iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: Navigon (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/36061-navigon.html)

Buur 25-06-09 21:51

Het zou toch niet zo zijn dat jullie een Cydia-app geinstalleerd hebben allebei, waar Navigon van slag van raakt? Ik doe ook maar een gooi, hoor. Ik zag bij beiden een jailbreak staan en kwam tot die mogelijk veel te simpele conclusie. Maar tegelijk kan ik de nietwerkende functie van Navigon bij jullie ook niet verklaren, als Google Mps het wel doet, dus ik roep het idee toch maar.
Misschien kunnen jullie eens per PM uitwisselen welke Cydia-apps jullie geinstalleerd hebben en of er toevallig overeenkomst is? Het kan in ieder geval niet aan SBSettings 3.01 liggen, want die gebruik ik ook en no probs hier.

elbarre 25-06-09 21:53

wel ik heb eigenlijk geen enkele cydia app....

ik ga morgen eens iphone opnieuw herinstalleren en navigon installeren

heb wel de benelux versie, mss dat het daaraan ligt...

apotheosis 25-06-09 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elbarre (Bericht 310973)
wel ik heb eigenlijk geen enkele cydia app....

ik ga morgen eens iphone opnieuw herinstalleren en navigon installeren

heb wel de benelux versie, mss dat het daaraan ligt...

Zou niet mogen.

hatchy 25-06-09 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sredlums (Bericht 309055)
Wat betreft het ontvangen van telefoontjes tijdens het gebruik van Navigon;
je kunt, zoals altijd tijdens het bellen, op de homeknop duwen en dan Navigon meteen weer opstarten (dus nog tijdens het gesprek).
Je hoeft dus niet zonder navigatie te zitten tijdens het bellen.

ik heb zelf (nog) geen Navigon, maar ik had dit idee zelf al en het wordt bevestigd in het duitse review waar eerder al naar werd verwezen: NAVIGON MobileNavigator fürs iPhone - Integration in das iPhone OS: Anruf und SMS | pocketnavigation.de

Zou iemand eens kunnen kijken of in dat geval de route ook meteen weer wordt opgepakt (zoals wanneer-ie na het bellen vanzelf weer opstart)?

vandaag getest is idd waar dat je navigon terug kan opstarten tijdens het bellen en dan neemt ie gewoon weer de draad op waar je gebleven was , 1 min puntje het terug opstarten tijdens het telefoneren duur ongeveer een 15 tot 20 sec en als je onderweg bent in de wagen dan zou het wel eens kunnen zijn dat je een afslag gemist hebt.
Het ideale zou zijn dat je kan opnemen en dat Navigon gewoon doorloop,mss een klein icoontje rechts onder/boven dat je een oproep hebt.
Voor de normale gebruiker ( zoals mezelf ) werkt de navigon goed, geen problemen met gps fix , herbereken routes na verkeerde afslag werkt correct, vind het een mooie layout (maar dit een persoonlijke mening) .

ah ja toch nog een ander min puntje , het geluid is te zwak, mss zijn mijn instellingen niet correct maar het bel volume en het volume van de navigon staan op maximum,iemand hierover een idee

al bij al voor mij een gebruiksvriendelijke GPS

greetz Hatchy

jackshit 25-06-09 22:52

Puur uit de Iphone vind ik het geluid niet echt denderend, beetje knerpend zelfs en moeilijk verstaanbaar. Vandaag over de autospeakers was het echter prima!

Buur 26-06-09 01:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hatchy (Bericht 311053)
ah ja toch nog een ander min puntje , het geluid is te zwak, mss zijn mijn instellingen niet correct maar het bel volume en het volume van de navigon staan op maximum,iemand hierover een idee

Ja, 2 pagina's terug schreef ik al dit:
Ik heb het anders keihard kunnen zetten. Zo hard als de iPhone aankan in ieder geval. Maar daar zit een addertje onder het gras over hoe je dat doet... Het stemvolume kun je nog meer bijstellen (harder dan via de knop Opties rechtsboven in beeld) op het moment dat de stem ook echt klinkt met je volumeknoppen! Klinkt de stem niet, dan zet je met je volumeknoppen alleen je iPhone-belsignaal hoger/lager. Je moet het maar even weten. ;)

mooiverhaal 26-06-09 08:02

Na het downloaden van Navigon heb ik op eens geen GPS signaal meer op mijn telefoon, iemand enig idee hoe dit mogelijk is en of je dit ergens weer kunt veranderen? Heb hier al verschillende mensen op het forum over gehoord maar schijnbaar nog geen oplossing?

HIgHer 26-06-09 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jackshit (Bericht 311059)
Puur uit de Iphone vind ik het geluid niet echt denderend, beetje knerpend zelfs en moeilijk verstaanbaar. Vandaag over de autospeakers was het echter prima!

hmmm dat wil ik ook, maar ja leaseauto met standaard radio dus zonder bluetooth oid waar je hem mee zou kunnen koppelen, hoe doe je dat eigenlijk?

