//

[iPhone 2G] Externe GPS ontvanger

[iPhone 2G] Externe GPS ontvanger discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Nu de 3.0 software uit is komt er ook steeds meer navigatiesoftware voor de iPhone uit. Wanneer je een iPhone 3G hebt met interne GPS ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-06-09, 16:13
stefanvangelder stefanvangelder is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 43
Standaard [iPhone 2G] Externe GPS ontvanger

Nu de 3.0 software uit is komt er ook steeds meer navigatiesoftware voor de iPhone uit. Wanneer je een iPhone 3G hebt met interne GPS ontvanger kun je hier prima gebruik van maken. Echter zijn er ook nog mensen met een 2G (zoals ik).

Ik zat er aan te denken om een externe GPS ontvanger aan te schaffen en deze via bluetooth aan mn iPhone te koppelen. Ik vraag me af of ik zomaar elke GPS ontvanger kan kopen, aangezien de bluetooth van apple op een andere frequentie zit dan de rest vrees ik voor incompatibliteit. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Mijn ouders hebben een navigatiesysteem van Garmin, ik kreeg het niet voor elkaar om deze apparaten te koppelen. Ook niet met iBluetooth, wat via Cydia of Icy te installeren is... Ik heb ook de trail van iDA geinstalleerd, en die kan logischerwijs geen GPS ontvanger vinden Tevens heb ik GPSSerial geinstalleerd. Mis ik nu nog een essentieel onderdeel of is het gewoon nogo voor de iPhone 2G?

Ik heb al veel gezocht op het inernet omdat ik dacht dat ik vast niet de eerste zou zijn, maar ik kan echter niets vinden... Of ik zoek verkeerd
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-07-09, 21:53
Konjini Konjini is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Standaard

Was het zelfde aan het zoeken, dus bump ik eff om te informeren als nog iemand het zelfde zoekt.

Enigste wat ik tegen ben gekomen wat zou moeten werken is dit.
External GPS Modules - xGPS
Die werken allemaal als dockstation en met beperkte aantal software.
Er wordt well steeds bij gepacht om de Appstore dingen te laten draaien.

Via bluetooth loopt niks omdat het beperkt is voor data streams.
Tenzei iemand daar een patch voor heeft en de bestaande navigatie software ook bijwerkt woordt het niks .
  #3  
Oud 18-07-09, 23:21
LoveGPS LoveGPS is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Castricum
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefanvangelder Bekijk bericht
Nu de 3.0 software uit is komt er ook steeds meer navigatiesoftware voor de iPhone uit. Wanneer je een iPhone 3G hebt met interne GPS ontvanger kun je hier prima gebruik van maken. Echter zijn er ook nog mensen met een 2G (zoals ik).

Ik zat er aan te denken om een externe GPS ontvanger aan te schaffen en deze via bluetooth aan mn iPhone te koppelen. Ik vraag me af of ik zomaar elke GPS ontvanger kan kopen, aangezien de bluetooth van apple op een andere frequentie zit dan de rest vrees ik voor incompatibliteit. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Mijn ouders hebben een navigatiesysteem van Garmin, ik kreeg het niet voor elkaar om deze apparaten te koppelen. Ook niet met iBluetooth, wat via Cydia of Icy te installeren is... Ik heb ook de trail van iDA geinstalleerd, en die kan logischerwijs geen GPS ontvanger vinden Tevens heb ik GPSSerial geinstalleerd. Mis ik nu nog een essentieel onderdeel of is het gewoon nogo voor de iPhone 2G?

Ik heb al veel gezocht op het inernet omdat ik dacht dat ik vast niet de eerste zou zijn, maar ik kan echter niets vinden... Of ik zoek verkeerd
Ik heb ook een 2G met een GPS van Orange Gadgets (iGPS360 module). Deze werkt ook met iDA en vele andere Apple Apps in combinatie met SerialGPS van xGPS. Als je op mijn site van xgps.nl kijkt kun je daar alles over vinden. Te bestellen in Amerika, maar ik kan je ook een adres in NL geven. Is familie van het Amerkaanse bedrijf, dan heb je hem binnen enkele dagen in huis. http://link.marktplaats.nl/261931641 er zijn nog 2 modules beschikbaar.

Laatst gewijzigd door LoveGPS; 18-07-09 om 23:48. Reden: link
  #4  
Oud 23-08-09, 13:24
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

To love GPS 'je zegt dat je een 2g met deze module werkend hebt met iDA?!'
Even voor de duidelijkheid, met dit device kun je dus je oude iphone 2g omtoveren tot navigatiesytsteem? Zou echt geweldig zijn.
  #5  
Oud 23-08-09, 18:59
LoveGPS LoveGPS is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Castricum
Berichten: 17
Standaard

Ja werkt gewoon zoals beschreven. Wat je dus nodig hebt; Jailbreak iPhone, xGPSSerial program, en de genoemde GPS module. Werkt thans ook met TOMTOM op Alle iPhones, 1th Gen, 3G, 3GS. De ontvangst is ook beter dan de ingebouwde GPS van de 3G en 3GS!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hardware: GPS ontvanger iPod Touch zzeekop iPhone Navigatie 6 07-05-11 15:45
Iphone 4 gebruiken als externe gps ontvanger voor ipad?? maximvdh iPad Apps 1 29-01-11 14:23
Vervangen GPS ontvanger mogelijk? maine iPhone algemeen 1 24-12-09 12:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:14.