//

app overzetten naar andere iTunes bib?

app overzetten naar andere iTunes bib? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik gebruik 2 verschillende iTunesbibliotheken. Een kleine collectie op mn laptop (waar ook alles van Iphone met gesynct wordt) & een grote op een externe ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-06-10, 11:35
hime hime is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 2
Standaard app overzetten naar andere iTunes bib?

Ik gebruik 2 verschillende iTunesbibliotheken. Een kleine collectie op mn laptop (waar ook alles van Iphone met gesynct wordt) & een grote op een externe HD op mn werk, puur voor muziek.

Mijn apps staan allemaal op die kleine, maar nu heb ik domweg mijn iphone toch gesynct met de grote, met als resultaat dat mijn apps nu daar op staan.

Ik dacht dat simpel op te lossen en mijn iphone gewoon te syncen met de kleine iTunes lib maar nu zijn die apps verdwenen. is er een manier om die apps van de ene naar de andere lib te verzetten?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-07-10, 11:11
shivam89 shivam89 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 9
Standaard

Ga op zoek naar de map iTunes Media dan naar mobile applications daar staan je app in de extensie .ipa
  #3  
Oud 01-02-11, 19:09
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard iPhone op twee iMacs gebruiken

Ik zit met hetzelfde probleem.

Ik heb 2x iMac staan en een iPhone. Hoe kan ik nu zorgen dat op beide iMac's dezelfde app's komen te staan. De eerste iMac staat in thuis en de tweede op mijn werk. Beide toestellen hebben mijn iTunes-account.
Via MobileMe synchroniseer ik beide iMac's maar zou nu graag hebben dat ik ook mijn app's op beide kan synchroniseren zonder probleem.

Is dit onderhevig aan je iTunes account?

Ik heb deze app's gekocht via de Apple-store en de iPhone is niet gejailbreakt ofzo ...

bedankt
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #4  
Oud 01-02-11, 19:16
Operafreak's schermafbeelding
Operafreak Operafreak is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ergens boven het IJ
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wvy Bekijk bericht
Ik zit met hetzelfde probleem.

Ik heb 2x iMac staan en een iPhone. Hoe kan ik nu zorgen dat op beide iMac's dezelfde app's komen te staan. De eerste iMac staat in thuis en de tweede op mijn werk. Beide toestellen hebben mijn iTunes-account.
Via MobileMe synchroniseer ik beide iMac's maar zou nu graag hebben dat ik ook mijn app's op beide kan synchroniseren zonder probleem.

Is dit onderhevig aan je iTunes account?

Ik heb deze app's gekocht via de Apple-store en de iPhone is niet gejailbreakt ofzo ...

bedankt
Je kunt de apps die op je iPhone staan simpelweg overzetten op je tweede iMac. Koppel aan, klik rechtermuis op je iPhone in linker paneel van iTunes, kies: Aankopen overzetten...
__________________
 iPhone 12 Pro 256GB  iMac 21" 3.2 Ghz i7, 8GB, 1TB Fusion 
  #5  
Oud 19-02-11, 19:10
MetallicatTim MetallicatTim is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 10
Standaard

Ik haak even in op dit topic.
Mijn situatie:
Iphone 3gs, jailbreaked.
Ik heb verschillende apps/games geinstalleerd op de Iphone.
Nu heb ik via Itunes in de Appstore een aantal apps gedownload ( gaat sneller dan via de iphone zelf ).
Maar zodra ik die wil gaan synchroniseren met de iphone, gaat ie eerst de apps die op de iphone staan verwijderen?!?!?! Ik ben nu al 4 apps kwijt.

Hoe ga ik nu precies te werk zodat ik de nieuwe apps op mijn iphone krijg en mijn bestaande apps op de iphone blijven waar ze blijven?

Thx!!
  #6  
Oud 19-02-11, 19:15
MetallicatTim MetallicatTim is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 10
Standaard

Trouwens, als ik "aankopen overzetten" aanklik via het menu, dan gaat ie net zo goed apps verwijderen van de iphone.
  #7  
Oud 19-02-11, 21:49
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Nogmaals "kopen" met het zelfde account op de iphone. Je kunt die nl gratis nogmaals downloaden.
  #8  
Oud 19-02-11, 22:22
MetallicatTim MetallicatTim is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 10
Standaard

Dus ik moet alles opnieuw downloaden en instellen hierdoor? Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Waarom kan ik in itunes niet kiezen voor de optie om alles van de Iphone in de itunes library te zetten?
  #9  
Oud 22-02-11, 08:22
MetallicatTim MetallicatTim is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 10
Standaard

Niemand?

Is er dan misschien een manier om de via Itunes gedownloade apps ( die staan in Mijn Documenten heb ik al gezien ) handmatig over te zetten op de iPhone en ze dan pas te installeren?

