//

Navigatiesoftware Iphone?

Navigatiesoftware Iphone? discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) //Omdat iedereen er zo lekker over aan het kletsen is, heb ik deze post maar even verplaatst naar chat....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 19-09-08, 16:46
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

//Omdat iedereen er zo lekker over aan het kletsen is, heb ik deze post maar even verplaatst naar chat.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 19-09-08, 17:15
ihans ihans is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Je hebt het tegen mij? Wat dacht je er van om eindelijk eens iets meer moeite te doen en de "Quote" knop te gebruiken, niet relevante wegknippen en dan antwoorden. Dan weten we allemaal tegen wie je het hebt en waar je nu precies op reageert. Kleine moeite voor jou, veel gemak voor iedereen.

Heb je al eens de hedendaagse betere navigatiesystemen bekeken? Dan zul je zien dat 4.3" toch echt een minimum diagonaal is eigenlijk kun je pas bij 5.0 al die features serieus gebruiken.

Satellietfoto's? Wil je satellietview voor navigatie gaan gebruiken? Heel erg mooi maar dan zie je door de bomen de weg niet meer. Kijk eens goed naar die satellietplaatjes op de iPhone en je zult zien dat vele zo niet de meesten niet alleen heel erg oud zijn (oud als in +1 jaar) maar ook (bewust en onbewust) hele 'blinde' plekken hebben.

Probeer je ook eens een voorstelling te maken hoe die satellietfoto er uit gaat zien als je hij ook nog eens 3D gaat worden. Dan zie je echt geen weg meer.


Google Maps is heel erg leuk speelgoed. Maar meer niet en daarom krijg je dat ook "gratis". Tussen quotes want je denkt toch niet dat "gratis" echt bestaat.


Slotsom. Kaarten van TT, Nand en andere zijn gemaakt voor navigatie en Google Maps kan daar echt niet aan tippen.

Ik zeg ook niet dat de kaarten van google perfect zijn. In mijn laatste update van mijn eigen navigatiesysteem zitten ook nog steeds fouten en natuurlijk blackspots; ik hoef niet op de marinebasis bij het scheepsvaartmuseum in Amsterdam rond te rijden.

Wat is er op tegen om een 3D aanzicht te hebben, ik kijk nu op mijn navigatiesysteem ook onder een hoek, als daarlangs zij ook nog iets in de hoogte te zien is lijkt mij fantastisch. In een 3D spel kan je toch ook perfect orienteren. Ik zou nooit de sateliet foto's gebruiken want dat wordt erg onrustig maar het kan een optie in het systeem zijn.

Het systeem wat ik heb draait op windows mobile

Google weet genoeg manieren om er indirect aan te verdienen; actuele commerciele informatie van de POI waar je in de buurt bent.

Heb jarenlang een garmin nuvi gebruikt wat erg goed ging en dat scherm is echt niet groter dan mijn iphone.

Vorige week een JVC KW-NX7000 aangeschaft waarop een windows systeem draait maar dan vind ik de graphics wel erg slecht van, Apple met CoreGraphics doet dat toch erg mooi.
  #43  
Oud 19-09-08, 17:25
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ihans Bekijk bericht
I
Wat is er op tegen om een 3D aanzicht te hebben, ik kijk nu op mijn navigatiesysteem ook onder een hoek, als daarlangs zij ook nog iets in de hoogte te zien is lijkt mij fantastisch. In een 3D spel kan je toch ook perfect orienteren. Ik zou nooit de sateliet foto's gebruiken want dat wordt erg onrustig maar het kan een optie in het systeem zijn.
3D? Niks op tegen (of het praktischer is dan 2D laten we buiten beschouwing want het is mooier) maar jij suggereerde (althans ik had die indruk) dat je de satellietview van Google in 3D wilde gebruiken.


