//

Slechte gps ontvangst na update iOS 5

Slechte gps ontvangst na update iOS 5 discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb een 3GS en sinds 2 weken geüpdate naar iOS 5. Loopt al een zonnetje, alleen de gps heeft grote moeite om actief ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-10-11, 10:06
bvstrien bvstrien is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 110
Standaard Slechte gps ontvangst na update iOS 5

Hoi,

Ik heb een 3GS en sinds 2 weken geüpdate naar iOS 5. Loopt al een zonnetje, alleen de gps heeft grote moeite om actief te worden. Zowel de kaarten app van Apple als navigon wil het GOS signaal niet oppakken. Hij herkend overigens wel dat ik ergens ongeveer ben geweest, maar loopt dus simpelweg niet mee. Ook i de plaatsbepaling in bijvoorbeeld Facebook etc absoluut niet precies.

Ik heb de 3GS gejailbreakt....maar dat had ik voorheen ook in 4.3.1 en daar werkte de gps als een zonnetje....

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Google heeft nog niet echt in antwoorden kunnen voorzien!

Ps. Ik heb modem firmware 05.16.05, echter nooit bewust hier naartoe geüpdatet of wat dan ook...las via Google dat dit er wellicht iets mee te maken zou kunnen hebben? Al werkte het voorheen wel keurig...

Laatst gewijzigd door bvstrien; 28-10-11 om 13:51.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-11, 10:44
PaulSe PaulSe is offline
• iOS 6.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

Herken dit. Wil hem wel iets steviger neerzetten. Ontvangst is gewoon een drama. Heb mijn 3GS overigens niet gejailbreakt. Hopen dat Navigon spoedig met een update komt, althans vermoed dat dat de oplossing zou moeten zijn.
  #3  
Oud 08-11-11, 22:20
P1Nh00fD's schermafbeelding
P1Nh00fD P1Nh00fD is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 17
Standaard

Zelfde probleem hier. Met ios 4.3.3 werkte de navigatie perfect, na update drama, als ik navigatie aanzet, krijg ik ipv vodafone met daarnaast 3G wat normaliter li bovenin staat, de tekst zoeken en krijg ik de melding geen mobiel data netwerk gevonden in mijn display. Iemand een idee?

Als ik naviagatie uitzet, zie ik de provider naam en 3G weer verschijnen.

Phone is jailbroken met Sn0wbreeze.
  #4  
Oud 09-11-11, 14:35
bvstrien bvstrien is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 110
Standaard

zie hier de 2 officiele topics die zijn aangemaakt op het Forum van Apple:

https://discussions.apple.com/message/16580378#16580378

https://discussions.apple.com/message/16443642#16443642

Hopelijk gaat Apple het probleem eens onderkennen en er wat aan doen.....
  #5  
Oud 17-11-11, 21:59
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Op mijn iPhone 4 loopt Navigon ook slechter, sinds iOS 5. Verliest af en toe het GPS signaal, en de kaart animaties haperen en blijven haken.
-edit- laat nu net Navigon 2.0 uit zijn, misschien 'trekt' iOS 5 de nieuwe versie beter...

Laatst gewijzigd door ballegooier; 17-11-11 om 22:56.
  #6  
Oud 18-11-11, 16:00
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Op mijn nieuwe 4S merkte ik deze week dat de GPS ook niet functioneert. TomTom vind totaal geen GPS signaal en maps vind hij wel een lokatie maar niet nauwkeurig en updaten van die lokatie gaat moeizaam. Op mijn oude 4 die ook draait op 5.0.1 werkt alles prima, bij opstarten TomTom direct een GPS signaal. Wel heb ik het idee dat het eerst wel functioneerde maar sinds de 5.0.1 update er mee is opgehouden.

Net met Apple getelefoneerd en die gaan het toestel omruilen, hopelijk gaat het nieuwe toestel het probleemloos doen.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #7  
Oud 20-11-11, 11:43
dribbel dribbel is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 8
Standaard

Ik heb ook nagenoeg geen gps ontvangst. Heb een 3GS zonder jailbreak. Iemand een idee? Hoor het graag.
  #8  
Oud 20-11-11, 12:15
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Met welke Apps heb je er last van? Of met allemaal?

