iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   iBooks voor iPhone en iPod touch verschenen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/62103-ibooks-voor-iphone-ipod-touch-verschenen.html)

dododedodonl 21-06-10 23:26

Ik heb iBooks al 2 (of meer) keer weggegooid en opnieuw geinstalled... Als ik de console uitlees (met xCode organizer) dan geeft hij een paar notices zoals deze:

"sandboxd[267] <Notice>: iBooks(269) deny file-read-metadata /private/var/mobile/Library/Caches/com.apple.itunesstored/url-resolution.plist

sandboxd[267] <Notice>: iBooks(269) deny file-read-metadata /private/var/mobile/Library/Caches/com.apple.itunesstored

sandboxd[267] <Notice>: iBooks(269) deny file-read-metadata /private/var/mobile/Library/Caches

sandboxd[267] <Notice>: iBooks(269) deny file-read-data /private/var/mobile/Media/Books/Purchases/Purchases.plist"

ghaghamashibaba 21-06-10 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dododedodonl (Bericht 469717)
Ik heb iBooks al 2 (of meer) keer weggegooid en opnieuw geinstalled... Als ik de console uitlees (met xCode organizer) dan geeft hij een paar notices zoals deze:

"sandboxd[267] <Notice>: iBooks(269) deny file-read-metadata /private/var/mobile/Library/Caches/com.apple.itunesstored/url-resolution.plist

sandboxd[267] <Notice>: iBooks(269) deny file-read-metadata /private/var/mobile/Library/Caches/com.apple.itunesstored

sandboxd[267] <Notice>: iBooks(269) deny file-read-metadata /private/var/mobile/Library/Caches

sandboxd[267] <Notice>: iBooks(269) deny file-read-data /private/var/mobile/Media/Books/Purchases/Purchases.plist"

Je download toch well de iPhone versie? Alles werkt prima nu. Ook PDF's heb snel even geprobeerd

MichaelJ 21-06-10 23:33

Alles werkt bij mij. Ik zal niet teveel rotzooien met codes etc. Succes!

dododedodonl 21-06-10 23:36

Ik heb de iphone versie gedownload... Ik snap er helemaal niets meer van... Ik ga even restoren... Ik geloof dat ik iets verkloot heb met me jailbreak...

renssies 21-06-10 23:39

Mijn iBooks app ziet de iBooks niet. iPhone 3G 8gb. PDF via e-mail en itunes werkt ook niet.

tbeumer@ 21-06-10 23:48

ik heb wel 1.1 maar boeken laad hij tot 99% en dan blijft hij hangen..
kortom werkt nog voor geen meter bij mij dan

dododedodonl 21-06-10 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tbeumer@ (Bericht 469808)
ik heb wel 1.1 maar boeken laad hij tot 99% en dan blijft hij hangen..
kortom werkt nog voor geen meter bij mij dan


Precies hetzelfde probleem bij mij...

Dit komt door de jailbreak. Ik heb gerestored naar de officieele versie van iOS 4.0 (niet meer de GM) en nu werkt hij wel. Ik kan hem nu alleen nog niet jailbreaken omdat redsn0w nog niet klaar is...

alsatian 22-06-10 01:34

Fantastische app! Heb gelijk een flinke stapel boek binnengehaald voor de vakantie!

Pooh Bear is echt leuk trouwens!

Ruben.cc 22-06-10 03:55

Ik denk dat de servers het een beetje druk hebben nu iedereen ineens iBooks kan downloaden. Ik had ook een aantal (gratis) boeken gedownload die allemaal hetzelfde saaie cover hadden en na een minuut of wat hadden een aantal boeken ineens wel het "officiële" cover dat ze horen te hebben. Zoeken werkt ook nog niet helemaal lekker. Kies je een bepaalde categorie in de store, dan is die gewoon helemaal leeg, althans bij mij wel.

martine1312 22-06-10 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ghaghamashibaba (Bericht 468661)
Ik heb net 4.0 geinstalleerd maar iBooks vindt ik nergens.
In de AppStore staat hij ook nergens niet

EDIT: heb hem gevonden maar alleen voor iPad

nee ook voor iPhone heb net geïnstaleerd.... klassieke NL boeken en handjevol vertalingen van GB klassieken.

Geronimo85 22-06-10 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dododedodonl (Bericht 469815)
Precies hetzelfde probleem bij mij...

Dit komt door de jailbreak. Ik heb gerestored naar de officieele versie van iOS 4.0 (niet meer de GM) en nu werkt hij wel. Ik kan hem nu alleen nog niet jailbreaken omdat redsn0w nog niet klaar is...

