wat ie nu al heeft) vast in, waarschijnlijk in combinatie met het Mac adres van je DVR. Dat doe je dus op je router en kost geen cent ;-)

Het externe IP adres is wat anders, maar dat wisselt vrijwel nooit, dus die kun je gewoon aanhouden (kijk op www.watismijnip.nl naar wat je extern IP adres is). Kwestie van die gegevens inclusief de juiste poort instellen in je router en klaar is Dennis.

Welke poort gebruikt je DVR als je de wilt benaderen ? Staat vast wel ergens aangegeven in je manual.
  #9  
Oud 09-12-09, 13:43
dennisr dennisr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Huh ? Een vast IP adres instellen kost geld ?!

Nee, je stelt op je router een intern IP adres (bijv. het IP adres wat ie nu al heeft) vast in, waarschijnlijk in combinatie met het Mac adres van je DVR. Dat doe je dus op je router en kost geen cent ;-)

Het externe IP adres is wat anders, maar dat wisselt vrijwel nooit, dus die kun je gewoon aanhouden (kijk op www.watismijnip.nl naar wat je extern IP adres is). Kwestie van die gegevens inclusief de juiste poort instellen in je router en klaar is Dennis.

Welke poort gebruikt je DVR als je de wilt benaderen ? Staat vast wel ergens aangegeven in je manual.

Ok misverstand. Interne Ip adres staat al vast voor zowel router als DVR(poort 80 staat open).

En idd op watismijnip kijk ik regelmatig, waarom regelmatig omdat elke 36 uur mijn externe ipadres wijzigt.


Maar het externe gebeuren staat op de tweede plaats. Ik zou graag eerst lokaal alles werkend krijgen. Iemand enig idee?
  #10  
Oud 09-12-09, 13:46
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Dus als je op je PC via Internet Explorer de DVR benadert vul je iets in als :

http://192.168.0.104:80 en dan kom je erbij ?

En als je dat op je iPhone doet werkt het ook in Safarie of dan juist niet meer ?
  #11  
Oud 09-12-09, 14:02
dennisr dennisr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Dus als je op je PC via Internet Explorer de DVR benadert vul je iets in als :

http://192.168.0.104:80 en dan kom je erbij ?

En als je dat op je iPhone doet werkt het ook in Safarie of dan juist niet meer ?

Precies;
192.168.1.10 werkt via internet explorer en niet via safari, dan krijg ik een foutmelding kan pagina niet openen omdat server niet bereikbaar is. De router onde 192.168.1.1 kan wel benaderd worden
  #12  
Oud 09-12-09, 14:16
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ja, maar wacht even : heb je de iPhone op dat moment verbonden via Wi-Fi (je thuisnetwerk) of via 3G ? In dat laatste geval gaat het (nog) niet werken omdat je nog een port forward moet instellen omdat je als het ware "extern" een verbinding probeert te maken.

In het eerste geval zou het wel moeten werken omdat je op dezelfde manier de DVR benadert.....
  #13  
Oud 09-12-09, 14:18
dennisr dennisr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Ja, maar wacht even : heb je de iPhone op dat moment verbonden via Wi-Fi (je thuisnetwerk) of via 3G ? In dat laatste geval gaat het (nog) niet werken omdat je nog een port forward moet instellen omdat je als het ware "extern" een verbinding probeert te maken.

In het eerste geval zou het wel moeten werken omdat je op dezelfde manier de DVR benadert.....

Nee nee, hij is gewoon via Wi-Fi verbonden en doet helemaal niks...

Ik dacht misschien dat ik er een programma voor zou moeten hebben, aangezien er diverse beschikbaar zijn, maar deze zijn volgens mij alleen maar voor IP camera's
  #14  
Oud 09-12-09, 18:20
dennisr dennisr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 26
Standaard

Na de snelle en directe hulp (waarvoor hartelijk dank) is het nu stil geworden.

Misschien iemand anders nog een idee, want dit zou toch niks raars moeten zijn?
  #15  
Oud 11-12-09, 09:18
dennisr dennisr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 26
Standaard

Ben ik weer.

Op miraculeuze wijze kon ik dus vanmorgen op de DVR inloggen. Ik dacht laat ik het nog eens proberen, gaf het ip adres in en kreeg een aanmeldingsscherm!?!?!? Ingevuld en ik zat in het menu van de DVR.

Maar aangezien ik hier weer ben, werkt er dus toch iets niet en dat is; Ik heb geen camera beelden. De DVR heeft de mogelijkheid in quicktime beelden weer te geven. Dit doet hij blijkbaar automatisch, want het menu van de DVR geeft quicktime aan, maar ik krijg geen beeld.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.
  #16  
Oud 29-06-11, 15:10
Scherre Scherre is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 10
Standaard

iemand een stap voor stap oplossing???
  #17  
Oud 29-06-11, 17:16
dennisr dennisr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 26
Standaard

Ikzelf i.i.g. nog steeds niet.
  #18  
Oud 05-07-11, 08:44
boske boske is offline
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: belgie
Berichten: 3
Standaard

Kan je misschien mededelen welke DVR je hebt? Voor die van vivotek en qnap bestaan er specifieke iphone apps.
  #19  
Oud 10-05-14, 15:08
timeweb timeweb is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: May 2014
Berichten: 3
Standaard dvr informatie

Beste,

onder je eigen netwerk is het logisch dat je direct verbinding kunt maken aangezien je in de zelfde subnetmask range zit.
Wat ik je aanraad is dat je eerst eens kijkt of je u dvr een vast ipadres kunt geven. bv :192.168.0.190
Ook even kijken of hij dyndns ondersteunt.
Wanneer dit het geval is stel je gewoon 3 poorten open namelijk de 8000, 8001 en de 8002.
Wanneer je dit doet en door middel van de subdomeinnaam die je krijgt van je dyndns is het wel mogenlijk om te kijken naar je beelden zonder dat je hiervoor een vast ipadres nodig hebt hou er wel rekening mee dat dit subdomein niet gaat werken op je desktop of laptop omdat je weer in het zelfde subnetmask zit maar, dit kan je oplossen door gewoon je vhost aan te passen en dan bv 192.168.0.190 = http://dennisr.dyndns.org bv.
Zelf kom ik dagelijks in aanmerking met deze systemen aangezien ik storingstechnieker ben bij Pro Biometrics.
Hoop u hiermee geholpen te hebben.
mvg
  #20  
Oud 09-11-15, 11:43
bep janssen bep janssen is offline
 
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 4
Standaard

heb een dvr camara, doet het op de pc prima, wil dus nu via de iPad de dvr kunnen bekijken, krijg dan alleen failed to connect
waar zit de fout
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
dvr cam op iphone extreme iPhone Apps 5 10-05-14 15:21
met een ipad een harde schijf benaderen basmens iPad algemeen 7 01-08-10 12:57
Video: Streamen van beveiligingscamera's Lex Simons Muziek, foto & video 1 27-07-10 16:59
Beveiligingscamera's bekijken vanaf je iPhone Shorty007 iPhone Apps 8 15-03-10 22:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:11.