-edit-
Toch nog een keer "aankopen overzetten" geprobeerd en hij kopieërt nu Whatsapp, maar verder niks... ?
Kan het zo vaak doen als ik wil, hij zet alleen Weerbericht en Whatsapp over.

Laatst gewijzigd door MetallicatTim; 22-02-11 om 09:31.
  #10  
Oud 22-02-11, 22:10
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Tja ik begrijp ook nooit hoe dat nou precies zit met iTunes. Het is echt een bitch. Wat ik wel eens heb gelezen is als je bijv 2 Mac computers hebt, je de 2e Mac opnieuw installeert en dan een complete timemachine backup van de 1e Mac op de 2e zetten. De iTunes bibliotheek ID's zijn dan identiek en itunes zeurt dan niet over het probleem dat je iPhone maar met 1 iTunes bibliotheek gesynced kan. Time machine maakt echter geen backups van je apps (de .ipa) dus die moet je dan zelf even overzetten nog. Ik heb dit gedoe er zelf iig niet voor over; ik vind het niet erg dat ik maar met 1 Mac kan syncen. Dat doe ik toch hooguit 1 x per week want email contacten agenda gaan over THE air...
  #11  
Oud 28-02-11, 08:46
MetallicatTim MetallicatTim is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 10
Standaard

Niemand die me kan helpen met mijn probleem?? Ik kan het hele iTunes programma niet meer gebruiken nu
  #12  
Oud 28-02-11, 10:12
eefje00 eefje00 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 10
Standaard

Die suggestie om alles opnieuw te 'kopen' is echt zo'n onzinnig verhaal

Ze hebben je hier niet echt geholpen volgens mij. Mensen moeten hier geen suggesties doen als ze zelf niet weten waar ze over praten.

Ik zou eerst je iPhone weer in orde maken door de laatste backup terug te zetten op je iPhone, via de Mac waar hij voor het laatst goed is gesynchroniseerd.

Via onderstaande link kun je lezen hoe je daarna je iPhone op de 2 Macs identiek kunt maken.

How to sync an iPhone with multiple Macs

Succes
  #13  
Oud 02-03-11, 09:23
arte arte is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 2
Standaard apps worden weggehaald na koppelen macbook

Hallo

Bovenstaande discussie heeft ook mijn aandacht. Ik heb zelf hetzelfde probleem. Als ik mijn iPhone koppel aan mijn Mac start automatisch de synchronisatie en worden apps overgezet.
Sluit ik daarna mijn iPhone aan op mijn MBA dan worden daar apps weer weggehaald. Ik heb al eens gekeken naar de tip how to sync....maar daar kom ik heel veel van die ID nummers tegen, dus ik weet niet welke ik nu moet aanpassen.
Mijn MBA is geïnstalleerd met de migratieassistent dus het zou eigenlijk hetzelfde moeten zijn. Nu kan ik hem alleen maar synchroniseren met mijn Mac om bepaalde apps te behouden. Ik krijg ze gewoonweg niet op de MBA gezet (ook niet met aankopen overzetten).
Wie heeft tips. Het moet toch mogelijk zijn om beide iTunes idem te configureren zodat ze allebei gelijk zijn, en allebei dezelfde apps heben?

Groet,
Ron
  #14  
Oud 02-03-11, 11:12
eefje00 eefje00 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 10
Standaard

Zoals ik 2 berichten hierboven al heb uitgelegd. De link gebruiken, daar zie je de uitleg. Dus op je Mac de code opzoeken en die op je andere Mac of PC exact zo invoeren, dan denkt iTunes dat het 2 exact dezelfde bibliotheken zijn.
  #15  
Oud 02-03-11, 12:04
arte arte is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 2
Standaard

@eefje
Daar heb ik ook naar gekeken (zoals ik ook schreef) maar ik vond heel veel ID-keys.
Ik heb nog eens goed gekeken,maar nu zie ik dat ik maar 1 libraryID-key heb, blijkbaar moet alleen die gewijzigd worden.
Ik ga het nog eens proberen.

Er moet ook iets mogelijk zijn met het instellen van thuisindeling, maar daar ben ik nog niet helemaal achter. Ga ik eerst eens uitzoeken. Uiteindelijk lijkt het ook rechtstreeks in iTunes te regelen zijn.

Bedankt in ieder geval voor je reactie.
Ron
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad naar andere account overzetten? freddy's iPad algemeen 9 10-01-11 20:56
Windows: Autosync van folder met itunes bib harrys iTunes 0 19-11-10 12:36
Windows: iTunes overzetten naar andere pc Coolkenneth iTunes 0 25-09-10 00:35
Overzetten naar andere eigenaar. DeliriumNLD Jailbreak 0 18-06-10 14:41
Hoe apps overzetten van iphone3g naar andere bibliotheek? cappuccinotje Archief 2 11-12-08 14:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:09.