Ik heb ook inderdaad exact hetzelfde probleem. Verder blijft hij maar steeds vragen of ik m'n bookmarks wil synchroniseren en moet ik vraagt hij ook steeds m'n paswoord van Apple ID.

Ondertussen is redsn0w dus wel klaar...
Benieuwd of het daarmee dan wel werkt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spiderheiney (Bericht 470017)
Jailbreak voor de iphone 3g is nu mogelijk met redsn0w beta.

hier de linkjes

Windows http://sites.google.com/a/iphone-dev.com/files/home/redsn0w_win_0.9.5b5-3.zip

Mac http://sites.google.com/a/iphone-dev.com/files/home/redsn0w_mac_0.9.5b5-3.zip

Veel plezier ermee :D

Zie ook Apple - Support - Discussions - iBooks cannot work ...

bluevoice 22-06-10 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo85
Ik heb ook inderdaad exact hetzelfde probleem. Verder blijft hij maar steeds vragen of ik m'n bookmarks wil synchroniseren en moet ik vraagt hij ook steeds m'n paswoord van Apple ID.

Dit probleem heb ik nou ook, heb van alles geprobeerd, het maakt niet uit of je 4.0 GM of de 4.0 release versie hebt.

Rockywoman 22-06-10 11:08

Net gedownload uit de Itunes store. Doet het perfect en ziet er echt heel erg leuk uit :)

bluevoice 22-06-10 11:12

Misschien werkt het alleen niet op een iPhone 3G

sorayagroot 22-06-10 11:17

ik heb hem net gedownlaod van de appstore op mn iphone, geen problemen. Gratis winnie the pooh stond er gelijk op. Ik vraag me alleen af of je voor de boeken in de store moet betalen? Er staat niks bij...

bluevoice 22-06-10 15:17

Ik lees zojuist dat de problemen met iBooks gerelateerd zijn aan de jailbreak met redsn0w. Waarschijnlijk werkt iBooks niet meer als je multitasking op de iPhone 3G aanzet.

dododedodonl 22-06-10 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice (Bericht 471080)
Ik lees zojuist dat de problemen met iBooks gerelateerd zijn aan de jailbreak met redsn0w. Waarschijnlijk werkt iBooks niet meer als je multitasking op de iPhone 3G aanzet.

Ik heb een beetje onderzoek gedaan uit de console (met xcode) en het blijkt een probleem met sandboxing (rechten die een app heeft) te maken te hebben. iBooks heeft te weinig rechten, daarom werkt hij niet... Moet het dev-team even fixen...

bluevoice 22-06-10 16:41

Om welke bestanden van iBooks gaat het? Kunnen wij de permissies alvast niet handmatig aanpassen?

dododedodonl 22-06-10 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice (Bericht 471305)
Om welke bestanden van iBooks gaat het? Kunnen wij de permissies alvast niet handmatig aanpassen?

Ik heb even geprobeerd om dit probleem op te lossen en het is me gelukt...

1. Heb OpenSSH en weet hoe het te gebruiken...
2. SSH naar /var/mobile/Applications
3. Hier zie je een lijst staan met allemaal mappen, een van deze mappen zit iBooks
4. Zoek even in welke (wees creatief ^^)
5. Kopieer ALLEEN iBooks.app (ong. 16,8 MB) naar /Applications/ (LET OP: dus zonder /var/mobile ervoor!!!) (Kopieer niet al die andere dingen die eromheen staan)
6. Zorg dat de rechten (chmod) 775 zijn!!!
7. Respring
8. iBooks moet er als het goed is nu tussen staan, ook zou hij nu moeten werken zoals het zou moeten...

Ik moest bij stap 5 eerst naar mijn mac kopiëren en vervolgens weer uploaden naar de goede locatie. Ik gebruik Cyberduck... Ik weet niet of dit met alle applicaties geldt...

Je kunt iBooks nu wel niet verwijderen (door de icons te laten jiggelen en dan met kruisje) omdat ze in een beveiligde applications map staan ...

trensongilles 22-06-10 16:57

Problemen iBook
 
Hallo

Vandaag downloade ik de iBook app. Ik heb gelezen dat je nu PDF bestanden uit mail kon openen in iBook. Ik verzond een PDF naar mijn mail. Ik klikte lang op de bijlage en inderdaad, er verscheen een menu met "openen met iBook" ofzoiets. Ik probeerde het, er gebeurde niets. Dan heb ik in dat zelfde menu gekozen voor openen met.. En het fileapp gekozen. Er gebeurde weet niets. Tenslotte heb ik in een andere mail een word bestand proberen openen met fileapp. Dit ging echter wel. Hebben hier andere mensen ook problemen mee? Ik heb een 3de generatie iPod touch.

Alvast bedankt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:10.