//

IP camera systeem

IP camera systeem discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben van plan om een IP camera te plaatsen zodat ik zicht houd, via mijn iPhone, op het huis tijdens bv vakanties. Nu ben ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-05-11, 22:14
CWH CWH is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 17
Standaard IP camera systeem

Ik ben van plan om een IP camera te plaatsen zodat ik zicht houd, via mijn iPhone, op het huis tijdens bv vakanties. Nu ben ik er na een zoektocht op internet wel achter gekomen dat er nogal wat te koop is.
Mijn vraag is dan ook of er iemand is die zo'n systeem heeft, een zgn "ervaringsdeskundige" dus, die kan vertellen welke combinatie IP camera met welke app goed werkt.
Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-05-11, 16:36
Messi's schermafbeelding
Messi Messi is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Mechelen / Belgie
Berichten: 82
Standaard

ik heb die cams van Foscam www.foscam.nl
FI8918W Wi-Fi pan/tilt camera [zwart]
de app: foscam viewer

werkt prima; goede IR
enige nadeel: is nogal 'lomp' om op te hangen
bij mij staat ie boven op een kast, maar ik vermoed dat dat niet altijd mogelijk is.

een andere ipcam die ik heb is de trendnet, maar die heeft minder goed beeld.
die is wel kleiner en hangt makkelijker op.
TRENDnet | Products | Wireless SecurView Camera Series | TV-IP312W
hievoor is er een app: Cam Viewer

ik denk dat beide apps rond de 3euro kosten.

Nadien nog wat 'prutsen' met port fowarding op je internet router ;-)
  #3  
Oud 14-05-11, 11:28
CWH CWH is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 17
Standaard

Nou, dat is nog eens toeval, hoewel, toeval bestaat niet heb ik wel eens gehoord ;-).
Ik had geen reacties meer gezien dus heb ik net, na een intensieve zoektocht op internet de Foscam F18918W besteld!!
En nu lees ik je reactie, blijkbaar een goede keuze gemaakt!
Bedankt!
  #4  
Oud 23-05-11, 16:20
macpeter macpeter is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 3
Standaard

ik heb wat ervaringen op m'n website ipcam-mac.nl gezet

Met name waar je bij aanschaf van een IP camera op moet letten, zoals:
- resolutie
- lichtsterkte
- kijkhoek
- etc.

Wil je gezichtsherkenning, kies dan een megapixel camera!

Axis is een heel goed merk en standaard ondersteuning voor de Mac.
Wel iets duurder, maar dat is je iPhone ook ... Kwaliteit kost geld en het is heel persoonlijk of je het waard vind.

Wil je de camerabeelden opslaan, dan is SecuritySpy een heel mooi programma dat op de Mac draait.
Die foscam camera kan de camerabeelden trouwens ook op een ftp server opslaan (bijv. netwerk harddisk of oud macje met grote harddisk), maar terugkijken is minder eenvoudig dan met SecuritySpy. Bij meerdere camera's geeft SecuritySpy een multi-view overzicht van meerdere camera's. Nadeel is natuurlijk de aanschafprijs ...

Ik heb zelf een 8904W buiten camera en mijn mening over Foscam is: interessante camera's voor die prijs.
Maar wel mindere kwaliteit dan Axis of Vivotek.


ps: naast m'n werk geef ik met SecureConsult advies over camera beveiliging en verzorg de configuratie/installatie. Voor particulieren (mac) gebruikers heb ik wat hoofdpunten en tips op de website gezet.

Laatst gewijzigd door macpeter; 23-05-11 om 16:52.
  #5  
Oud 23-05-11, 17:30
wheely wheely is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 30
Standaard

Ik ben een liefhebber van Qnap, Qnap heeft heel veel mogelijkheden waaronder een surveillance station waar je 4 IP camera's (bezoek Qnapwebsite om te kijken welke camera merken en typen ondersteund worden) op aan kunt sluiten. Ook de Time Machine back-up is standaard aanwezig, alsmede Itunes server enz enz.
  #6  
Oud 25-05-11, 09:32
macpeter macpeter is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 3
Standaard

Remote Patrol is een app speciaal voor de SecuritySpy software. Hiermee kun je eenvoudig de camera's bekijken op je iPhone. Eenmalig het ip-adres en user / wachtwoord invullen en daarna snel je camera's bekijken vanuit deze app.

