iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Shazam werkt niet op (KPN)3G netwerk (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/57989-shazam-werkt-niet-op-kpn-3g-netwerk.html)

bjpvw 18-04-10 22:41

Shazam werkt niet op (KPN)3G netwerk
 
Goedenavond iedereen,

Ik zit met een raar probleem met de app Shazam en ik vraag me af wat ik hier aan kan doen. Ik heb uiteraard al gegoogled, hier op het forum gezocht en bij Shazam zelf op de site gekeken maar heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Ik heb sinds 4 dagen een Iphone 3GS 16GB en daar heb ik o.a. Shazam Encore op gezet.

Nu kan ik als ik thuis ben (op Wi-Fi) gewoon netjes nummers opvragen als ik ze tag, hij stuurt hem netjes door en ik krijg de bijbehorende info. Alleen als ik dit wil doen als ik in de auto zit, weigert hij... Hij tagt het gewoon maar hij krijgt geen contact met de server. Terwijl dit toch wel zou moeten kunnen op 3G dacht ik? Ik heb een screenshot gemaakt, maar weet deze alleen even niet op het forum te zetten sorry... Hij zegt "Browser starten" en dan een foutmelding. De foutmelding is "Server response is not of the expected type, present 'text/html', required '*xml*' "

Heeft iemand dit ook wel eens aan de hand gehad? Ik kan ook geen instellingen vinden die hiermee te maken kunnen hebben...

Ik hoop dat iemand hier iets op weet want ik had de app juist aangeschaft om onderweg eea op te kunnen vragen.

Alvast bedankt!

Gr Ben

JanBerens 20-04-10 12:29

Hoi Ben,

Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn iPhone 3G en iPhone 3GS. Opnieuw Shazam (Encore) installeren helpt niet. Ook een reboot van de iPhone help niet. Er zijn geen instellingen. Ook ik heb de fout twee weken geleden gemeld bij Shazam. Tot op heden geen enkele reactie. Inmiddels heb ik Soundhound gedownload. Tot op heden vind ik Soundhound beter. Bij Soundhound kun je tenminste de lyrics opvragen van het gevonden nummer. Ook kun je nummers of artiesten inspreken waarna de applicatie gaat zoeken.

Shazam....zonde van het geld!!!

Groetjes,
Jan

bjpvw 21-04-10 08:12

Jan,

Bedankt voor je reactie. Ook ik heb het inmiddels opgegeven en heb SoundHound maar aangeschaft, bevalt een stuk beter! Zou jij nog even kunnen laten weten als je wel nog reactie krijgt van Shazam? Alvast bedankt!

Gr Ben

Signmakers 26-04-10 19:48

Hoi Ben & Jan,

Ik heb het zelfde probleem! Zit ook bij KPN.
Het heeft al met al 2 weken gewerkt, maar helaas niet meer aan de gang te krijgen.

Mochten jullie iets meer weten dan hoor ik het graag.

Gr Leo

Denneke 04-05-10 10:46

Hier werkt het ook niet op 3g met hi (kpn) toeval? Of probleem van kpn? Zowel gratis versie als encore werken niet!!

Dan maar ook overstappen op soundhound!

JanBerens 04-05-10 11:30

Overstappen naar Soundhound moet je zeker doen. Daar ga je geen spijt van krijgen.
Gr. Jan

BD1974 04-08-10 00:03

Ik heb Shazam gisteren erop gezet en heb hetzelfde probleem als iedereen (met KPN). Had beter eerst naar dit forum kunnen kijken. Is er iemand met een ander netwerk die het probleem ook heeft? Heb nu idd Soundhound erop en dat werkt fantastisch.

JanBerens 04-08-10 09:10

Het werkt nu weer wel?
 