Citaat:
Het systeem wat ik heb draait op windows mobile
Absoluut niet bedoeld als Windowsbashing maar als ik bij MM ben heb ik een (pathalogische) dwang om met alle systemen te spelen. En telkens krijg ik elk WM systeem snel in een reboot of volledig crash of vastloper.


Citaat:
Heb jarenlang een garmin nuvi gebruikt wat erg goed ging en dat scherm is echt niet groter dan mijn iphone.
Die 2,5" schermen zijn naar mijn smaak echt te klein als je 3D wilt, rijbaaninformatie en nog meer.


Persoonlijk (maar dat zal niemand mij in dank afnemen is m.i. de iPhone nog het beste af met een simpel systeem. eenvoudige kaart met daaroverheen richtingaangave m.b.v. pijlen. Zo in de stijl als TT dat (in elk geval vroeger) deed op PDA's.
  #44  
Oud 26-09-08, 14:13
bassollie bassollie is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Kampen
Berichten: 85
Standaard

Heeft die navigatie nou echt te maken met de software die nu op de iPhone staat?

Persoonlijk denk ik dat apple weer eens flink geld wil verdienen aan zo'n app.
  #45  
Oud 28-09-08, 14:46
Phil from belgium's schermafbeelding
Phil from belgium Phil from belgium is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 104
Standaard

TT doet toch ook geen verdere ondersteuning voor het oude PPC platform.(niet meer winstgevend , applicaties worden toch gekraakt )
Enkel selectieve koppelverkoop met enkele Smartphones (WM6x).
TT voorkeur gaat uit naar verkoop van PND (personel navigation device) zoals de GO series ... enz ...
Winstmarge ligt hierbij hoger ...

Dus voor navigatie , koop een GO serie ... btw, hogere klasse kan via BT gelinkt worden met de iPhone voor handsfree telefonie (TomTom, portable GPS car navigation systems )
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince )
  #46  
Oud 28-09-08, 15:20
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bassollie Bekijk bericht
Heeft die navigatie nou echt te maken met de software die nu op de iPhone staat?
Uiteraard want er is software voor nodig om alle berekeningen te maken en dan te zorgen dat jij (grafisch) ziet hoe je moet rijden.


Citaat:
Persoonlijk denk ik dat apple weer eens flink geld wil verdienen aan zo'n app.
En wat zijn je argumenten voor dat standpunt of behoor jij tot dat groepje met de mening "alles op Internet moet gratis zijn".
  #47  
Oud 28-09-08, 17:17
etienne's schermafbeelding
etienne etienne is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phil from belgium Bekijk bericht
Dus voor navigatie , koop een GO serie ... btw, hogere klasse kan via BT gelinkt worden met de iPhone voor handsfree telefonie (TomTom, portable GPS car navigation systems )
Niet akkoord. Ik heb de iphone 3G met GPS echt gekocht om alles in 1 te hebben. Ben momenteel echt niet tevreden over Apple. De iphone is een prima toestel alleen navigatie is een heel groot gemis.
  #48  
Oud 28-09-08, 19:54
Phil from belgium's schermafbeelding
Phil from belgium Phil from belgium is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door etienne Bekijk bericht
Niet akkoord. Ik heb de iphone 3G met GPS echt gekocht om alles in 1 te hebben. Ben momenteel echt niet tevreden over Apple. De iphone is een prima toestel alleen navigatie is een heel groot gemis.
Ben niet echt op de hoogte welke gps chip de iPhone 3G bevat ... aldus ook niet de mogelijkheden / en nauwkeurigheid.
Scherm is wél haarscherp edoch anderzijds een beetje té klein in vergelijking met de PND's die tegenwoordig op de markt te koop zijn.
btw, mijn oude ipaq HX4700 had reeds een groter scherm / mét vga resolutie.
Zoals gezegd , het hangt af vd sofware verkoop/akoord in dit geval
btw, ik hoop dat TT toch nog een iphone versie uitbrengt hoor ... velen kijken hier naar uit.
Good luck.
  #49  
Oud 08-10-08, 18:36
Gary Gary is offline
• iOS 3.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door etienne Bekijk bericht
Het is echt niet te begrijpen waarom Apple een GPS in zijn nieuwe iphone steekt maar na 3 maanden nog steeds geen navigatiesoftware a la TomTom of andere klaar heeft. Waarom dan in gods naam een GPS inbouwen? Bij mij heeft de GPS de ultieme doorslag gegeven om hem te kopen. Hier zit dus een, hopelijk voorlopige, teleurgestelde iphonebezitter
Kop op joh
Komt allemaal wel.
  #50  
Oud 08-10-08, 18:39
etienne's schermafbeelding
etienne etienne is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gary Bekijk bericht
Kop op joh
Komt allemaal wel.
Ik hoop het
  #51  
Oud 16-10-08, 15:29
zedzed1 zedzed1 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 72
Standaard