Mijn indruk is dat iOS 5 een stukje meer geheugenen en CPU van de iPhone vraagt (vergeleken met iOS 4) waardoor er nog maar minder reserve is voor de gps chip. Ik heb de indruk dat de gps chip ook geheugen en rekenkracht gebruikt. De iPhone wordt heel warm met GPS gebruik. En dan moet er in het geval van een turn-by-turn navigatie ook nog het kaartmateriaal geanimeerd / gerendered worden...
  #9  
Oud 21-11-11, 13:42
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dribbel Bekijk bericht
Ik heb ook nagenoeg geen gps ontvangst. Heb een 3GS zonder jailbreak. Iemand een idee? Hoor het graag.
Dat is een bekend probleem: de GPS-chip van de iPhone 3G(S) is te zwak. Er is één oplossing: een TomTom (of MIO) Carkit met ingebouwde GPS-chip gebruiken. Downgraden naar iOS 3.1.3 helpt ook een beetje (vraagt minder van de processor dan iOS 4, zodat de GPS-chip iets beter zijn werk kan doen).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 november 2011 om 12:44 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Op mijn iPhone 4 loopt Navigon ook slechter, sinds iOS 5. Verliest af en toe het GPS signaal, en de kaart animaties haperen en blijven haken.
-edit- laat nu net Navigon 2.0 uit zijn, misschien 'trekt' iOS 5 de nieuwe versie beter...
Navigon 1.8.2 en iOS 5 is idd geen goede combinatie. Vooral de Panorama View veroorzaakt problemen. Navigon heeft dit zelf ook al aangegeven en de oplossing is idd upgraden.
  #10  
Oud 21-11-11, 14:37
bvstrien bvstrien is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wilbie Bekijk bericht
Dat is een bekend probleem: de GPS-chip van de iPhone 3G(S) is te zwak. Er is één oplossing: een TomTom (of MIO) Carkit met ingebouwde GPS-chip gebruiken. Downgraden naar iOS 3.1.3 helpt ook een beetje (vraagt minder van de processor dan iOS 4, zodat de GPS-chip iets beter zijn werk kan doen).
Hoe kan het dan in 4.3.1 perfect gewerkt hebben?? Ik heb er nooit last van gehad namelijk en sinds iOS5 is het GPS signaal niks meer waard!
  #11  
Oud 21-11-11, 16:48
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik denk dat het gps signaal geïnterpreteerd / berekend wordt, waarbij niet alleen ontvangst kwaliteit, maar ook processor kracht en geheugen aan te pas komen.

Des te zwaarder het (i)OS, (ofwel, des te hoger het versienummer) des te minder recourses (memory, cpu rekenkracht) er nog beschikbaar lijkt te zijn voor de (verwerking / berekening van) Gps.

Daarmee is er niets veranderd in de ontvangst kwaliteit van de gps, maar wel de verwerking van deze gegevens...
  #12  
Oud 13-12-11, 16:45
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Dan zou de navi waar dan ook slecht moeten werken.Bij mij is het in het buitenland.Dus meer dan 50 km diep.
  #13  
Oud 03-07-12, 15:24
Jouke Jouke is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 11
Standaard

Dit werkte voor mijn iPhone 4 op ios 5.1.1:
Here's how you fix it:

- Go to settings, general, auto-lock, change it from 1 Minute to NEVER
- Go to settings, general, reset, reset network settings (THIS WILL REBOOT YOUR IPHONE)
- Go outside, in a clear place with NO tree's, buildings, or anything blocking your view of the sky
- Open "MAPS", click NO on all that wi-fi crap, then click the little gps icon, and let it sync up with the satellites (this could take a few minutes)
  #14  
Oud 04-07-12, 12:53
bvstrien bvstrien is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 110
Standaard

Dat heb ik geprobeerd, de maps app werkt dan goed, maar zodra ik deze dan sluit is hij het signaal weer kwijt. Navigon werkt dan ook niet. Dit zou dus inhouden dat telkens als ik de GPS wil gebruiken ik dit foefje zou moeten gebruiken.

Dat de GPS dus WEL werkt is hiermee in ieder geval wel bewezen......

het lijkt dus echt in de software te zitten.....toch?

EDIT: NU BREEKT MIJN KLOMP!! De bovenstaande suggestie heeft mijn GPS toch aan de praat gekregen, en dat na 3/4 jaar tobben met GPS!....1000x dank!!!

Laatst gewijzigd door bvstrien; 09-07-12 om 17:32. Reden: Bij nader inzien werkt het wel degelijk!!!
  #15  
Oud 05-07-12, 09:39
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Nee, want Google Maps werkt ook dmv triangulatie en bijv positie bepaling via omliggende Wi-Fi netwerken (Google maar eens: skyhook) Je krijgt dus ook wel een blauw stipje te zien, als er geen Gps gegevens zijn.
Pas als het stipje blauw pulseert, is er Gps, dacht ik... Pulseert ie in Google Maps bij jou?

Navigon heeft per se gps gegevens nodig en neemt geen genoegen met een ruwe positiebepaling zoals triangulatie....
  #16  
Oud 10-07-12, 12:10
timothyvasilda timothyvasilda is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 3
Standaard

Thx Jouke! Dit heeft voor mij ook gewerkt op mijn 3GS ios 5.0.1. Eindelijk werkt Navigon weer naar behoren.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom: Ios 4.2.1: Slechte gps-ontvangst, altijd. Tomtom werkt dus niet haroldv iPhone Navigatie 66 25-02-11 21:26
slechte gps en gsm ontvangst cubesten iPhone algemeen 0 25-01-11 04:11
slechte gps ontvangst? huubke iPhone Navigatie 3 30-09-10 18:32
Slechte GPS ontvangst door hoesje!! TheMikerMC iPhone algemeen 12 20-08-10 18:22
Hardware: Slechte GPS ontvangst KingAchill iPhone Navigatie 10 12-06-10 09:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:14.