iMessage discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat denken we van Apple's nieuwe iOS app iMessage? Voor degenen die het nog niet kennen, het is een soort Blackberry Messenger of WhatsApp, maar ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iMessage
Wat denken we van Apple's nieuwe iOS app iMessage? Voor degenen die het nog niet kennen, het is een soort Blackberry Messenger of WhatsApp, maar dan alleen voor iOS devices. Gaan jullie hierop overstappen of blijven jullie bij het oude?
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Ik denk gewoon WhatsApp houden.
|
|
||||
|
||||
Gewoon iMessage en WhatsApp samen gebruiken.
|
|
|||
|
|||
Hangt van de snelheid af. Een geïntegreerde app hoeft niet altijd beter te zijn (zelfs vaak niet). Echter maakt Apple wel vaak een goede kopie van een al bestaande app/optie. Als het allemaal evengoed werkt als WhatsApp, dan zal ik het in ieder geval wel gebruiken. Niet iedereen heeft WhatsApp (al zal het aantal wel gering zijn), maar iedereen zal wel iMessage hebben (op de iPhone). Het is dus veel toegankelijker en heeft een groter reikwijdte wat betreft gebruikers (in de zin van Apple gebruikers). Het enige grote nadeel (en wel heel erg groot) is dat WhatsApp multi-platform is en iMessage alleen Apple-platform. Ik (en velen anderen) heb ook zat mensen in mijn WhatsApp lijst, die een BB en Android-based toestel gebruiken als telefoon.
|
|
|||
|
|||
Kun je met die iMessage gratis smssen dan? Ik weet niet wat het is!
Ik ben nu geen gebruiker van WhatsApp omdat ik mijn gratis smssen van mijn provider nog niets eens kan opgebruiken. |
|
|||
|
|||
Het is gewoon een chat applicatie waar je gratis kan chatten met elkaar via 3G of Wi-Fi verbinding. Het is te zien als een gratis sms programma. (iMessage alleen naar iPhone gebruikers. En Whatsapp naar blackberry, android en iPhone gebruikers. Dan moeten die gene wel WhatsApp geinstalleerd hebben)
|
|
|||
|
|||
Inderdaad, whatsapp laat je toch gewoon staan,sowieso en het voordeel is bij whatsapp nog altijd dat je ook via edge en gprs berichtjes kan blijven sturen, met die imessage niet, die werkt alleen via 3G en Wi-Fi en in belgie is er nog veel edge en zelfs her en der gprs.
|
|
|||
|
|||
Allebei gebruiken zou ik ook wel doen in het begin, maar ik vraag me af of iMessage het uiteindelijk zal winnen van WhatsApp. Het eerste wat ik dacht bij de aankondiging was: "Leuk! Maar wel een jaar of drie te laat..". Wat ik zo merk in mijn omgeving is namelijk dat steeds meer blackberrygebruikers BBM volledig hebben vervangen door WhatsApp. Zolang het nog niet meer functionaliteit biedt boven WhatsApp, denk ik dat WhatsApp door de crossplatformability (is dat een woord?) favoriet blijft..
Maar ik ben erg benieuwd! |
|
|||
|
|||
maar hoe gaat het eigenlijk werken net als bbm via pin of met telefoonnummer? want dat hebben ze volgensmij niet doorgegeven op wwdc
|
|
|||
|
|||
Ik denk net als een bb pin
|
|
|||
|
|||
Mocht je WhatsApp kunnen integreren in je gewone messages app (je smssen zelf) zou ik het misschien wel gebruiken.
Die iMessage stelt dus bitter weinig voor als ik het goed begrijp. Gewoon handig om naar iemand met een iPod te sturen. |
|
|||
|
|||
Zolang het nog niet cross platform werkt... op Blackberry, Android, Windows Phone en iOS dan zie ik het nog niet winnen van een Whatsapp ofzo
Wel een fijne ontwikkeling dus ik heb hoop |
|
|||
|
|||
Die imessage; werkt die dan alleen op de iphone of toch dan ook op de ipad?
Want whatsapp werkt naar mijn weten niet op de ipad, alleen op de iphone? Moest dienen imessage op de ipad ook werken dan heb je daar wel voordeel bij aangezien dat niet kan met whatsapp. Voor de iphone zal volgens mij whatsapp nog steeds het beste zijn denk ik doordat je op edge en gprs berichtjes kan blijven sturen en bij imessage alleen maar via 3G en gprs. |
|
|||
|
|||
ik weet het niet. Hangt vanaf wat mijn vrienden wil gebruiken .
|
|
||||
|
||||
Werkt iMessage via je telefoonnummer, email of via 'iets' anders? En hoe is dit te configureren, kan het nergens vinden
|
|
||||
|
||||
Volgens mij email en telefoonnummer?
http://farm3.static.flickr.com/2162/...c5198fe7_o.png |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Haha dat plaatje heb ik gewoon van de site
Helaas heb ik geen iOS 5 |
|
||||
|
||||
ah lol nouja het werkt op email, heb het zojuist even met iemand geprobeerd
|
|
||||
|
||||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|