Zijn er nog verdere ontiwkkelingen met betrekking tot Navigatie.

Ik meen mij nog een stuk te herinneren hier op de front pagina dat apple de hoogste prioriteit gaf aan de navigatie. Alleen het is muis stil hier omtrent.
  #52  
Oud 16-10-08, 16:35
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zedzed1 Bekijk bericht
Zijn er nog verdere ontiwkkelingen met betrekking tot Navigatie.
Kort en bondig: Nee (niet dat we weten).
  #53  
Oud 16-10-08, 16:38
etienne's schermafbeelding
etienne etienne is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 173
Standaard

Erg, heel erg. Ik denk er sterk aan de nieuwe Nokia 5800 tube aan te schaffen wanneer die uit is
  #54  
Oud 16-10-08, 17:08
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door etienne Bekijk bericht
Erg, heel erg. Ik denk er sterk aan de nieuwe Nokia 5800 tube aan te schaffen wanneer die uit is
Ik las ergens dat de batterij van de 5800 nog slechter is als die van de iPhone
  #55  
Oud 16-10-08, 20:38
zedzed1 zedzed1 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
Ik las ergens dat de batterij van de 5800 nog slechter is als die van de iPhone
Ja ik zit er ook aan te denken wat anders te kiezen. Ik vind het een beetje jammer van apple
  #56  
Oud 16-10-08, 21:05
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

will ook naviiiiiiiiii Ik gebruik nu soms weer mijn oude tytn II kun je teminste tt opzetten
  #57  
Oud 17-10-08, 08:16
bassollie bassollie is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Kampen
Berichten: 85
Standaard

Dit is misschien op termijn iets
Fan.tv | De Digitale Revolutie | Gratis routenavigatie met Nav4All
  #58  
Oud 17-10-08, 08:32
zedzed1 zedzed1 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bassollie Bekijk bericht
Ik geloof weer niet voor de iphone ik citeer uit het stukje:

"Vervolgens download je de Nav4All applicatie van internet".

Je zal wel weer wm nodig hebben.
  #59  
Oud 17-10-08, 08:36
bassollie bassollie is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Kampen
Berichten: 85
Standaard

Daarom zeg ik ook op termijn, wie weet maken ze wel een app voor de iphone, maar dat zal apple wel weer niet goed keuren.
  #60  
Oud 17-10-08, 09:30
Phil from belgium's schermafbeelding
Phil from belgium Phil from belgium is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 104
Standaard

Anderzijds heeft Apple zichzelf beschermd ... géén bluetooth toegang voor iedereen.
Het makkelijkste/goedkoopste was het concept vd WM of Palm OS toestellen , mét BT toegang , dus met een losse BT gps muis ... én gewoonweg een navigatie applicatie te installeren ... maar ja , Apple kennende (allez, niet persoonlijk hoor) wordt dit weer "nada".
Denk dat apple blijft zweven met een verbeterde google earth versie voor iphone
btw, Tomtom staat ook NIET te springen , zij hebben grotere opbrengst van hun eigen toestellen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:47.