//

Vervanger van standaard Agenda

Vervanger van standaard Agenda discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Bestaat er een betere vervanger van de standaard agenda, die wel weekweergave heeft en waarbij je onderscheid kan maken tussen prive en zakelijke afspraken zoals ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-01-10, 13:06
Fish's schermafbeelding
Fish Fish is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 5
Question Vervanger van standaard Agenda

Bestaat er een betere vervanger van de standaard agenda, die wel weekweergave heeft en waarbij je onderscheid kan maken tussen prive en zakelijke afspraken zoals in Outlook? Daarnaast moet ik hem kunnen synchronseren via Exchange met Outlook. (geen tussenstapjes, via GMail of zo) En dit alles zonder Jailbreaken

Uhm, Tips???
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-01-10, 13:35
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Je kan met de standaard agenda gewoon onderscheid maken tussen prive en zakelijk
Synchroniseren met Outlook kan ook gewoon.

En als je je abbonneert op deze kalender (van Google Calendar) in de instellingen heb je ook nog eens weeknummers
Weken die op maandag beginnen: http://www.google.com/calendar/rende...dar.google.com
Weken die op zondag beginnen: http://www.google.com/calendar/rende...dar.google.com


Daarnaast is Pocket Informant een van de meest gebruikte apps die als complete vervanger kan dienen
  #3  
Oud 25-01-10, 14:01
Fish's schermafbeelding
Fish Fish is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 5
Standaard

Ik had het verschil in prive en zakelijk waarschijnlijk wat beter moeten omschrijven. In Outlook kan je aanvinken dat een afspraak prive is waardoor de anderen die in mijn agenda kijken via exchange alleen maarz ien dat ik een prive afspraak heb maar ze zien geen inhoud...
  #4  
Oud 25-01-10, 18:20
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ik ken iig nog de apps pocket informant en Todo+cal+sync.
Misschien is dit iets voor je
  #5  
Oud 27-01-10, 11:53
atek atek is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Sneek
Berichten: 60
Standaard

Pocket informant werkt erg goed, ik spreek uit ervaring, maar volgens mij synct die niet met outlook (niet rechtstreeks
....)
  #6  
Oud 27-01-10, 12:02
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Ik ben nu een fan van Todo,

Kan het mooi syncen met Toodledo : A to-do list to organize your tasks dus raak nooit meer me agenda kwijt.
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #7  
Oud 27-01-10, 12:54
atek atek is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Sneek
Berichten: 60
Standaard

Todo lijkt mij meer een takenlijstje. Dit zit ook geintegreerd in Pocket Informant, naast de agenda functie. De takenlijst kan syncen met Toodledo, de agenda met Google Calendar
  #8  
Oud 27-01-10, 13:09
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Oke , ja dat is wel zo
Ik zal Pocket Informant eens testen, alleen dat met Google Calendar. Zit daar al een ingebouwde synchronisatie voor in?

Want als exchange google sync krijg ik het allemaal niet voor elkaar. Snap daar niks van
  #9  
Oud 27-01-10, 13:16
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Exchange Google Calendar kan, maar je kan ook al je agenda's installeren via verschillende CalDAV accounts. Misschien gaat dat wat makkelijker voor je
  #10  
Oud 27-01-10, 13:44
Fish's schermafbeelding
Fish Fish is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Exchange Google Calendar kan, maar je kan ook al je agenda's installeren via verschillende CalDAV accounts. Misschien gaat dat wat makkelijker voor je
Uhm CalDAV?
  #11  
Oud 27-01-10, 15:25
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Ja, onder Instellingen -> Mail -> Voeg account toe -> Anders ->Voeg CalDAV-account toe
Server: www.google.com
Gebruikersnaam: je emailadres
Wachtwoord: wachtwoord
Beschrijving: naam Agenda, bijv Afspraken

Dan klik je op Volgende, gaat ie ff laden en dan komt er een geavanceerd tabblad bij
SSL moet daarop aanstaan
Port: 443
Account-URL:
Dit is het belangrijkste en is je rechtstreekse identificatie met je kalender

Als je alleen je hoofdagenda en niet subagenda's van Google Calendar wil gebruiken moet hier het volgende staan
https://www.google.com/calendar/dav/[EMAIL]/user
Waar [email] natuurlijk je email is
Deze agenda staat standaard als het goed is gelijk juist ingevuld door je iPhone.

