iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: Navigon (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/36061-navigon.html)

apotheosis 30-06-09 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patipod (Bericht 315147)
Navigon werkt perfect. Voor recht-toe-recht-aan navigatie is dit goed genoeg. Wil je wat meer zoals TMC,flitspalen of weet ik wat, dan kun je beter een stand-alone navi kopen. De eerste keer duurde het even voordat ik een gps fix had. Hierna ging het een stuk sneller. Ik heb zelfs in de auto goede ontvangst. Zelfs met een warmtewerende voorruit. Al met al prima navigatie.

Wacht maar als je eens wat meer getest hebt,niet te luid roepen.
Hoe staat het bij u ingesteld;optimaal,kort of snel?
Want toen ik korte route nam zou deze mij in de kleinste straatjes hebben gestuurd wat dus al absoluut mijn ding niet is,geef mij maar liever de grote rechte lange banen.
Heb het nu op snel ingesteld.

Bomans 30-06-09 15:04

Dit weekend aan de kust in België getest, als voetganger dan wel. Het leek wel alsof navigon helemaal was gedesoriënteerd. Kon helemaal niet de weg terugvinden zoals het hoort, als hij al GPS signaal kon vinden. Na grote ergernis dan maar gewoon maps gebruikt en op 1-2-3 op de juiste locatie terecht gekomen.

EdM 30-06-09 15:53

@apotheosis
misschien begrijp ik je verkeerd maar als je een navigatiesysteem instelt op "de kortste" is het heel normaal dat je over allerlei binnendoor weggetjes gestuurd wordt. Soms dwars door een druk centrum heen met 20stoplichten. Het is wel het kortste maar niet het snelste...

Helemaal overtuigd ben ik nog niet na een paar dagen maar ik heb inmiddels wel de ervaring dat zowel Navigon als TomTom als Route66 als IGO allemaal hun nukken hebben en zeker niet altijd even goed werken. Navigon bevalt me tot nu toe redelijk tot goed en ik hoop dat de ontwikkelaars nog wat tijd besteden aan het verbeteren van de techniek ipv allerlei tierelantijntjes tonen.

manualaddict 30-06-09 19:51

Ik heb net de Navigon Benelux software gekocht, en eventjes uitgetest.
Tot nu toe heeft deze zeker mijn goedkeuring.

Ik stond buiten op het terras, en had binnen de 30 seconden een GPS-fix.
Toen heb ik even een korte route gereden die mij enkele km's verder bracht, op de juiste plek natuurlijk.

Onderweg moest ik mijn iphone 3gs tussen mijn benen leggen aangezien ik nog geen autohouder heb, en ik ben geen enkele keer gps verloren, en de kruispunten etc waren ook quasi perfect met de werkelijkheid aangegeven.

Enkel op de terugweg (opzettelijk langs smalle baantjes gereden zonder bestemming in te stellen) ben ik wel 2 keer de gps verloren, maar toen ik mijn iphone enkele seconden boven mijn stuur hield had ik meteen terug gps en kon ik verder met de iphone tussen mijn benen.

Verder werkte het ook vlotjes met mijn iphone gs op de passagierszetel.
De instructies waren ook duidelijk verstaanbaar boven de motor/airco en radio uit.

Ik ga niet zeggen dat 49,99 euro geen geld is, maar ik heb er goede hoop in dat deze navigatie z'n prijs wel waard is. (mits hier en daar nog enkele schoonheidsfoutjes die ik waarschijnlijk nog wel zal ondervinden.. :p )

generator 30-06-09 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roderickz (Bericht 314120)
Probleem is dat het geluid niet via de autospeakers gaat (via mijn Parrot). Ik heb wel gesproken navigatie tijdens een telefoongesprek! Als ik dan ophang, is het geluid over de speakers ook weer weg...:(

Dat komt omdat de Parrot CK3100 geen A2DP ondersteund. Ik heb nu ook de CK3100, en die ga ik dit weekend vervangen voor de MK6000. Deze ondersteund wel A2DP waardoor je naast je gesprekken ook muziek, navigatiestemmen etc kan streamen.

MikeyNL 30-06-09 22:08

Ik las in een van de reviews in de App Store dat het niet mogelijk zou zijn om grensoverschrijdend te navigeren, dus dat ik niet hier in NL zou kunnen vertrekken en een adres in bijvoorbeeld Italie in zou kunnen tikken. Klopt dat? Het klinkt namelijk heel ouderwets en vervelend en zou voor mij een dealbreaker zijn.

Hoop dat iemand nog een antwoord kan geven vandaag, want dan koop ik hem nog voor 75 euro :)

apotheosis 30-06-09 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MikeyNL (Bericht 315576)
Ik las in een van de reviews in de App Store dat het niet mogelijk zou zijn om grensoverschrijdend te navigeren, dus dat ik niet hier in NL zou kunnen vertrekken en een adres in bijvoorbeeld Italie in zou kunnen tikken. Klopt dat? Het klinkt namelijk heel ouderwets en vervelend en zou voor mij een dealbreaker zijn.