Andere voordelen zijn meerdere camera's naast elkaar bekijken (multi-view) en ook opgenomen camerabeelden bekijken.
  #7  
Oud 25-05-11, 19:09
CWH CWH is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 17
Standaard

Ik heb intussen de Foscam F18918W binnen en geconfigureerd icm de app: Foscam Surveillance Pro. Kan zo'n beetje wat alle bovengenoemde apps ook kunnen. Deze combinatie bevalt goed, het beeld is wat Macpeter ook al zegt, van iets mindere kwaliteit, bv groene struiken worden ietwat paars weergegeven, maar dat vind ik niet zo belangrijk, het gaat erom dat ik op afstand de zaak in de gaten kan houden en dat gaat perfect. Een heel klein minpuntje aan alle apps is, dat two-way audio (nog?) niet ondersteund wordt. Ook dit is niet echt belangrijk, maar het zou het wat leuker maken, hoewel ik begrepen heb dat dat er in de komende updates wel aan zit te komen.
  #8  
Oud 30-05-11, 18:18
AETD AETD is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: In Flanders Fields
Berichten: 9
Standaard

Ik beschrijf even mijn setup en ervaringen met materiaal en apps.

Ook hier hangen 2 FI8918W foscams in de werkplaats, en 2 EasyN dome camera's onder de dakgoot om zo de voordeur, poort en hele voorgevel + parkeerplaats in beeld te hebben.

Het hele netwerk incl camera's heb ik thuis op een Cisco 3550 48 poorts switch.
Heb een serverje waar eyesoft (van Bikal) op draait en alles mooi automatisch opneemt of foto's neemt als het nodig is. (sofware werkt boven mijn verwachtingen goed)

Op de Iphone heb ik Foscam Surveillance pro 1.54, Smart control (Foscam edition), en EasyN ip control system.
Om je geld te besparen: Foscam surveillance pro = EasyN ip control system Gemaakt door Ruwebit. Zelfde layout, zelfde settings, zelfde performance, zelfde mogelijkheden.
Smart control is iets goedkoper. toch iets trager en minder mogelijkheden.

Laat je niet verleiden door namaak foscam op ebay, dealextreme of dergelijke. Deze hebben geen firmware updates en hebben lang niet dezelfde (beeld)kwaliteit.
ik ben begonnen met een namaak Foscam. deze was heel moeilijk te bedienen met de iphone of eyesoft. soms bleef hij een kant op gaan ook al had je maar even gedrukt. nachtzicht was ook niet dat. volgens verkoper gemakkelijk 20m, volgens forum leek dit eerder 8m, bij mij was dit <1m. Besloten om dit ding naar het containerpark te brengen en voor een echte foscam te gaan. Tot mijn grote verbazing had ook deze moeite met gemotoriseerde sturing vanaf de iphone. Beeld kwaliteit was vele malen beter en ook het nachtzicht lag nu rond de 10-12 meter.
Eerst dacht ik dat de moeilijke bediening kwam door Smart control app. Toen de Foscam surveillance pro gekocht, maar bleek hetzelfde te zijn. Dan toch maar even een mailtje richting Foscam gezonden waarin ik aangaf helemaal niet tevereden te zijn over de bediening van de camera. Ik kreeg bijna onmiddelijk een mailtje terug waarin er uitgelegd werd dat het een gekend probleem was en dat de oplossing binnen de 48u zou klaar zijn. De dag er na kreeg ik een mailtje dat er een firmware upgrade beschikbaar was. Nu werkt het ding super. En eerlijk gezegd. Het roteren van de camera gebruik je in het begin maar heel even omdat het leuk/nieuw speelgoed is. Of in de kroeg als een onderwerp als dit aanbod komt.
Eens die staat op de zone die je wil 'bewaken' en de software trigger zone is ingesteld, blijft de camera op deze positie staan.

