iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Shazam werkt niet op (KPN)3G netwerk (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/57989-shazam-werkt-niet-op-kpn-3g-netwerk.html)

apotheosis 26-12-10 13:32

Altijd nagaan of de instellingen ook correct staan ingestelt.

Heleen 26-12-10 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 619226)
Altijd nagaan of de instellingen ook correct staan ingestelt.

Ik heb nu soundhound gedownload en die werkt wel
Denk dat het aan KPN ligt dat Shazam niet werkt
Hartelijk dank voor het constante meedenken.

iWiefring 26-12-10 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heleen (Bericht 619243)
Ik heb nu soundhound gedownload en die werkt wel
Denk dat het aan KPN ligt dat Shazam niet werkt
Hartelijk dank voor het constante meedenken.

Ik weet dat dit off-topic is maar: "I told you so!"

vak20 26-12-10 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 619249)
Ik weet dat dit off-topic is maar: "I told you so!"

Yip klopt, had shazam encore, bij vodafone never nooit geen probleem gehad, nu sinds 2 weekjes kpn en shazam werkt alleen nog via Wi-Fi. Soundhound gedownload en die werkt werkelijk probleemloos. Heb dus ff shazam support mail gestuurd, maar afwachten of hier een reaktie op komt, tot die tijd soundhound maar gebruiken! Ligt dus echt wel aan de instellingen van kpn.

Heleen 26-12-10 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 619249)
Ik weet dat dit off-topic is maar: "I told you so!"

Je had/hebt helemaal gelijk thx

iWiefring 26-12-10 14:00

Eigenlijk is er helemaal niks mis met SoundHound, is gewoon een concurrent, SoundHound heeft zo z'n nadelen, maar Shazam heeft dit ook! Maar aangezien ik niet zo'n interesse erin heb om Nederlandse nummer op te zoeken e.d. werkt SoundHound helemaal toppie voor mij. Zoeken duurt naar m'n mening wel lang, maar het gaat tenminste accuraat, zonder problemen. Af en toe zanikt ie bij mij wel eens (ook terwijl ik 3G heb) dat m'n netwerk 'slow' blijkt te zijn maar een paar seconden later heeft hij het resultaat al binnen. Dus dit heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd. Ik ga altijd voor SoundHound, en mijn voorkeur zal daar ook altijd blijven. Naar mijn mening ziet het er ook een stuk gelikter uit als Shazam.

Heleen 26-12-10 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heleen (Bericht 619254)
Je had/hebt helemaal gelijk thx

Ben blij dat het weer werkt
Bedankt voor jouw respons

draude 27-12-10 13:02

Weet iemand wat de juiste APN instellingen zijn ?

Er staat nu portalmmm.nl

iWiefring 27-12-10 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door draude (Bericht 619602)
Weet iemand wat de juiste APN instellingen zijn ?

Er staat nu portalmmm.nl

Dat ligt eraan welke provider je hebt? Welke provider heb je precies? Daar kunnen anderen dan op rekenen en hier de juiste APN instellingen voor hebben.

draude 27-12-10 13:23

het KPN netwerk...

iWiefring 27-12-10 13:27

Bij het kpn netwerk behoren de volgende APN instellingen:
APN: internet
Account Name: KPN
Password: gprs

Hoop voor je dat dit werkt!

slinky89 13-04-11 14:13

Al een reactie gekregen? Ik heb hier namelijk ook last van.

kingboto 16-05-11 12:13

Werkt nu weer perfect. Bedankt!!!!

Axel! 13-07-11 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 619619)
Bij het kpn netwerk behoren de volgende APN instellingen:
APN: internet
Account Name: KPN
Password: gprs

Hoop voor je dat dit werkt!

Dank iWiefring, dit werkt inderdaad!

Heb op mijn oude iPhone 3G altijd de APN instellingen leeg gelaten, toen werkte Shazam ook. Een keer uitgezocht en APN instelling: portalmmm.nl zou moeten werken, voor internet idd, maar geen Shazam. Dus snel terug gezet naar 'leeg veld'.
(Dit getest met "HI Bel & Sms" abo)

Bij mijn nieuwe iPhone 4 stond APN instelling: iphonekpn.nl, ook hierbij internet wel, Shazam niet. 'Veld leeg laten' werkt zowel internet als Shazam.

Nu de instellingen van iWiefring zijn ingevuld, werkt zowel internet als Shazam.
(Dit getest met "KPN Personal Sim Smart" abo)

pe2aab 24-01-12 12:12

Instellingen > Algemeen > Netwerk > Mobiel datanetwerk > Mobiele data
Vul in plaats van iphonekpn.nl de volgende gegevens in:

KPN
- APN: internet
- Username: KPN
- Password: gprs

Klaar. Shazam werkt weer zoals de post hierboven ook aangeeft.

mrijnn 13-03-12 23:40

LAAT DE APN OP IPHONEKPN.NL STAAN!

Zodra je deze verandert knalt je internetsnelheid zwaar omlaag! Ik heb getest met alle in deze thread genoemde settings, alleen met 'iphonekpn.nl' zit ik rond de 1700 KB/s down. Met de andere settings keldert dit naar 300 KB/s!

Ja, Shazam werkt dan wel weer, en dat doet hij nu bij mij dus niet. Naar mijn mening is Shazam vele malen beter dan Soundhound, maar daar heb ik geen traag internet voor over...

Mocht iemand meer info hebben over dit verschijnsel en de mogelijkheid dit te fixen dan hoor ik het graag!

djrobind 11-04-12 13:17

Een late reactie in dit topic, maar misschien wel handig voor mensen die (nog) met dit probleem zitten.

Vorige week is er een update van Shazam uitgekomen, ik zat met hetzelfde probleem en bij mij is hierdoor opgelost. Ook de interface is na deze update een klein tikkeltje veranderd.

mrijnn 11-04-12 15:09

Bedankt voor je reactie!! Net de update gedraaid (Shazam Red) en werkt weer als een trein. Beter! :D

beppie49 03-05-12 20:07

ik heb t-mobile en bij mij doet ie het ook niet meer, ik krijg het bericht dat ik met internet verbonden moet zijn, terwijl dat vroeger niet zo was


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:50.