Als je een subagenda wil toevoegen moet je wel even iets veranderen en moet er het volgende staan
https://www.google.com/calendar/dav/[AGENDA-ID]/user
Waar [AGENDA-ID] het unieke identificatienummer is voor jouw agenda. Dit kun je vinden door in te loggen op Google Calendar, Instellingen, en dan de Agenda die je wil aan te klikken. Onderin beeld staat dan Adres voor agenda, met daarachter je Agenda-ID. Het eindigt op @group.calendar.google.com

Herhalen voor iedere subagenda en je bent klaar


Aangezien dit allemaal een beetje lastig is om snel in te voeren, doe ik het zelf met het iPhone-configuratieprogramma van Apple zelf, om zo een eigen mobileconfig bestand te maken.
  #12  
Oud 27-01-10, 17:34
atek atek is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Sneek
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuotje Bekijk bericht
Oke , ja dat is wel zo
Ik zal Pocket Informant eens testen, alleen dat met Google Calendar. Zit daar al een ingebouwde synchronisatie voor in?

Want als exchange google sync krijg ik het allemaal niet voor elkaar. Snap daar niks van
In Pocket Informant heb je inderdaad een ingebouwde sync voor je google account, hierbij kun je ook opgeven welke van je agenda's in google je wilt synchroniseren.(Als je meerdere agenda's hebt in google).
Settings->Sync Setings->Google Calendar. Je kunt automatisch syncen of door je iPhone te schudden.....
  #13  
Oud 19-05-10, 23:19
jjuil jjuil is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Je kan met de standaard agenda gewoon onderscheid maken tussen prive en zakelijk
Synchroniseren met Outlook kan ook gewoon.

En als je je abbonneert op deze kalender (van Google Calendar) in de instellingen heb je ook nog eens weeknummers
Weken die op maandag beginnen: http://www.google.com/calendar/rende...dar.google.com
Weken die op zondag beginnen: http://www.google.com/calendar/rende...dar.google.com


Daarnaast is Pocket Informant een van de meest gebruikte apps die als complete vervanger kan dienen
Hoe is er te synchroniseren tussen outlook en informant? Op de site van de producent van informant lees ik dat je $5,- moet betalen om die download toe mte passen???
Wie kan helpen?
  #14  
Oud 21-05-10, 09:47
namastee namastee is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 121
Standaard

ik werk al een hele tijd met informant, nu ik overgestapt ben op een jealbreak crashed the informant erg vaak. zijn er meer mensen met dezelfde ervaringen of heeft het niets met jealbrak te maken? en wat doe je eraan?

hoor graag van jullie.
  #15  
Oud 21-05-10, 12:32
atek atek is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Sneek
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjuil Bekijk bericht
Hoe is er te synchroniseren tussen outlook en informant? Op de site van de producent van informant lees ik dat je $5,- moet betalen om die download toe mte passen???
Wie kan helpen?
Rechstreeks syncen met outlook vanuit Pocket Informant gaat niet. Je moet dan als tussenstap syncen met Google Agenda, en vervolgens Google Agenda met behulp van Google Calendar Sync syncen met Outlook.
Nadeel hiervan is wel dat Calendar sync Alleen de hoofdagenda van Google Agenda synct.
De $5 is voor een tool die iCal en Contacts synct met Google calendar en contacts. Heeft volgens mij niets met Pocket informant te maken.
  #16  
Oud 21-05-10, 13:07
iDMi iDMi is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: rotterdam
Berichten: 202
Stuur een bericht via MSN naar iDMi
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namastee Bekijk bericht
ik werk al een hele tijd met informant, nu ik overgestapt ben op een jealbreak crashed the informant erg vaak. zijn er meer mensen met dezelfde ervaringen of heeft het niets met jealbrak te maken? en wat doe je eraan?

hoor graag van jullie.
ik heb ook jailbreak en informant... nooit geen problemen..
__________________
iPhone 5 [6.1 JB] iPhone 4S [6.1] iPad 2 Wi-Fi [6.1] iPod touch 2G [4.2.1] iMac 24" [Lion] MacBook Pro 15" [Lion]
  #17  
Oud 21-05-10, 20:28
Bfw30 Bfw30 is offline
• iOS 8.1
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Den Haag 070
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuotje Bekijk bericht
Ik ben nu een fan van Todo,

Kan het mooi syncen met Toodledo : A to-do list to organize your tasks dus raak nooit meer me agenda kwijt.
kan je Toodledo synchen met agenda?
Reageren

Labels
agenda, exchange, outlook



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
standaard iphone agenda synchroniseren met 2e agenda Quatz iPhone algemeen 0 05-02-11 22:15
Van standaard Abbonement afkomen Skitel Overige providers Nederland 18 29-01-08 13:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:06.