Hoop dat iemand nog een antwoord kan geven vandaag, want dan koop ik hem nog voor 75 euro :)

Vind ik beetje raar want ik meende hier er al iemand naar ander land is geweest en dat wel ging?

Dat kan toch bijna niet je iets koopt en de kaarten van italie er inzitten en je dan er niet naartoe zou kunnen navigeren?lol.

joblamie 30-06-09 22:33

Onzin je kan overal navigeren

iCulture 30-06-09 23:00

Review: Navigon MobileNavigator, offline navigatie op de iPhone
 
Review van Navigon MobileNavigator, navigatiesoftware voor de iPhone met kaarten van de Benelux of heel Europa. In een videoreview laten we zien hoe Navigon presteert in vergelijking met een TomTom GO. Ook zetten we de 3G en de 3GS naast elkaar.

Lees verder over: Review: Navigon MobileNavigator, offline navigatie op de iPhone

ferdivoets 30-06-09 23:07

ik heb geen gps singale met navigon wie kan mij helpen

893 30-06-09 23:43

Nederlandse Taal in Navigon
 
In Navigon krijg ik geen Nederlandse stem te horen, maar een Engelse.
Uiteraard staan de taalinstellingen van de iPhone op Nederlands. Hebben meer mensen
hier problemen mee? Ik heb een iPhone 3G 16GB met jailbreak. Graag jullie reacties.

Groeten, Paul

Nikooos 30-06-09 23:57

 Verplaatst naar: Navigatie

een 10GB? ;)

Maar staat de taal van je iphone wel op Nederlands? Alleen dan krijg ik namelijk wel een Nederlandse stem.

wormpy 01-07-09 12:45

Navigeren naar ander land werkt wel. Van tweekend vertrokken vanuit België naar Nederlands adres zonder problemen.
Probleem met baterij leeglopen als em toch aan de autolader ligt, ga ik eens proberen met andere lader. Thanks

pascalbrouwers 01-07-09 14:48

Net aan het downloaden.
Staat in itunes nog altijd voor de oude prijs.
Vraag mij nu ook af of ze dit ook aan die prijs van mijn creditkaart afboeken.
Nog geem bevestiginsmail ontvangen, vandaar de vraag.

Groet,
Pascal

Buur 01-07-09 15:45

Ja hoor, ben gerust. De prijs die geldt op het moment dat jij op Koop drukt, die wordt ook aangerekend.

pascalbrouwers 01-07-09 16:16

downloaden is gebeurt, maar hij is al een half uur bezig met het installeren op mijn iphone.......

vreemd de computer al eens opnieuw op gestart evenals de iphone maar er gebeurt niets..
hij geeft wel aan dat hij aan het installeren is maar de balk blijft continu op dezelfde plek staan

vreemd

Pascal

Rielplayer 01-07-09 16:36

Duurt gewoon lang. Gedul hebben dus

pascalbrouwers 01-07-09 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rielplayer (Bericht 316064)
Duurt gewoon lang. Gedul hebben dus

Inderdaad geduld is een schone zaak.
Hij is klaar met downloaden....
Heeft zeker een half uur op hetzelfde niveau gehangen en vervolgens stoomde hij door naar het einde.


Ben benieuwd,
Pascal

vinniedj 01-07-09 20:41

Ik heb hem nu ook bijna een week in mijn bezig en het bevalt me wel het gewoon navigeren. Alleen heb dit nog niet in reacties voorbij zien komen (behalve wat algemene opmerkingen dat er wel wat functies missen...) over dat je geen reis vooraf kan plannen. (zoals het volgens mij op tomtom heet, of 'bereken vooraf' ofzo). Het idee erachter is dat je dus ook je vertrekpunt in kan geven.

Voor zover ik weet kan je alleen maar je bestemming opgeven. Klopt dit? Heeft niemand hier 'last' van. Vind het toch jammer aangezien ik dit echt bijna tot basis functionaliteit reken.

von nim 02-07-09 10:42

Ja dat klopt, het is niet zoals bij TT dat je een route kan plannen en dus even kijken hoe lang het gaat duren. Alleen wanneer je echt een gpssignaal hebt maakt nav de correcte route berekening. Bij TT kon je routeberekening vooraf doen, met twee willekeurige plaatsen, dat is er bij deze versie van navigon nog niet (hopen dat dat nog komt). ik vind ook die POI's nog niet helemaal lekker.

Ook schraal: als je je iphone in landscape mode hebt en dan navigon opstart, dan start navigon in potrait, en hij schakelt dan pas naar landscape als je hem eers in de portrait positie hebt gezet en dan weer terug in landscape. (volgen we het nog???)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:49.