Na de upgrade naar ios4 werkt Shazam bij mij weer wel. Voor wat dit waard is. Je zal zien dat het later weer niet werkt. Anyway, Soundhound is een stuk beter dan Shazam, dus blijf ik dat gebruiken. Ik snap alleen niet dat Shazam hoger staat dan Soundhound in de App-store. Soundhound is veel uitgebreider en beter.

bobbagatez 08-12-10 20:03

Ik heb een iphone 4 met KPN en daar doet hij het ook niet op :mad:

Over een maandje stap ik over op vodafone, kan iemand me vertellen of je daar hetzelfde probleem hebt?


Ondertussen ga ik ook Soundhound maar eens proberen :)

Sensatie 10-12-10 13:24

Hier precies hetzelfde probleem, en hoe kan het ook anders... KPN!
Nog steeds geen oplossing gevonden of iets dergelijks?

Neem wel ff contact op met Shazam.

klsnijder 12-12-10 13:30

Al iets van Shazam teruggehoord?
Ik heb er hier ook last van, Soundhound werkt wel en Shazam via Wi-Fi ook gewoon.
Heb KPN ook even een mail erover gestuurd om te horen wat zij ervan vinden, lijkt me of fout in KPN netwerk of in instellingen op iPhone?

keeskl 15-12-10 12:08

Hier hetzelfde probleem met Shazam op mijn nieuwe iphone 4 met kpn hi.. afgelopen 1.5 jaar heb ik een iphone 3G gehad met kpn hi toen heeft het 2 jaar lang probleemloos gewerkt.. Dus nu soundhound maar eens uitproberen.

sjoegie 15-12-10 18:26

Dit komt door verkeerde APN instelling als gevolg van verkeerde KPN operator update. Gebruik Unlockit - APN Changer for your iPhone op je iPhone om APN in internet te veranderen. Dan werkt het weer!

Trash 19-12-10 15:34

Werkt
 
Bedankt Sjoegie, het werkt!

Ik had al eerder gemerkt dat de werking van Shazam afhankelijk was van de APN instellingen. Ik kreeg de melding dat er een operator update was en vervolgens kon ik de APN instellingen niet meer veranderen. Heel irritant.

Even stapsgewijs de instructies:
  1. Surf op je iPhone naar
    Code:

    unlockit.co.nz
  2. Klik op Continue en ga vervolgens naar Custom APN
  3. Vul in het vakje APN in:
    Code:

    internet
  4. Laat username en password leeg. Je kan carrier gewoon op blank laten.
  5. Klik op Create Profile en installeer het nieuwe profiel.

Als er iets verkeerd is gegaan kan je het profiel gewoon weer verwijderen bij Instellingen --> Algemeen --> Profiel

iWiefring 19-12-10 15:37

Wat een onzin allemaal hier, gewoon SoundHound downloaden. Iedereen praat wel van: "Ja! Shazam werkt veel beter, meer Nederlandse nummer, alles!". Misschien klopt dat van die Nederlandse nummers ook wel. Maar als je meer aan de Engelse nummers en Duitse etc. zit. Werkt deze app perfect! En zoek je ook nog eens niet zo veel muziek op? Download dan de normale gewoon, deze heeft een limiet van 5 per maand, maar werkt evengoed.

Trash 19-12-10 15:51

Ik heb SoundHound nu ook gedownload. Ziet er ook fancy uit, maar het gaat hier niet om een vergelijking tussen de twee programma's. Het gaat hier over een raar probleem met de KPN/Hi APN instellingen en Shazam.

iWiefring 19-12-10 15:55

Ik probeer uit te leggen dat dit allemaal met SoundHound geen problemen zal leveren. Terwijl dit wel voorkomt met Shazam.

Heleen 26-12-10 11:47

Bij mij werkt soundhound wel op Wi-Fi maar niet op 3G

Geeft melding: couldn't connect to the internet.

vak20 26-12-10 12:00

Andere toepassingen die gebruik maken van internet doen het wel dan?

iWiefring 26-12-10 12:19

Dan zal het wel aan KPN liggen denk ik!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:54.