Na een incident met de wagen van een klant, besloot ik op de 2 hoeken van de voorgevel 2 vaste dome camera's te plaatsen. die elkaars beeld overlappen. (R kijkt naar L en L kijkt naar R) Hiervoor kwam ik terecht bij EasyN omdat deze leuk geprijsde compacte zwarte dome's hebben. Dit zijn indoor cams, maar aangezien ze onder een 30cm brede dakgoot hangen zijn ze niet gevoelig aan neerslag. Wel heb ik ze zelf (spat) waterdicht gemaakt. door alle randjes en spleetjes af te spuiten met zwarte Tec7. Niemand ziet er wat van. Hangt er nu een klein jaar en werkt nog steeds prima. Ook hier ligt het nachtzicht net iets lager dan 15m. Mijn enige vrees, condens in de dome, bleek tot op heden ongegrond.

Uiteraard werkt deze setup net zo goed met een klein switchke en vast en zeker ook met andere software. (zat software bij de cams die ik eerlijk gezegd nooit bekeken heb) Maar dit was mijn netwerk setup, waar ik ruimte over had om een 8 tal ip cams bij te zetten. ik heb er nu 4. Bij de verdere afwerking van de woning zullen er nog wel enkele bij komen.
  #9  
Oud 12-01-12, 21:53
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Jullie zijn allemaal groot bezig maar ik wil alleen maar een webcam onder onze overkapping voor de deur plaatsen gericht op de voordeur en de beelden ervan op mijn iPhone
kunnen bekijken. Beter gezegd het stilstaande videobeeld. Ik ben niet op zoek naar
opname mogelijkheden. Ik heb geen Mac. Ik heb wel een draadloze router Linksys
E 1500
__________________
....i.c.m. een Tele2 sim only 1GB en 100 bel/sms
  #10  
Oud 13-01-12, 08:34
macpeter macpeter is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 3
Smile

Een mogelijkheid is de Foscam FI8904W buitencamera met de Foscam Surveillance App. Voordelen: niet al te duur en nachtzicht. Nadeel: nogal grote camera.

Een andere mogelijkheid is de Allnet 2288 plafond camera met de Live Cams Pro App (gratis). Let wel op: want dit is een binnencamera. Dus de achterkant afplakken tegen vocht. Voordelen: kleine camera, power-over-ethernet, megapixel beeld en ook beeld bij weinig licht (zonder infra-rood). Nadeel: duurdere camera.

Zelf heb ik thuis gekozen voor deze mooie Allnet camera bij de voordeur en de Foscam achter aan de schuur bij het achterpad. Voor de Foscam is nu ook een PoE kit, zodat er maar een kabel naar toe hoeft.

Uiteraard zijn veel meer camera's geschikt, maar kijk goed naar resolutie, lichtsterkte en kijkhoek. Meer informatie kun je lezen op mijn website ipcam-mac.nl
  #11  
Oud 22-02-14, 15:09
ErwinSK's schermafbeelding
ErwinSK ErwinSK is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 4
Standaard

HULPVRAAG
Helaas ben ik sinds kort rolstoelafhankelijk, nu heeft de WMO een keurige deurautomaat (el-deurdranger) geplaatst plus twee AB's maar nog geen buiten Cam. Uiteraard te bedienen via mijn iPhone 4s, iPad 3 en mijn MBP.

Het mag wat kosten dus AUB graag goede adviezen met link. Thanks
__________________
All the best, Erwin

Laatst gewijzigd door ErwinSK; 22-02-14 om 15:20. Reden: te vroeg op enter gdrukt.
  #12  
Oud 13-03-14, 16:10
the matrix's schermafbeelding
the matrix the matrix is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Almelo
Berichten: 109
Standaard

Heeft iemand enig idee wat het data verbruik is van zo'n ip camera. Lijkt me een behoorlijke aanslag als je buiten je Wi-Fi gebruik zit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Systeem Storage MrSerhat68 iPhone algemeen 1 02-08-10 15:30
Systeem lettertype jacobdeboer33 iPhone algemeen 6 30-08-08 14:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:46.