Slechte GPS ontvangst discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb problemen met de GPS ontvangst van m'n iPhone. Soms is ie heel nauwkeurig (het bekende blauwe pinnetje), maar soms ook helemaal niet ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Slechte GPS ontvangst
Hallo,
Ik heb problemen met de GPS ontvangst van m'n iPhone. Soms is ie heel nauwkeurig (het bekende blauwe pinnetje), maar soms ook helemaal niet en soms kan ie zelfs de locatie niet bepalen. Als hij goede ontvangst heeft, gaat er eerste een blauwe cirkel "ademen" boven een overzichtskaart en plaatst vervolgens het blauwe pinnetje vrij exact! Maar soms "ademt" hij helemaal niet en moet ik maar gokken waar ik ergens zit... Heeft iemand nog last van dit probleem? Mvg, |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Ik neem aan dat je de standaard Kaarten app gebruikt?
|
|
|||
|
|||
Jawel, dat klopt!
Mvg, |
|
||||
|
||||
Je staat ook buiten? (ivm line-of-sight)
|
|||
|
|||
Ja, soms werkt ie binnen in huis perfect, vandaag fietste ik door de stad en het bolletje volgde mij geweldig nauwkeurig, maar op de terugweg, exact dezelfde route, bleef de cirkel weer zweven boven een kaart van de gehele map...
Dus daar kan het ook niet aan liggen... |
|
|||
|
|||
Het zelfde hier...
Ik heb de zelde problemen sinds vorige week ook. Hiervoor werkte de GPS + kaarten perfect, maar nu blijft het 'target' rondje soms tijden staan en wil het blauwe bolletje niet meer verschijnen. Heel raar allemaal.
|
|
|||
|
|||
Ik heb in het verleden gemerkt dat als er metaal in de buurt van het simslot zit dit tot verstoring kan leiden.
|
|
|||
|
|||
Geen metaal in de buurt van Simslot
Zelk gebruik ik een Brodit houder, dus geen metaal in de buurt van het simslot (de iPhone zit alleen met de onderste 4 cm in de houder).
Probleem blijft aanwezig, zelfs na "Herstellen" in iTunes te hebben gebruikt. |
|
|||
|
|||
Sinds een maand heb ik hetzelfde. Altijd perfect bereik gehad met verschillende navigatie pakketten, maar nu hopeloos, valt steeds weg. Is er soms iets met de satelliet of overbelasting?? Begrijp er niets van.
|
|
||||
|
||||
Voor in de auto heb ik een re-radiating antenne gekocht, kost ca 50-60 euries, ontvangst is 4x beter, en mijn pakket (NAVIGON) start aanzienlijk sneller, ook geen problemen meer in steden met hoge gebouwen en wegen met veel bomen.
|
|||
|
|||
Ik vraag me af en ik neem verdorie toch aan dat de GPS voor iedereen een stuk beter zal zijn in de iPhone 4? Hebben ze daar nu wel een betere GPS in gezet??
In het begin was het bij mij ook altijd goed, maar laatste tijd ook minder. Mijn zus heeft de HD 2, mooi toestelletje maar werkt lang zo lekker niet als de iPhone, maar de GPS en TomTom werkt daar gewoon bijzonder goed op. Ze hoeft niet eens te wachten tot de GPS haar lokaliseerd. Ze zet hem aan en hij heeft haar gelijk gevonden..GELIJK... Waarom werkt de GPS op de iPhone niet zo goed? Hopelijk in 4 wel, maar heb er nog niks over gehoord. Vind dat toch wel heel belangrijk... |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
TomTom: Ios 4.2.1: Slechte gps-ontvangst, altijd. Tomtom werkt dus niet | haroldv | iPhone Navigatie | 66 | 25-02-11 21:26 |
slechte gps en gsm ontvangst | cubesten | iPhone algemeen | 0 | 25-01-11 04:11 |
slechte gps ontvangst? | huubke | iPhone Navigatie | 3 | 30-09-10 18:32 |
Slechte GPS ontvangst door hoesje!! | TheMikerMC | iPhone algemeen | 12 | 20-08-10 18:22 |
|
|