DucSloerie 26-06-09 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HIgHer (Bericht 311224)
hmmm dat wil ik ook, maar ja leaseauto met standaard radio dus zonder bluetooth oid waar je hem mee zou kunnen koppelen, hoe doe je dat eigenlijk?

Via een Parrot Bluetooth carkit? Is ook wel veilig met bellen...

Hardstyle 26-06-09 10:34

Ik heb navigon getest op iPhone 3.0 jailbroken, meerdere keren geprobeert, google earth werkt ook niet kan mijn gps kapot zijn? of werkt dit programma ook met gsm masten? (ik heb proximus)

forrestgumpx 26-06-09 10:45

Ik heb het vermoeden dat google maps hulpt krijgt van AGPS en Navigon niet. Dat verklaart ook dat sommigen aanraden om Google Maps eerst te starten, GPS fix te verkrijgen, afsluiten en Navigon gebruiken. Echter helpt het bij mij niet.

van http://gpsobsessed.com/a-simple-fix-...-gps-problems/

Citaat:

If you’re still having problems with GPS location issues on your new 3G Apple iPhone, an iPhoneAtlas has discovered an astute reader from Apple’s own discussion forums has figured out that turning off the 3G connectivity can actually fix the problem in many cases. So if you’re in California and a location fix finds you in New York, try this fix:
  • Navigate to Settings>General>Network>Enable 3G and toggle to “OFF”
  • Locate yourself using the iPhone 3G’s GPS receiver
  • Navigate to Settings>General>Network>Enable 3G and toggle to “ON”
Those who’ve tried it seem to find that it works, and even better is the fact that if you turn the 3G back on after running the fix, accurate GPS results tend to persist in most cases.
Helpt helaas ook niet :(

Hardstyle 26-06-09 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forrestgumpx (Bericht 311300)
Ik heb het vermoeden dat google maps hulpt krijgt van AGPS en Navigon niet. Dat verklaart ook dat sommigen aanraden om Google Maps eerst te starten, GPS fix te verkrijgen, afsluiten en Navigon gebruiken. Echter helpt het bij mij niet.

Bij mij ook niet, google earth kan mijn locatie niet eens vinden!

GoeRoe86 26-06-09 10:52

En wat is AGPS dan precies?

DucSloerie 26-06-09 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GoeRoe86 (Bericht 311310)
En wat is AGPS dan precies?

Assisted GPS, extra ondersteuning van GSM masten, eventueel Wi-Fi hotspot..

Nikooos 26-06-09 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GoeRoe86 (Bericht 311310)
En wat is AGPS dan precies?

wist je dat niet> :cool:;)

GoeRoe86 26-06-09 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 311316)
wist je dat niet> :cool:;)

Ik wist het niet, nee :(

mooiverhaal 26-06-09 11:01

Hoe kun je eigelijk een fix verkrijgen?

Nikooos 26-06-09 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GoeRoe86 (Bericht 311322)
Ik wist het niet, nee :(

zo leer je weer wat bij :D

Perdut 26-06-09 14:36

Hoi,

Heb Navigon vandaag ook eens getest tijdens een ritje van ong. 100km. , ik lees hier en daar enkele negatieve commentaren maar snap eigenlijk niet goed waarom ? Het ding doet voor mij perfect wat er van gevraagd wordt : "Geef mij de kortste/snelste route naar mijn eindbestemming". Na enkele seconden krijg ik dit dan ook op mijn scherm.

Het enige nadeel (of misschien wel een extra voordeel :p, is maar hoe je het bekijkt) is dat de batterij bij mij echt wel héél heet wordt dat ik er bijna een eitje kan op bakken :o!?

Buur 26-06-09 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perdut (Bericht 311558)
Hoi,

Heb Navigon vandaag ook eens getest tijdens een ritje van ong. 100km. , ik lees hier en daar enkele negatieve commentaren maar snap eigenlijk niet goed waarom ? Het ding doet voor mij perfect wat er van gevraagd wordt : "Geef mij de kortste/snelste route naar mijn eindbestemming". Na enkele seconden krijg ik dit dan ook op mijn scherm.

Eigen voorkeur en wat je ervan verwacht, daar zit het verschil. Jij zegt het goed, Navigon is perfect voor als je niet erg veel extra functies verwacht. De app doet wat ie moet doen, maar voor mij is ie wat te basaal qua extra's, that's all.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perdut (Bericht 311558)
Het enige nadeel (of misschien wel een extra voordeel :p, is maar hoe je het bekijkt) is dat de batterij bij mij echt wel héél heet wordt dat ik er bijna een eitje kan op bakken :o!?

Dus hij wordt zo heet dat je hem niet meer vast kunt pakken? Warm worden is normaal, maar zo heet als jij zegt niet. Of je overdrijft. ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:12.